AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #1 Del Skrevet 18. desember 2024 Ulvang? Fjellreven? Eller en annen? Anonymkode: b00b7...91d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 18. desember 2024 #2 Del Skrevet 18. desember 2024 Kommer vel an på hvor tykk den er og hvorvidt det er brukt 100% ull eller om det er et blandingsprodukt, skulle jeg tro. Se på vareteksten om du handler på nett, hva de inneholder. Ellers les på vaskelappen på innsiden om du ser på genserne ute i fysisk butikk, der står innhold og ev blandingsforhold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #3 Del Skrevet 18. desember 2024 Islendergenser eller annen genser av tjukt men luftig rent ullgarn og to tråder slik at den blir "to lag". Alpakka varmer tre ganger mer enn saueull, så en tråd med alpakka i tillegg hjelper også på. Anonymkode: b10b8...5d1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stormur Skrevet 18. desember 2024 #4 Del Skrevet 18. desember 2024 Eg er ein ekte frysepinn, og dette er den varmaste eg har prøvd: netting innerst og merinoull utapå, i samme genser. Heilt fantastisk til dei skikkelig kalde dagane. https://www.brynje.no/arctic-zip-polo-w-inlay-w-s Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 18. desember 2024 #5 Del Skrevet 18. desember 2024 Devold Svalbard er en sikker vinner. God i passformen og veldig varm. Tidligere fantes den også i en flott lyseblå farge men den har dessverre utgått. https://www.devold.com/nb-no/svalbard-sweater-high-neck/?color=058A 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #6 Del Skrevet 18. desember 2024 Jeg har Eilif fra Lanullva, det er den varmeste genseren jeg har hatt noen gang. Anonymkode: 83fc0...f50 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capazitet Skrevet 18. desember 2024 #7 Del Skrevet 18. desember 2024 Har ein gensar frå Kari Traa med 70% ull som er varm og god. Kan sjekka ut det merket men sjå på ullprosenten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Dartle Skrevet 18. desember 2024 #8 Del Skrevet 18. desember 2024 Jeg er glad i disse: https://ulvang.com/no/rav-feral-genser--77341-11730 De er tett strikket uten å føles klumpete, og oppleves ikke superwashbehandlet. Myk og fin, samtidig som den er tykk og varm. I tillegg liker jeg at man kan ta den opp i halsen når man er utendørs, samtidig som man kan lufte seg litt i halsen når man kommer inn 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2024 #9 Del Skrevet 19. desember 2024 Rosa Dartle skrev (7 timer siden): Jeg er glad i disse: https://ulvang.com/no/rav-feral-genser--77341-11730 De er tett strikket uten å føles klumpete, og oppleves ikke superwashbehandlet. Myk og fin, samtidig som den er tykk og varm. I tillegg liker jeg at man kan ta den opp i halsen når man er utendørs, samtidig som man kan lufte seg litt i halsen når man kommer inn 😊 Denne er super! Men jeg vil ikke si at den er kjempevarm, jeg er skikkelig kald av meg og sent på høsten pensjoneres denne til fordel for gensere strikket med to tråder 😅☺️ Anonymkode: b10b8...5d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2024 #10 Del Skrevet 19. desember 2024 Kjære frysepinn. Kle deg i flere lag ull. Gjerne ei tynn ulltrøye innerst ( Janus/ Pierre Robert/ eller et annet merke) ytterst kan du ha en tykkere genser i ull Anonymkode: 1c478...c0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2024 #11 Del Skrevet 19. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Kjære frysepinn. Kle deg i flere lag ull. Gjerne ei tynn ulltrøye innerst ( Janus/ Pierre Robert/ eller et annet merke) ytterst kan du ha en tykkere genser i ull Anonymkode: 1c478...c0d Dette. Når det er kaldest må jeg ha tynn genser innerst og tykk genser utenpå. Anonymkode: 9c5a9...8a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Dartle Skrevet 19. desember 2024 #12 Del Skrevet 19. desember 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Denne er super! Men jeg vil ikke si at den er kjempevarm, jeg er skikkelig kald av meg og sent på høsten pensjoneres denne til fordel for gensere strikket med to tråder 😅☺️ Anonymkode: b10b8...5d1 Jeg liker nok bedre lag på lag selv 😄 Har aldri vært kald i denne i alle fall 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet 19. desember 2024 #13 Del Skrevet 19. desember 2024 -jk- skrev (På 18.12.2024 den 19.16): Devold Svalbard er en sikker vinner. God i passformen og veldig varm. Tidligere fantes den også i en flott lyseblå farge men den har dessverre utgått. https://www.devold.com/nb-no/svalbard-sweater-high-neck/?color=058A Enig - jeg er også en som fryser lett, har prøvd mange ulike kjøpe-gensere, og denne synes jeg den varmeste. Ellers må man gå for hjemmestrikka med tykt, litt grovt og luftig garn, med to tråder. Sånne gensere som stikker er de varmeste (man må åpenbart ha ei langerma trøye under). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 19. desember 2024 #14 Del Skrevet 19. desember 2024 Syns ofte hjemme strikk er varmere en kjøpe gensere 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2024 #15 Del Skrevet 19. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 18.12.2024 den 21.55): Jeg har Eilif fra Lanullva, det er den varmeste genseren jeg har hatt noen gang. Anonymkode: 83fc0...f50 Lanullva er gull! ❤️ Jeg har både Hustadvika og Havbris og elsker å ta de på når det er kaldt. Anonymkode: 06a8b...c39 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2024 #16 Del Skrevet 20. desember 2024 Min varmeste genser er Kashmina Snowflake. Anonymkode: 304d2...61e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 20. desember 2024 #17 Del Skrevet 20. desember 2024 Rosa Dartle skrev (På 18.12.2024 den 22.49): Jeg er glad i disse: https://ulvang.com/no/rav-feral-genser--77341-11730 De er tett strikket uten å føles klumpete, og oppleves ikke superwashbehandlet. Myk og fin, samtidig som den er tykk og varm. I tillegg liker jeg at man kan ta den opp i halsen når man er utendørs, samtidig som man kan lufte seg litt i halsen når man kommer inn 😊 Jeg skulle tipse om samme. Jeg er kjempeglad i min, og brukt mye i mange år. Den er ikke superwashbehandlet som du sier, og både tover og krymper ved vask på vanlig program. Jepp jeg har hatt en før også, og den ble ødelagt sånn 🤪🫣 Den er ikke den tykkeste, men veldig god å gå med, og klumper ikke som du sier. Her brukes både singlet og langermert ulltrøye under og en god buff. Jeg føler lag på lag er veien å gå. Bruker den både under allværsjakke og under parkas. Mye varmere enn litt annet jeg har prøvd, men ikke prøvd allverdens, da dette er dyre plagg, og jeg synes den fra Ullvang er god. Jeg fant min til 200kr på Coop Obs. Var restesalg, kun én igjen i xs som de prøvde å få ut. Hett tips om en er liten av vekst er at stor størrelse på barn er større enn xs på voksen, men billigere. Obs har i tillegg ofte salg på dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2024 #18 Del Skrevet 20. desember 2024 Noen som har noen forslag til bra som koster under 700k? Vil ikke betale 3000kr for 1 genser 😮 Anonymkode: da3a2...cb5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2024 #19 Del Skrevet 20. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Noen som har noen forslag til bra som koster under 700k? Vil ikke betale 3000kr for 1 genser 😮 Anonymkode: da3a2...cb5 Hvis du skal ha tykk ullgenser til den prisen må du finne noe på tilbud. Anonymkode: 36b51...c76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2024 #20 Del Skrevet 20. desember 2024 Hjemmestrikket Anonymkode: a9757...9c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå