AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #81 Del Skrevet 16 timer siden Dette var en ekkel tråd. Med stor familie spredd over hele landet så er det gøy å møtes, små og store. Jeg har fått de verdiene fra mine foreldre og håper virkelig at jeg har gitt dem videre til mine barn. Plass for alle. Noen ganger er det på sommer, andre ganger jul. Sitter da aldri å analyserer og vurderer, eller sutrer og irriterer meg fordi JEG ville helst hatt voksentid. Egosamfunn. Anonymkode: d4dc5...2e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #82 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette var en ekkel tråd. Med stor familie spredd over hele landet så er det gøy å møtes, små og store. Jeg har fått de verdiene fra mine foreldre og håper virkelig at jeg har gitt dem videre til mine barn. Plass for alle. Noen ganger er det på sommer, andre ganger jul. Sitter da aldri å analyserer og vurderer, eller sutrer og irriterer meg fordi JEG ville helst hatt voksentid. Egosamfunn. Anonymkode: d4dc5...2e3 Høres ut som du har fått dårlig samvittighet for i alle år ha levnet dine barn til vertene du besøker mens du selv sitter og koser deg? Anonymkode: 04d74...7ca 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #83 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette var en ekkel tråd. Med stor familie spredd over hele landet så er det gøy å møtes, små og store. Jeg har fått de verdiene fra mine foreldre og håper virkelig at jeg har gitt dem videre til mine barn. Plass for alle. Noen ganger er det på sommer, andre ganger jul. Sitter da aldri å analyserer og vurderer, eller sutrer og irriterer meg fordi JEG ville helst hatt voksentid. Egosamfunn. Anonymkode: d4dc5...2e3 Ts som vil ha voksentid og ikke kan ta konsekvensene det innbefatter å være forelder. Vi andre har det, voksentid altså. Men en får passe på sine egne barn på besøk og ikke levere ansvaret til alle andre fordi en selv vil ha litt fri. Anonymkode: 8ba6f...b35 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #84 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ts som vil ha voksentid og ikke kan ta konsekvensene det innbefatter å være forelder. Vi andre har det, voksentid altså. Men en får passe på sine egne barn på besøk og ikke levere ansvaret til alle andre fordi en selv vil ha litt fri. Anonymkode: 8ba6f...b35 Virker som at mange foreldre der ute bare skrur av rundt sine egne barn fordi de er på besøk hos andre, og så er det vertskapet som må løpe etter, underholde og ta seg av barna. Merkelig fenomèn det der. Har opplevd det selv både i mitt eget hus, enda jeg ikke har barn selv, men ikke minst hos mor og far. Søskenene mine bare lar ungene styre mens de setter seg djupt i sofaen med ræva selv. Akkurat som at familien er skyldig både barn og foreldre det... Anonymkode: 04d74...7ca 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #85 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Virker som at mange foreldre der ute bare skrur av rundt sine egne barn fordi de er på besøk hos andre, og så er det vertskapet som må løpe etter, underholde og ta seg av barna. Merkelig fenomèn det der. Har opplevd det selv både i mitt eget hus, enda jeg ikke har barn selv, men ikke minst hos mor og far. Søskenene mine bare lar ungene styre mens de setter seg djupt i sofaen med ræva selv. Akkurat som at familien er skyldig både barn og foreldre det... Anonymkode: 04d74...7ca Ja det er en merkelig egenskap noen foreldre får. Også er de så frekk at de later som ingenting og ikke skjønner filla av hvorfor de aldri blir invitert igjen og er uønsket og kaller det egoistisk når ikke de får medhold og medynk av oppegående mennersker som selvsagt mener at slikt er uhørt. Det er en selvfølge å være ansvarlige foreldre også i selskap, kanskje spesielt i selskap. Ikke bare slippe alle hemninger og late som at en ikke har barn mens resten av slekten skal underholde, springe og passe på. At de ikke ser selv at det ikke er passende og at en ikke ønsker å invitere slike gang på gang er nesten ikke til å tro. Da har en altfor korte sosiale antenner. Anonymkode: 8ba6f...b35 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #86 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Høres ut som du har fått dårlig samvittighet for i alle år ha levnet dine barn til vertene du besøker mens du selv sitter og koser deg? Anonymkode: 04d74...7ca Og ellers har vi det bra? Synes litt synd på deg. Du kan neppe ha opplevd en helt normal tilværelse med små og store. Gi det en sjangse om du får mulighet. Anonymkode: d4dc5...2e3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #87 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og ellers har vi det bra? Synes litt synd på deg. Du kan neppe ha opplevd en helt normal tilværelse med små og store. Gi det en sjangse om du får mulighet. Anonymkode: d4dc5...2e3 Hehe, der må jeg skuffe deg, jeg lever i en helt normal tilværelse med søskener som har barn. Og de gjør akkurat som foreldre flest: de slipper barna løs og levner ansvaret på andre når de er på besøk - uansett hvor de er. Besøk = ferie for foreldre. Merkelig tankegang. Anonymkode: 04d74...7ca 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #88 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ja, vi har sikkert brukt besøket som hvilepute. Er så slitne og klar for voksenkontakt at vi blir litt tilbakelent når det er andre voksne der. Nå tenker ikke jeg på den som er vert (bestemor til barna i dette tilfellet) som har mer enn nok å styre på med. Men øvrige gjester som tanter, onkler, kusiner etc føler jeg kan bidra litt med barna våre når vi først treffes. Sikkert helt feil tankegang. Ts Anonymkode: 7f1d0...9ef Når jeg ser tilbake da min(e) var små, så ser jeg at jeg også fort kunne falle i den fella og latt "alle andre" ta seg av min(e) barn. Jeg skriver min(e), da det er litt aldersforskjell og snakk om to forskjellige familiekonstellasjoner. Jeg innser jo nå i etterkant at jeg og mine må ha vært utrolig irriterende for de andre å forholde seg til. Når det gjelder mitt eldste barn var jeg så og si alene i alle slike tilstelninger, og utmattet av å være førstegangsmor og så nok ikke hvor mye jeg lempet over på andre da jeg trodde de frivillig dullet med barnet. Når det gjelder neste familie var jeg nok ikke flink nok til å fordele oss foreldre på å ta ansvar, men synes som deg at det er veldig koselig å kunne sitte i sofaen og prate med andre voksne. Dere er 2 voksne, da bør i det minste en av dere være konstant på barna. Og kanskje snakke litt sammen dere to om hvem som skal ha førsterett på å lene seg tilbake og ha voksenprat basert på hvor dere er. Kanskje betyr det at du må ofre deg når dere besøker hans familie, og det kan føles urettferdig om din familie er mer på og hjelper til med ungene. Det kan virke som lite inkluderende, men jeg ser nå i ettertid at jeg nok fremsto som en som ikke tok ansvar for egne unger i selskap og overlot ansvaret til de andre. Anonymkode: e16b5...62f 1 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #89 Del Skrevet 14 timer siden Jeg tror familien din bare ikke har plass og prioriterer den andre siden år. Ingenting som tilsier noe annet! Ikke la KG la deg føle deg til bry i din egen familie, spør heller noen i familien hva de tenker om du er bekymret. Og forlat denne kjipe tråden full av folk som mener besteforeldre og andre er fullstendig fritatt ansvar for barn i egen familie. Om det er normen er det ikke rart vi går mot et tristere og kjipere samfunn, der færre og færre orker å få barn. Anonymkode: d378a...9a9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #90 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg tror familien din bare ikke har plass og prioriterer den andre siden år. Ingenting som tilsier noe annet! Ikke la KG la deg føle deg til bry i din egen familie, spør heller noen i familien hva de tenker om du er bekymret. Og forlat denne kjipe tråden full av folk som mener besteforeldre og andre er fullstendig fritatt ansvar for barn i egen familie. Om det er normen er det ikke rart vi går mot et tristere og kjipere samfunn, der færre og færre orker å få barn. Anonymkode: d378a...9a9 Litt rart hvis familien plutselig ikke har plass til ts, mann og barn når det virker som at det er de samme som går igjen i disse juleselskapene. Anonymkode: 51e1e...78f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 minutter siden #91 Del Skrevet 6 minutter siden AnonymBruker skrev (13 timer siden): Litt rart hvis familien plutselig ikke har plass til ts, mann og barn når det virker som at det er de samme som går igjen i disse juleselskapene. Anonymkode: 51e1e...78f Nei, de hadde invitert fra den andre siden av familien i år enn i fjor, så synes det høres helt naturlig ut da at de ikke inviteres i år. Slik gjør vi også, ett år min familie, neste år mannen sin. Vi har ikke plass til alle samtidig. Anonymkode: d378a...9a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå