AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #1 Del Skrevet 18. desember 2024 Jeg har ei venninne, eller rettere sagt svigerinne som jeg har hatt et veldig tett og godt forhold til i mange år. Hun er som en søster for meg og det har vært slik begge veier, altså fra hennes side også. Vi har hatt kontakt daglig på tlf, sms og slikt, skrev om alt og ingenting, og trivdes med det. Men, for tre måneder siden så mistet jeg hunden min, han var min første hund, så det gikk veldig inn på meg, jeg sørget og sørger enda. Vet at det er vanskelig for noen å forstå men han var min bestevenn og halve sjela mi ble borte med han😔 Jeg gikk i en sorgeprocess, og hadde ikke kontakt med noen, for jeg sorget så mye. Hun har sendt meg en mld, at hun tenkte på meg, og det var alt. En melding. Det ble stille både fra min og hennes side. Og slik forble det i litt over en måned. Så sendte jeg henne melding, spurte hvordan hun har det og slikt, og beklaget at det har vært stile fra min side. Men fikk bare kort melding tilbake, og prøver jeg å skrive så er det bare korte svar tilbake. Og slik er det i dag. Det er bare jeg som sender mld, aldri hun. Jeg opplever kald skulder av henne og jeg er lei meg. Vet ikke hva jeg kan gjøre for at det skal bli bedre. Jeg vet at det er min skyld at forholdet er blitt slik nå, men har bedt om unnskyldning. Jeg vet at hun har ting hun sliter med, fysiske plager, men vi har liksom alltid hatt kontakt på tross av det. Nå har vi ikke det lenger og jeg klandrer meg selv for det, og vet ikke hvordan ordne opp i det. Pga sorgetiden min så har forholdet kjølnet. 😔 Er det noe jeg kan gjøre så vi får godt forhold igjen eller er det bare å gi opp? Anonymkode: 5b067...b70 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #2 Del Skrevet 18. desember 2024 Trist, jeg opplevde dette da en i min nærmeste familie døde. Bestevenninnen min trakk seg helt vekk. Noen folk kan ikke handtere sårbarhet og nærhet som en sorg er, de vet ikke hva de skal gjøre eller si, så i stede for å prøve å gjøre noe med det så stikker de bare. Venninnen min prøvde å komme tilbake når jeg hadde kommet meg litt på bena, så vi kunne ha det gøy igjen, men jeg hadde vokst på den sorgen og gått videre. Du sier hun har en del utfordringer, da regner jeg med hun har snakket om det til deg, så hun kan lufte sine vondter og sorger, men når det skjer noe med deg så stikker hun? Leit at du mistet hunden din og en venninne, det er dessverre i situasjoner som dette man ser hvor en har folk. Anonymkode: 331e8...434 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #3 Del Skrevet 18. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Trist, jeg opplevde dette da en i min nærmeste familie døde. Bestevenninnen min trakk seg helt vekk. Noen folk kan ikke handtere sårbarhet og nærhet som en sorg er, de vet ikke hva de skal gjøre eller si, så i stede for å prøve å gjøre noe med det så stikker de bare. Venninnen min prøvde å komme tilbake når jeg hadde kommet meg litt på bena, så vi kunne ha det gøy igjen, men jeg hadde vokst på den sorgen og gått videre. Du sier hun har en del utfordringer, da regner jeg med hun har snakket om det til deg, så hun kan lufte sine vondter og sorger, men når det skjer noe med deg så stikker hun? Leit at du mistet hunden din og en venninne, det er dessverre i situasjoner som dette man ser hvor en har folk. Anonymkode: 331e8...434 Føler med deg❤️ Hun har mye helseplager og det har vi snakket mye om, hun har åpnet seg for meg ang det, og jeg har hørt og gitt råd. Har det vært noe med meg, uansett hva jeg slet med før, jeg fortalte det til henne men hun snudde det alltid på seg selv, så sitter vi og snakker om henne hele tiden. Det har ikke gjort meg noe, for jeg har alltid vært en flink lytter. Men nå, eller da jeg hadde det vondt mtp min hund, så fikk jeg bare en mld og ikke noe mer. Som sagt; selv om jeg har bedt om unnskyldning for at det har vært stille fra min side, så er det kaldt fra hennes side. Det er vondt å vite at uansett hva jeg har prøvd til nå, så hjelper ikke det, jeg har mistet henne 😔 Og det er vondt å børe på. Ts Anonymkode: 5b067...b70 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #4 Del Skrevet 18. desember 2024 Jeg hadde nok heller ikke klart å sette sammen at tilbaketrekking fra deg betydde sørging over hund, uten at du hadde sagt det helt eksplisitt. Jeg er i en alder hvor venner mister foreldre, så sorg over en hund hadde nok ikke registrert inn som dyp og langtidssorg Anonymkode: d6d70...bd1 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #5 Del Skrevet 18. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg hadde nok heller ikke klart å sette sammen at tilbaketrekking fra deg betydde sørging over hund, uten at du hadde sagt det helt eksplisitt. Jeg er i en alder hvor venner mister foreldre, så sorg over en hund hadde nok ikke registrert inn som dyp og langtidssorg Anonymkode: d6d70...bd1 Hun visste veldig godt hvor mye hunden min betydde for meg, det har hun både sagt mange ganger og visst. Så regner med hun visste også at jeg sorget dypt. Ts Anonymkode: 5b067...b70 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #6 Del Skrevet 18. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Føler med deg❤️ Hun har mye helseplager og det har vi snakket mye om, hun har åpnet seg for meg ang det, og jeg har hørt og gitt råd. Har det vært noe med meg, uansett hva jeg slet med før, jeg fortalte det til henne men hun snudde det alltid på seg selv, så sitter vi og snakker om henne hele tiden. Det har ikke gjort meg noe, for jeg har alltid vært en flink lytter. Men nå, eller da jeg hadde det vondt mtp min hund, så fikk jeg bare en mld og ikke noe mer. Som sagt; selv om jeg har bedt om unnskyldning for at det har vært stille fra min side, så er det kaldt fra hennes side. Det er vondt å vite at uansett hva jeg har prøvd til nå, så hjelper ikke det, jeg har mistet henne 😔 Og det er vondt å børe på. Ts Anonymkode: 5b067...b70 Leit å si det, men slike mennesker har egentlig ikke venner, for de kommer aldri helt nær noen. At noen syter til deg, "åpner seg for deg" og betror deg en endeløs rekke av bekymringer og problemer, er ikke vennskap. Jeg tipper at hun ikke deler de gode tingene som skjer, eller tilbringer kvalitetstid med deg, eller prioriterer deg på andre måter, men mest tar kontakt når det er noe hun vil? Hun tok ikke kontakt med deg da du sørget fordi du ikke kunne gi henne noe i form av lytting, som du kaller det, men å lytte til noen som alltid har de samme problemene og bekymringene er ikke lytting, det er selvutsletting. Bruk dette til å skjerpe deg selv litt, sett opp nye standarder for vennskap, lær deg å ta plass og kjenne igjen når det er ingen plass til deg. Jeg også hadde det slik før at jeg heller lyttet på andre enn å dele, det jeg ikke innså er at den dagen jeg hadde noe å dele, forsvant den personen, for de var bare vant til å komme til meg med alt. Men ikke gi meg plass. Anonymkode: 331e8...434 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiominMio Skrevet 18. desember 2024 #7 Del Skrevet 18. desember 2024 Bare lurer på en ting. Svarte du på meldingen hun sendte hvor hun skrev at hun tenker på deg? Hvis det var helt stumt fra din side så kan jeg forstå at hun trekker seg litt unna da hun og har sine egne problemer. Men hva med å prøve igjen? Ikke gi opp etter et par forsøk? Kan hende hun har det ganske tøft selv med sine fysiske problemer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #8 Del Skrevet 18. desember 2024 si det til henne, at du slet når du mistet hunden og at du nå etterpå ser at din stillhet kan ha føltes som avvisning men at du savner henne som en viktig del i livet ditt nå som den tunge sorgen tar litt mindre plass og at du håper hun ikke ble så såret at det skadet den gode relasjonen dere hadde før dette. Anonymkode: 08109...334 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #9 Del Skrevet 18. desember 2024 MiominMio skrev (5 minutter siden): Bare lurer på en ting. Svarte du på meldingen hun sendte hvor hun skrev at hun tenker på deg? Hvis det var helt stumt fra din side så kan jeg forstå at hun trekker seg litt unna da hun og har sine egne problemer. Men hva med å prøve igjen? Ikke gi opp etter et par forsøk? Kan hende hun har det ganske tøft selv med sine fysiske problemer. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): si det til henne, at du slet når du mistet hunden og at du nå etterpå ser at din stillhet kan ha føltes som avvisning men at du savner henne som en viktig del i livet ditt nå som den tunge sorgen tar litt mindre plass og at du håper hun ikke ble så såret at det skadet den gode relasjonen dere hadde før dette. Anonymkode: 08109...334 Dere bør lese alt ts skriver, vennskapet her var stort sett basert på at svigerinnen kunne åpne seg og klage til ts. Anonymkode: 331e8...434 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiominMio Skrevet 18. desember 2024 #10 Del Skrevet 18. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dere bør lese alt ts skriver, vennskapet her var stort sett basert på at svigerinnen kunne åpne seg og klage til ts. Anonymkode: 331e8...434 Sorry, men hvor står det i TS sitt hovedinnlegg? Det gikk begge veier at de pratet......Leser du noe mellom linjene som andre ikke får med seg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #11 Del Skrevet 18. desember 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Leit å si det, men slike mennesker har egentlig ikke venner, for de kommer aldri helt nær noen. At noen syter til deg, "åpner seg for deg" og betror deg en endeløs rekke av bekymringer og problemer, er ikke vennskap. Jeg tipper at hun ikke deler de gode tingene som skjer, eller tilbringer kvalitetstid med deg, eller prioriterer deg på andre måter, men mest tar kontakt når det er noe hun vil? Hun tok ikke kontakt med deg da du sørget fordi du ikke kunne gi henne noe i form av lytting, som du kaller det, men å lytte til noen som alltid har de samme problemene og bekymringene er ikke lytting, det er selvutsletting. Bruk dette til å skjerpe deg selv litt, sett opp nye standarder for vennskap, lær deg å ta plass og kjenne igjen når det er ingen plass til deg. Jeg også hadde det slik før at jeg heller lyttet på andre enn å dele, det jeg ikke innså er at den dagen jeg hadde noe å dele, forsvant den personen, for de var bare vant til å komme til meg med alt. Men ikke gi meg plass. Anonymkode: 331e8...434 Hun har masse venner og 3 bestevenner, inkl meg. Med meg så har hun alltid hatt nært og godt forhold. Vi hadde noe spesielt og jeg savner det, savner å høres ofte og skrive om alt og ingenting. Jeg er rådvill fordi jeg savner henne så mye at det jeg klarer liksom ikke å godta det. Ts Anonymkode: 5b067...b70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #12 Del Skrevet 18. desember 2024 MiominMio skrev (12 minutter siden): Bare lurer på en ting. Svarte du på meldingen hun sendte hvor hun skrev at hun tenker på deg? Hvis det var helt stumt fra din side så kan jeg forstå at hun trekker seg litt unna da hun og har sine egne problemer. Men hva med å prøve igjen? Ikke gi opp etter et par forsøk? Kan hende hun har det ganske tøft selv med sine fysiske problemer. Jeg svarte ikke på mld, hun skrev at hun ikke skal spørre om noe men at jeg skal vite at hun tenker på meg. Jeg svarte ikke før det hadde gått lang tid, for på den tiden var jeg borte fra det sosiale liksom. Men takket etterpå og beklaget at det ble stille fra meg. Jeg har prøvd og prøver fortsatt å gjenoppta kontakten men det er vanskelig når jeg opplever kald skulder. Ts Anonymkode: 5b067...b70 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #13 Del Skrevet 18. desember 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): si det til henne, at du slet når du mistet hunden og at du nå etterpå ser at din stillhet kan ha føltes som avvisning men at du savner henne som en viktig del i livet ditt nå som den tunge sorgen tar litt mindre plass og at du håper hun ikke ble så såret at det skadet den gode relasjonen dere hadde før dette. Anonymkode: 08109...334 Jeg har allerede sagt til henne at jeg beklager så mye, at jeg ikke var meg selv, hun har godtatt unnskyldningen min og sagt at hun forstår. Men allikevel så er det blitt stille fra hennes side. Ts Anonymkode: 5b067...b70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #14 Del Skrevet 18. desember 2024 MiominMio skrev (9 minutter siden): Sorry, men hvor står det i TS sitt hovedinnlegg? Det gikk begge veier at de pratet......Leser du noe mellom linjene som andre ikke får med seg? Se kommentarer i tråden. Svigerinnen delte hennes sorger, men ikke ts sine. Anonymkode: 331e8...434 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #15 Del Skrevet 18. desember 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg hadde nok heller ikke klart å sette sammen at tilbaketrekking fra deg betydde sørging over hund, uten at du hadde sagt det helt eksplisitt. Jeg er i en alder hvor venner mister foreldre, så sorg over en hund hadde nok ikke registrert inn som dyp og langtidssorg Anonymkode: d6d70...bd1 Du kan jo ikke bestemme hva som er ekte sorg og ikke, da ser du jo bare relasjonene dine utfra deg selv. Hvis du skal avgjøre hva som er viktig, ser du ikke vennene dine. Anonymkode: 331e8...434 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #16 Del Skrevet 18. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Se kommentarer i tråden. Svigerinnen delte hennes sorger, men ikke ts sine. Anonymkode: 331e8...434 Ts delte jo heller ikke sin sorg. Hun trakk seg unna, svarte ikke på melding fra venninnen. Anonymkode: d6d70...bd1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #17 Del Skrevet 18. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du kan jo ikke bestemme hva som er ekte sorg og ikke, da ser du jo bare relasjonene dine utfra deg selv. Hvis du skal avgjøre hva som er viktig, ser du ikke vennene dine. Anonymkode: 331e8...434 Andre må jo sørge over hund eller hamster, men jeg klarer ikke å delta i slik sorg. Ikke når andre mister nære mennesker i livet. Anonymkode: d6d70...bd1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiominMio Skrevet 18. desember 2024 #18 Del Skrevet 18. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Se kommentarer i tråden. Svigerinnen delte hennes sorger, men ikke ts sine. Anonymkode: 331e8...434 Seriøst jeg leser Hovedinnlegg ikke alle andre. Forholder meg til starten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #19 Del Skrevet 18. desember 2024 MiominMio skrev (3 minutter siden): Seriøst jeg leser Hovedinnlegg ikke alle andre. Forholder meg til starten. Haha ok Anonymkode: 331e8...434 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #20 Del Skrevet 18. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg har allerede sagt til henne at jeg beklager så mye, at jeg ikke var meg selv, hun har godtatt unnskyldningen min og sagt at hun forstår. Men allikevel så er det blitt stille fra hennes side. Ts Anonymkode: 5b067...b70 Men her er det jo du som trekker slutninger. Kanskje hun føler på det samme, at praten ikke flyter like naturlig mellom dere som før? Har du bar sendt typ unnskyld-meldinger, eller har du prøvd å sende den type meldinger som dere pleide å sende før , eller spurt om du kan ringe? Og hvis hun ganske tydelig avfeier slike forespørsler, har du da spurt om det går bra med henne, eller om det er noen grunn til at hun ikke vil snakkes? Jeg har hvertfall erfart at det kommer lite godt ut av å anta hvorfor noen "blir kjølige", for ofte er det ens egen oppførsel (redselen for avvisning) som bidrar til det eller dikter det opp, eller det har helt andre årsaker, Anonymkode: fd0af...d27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå