AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #61 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Oppdra ungene deres. Anonymkode: e9fd6...db0 Ikke en tråd om oppdragelse. Barna er veldig bra oppdratt. De verken herjer eller flyr rundt. Og vi gir de tydelige beskjeder om hva vi forventer, ellers drar vi hjem. Spørsmålet i denne tråden var om det er ok at foreldrene til barna kan være litt mer tilbakelente når det er såpass mange voksne til stede. Anonymkode: 7f1d0...9ef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #62 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): Er det mamma og pappa som uansett skal styre med egne barn i juleselskap? Jeg tenker at folk må jo sette seg ned selv dersom de ikke vil styre, da hadde jeg og mannen min selvsagt tatt over. Hva tenker du?? Anonymkode: 7f1d0...9ef Dere har lov å tenke selv. De fleste sier ikke fra at de er drit lei andre sine barn. Dere skal ta over før folk blir lei. Anonymkode: e3f2b...dbb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #63 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Fint at du er sånn sammen med barn du liker, jeg tror det er viktig for å ha det fint sammen at noen ser barna litt. Vi forventer jo ikke at en tante skal passe barna hele tiden, og vi kan jo fint si til et av barna at "nå skal tante få spise kaken sin i fred, så da må du finne på noe annet". Vi følger med. Som jeg skrev i åpningsinnlegget: at vi er ikke passive eller late. Men litt tilbaketrukne og håper gjerne at andre har lyst til å styre med barna så vi kanskje får snakka med noen av de voksne også. Kanskje dumt å bruke ordet dulle med, men det jeg mener er være til stede for, bry seg?? Anonymkode: 7f1d0...9ef Det er nok noe i ordbruken din som gjør at mange av oss reagerer. Jeg ønsker ikke å bruke tid i voksenselskap på å dulle med andres barn, og langt mindre styre med dem som du skriver nå. Jeg kan prate med dem, hjelpe med å skjære opp litt mat etc, men de skal ikke ødelegge min mulighet til å delta i voksensamtaler. Anonymkode: dd3b3...f69 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #64 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Gjør ingenting at de slitne trebarnsforeldrene får sitte i ro og ta seg litt dessert og kaffi i juleselskap, selv om det er "deres barn". Anonymkode: d378a...9a9 Men hvorfor kan ikke de som ikke har med barna få sitte i ro? Anonymkode: e3f2b...dbb 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #65 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men hvorfor kan ikke de som ikke har med barna få sitte i ro? Anonymkode: e3f2b...dbb Det er jo mange som deler litt på?? INGEN er opptatt med barna hele tiden, men om alle gir 5 minutter til barna så har jo plutselig alle bidratt litt og alle får fred til å sitte i ro?? Hvorfor skal bare foreldrene løpe rundt i 2 timer... har ingen hørt utsagnet om at det tar en hel landsby å oppdra barn eller lignende. Hvorfor er det så vanskelig å gi tid til et barn? Anonymkode: 7f1d0...9ef 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #66 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er jo mange som deler litt på?? INGEN er opptatt med barna hele tiden, men om alle gir 5 minutter til barna så har jo plutselig alle bidratt litt og alle får fred til å sitte i ro?? Hvorfor skal bare foreldrene løpe rundt i 2 timer... har ingen hørt utsagnet om at det tar en hel landsby å oppdra barn eller lignende. Hvorfor er det så vanskelig å gi tid til et barn? Anonymkode: 7f1d0...9ef Jeg er enig med deg. Alle kan bidra litt. Først kan far herje med de litt, så kan bestefar, slik at far får spist videre. Så overtar mor i et kvarter, så tante, osv. Men virker som familien din ikke er interessert i en sånn ordning, og har derfor valgt å ikke invitere dere. Det er veldig trist og lite inkluderende. Anonymkode: a7fde...2b6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #67 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Viker dom du har fått tilbake i mangfold allerede og oppnådd å slite ut folk! Antar ungene er ganske grenseløse i tillegg, nor som er helt typisk med foreldre som selv opptrer så grenseløst som det du gjør mot familien din, for noen forventninger! Anonymkode: b3c9a...376 Kanskje dere skal ta det som et tegn på at det er deres tur til å invitere til selskap neste jul? Anonymkode: 3a59d...651 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 19 timer siden #68 Del Skrevet 19 timer siden Jeg har valgt å ikke få barn. Det valget gjør at jeg har fri ifra barn. Når jeg er i juleselskap så innebærer mitt valg for eget liv også at jeg kan og skal spise maten min mens den er varm, jeg er ikke interessert i å kutte pølsen for lille Martine i biter eller mose potetene til lille Jens i sausen. Det er foreldrene sin jobb og de valgte den jobben da de fikk barn. Jeg kan godt anerkjenne barn som er tilstede og sitte litt med de, men det er mitt valg og mitt aleine om jeg skal leke, ha barna på fanget eller bruke tid på å underholde de barna. Jeg har ikke noe ansvar for å være barnevakt for noen sine barn mens foreldrene selv skal ha fri. Dine barn, ditt valg. Du spør hvorfor skal bare foreldrene løpe rundt i 2 timer? Vel fordi du har valgt å få barn! Så enkelt.... Ønsker en barnevakt så får en ta ansvar for det selv og ansette en barnevakt om du selv ønsker fri og fred fra dine egne unger. Jeg leker gjerne med barna jeg skal på besøk til den 2. juledag men jeg hadde og har aldri aldri følt noe plikt til det. Selvfølgelig ikke. Selvfølgelig skal jeg også i juleselskap få kunne være barnfri. Sånn er livet. Dine barn, ditt ansvar. 3 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #69 Del Skrevet 18 timer siden Trist samfunn. Når vi er hos besteforeldrene mine er det to besteforeldre, et dusin av deres barn og ektefeller og mellom 10-20 barn i forskjellige aldre. Det er herlig, gøy, bråkete, slitsomt og familiært. Synes det er trist å ikke takle andres barn som man er i slekt med. Men folk orker jo ingenting lengre. Anonymkode: 5a4a1...045 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #70 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Trist samfunn. Når vi er hos besteforeldrene mine er det to besteforeldre, et dusin av deres barn og ektefeller og mellom 10-20 barn i forskjellige aldre. Det er herlig, gøy, bråkete, slitsomt og familiært. Synes det er trist å ikke takle andres barn som man er i slekt med. Men folk orker jo ingenting lengre. Anonymkode: 5a4a1...045 Nå må foreldre slutte å sette seg i en slik offer posisjon. Det er ikke et trist samfunn selv om en ikke ønsker å leke og herje fritt med andres barn bare slik at foreldrene kan få litt voksen tid. Anonymkode: 1b854...bec 4 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #71 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Trist samfunn. Når vi er hos besteforeldrene mine er det to besteforeldre, et dusin av deres barn og ektefeller og mellom 10-20 barn i forskjellige aldre. Det er herlig, gøy, bråkete, slitsomt og familiært. Synes det er trist å ikke takle andres barn som man er i slekt med. Men folk orker jo ingenting lengre. Anonymkode: 5a4a1...045 Jeg har ikke ord nok til å beskrive hvor ufattelig glad for at jeg ikke har slike arrangementer rundt meg. Jeg fikk hodepine og skjeve øyne bare av å lese innlegget ditt. Anonymkode: 04d74...7ca 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #72 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Det er jo mange som deler litt på?? INGEN er opptatt med barna hele tiden, men om alle gir 5 minutter til barna så har jo plutselig alle bidratt litt og alle får fred til å sitte i ro?? Hvorfor skal bare foreldrene løpe rundt i 2 timer... har ingen hørt utsagnet om at det tar en hel landsby å oppdra barn eller lignende. Hvorfor er det så vanskelig å gi tid til et barn? Anonymkode: 7f1d0...9ef Fordi det ikke er deres barn……….. Det er foreldrene som har valgt å få disse ungene og da får de passe på dem selv. Anonymkode: bf854...a85 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #73 Del Skrevet 18 timer siden Jeg fikk inntrykk av HI at det ikke bare er snakk om julaften, men også andre dager i julen. Det jeg da lurer på er om dere også inviterer til selskap eller om dere bare drar i selskap? AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ja, vi har sikkert brukt besøket som hvilepute. Er så slitne og klar for voksenkontakt at vi blir litt tilbakelent når det er andre voksne der. Nå tenker ikke jeg på den som er vert (bestemor til barna i dette tilfellet) som har mer enn nok å styre på med. Men øvrige gjester som tanter, onkler, kusiner etc føler jeg kan bidra litt med barna våre når vi først treffes. Sikkert helt feil tankegang. Ts Anonymkode: 7f1d0...9ef Men dere hjelper vel vertskapet siden dere ikke tar dere av barna deres? Eller er dere bare gjester som forventer alt servert og tilrettelagt mens andre jobber på kjøkkenet og de andre gjestene tar seg av barna deres? Anonymkode: 51e1e...78f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #74 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Trist samfunn. Når vi er hos besteforeldrene mine er det to besteforeldre, et dusin av deres barn og ektefeller og mellom 10-20 barn i forskjellige aldre. Det er herlig, gøy, bråkete, slitsomt og familiært. Synes det er trist å ikke takle andres barn som man er i slekt med. Men folk orker jo ingenting lengre. Anonymkode: 5a4a1...045 Jeg hadde ikke blitt lenge i det familie selskapet før jeg plutselig akutt hadde fått omgangssyke, eller jeg hadde kuttet meg selv med en sløv kjøttøks for å unnslippe, for selv det hadde jo vært mindre tortur. Lykkelig for å ikke ha det slik, orker mye men ikke å få hodepine, og oppleve tortur i besøk, takk men ellers takk Anonymkode: 8ba6f...b35 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #75 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Ikke en tråd om oppdragelse. Barna er veldig bra oppdratt. De verken herjer eller flyr rundt. Og vi gir de tydelige beskjeder om hva vi forventer, ellers drar vi hjem. Spørsmålet i denne tråden var om det er ok at foreldrene til barna kan være litt mer tilbakelente når det er såpass mange voksne til stede. Anonymkode: 7f1d0...9ef Nei, det er ikke det. Anonymkode: 79b9f...3cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #76 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Det er jo mange som deler litt på?? INGEN er opptatt med barna hele tiden, men om alle gir 5 minutter til barna så har jo plutselig alle bidratt litt og alle får fred til å sitte i ro?? Hvorfor skal bare foreldrene løpe rundt i 2 timer... har ingen hørt utsagnet om at det tar en hel landsby å oppdra barn eller lignende. Hvorfor er det så vanskelig å gi tid til et barn? Anonymkode: 7f1d0...9ef Joda, men det handler ikke om å leke med dem, men oppdra dem… det er dere som har valgt å få barn og om det er så forferdelig å ha barna med i besøk får dere enten skaffe barnevakt i de to timene eller så får den av der voksne som familien tilhører dra alene! Ikke legg ansvaret over på vertsskap og andre gjester! jeg elsker å være med unger, men i familiebesøk vil jeg faktisk ikke være den lekeglade tanten som kan sitte på gulvet i timevis med ungene! Da vil jeg være bare meg og snakke med de jeg ikke ser så ofte uten å måtte sitte på gulvet og leke! Anonymkode: cd828...566 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #77 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke en tråd om oppdragelse. Barna er veldig bra oppdratt. De verken herjer eller flyr rundt. Og vi gir de tydelige beskjeder om hva vi forventer, ellers drar vi hjem. Spørsmålet i denne tråden var om det er ok at foreldrene til barna kan være litt mer tilbakelente når det er såpass mange voksne til stede. Anonymkode: 7f1d0...9ef Om de må underholdes hele tiden er de ikke veldig bra oppdratte! Anonymkode: cd828...566 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 18 timer siden #78 Del Skrevet 18 timer siden Selvfølgelig har jeg som (barnløs) tante både lekt med og hjulpet tantebarn i selskap - man sier jo ikke nei når 3-åringen vil ha tante ved siden av seg ved middagsbordet. Men det er på barnets og mitt ønske og premisser, det er ikke en forventning fra foreldrene. Det er den ordbruken jeg først og fremst reagerer på her, at foreldrene lener seg tilbake og forventer at de øvrig tilstedeværende skal stille opp og ta ansvar. Jeg er ikke i selskap for å avlaste foreldrene, men for å ha samvær med familien - både barn og voksne. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #79 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er enig med deg. Alle kan bidra litt. Først kan far herje med de litt, så kan bestefar, slik at far får spist videre. Så overtar mor i et kvarter, så tante, osv. Men virker som familien din ikke er interessert i en sånn ordning, og har derfor valgt å ikke invitere dere. Det er veldig trist og lite inkluderende. Anonymkode: a7fde...2b6 Heldigvis slipper vi juleselskap hvor barna skal herjes med. Vi har selv fire barn under åtte år, og de klarer fint et totimers selskap uten herjing. Herjing gjøres utendørs før vi kommer. Anonymkode: dd3b3...f69 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #80 Del Skrevet 17 timer siden @TS: Du vet ikke hvorfor dere ikke er bedt i år. Så velger du den mest negative årsaken og spinner på den, og dømmer familien til mannen din nord og ned for noe du ikke vet om er årsaken. Har jeg forstått det riktig? Anonymkode: f4fb5...dcb 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå