AnonymBruker Skrevet i går, 14:33 #41 Del Skrevet i går, 14:33 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, vi har sikkert brukt besøket som hvilepute. Er så slitne og klar for voksenkontakt at vi blir litt tilbakelent når det er andre voksne der. Nå tenker ikke jeg på den som er vert (bestemor til barna i dette tilfellet) som har mer enn nok å styre på med. Men øvrige gjester som tanter, onkler, kusiner etc føler jeg kan bidra litt med barna våre når vi først treffes. Sikkert helt feil tankegang. Ts Anonymkode: 7f1d0...9ef Fullstendig feil tankegang! Vi har en familie som dere i familien og det er et rent mareritt å være i samme besøk som dem! Deres unger = deres ansvar! Om dere er så slitne som du sier må dere ta tak og gjøre grep for en lettere hverdag, ikke lass alt over på andre når det endelig er jul og ferie! Anonymkode: cd828...566 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:36 #42 Del Skrevet i går, 14:36 AnonymBruker skrev (1 time siden): Syns det virker som om mange ikke liker barn. Jeg elsker barn og jobber i barnehage, og skjønner ikke hvorfor det skal være såååå ubehagelig for andre å bidra litt når man er glad i hverandre. Vi har rolige og snille barn, og vi setter grenser og passer på at de oppfører seg pent. Vi hjelper de på toalettet etc og trøster om de gråter. Men jeg snakker om det at andre kan ta de på fanget og lese en bok eller bruke litt tid på å tulle litt med barna, spille et spill etc. Og om 4-åringen absolutt vil sitte hos tante når han spiser så kan kanskje hun hjelpe han om han trenger hjelp i måltidet? Har jo ikke total avslapningstid og sitter i et hjørne uten å gjøre noe selv. Men forventer jo at familie bryr seg om barna!!! Ser selvsagt at om det er disse forventningene til barnefamilier som er i samfunnet, så er det ikke rart at folk blir utbrent. Ingen skal hjelpe og støtte hverandre lenger?! Ts Anonymkode: 7f1d0...9ef Nei, tante skal få spise i fred, ikke ha en slitsom fireåring på fanget mens det er mat å få! En fireåring er stor nok til å sitte på egen stol når det er mat! Det må dere lære ham! Anonymkode: cd828...566 9 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:44 #43 Del Skrevet i går, 14:44 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, vi har sikkert brukt besøket som hvilepute. Er så slitne og klar for voksenkontakt at vi blir litt tilbakelent når det er andre voksne der. Nå tenker ikke jeg på den som er vert (bestemor til barna i dette tilfellet) som har mer enn nok å styre på med. Men øvrige gjester som tanter, onkler, kusiner etc føler jeg kan bidra litt med barna våre når vi først treffes. Sikkert helt feil tankegang. Ts Anonymkode: 7f1d0...9ef Ah, den klassiske "åh våre nusselige små barn må jo få lov til å leke, herje og kose seg, det er jo tross alt jul, og julen er barnas dag", og så lemres alt av barneansvar og bråk og støy på vertene, altså familien, uten at familien får lov til å bedrive "oppdragelse", for da blir alt feil, mens foreldrene blir vartet opp med mat, kake, kaffe og kos i sofaen samtidig. Spoiler alert: julen er ikke barnas dag, og nusselighetsgraden du tror henger over barna bør du jekke 4 hakk på rangstigen når du er blant andre... Jeg tenker dere alle har godt av å feire jul for dere selv. Både dere og familien din. Anonymkode: 04d74...7ca 7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:01 #44 Del Skrevet i går, 15:01 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, vi har sikkert brukt besøket som hvilepute. Er så slitne og klar for voksenkontakt at vi blir litt tilbakelent når det er andre voksne der. Nå tenker ikke jeg på den som er vert (bestemor til barna i dette tilfellet) som har mer enn nok å styre på med. Men øvrige gjester som tanter, onkler, kusiner etc føler jeg kan bidra litt med barna våre når vi først treffes. Sikkert helt feil tankegang. Ts Anonymkode: 7f1d0...9ef De andre voksne kan være like sliten og klar for voksenkontakt. Så å komme og få andre barn i fanget er da et skikkelig mareritt. Jeg har selv tre tette barn og ville noen gjøre noe sammen med de fikk de ta initiativ til det selv, inntil da oppvartet jeg mine egne unger selv. Har spist mange middager med en på hver side og den siste på fanget. Slitsomt, men det var mitt valg å få tre tette. Anonymkode: 5e739...9ff 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:19 #45 Del Skrevet i går, 15:19 Nappetass1 skrev (1 time siden): Sin del av arbeidet med dine barn? Litt av en måte å se ting på. Skjønner godt at ingen inviterer dere med den holdningen. Sin del av arbeidet med ALLE barna. Kan like godt være jeg som tar min niese på 5 år opp på fanget for å tørke en tåre Anonymkode: 7f1d0...9ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:21 #46 Del Skrevet i går, 15:21 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Deres barn er de eneste barna og i år er noen andre invitert. Kan det være så lett som at de ønsker seg en barnefri feiring? Altså at det ikke handler om dere og deres barn. Kanskje de vil drikke og holde på uten å måtte ta hensyn til barn? Anonymkode: c59f0...88c Det stemmer nok 😊 Anonymkode: 7f1d0...9ef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:28 #47 Del Skrevet i går, 15:28 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Føler veldig på at vi blir ekskludert i julen. Er en familie bestående av meg og min mann og 3 barn under 7 år. Vi har ikke så veldig mange rundt oss. De vi tidligere har blitt invitert av blir vi ikke invitert av i år. Er veldig trist. Føler at vi har gjort noe galt.. Jeg elsker at andre rundt oss duller med barna. Har tenkt at barna skal få knytte tette bånd til mennesker rundt oss, så er ikke lat. Er det dette jeg har gjort feil? Er det mamma og pappa som uansett skal styre med egne barn i juleselskap? Har jo virket som at folk elsker å sitte sammen med mine barn, hjelpe de med mat og leke med de. Vi tar jo oss selvsagt av noe og er ikke akkurat passive, men har hatt inntrykk av at folk er veldig glade i barna våre og vil styre på. Jeg tenker at folk må jo sette seg ned selv dersom de ikke vil styre, da hadde jeg og mannen min selvsagt tatt over. Hva tenker du?? Anonymkode: 7f1d0...9ef Har alltid måtte ordne hele julen alene, med små barn og tatt meg av de helt selv. Besteforeldre drikker kaffe og løfter ikke en finger. Ikke rydder de av etter seg og de elsker og klage over mange gaver osv.. No feirer vi alene og det er så deilig! Jeg får vært med barna mine framfor å være vert før ,under og etter jul og slite meg ut uten at noen vil leke eller være med barna. Med det sagt så passes de aldri heller. Og Forventes at jeg er tante og passer søsken sine barn og leker med de.. Men ikke omvendt. Ikke alltid lett å forstå hva foll tenker eller ikke. Men det er mye med 3 barn under 7år, og de som ikke har barn vil nok slappe av, det er ikke deres barn.. Men samtidig skjønner jeg deg, det er trist.. Mange er for opptatt med seg og sitt idag! Anonymkode: 53fd9...2ff 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaisada Skrevet i går, 15:31 #48 Del Skrevet i går, 15:31 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er vell lov til å ha to tanker i hodet samtidig? Ja, jeg vil at barna skal knytte bånd til familien sin, og ja jeg syns det er fint å få være litt tilbakelent. Har selv brukt masse tid på andres barn i familieselskaper. Duller, passet og lekt med de. Og nå får man det ikke tilbake når det er min tur til å ha små. Sikkert en bitter kjærring jeg da ts Anonymkode: 7f1d0...9ef dere skal komme til dekket bord OG ha barnefri? nei... det er nok på tide å steke ribba selv:) 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:50 #49 Del Skrevet i går, 15:50 Jeg forstår veldig godt flertallet i denne tråden, og er enig, men det er på grunn av hvordan TS ordlegger seg. Altså, at det skal dulles med barna hennes, at andre skal ta 'sin del' (altså, har tante Gerd valgt å være barnløs, har hun ikke noen del). Når det er sagt: jeg er barnløs, og gleder meg veldig til å feire jul med barn. Jeg er ikke glad i alle barn, men de jeg blir kjent med, og som ikke løper rundt og brøler og slår meg mens foreldrene bare smiler eller overser (jess, har skjedd), blir jeg jo faktisk glad i. Jeg setter meg gjerne på gulvet sammen med barna og ser på leker og snakker med dem, og jeg blir skikkelig glad når de tar meg i hånda og vil vise meg noe eller spør om jeg kan hjelpe dem med noe. Da føler jeg at barna stoler på meg. Dette er sikkert lett for meg, siden de foreldrene jeg feirer med, ofte sier: "Nå må dere ikke mase på tante", og så er det opp til meg å si: "Det er bare koselig for meg". Hadde sikkert opplevdes annerledes om det ble forventet av foreldrene og de ikke fulgte med, og igjen: det viktigste er at barna er ok oppdratt. Anonymkode: e7511...017 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:53 #50 Del Skrevet i går, 15:53 Kan dere invitere noen hjem til dere isteden? Anonymkode: 8e1cd...39b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:56 #51 Del Skrevet i går, 15:56 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja, vi har sikkert brukt besøket som hvilepute. Er så slitne og klar for voksenkontakt at vi blir litt tilbakelent når det er andre voksne der. Nå tenker ikke jeg på den som er vert (bestemor til barna i dette tilfellet) som har mer enn nok å styre på med. Men øvrige gjester som tanter, onkler, kusiner etc føler jeg kan bidra litt med barna våre når vi først treffes. Sikkert helt feil tankegang. Ts Anonymkode: 7f1d0...9ef OI du eier jo ikke antenner. Skjønner godt ingen inviterer. Men dere kan jo invitere da, alltid kjedelig med folk som aldri kan invitere men veldig gjerne blir invitert og drar bort, og i tillegg er en byrde med barn de ikke følger opp. Nei takk Anonymkode: 6c553...2d2 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:58 #52 Del Skrevet i går, 15:58 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja, vi har sikkert brukt besøket som hvilepute. Er så slitne og klar for voksenkontakt at vi blir litt tilbakelent når det er andre voksne der. Nå tenker ikke jeg på den som er vert (bestemor til barna i dette tilfellet) som har mer enn nok å styre på med. Men øvrige gjester som tanter, onkler, kusiner etc føler jeg kan bidra litt med barna våre når vi først treffes. Sikkert helt feil tankegang. Ts Anonymkode: 7f1d0...9ef Ja, det er det. Har selv store barn nå. Men med rotterace på jobb før jul, handling etc så er man likevel klar for rolig julefeiring. Å passe småbarn, forvente at andre skal tro at jeg synes det er stas å mate (?) andres barn og ta seg av dem i juleselskap? Nei takk. Dere må ta ansvar for egne barn. Ikke rart folk blir lei og ikke inviterer… Anonymkode: a0e1d...bb1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sefanja Skrevet i går, 16:00 #53 Del Skrevet i går, 16:00 Håper ts kan invitere noen, og uansett er det normalt i familier at man leker med hverandres barn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 17:28 #54 Del Skrevet i går, 17:28 Sefanja skrev (1 time siden): Håper ts kan invitere noen, og uansett er det normalt i familier at man leker med hverandres barn Helt normalt å leke med barna i familien. Ikke normalt at foreldrene forventer at de andre voksne skal passe på barna deres hele julekvelden. Til og med forvente at andre voksne tar ansvar for å mate barna, slik at foreldrene kan slappe av. Det er drøyt. Anonymkode: 1a3a9...4a7 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sefanja Skrevet i går, 17:30 #55 Del Skrevet i går, 17:30 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Helt normalt å leke med barna i familien. Ikke normalt at foreldrene forventer at de andre voksne skal passe på barna deres hele julekvelden. Til og med forvente at andre voksne tar ansvar for å mate barna, slik at foreldrene kan slappe av. Det er drøyt. Anonymkode: 1a3a9...4a7 Jeg får ikke inntrykk av at ts forventer det heller 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 17:36 #56 Del Skrevet i går, 17:36 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ja, vi har sikkert brukt besøket som hvilepute. Er så slitne og klar for voksenkontakt at vi blir litt tilbakelent når det er andre voksne der. Nå tenker ikke jeg på den som er vert (bestemor til barna i dette tilfellet) som har mer enn nok å styre på med. Men øvrige gjester som tanter, onkler, kusiner etc føler jeg kan bidra litt med barna våre når vi først treffes. Sikkert helt feil tankegang. Ts Anonymkode: 7f1d0...9ef For å spørre på en annen måte: tåler du da også at de setter ungene på plass/kjefter på dem hvis det trengs? Anonymkode: 79b9f...3cb 4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 17:40 #57 Del Skrevet i går, 17:40 Oppdra ungene deres. Anonymkode: e9fd6...db0 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 17:41 #58 Del Skrevet i går, 17:41 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): For å spørre på en annen måte: tåler du da også at de setter ungene på plass/kjefter på dem hvis det trengs? Anonymkode: 79b9f...3cb Ja Anonymkode: 7f1d0...9ef 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:04 #59 Del Skrevet i går, 18:04 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg forstår veldig godt flertallet i denne tråden, og er enig, men det er på grunn av hvordan TS ordlegger seg. Altså, at det skal dulles med barna hennes, at andre skal ta 'sin del' (altså, har tante Gerd valgt å være barnløs, har hun ikke noen del). Når det er sagt: jeg er barnløs, og gleder meg veldig til å feire jul med barn. Jeg er ikke glad i alle barn, men de jeg blir kjent med, og som ikke løper rundt og brøler og slår meg mens foreldrene bare smiler eller overser (jess, har skjedd), blir jeg jo faktisk glad i. Jeg setter meg gjerne på gulvet sammen med barna og ser på leker og snakker med dem, og jeg blir skikkelig glad når de tar meg i hånda og vil vise meg noe eller spør om jeg kan hjelpe dem med noe. Da føler jeg at barna stoler på meg. Dette er sikkert lett for meg, siden de foreldrene jeg feirer med, ofte sier: "Nå må dere ikke mase på tante", og så er det opp til meg å si: "Det er bare koselig for meg". Hadde sikkert opplevdes annerledes om det ble forventet av foreldrene og de ikke fulgte med, og igjen: det viktigste er at barna er ok oppdratt. Anonymkode: e7511...017 Fint at du er sånn sammen med barn du liker, jeg tror det er viktig for å ha det fint sammen at noen ser barna litt. Vi forventer jo ikke at en tante skal passe barna hele tiden, og vi kan jo fint si til et av barna at "nå skal tante få spise kaken sin i fred, så da må du finne på noe annet". Vi følger med. Som jeg skrev i åpningsinnlegget: at vi er ikke passive eller late. Men litt tilbaketrukne og håper gjerne at andre har lyst til å styre med barna så vi kanskje får snakka med noen av de voksne også. Kanskje dumt å bruke ordet dulle med, men det jeg mener er være til stede for, bry seg?? Anonymkode: 7f1d0...9ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #60 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Helt normalt å leke med barna i familien. Ikke normalt at foreldrene forventer at de andre voksne skal passe på barna deres hele julekvelden. Til og med forvente at andre voksne tar ansvar for å mate barna, slik at foreldrene kan slappe av. Det er drøyt. Anonymkode: 1a3a9...4a7 Har aldri sagt at noen skal passe og mate barna hele julekvelden. Ingen må mate mine barn på 4 og 7 år. Men sitte sammen ved bordet og kanskje bry seg om og være litt sammen med barna. Syns det er trist om det forventes at bare er vi foreldrene som verken skal rekke å spise eller snakke med oldemor på 90 om hvordan hun har det. 1-åringen er hos meg absolutt hele tiden fordi hun er sjenert. Dette er ingen julekveld, men et selskap 2.juledag som starter kl 16. Vi pleier å dra hjem kl 18, og det er max julekos uten barn for de voksne som er igjen i selskapet når vi drar. Jeg skriver at vi er litt tilbakelente og håper at folk syns det er ok. Det er det denne tråden handler om. Anonymkode: 7f1d0...9ef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå