Gå til innhold

Det går dårligere med IT bransjen enn byggebransjen. Hvorfor snakkes det ikke om?

Majer

Anbefalte innlegg

Kan jo håpe det blir bedre til våren ihvertfall. Har hatt 3 kuttrunder og er ganske lei selv om jeg overlevde.

Anonymkode: 5511e...7f8

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

It bransjen er jo rimlig bredd. Spørs jo hva en driver med. Her hvor jeg bor så har de fleste fått jobb innen der.

Mens byggebransjen tar ikke inn lærlinger for de vet ikke om de har jobber. Flere jeg kjenner innen anlegg og bygg fikk permisjon melding som julegave. 6 stk jeg kjenner  som står uten noe mest sannsynlig etter nytt år. Flere firmaer tar nå av oppsparte midler bare for å prøve å beholde folk fordi de vet at mister de disse nå. Kommer de ikke tilbake, årsak er at vi har 4 andre industrier som skriker etter folk bare de klarer å håndtere enkelte maskiner. 

Anonymkode: 4f9a6...426

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Med andre ord er du ikke nyutdannet, og kan derfor velge og vrake. 

Anonymkode: a2f4c...976

Ja, jeg er ikke nyutdannet, og det er stor mangel i bransjen på folk med litt erfaring. Noe som også gjør at vi har høy timepris, leier oss selv ut som konsulenter. 

Men, man kan jo ikke forvente det samme som nyutdannet? 

Anonymkode: 26216...5ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, jeg er ikke nyutdannet, og det er stor mangel i bransjen på folk med litt erfaring. Noe som også gjør at vi har høy timepris, leier oss selv ut som konsulenter. 

Men, man kan jo ikke forvente det samme som nyutdannet? 

Hva mener du? Hva har det med denne tråden å gjøre egentlig?

Anonymkode: a2f4c...976

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det går kjempebra med IT-bransjen, jeg vet ikke hva dere snakker om? Både jeg og samboeren min, som begge er i IT-Bransjen, har doblet lønna vår siden pre-Covid år 2019. Vi begge er lenge i bransjen og har 10+ år erfaring. 

Og generelt, la oss bare innrømme at det går veldig bra med norsk økonomi og også folkets økonomi, mye bedre enn forventet, bedre enn i hele Europa - https://www.nrk.no/ytring/vi-ma-belage-oss-pa-litt-hoyere-renter_-litt-lengre-1.17176423 

Hvis du personlig ikke finner jobb, jeg beklager, men er du helt sikker det er bransjen det er noe galt med? 

Seniorer har fremdeles gode muligheter. Og du skriver det går veldig bra med folks økonomi, men jo høyere lønningene blir jo høyere blir boligprisene. Så for en stor gruppe mennesker blir situasjonen verre

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...