AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #1 Del Skrevet 20 timer siden Skal snart ut i permisjon, og har lyst å ta 80% permisjon og mannen 20% fra ganske tidlig. På den måten kan jeg ta en vakt her og der når det passer/jeg orker, for å holde kontakt med jobb og være litt sosial. Er det lov ift NAV, å kun ta 80% foreldrepenger uten å ha avtale med jobb om å jobbe 20%? At den siste 20% bare er ulønnet fri - hvor jeg står fritt til å jobbe litt hvis jeg vil? Eller er det slik at jeg MÅ ha 20% avtale om arbeid for å kunne gjøre det slik? Håper noen forstår hva jeg mener Anonymkode: 55170...1ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tro Smo Konosoro Skrevet 20 timer siden #2 Del Skrevet 20 timer siden Spør NAV. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #3 Del Skrevet 19 timer siden Dere kan ikke ha til sammen 100 % lønnet permisjon samtidig som en av dere jobber innenfor denne prosenten nei. Det er jo trygdesvindel. Men det dere kan søke om, er permisjon med tidskonto. Da kan du få noen avtalte vakter i perioden og dermed holde kontakten med jobben. Men dere vil ikke tjene noe ekstra på det. Anonymkode: 58d64...fbf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #4 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Dere kan ikke ha til sammen 100 % lønnet permisjon samtidig som en av dere jobber innenfor denne prosenten nei. Det er jo trygdesvindel. Men det dere kan søke om, er permisjon med tidskonto. Da kan du få noen avtalte vakter i perioden og dermed holde kontakten med jobben. Men dere vil ikke tjene noe ekstra på det. Anonymkode: 58d64...fbf Neinei, jeg snakker ikke om å tjene noe ekstra. Jeg mener at jeg kun har 80% permisjon og dermed 80% lønn/foreldrepenger - og at jeg er hjemme ulønnet den siste 20% med mulighet for en ekstravakt her og der (uten at dette er avtalt på forhånd). Altså gradere permisjonen men uten avtale om arbeid på forhånd. Mannen tar ut 20% permisjon og jobber 80% med "vanlig" gradering. Anonymkode: 55170...1ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #5 Del Skrevet 6 timer siden Tenker det burde gå fint, men man vet aldri med NAV. Hadde ringt eller sendt de en melding. Anonymkode: 5f744...12f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordlending Skrevet 5 timer siden #6 Del Skrevet 5 timer siden (endret) Står litt her: https://www.nav.no/foreldrepenger#samtidig Endret 5 timer siden av nordlending Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå