AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #1 Del Skrevet 7 timer siden Føler veldig på at vi blir ekskludert i julen. Er en familie bestående av meg og min mann og 3 barn under 7 år. Vi har ikke så veldig mange rundt oss. De vi tidligere har blitt invitert av blir vi ikke invitert av i år. Er veldig trist. Føler at vi har gjort noe galt.. Jeg elsker at andre rundt oss duller med barna. Har tenkt at barna skal få knytte tette bånd til mennesker rundt oss, så er ikke lat. Er det dette jeg har gjort feil? Er det mamma og pappa som uansett skal styre med egne barn i juleselskap? Har jo virket som at folk elsker å sitte sammen med mine barn, hjelpe de med mat og leke med de. Vi tar jo oss selvsagt av noe og er ikke akkurat passive, men har hatt inntrykk av at folk er veldig glade i barna våre og vil styre på. Jeg tenker at folk må jo sette seg ned selv dersom de ikke vil styre, da hadde jeg og mannen min selvsagt tatt over. Hva tenker du?? Anonymkode: 7f1d0...9ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #2 Del Skrevet 5 timer siden 3 barn under 7 år på julaften er ofte mye styr og støy. Særlig om dere drar på besøk til andre. Ofte bruker foreldre besøk som egen hvilepute, og legger barneansvar på vertskapet. En jobb vertskapet ofte synes blir overveldende i tillegg til å arrangere jul. Så at folk rundt dere ønsker en rolig jul må dere akseptere, og ikke ta dere nær av det. Men altså, dere er 3 barn og 2 voksne. Dere har hverandre. Det er overhodet ikke synd på dere om dere må lage dere en egen jul i år. Rett deg opp i ryggen og gled deg til jula dere får sammen, istedenfor å være deppa fordi andre ikke orket å arrangere jul for dere i år. God jul! Anonymkode: 04d74...7ca 11 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Del Skrevet 5 timer siden Folk elsker ikke barna dine sånn som du gjør, de synes sannsynligvis det er slitsomt og bråkete å være sammen med dere, men de later som de synes det er greit for høflighetens skyld. Anonymkode: c8061...e48 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #4 Del Skrevet 4 timer siden 1/10 Anonymkode: c4a9b...55b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #5 Del Skrevet 4 timer siden Kansje det at de dere har vært hos føler de har måtte ta mer ansvar for ungene en dere som foreldre. Her har vi altid satt ungene ved oss og vi tatt ansvaret for dem under mat osv. Aldri falt meg inn å overlate det til andre. Så kan være en årsak derfor at dere ikke blir bedt. Vi har alle år feiret julaften hos svigers. Aldri blitt bedt til andre på mat i jula. Simen vi gjør ting i jula, drar på 2 juletrefest blandt annet og er på hytta en tur Anonymkode: 574d7...7a4 2 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Del Skrevet 4 timer siden Kan ikke dere invitere da? Har en «skokk» med unger vi også. Feirer jul hjemme og inviterer de nærmeste til oss på julaften. Anonymkode: 8743b...390 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #7 Del Skrevet 4 timer siden Som venn hadde jeg forventet at alle foreldre passet på egne barn i selskap. Som søster det samme egentlig.. Også er jeg vant til at foreldre tar over stafettpinnen som arrangør av jul. Fint for barna å skape egne tradisjoner. Og enklere å feire hjemme hos oss synes jeg. Anonymkode: 41e0b...d61 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #8 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): 3 barn under 7 år på julaften er ofte mye styr og støy. Særlig om dere drar på besøk til andre. Ofte bruker foreldre besøk som egen hvilepute, og legger barneansvar på vertskapet. En jobb vertskapet ofte synes blir overveldende i tillegg til å arrangere jul. Så at folk rundt dere ønsker en rolig jul må dere akseptere, og ikke ta dere nær av det. Men altså, dere er 3 barn og 2 voksne. Dere har hverandre. Det er overhodet ikke synd på dere om dere må lage dere en egen jul i år. Rett deg opp i ryggen og gled deg til jula dere får sammen, istedenfor å være deppa fordi andre ikke orket å arrangere jul for dere i år. God jul! Anonymkode: 04d74...7ca Helt enig! Ikke synd i dem, 3 barn og 2 voksne er jo nydelig, familie som kan få fin jul sammen, trenger jo ingen andre. Jeg og mannen min er alene, ingen barn og vi koser oss til de grader, feire jul sammen vi to, kan aldri bli kjedelig. Det blir til hvordan man selv gjør det til, tenker jeg. Anonymkode: 0ddde...c1b 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #9 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Føler veldig på at vi blir ekskludert i julen. Er en familie bestående av meg og min mann og 3 barn under 7 år. Vi har ikke så veldig mange rundt oss. De vi tidligere har blitt invitert av blir vi ikke invitert av i år. Er veldig trist. Føler at vi har gjort noe galt.. Jeg elsker at andre rundt oss duller med barna. Har tenkt at barna skal få knytte tette bånd til mennesker rundt oss, så er ikke lat. Er det dette jeg har gjort feil? Er det mamma og pappa som uansett skal styre med egne barn i juleselskap? Har jo virket som at folk elsker å sitte sammen med mine barn, hjelpe de med mat og leke med de. Vi tar jo oss selvsagt av noe og er ikke akkurat passive, men har hatt inntrykk av at folk er veldig glade i barna våre og vil styre på. Jeg tenker at folk må jo sette seg ned selv dersom de ikke vil styre, da hadde jeg og mannen min selvsagt tatt over. Hva tenker du?? Anonymkode: 7f1d0...9ef Kanskje de føler dere har tatt for lite ansvar. At de alltid må gjøre ting fordi dere ikke tar iniativ til å gjøre det. Tenker at visst dere gjør sånn alle andre må ta ansvar for barna deres i hvert eneste selskap, så har dere gjort noe feil. Altså jeg er utrolig glad i barna til venner og barna til familie, men jeg vil ikke føle at jeg må ta fullt ansvar for de i selskap osv. Ellers kan jo dere invitere de en gang å vise at dere tar ansvar Anonymkode: 614f6...18b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #10 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Som venn hadde jeg forventet at alle foreldre passet på egne barn i selskap. Som søster det samme egentlig.. Også er jeg vant til at foreldre tar over stafettpinnen som arrangør av jul. Fint for barna å skape egne tradisjoner. Og enklere å feire hjemme hos oss synes jeg. Anonymkode: 41e0b...d61 Som søster uten barn forventer jeg at foreldrene passet sine egne barn. Nå har jeg hatt små barn selv, og når mine småsøsken kommer med sine barn - så tar jeg gladelig over slik at de kan få sitte et måltid uten å måtte styre med ungene, og leker med dem slik at de kan få litt voksentid der de kan sitte å prate. Anonymkode: 3a9c9...b12 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #11 Del Skrevet 2 timer siden Nei, de andre ønsker ikke å sitte med, mate, leke og styre med dine barn. Og hvis det du skriver er sant og ikke tull så skjønner jeg veldig godt at dere ikke er invitert bort iår. Det er deres barn og deres jobb. Anonymkode: 5e739...9ff 7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #12 Del Skrevet 2 timer siden Ja, vi har sikkert brukt besøket som hvilepute. Er så slitne og klar for voksenkontakt at vi blir litt tilbakelent når det er andre voksne der. Nå tenker ikke jeg på den som er vert (bestemor til barna i dette tilfellet) som har mer enn nok å styre på med. Men øvrige gjester som tanter, onkler, kusiner etc føler jeg kan bidra litt med barna våre når vi først treffes. Sikkert helt feil tankegang. Ts Anonymkode: 7f1d0...9ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #13 Del Skrevet 2 timer siden Vi har sluttet å invitere et av våre vennepar med tre barn under 7 år hjem til oss, rett og slett fordi vi ikke orker å ha de på besøk. Vi har eldre barn selv (tenåringer), men venneparets barn er i mine øyne grenseløse, flyr rundt og herjer og bråker, blir ikke irettesatt og er såpass «mye» at det føles som et «ork» å ha de på besøk. Vi har bedt de et par ganger, men både voksne og tenåringene i huset gruet seg til besøkene og da har vi heller lagt opp til samvær uten barn. samvær med de oppleves så «ille», at vi passer til og med på å alltid avtale å levere/bytte julegaver ved at vi drar til de, for selv korte besøk oppleves som et mareritt hvis de skulle finne på å komme innom oss🙈. Anonymkode: 49e5c...0c9 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #14 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Føler veldig på at vi blir ekskludert i julen. Er en familie bestående av meg og min mann og 3 barn under 7 år. Vi har ikke så veldig mange rundt oss. De vi tidligere har blitt invitert av blir vi ikke invitert av i år. Er veldig trist. Føler at vi har gjort noe galt.. Jeg elsker at andre rundt oss duller med barna. Har tenkt at barna skal få knytte tette bånd til mennesker rundt oss, så er ikke lat. Er det dette jeg har gjort feil? Er det mamma og pappa som uansett skal styre med egne barn i juleselskap? Har jo virket som at folk elsker å sitte sammen med mine barn, hjelpe de med mat og leke med de. Vi tar jo oss selvsagt av noe og er ikke akkurat passive, men har hatt inntrykk av at folk er veldig glade i barna våre og vil styre på. Jeg tenker at folk må jo sette seg ned selv dersom de ikke vil styre, da hadde jeg og mannen min selvsagt tatt over. Hva tenker du?? Anonymkode: 7f1d0...9ef Offf hører ut som mareritt familien å ha besøk av! Andres barn er sjeldent veldig stas over tid og særlig når du i tillegg leser det til de elsker å dulle med ungene dine! Folk er lei! Anonymkode: b3c9a...376 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #15 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Føler veldig på at vi blir ekskludert i julen. Er en familie bestående av meg og min mann og 3 barn under 7 år. Vi har ikke så veldig mange rundt oss. De vi tidligere har blitt invitert av blir vi ikke invitert av i år. Er veldig trist. Føler at vi har gjort noe galt.. Jeg elsker at andre rundt oss duller med barna. Har tenkt at barna skal få knytte tette bånd til mennesker rundt oss, så er ikke lat. Er det dette jeg har gjort feil? Er det mamma og pappa som uansett skal styre med egne barn i juleselskap? Har jo virket som at folk elsker å sitte sammen med mine barn, hjelpe de med mat og leke med de. Vi tar jo oss selvsagt av noe og er ikke akkurat passive, men har hatt inntrykk av at folk er veldig glade i barna våre og vil styre på. Jeg tenker at folk må jo sette seg ned selv dersom de ikke vil styre, da hadde jeg og mannen min selvsagt tatt over. Hva tenker du?? Anonymkode: 7f1d0...9ef Og selvsagt er det dere selv som skal styre med egne unger i juleselskap 🙈 folk har nok å gjøre og man gidder faktisk ikke være barnevakt for late foreldre Anonymkode: b3c9a...376 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #16 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg elsker at andre rundt oss duller med barna. Har tenkt at barna skal få knytte tette bånd til mennesker rundt oss, så er ikke lat AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Ja, vi har sikkert brukt besøket som hvilepute. Er så slitne og klar for voksenkontakt at vi blir litt tilbakelent når det er andre voksne der. Nå tenker ikke jeg på den som er vert (bestemor til barna i dette tilfellet) som har mer enn nok å styre på med. Men øvrige gjester som tanter, onkler, kusiner etc føler jeg kan bidra litt med barna våre når vi først treffes. Sikkert helt feil tankegang. Ts Først sier du at dette er for at barna skal knytte bånd, senere sier du at dere er slitne, og at andre bør bidra litt. Nei, andre går ikke i juleselskap for å avlaste dere som foreldre. Kanskje det er deres tur til å invitere nå? Og når gjestene kommer, må dere selv følge opp barna. Anonymkode: 45087...853 5 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #17 Del Skrevet 2 timer siden Høres ut som du pleier å lesse ungene dine over i andres fang hele tiden i selskap, så du kan mingle rundt og sosialisere selv uten en unge eller to på armen? Det er sannsynligvis årsaken til manglende invitasjon i år. Folk orker ikke foreldre som ikke kontrollerer og tar hånd om sine egne unger i sosiale settinger. Anonymkode: f18a0...b25 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #18 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Ja, vi har sikkert brukt besøket som hvilepute. Er så slitne og klar for voksenkontakt at vi blir litt tilbakelent når det er andre voksne der. Nå tenker ikke jeg på den som er vert (bestemor til barna i dette tilfellet) som har mer enn nok å styre på med. Men øvrige gjester som tanter, onkler, kusiner etc føler jeg kan bidra litt med barna våre når vi først treffes. Sikkert helt feil tankegang. Ts Anonymkode: 7f1d0...9ef 🤣🙈🙈 ja du, det er feil tankegang! Tenk hvilken snakkes dere er innad i familien Anonymkode: b3c9a...376 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #19 Del Skrevet 2 timer siden 3 barn med to voksne går jo ikke opp. AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Ja, vi har sikkert brukt besøket som hvilepute. Er så slitne og klar for voksenkontakt at vi blir litt tilbakelent når det er andre voksne der. Nå tenker ikke jeg på den som er vert (bestemor til barna i dette tilfellet) som har mer enn nok å styre på med. Men øvrige gjester som tanter, onkler, kusiner etc føler jeg kan bidra litt med barna våre når vi først treffes. Sikkert helt feil tankegang. Ts Anonymkode: 7f1d0...9ef Helt feil tankegang. Deres barn, deres ansvar. Alt andre gjør med deres barn, er bonus! Men dere må faktisk ta førersete med egne barn! Anonymkode: 96ed9...53e 4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #20 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Først sier du at dette er for at barna skal knytte bånd, senere sier du at dere er slitne, og at andre bør bidra litt. Nei, andre går ikke i juleselskap for å avlaste dere som foreldre. Kanskje det er deres tur til å invitere nå? Og når gjestene kommer, må dere selv følge opp barna. Anonymkode: 45087...853 Er vell lov til å ha to tanker i hodet samtidig? Ja, jeg vil at barna skal knytte bånd til familien sin, og ja jeg syns det er fint å få være litt tilbakelent. Har selv brukt masse tid på andres barn i familieselskaper. Duller, passet og lekt med de. Og nå får man det ikke tilbake når det er min tur til å ha små. Sikkert en bitter kjærring jeg da ts Anonymkode: 7f1d0...9ef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå