Gå til innhold

Er det rødt flagg om det går fort fra å begynne praten til å treffes?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Nå vil han ut å gå før vi treffes hjemme. 

For å være ærlig så liker jeg selv ikke å møtes ute på et spisested første gang. Det er mye i seg selv å treffe hverandre, så skal man det med masse folk rundt ? Nei jeg kan godt være hjemme hos han men deg går fint an å takke nei til sex for det. Får dere et slags sexpress hjemme hos noen? Ts 

Anonymkode: f4937...3b5

Man kan treffes med å gå en tur første gang. Det skal dere jo først. Det høres fint ut. Hadde det vært meg, hadde det holdt med den turen første gang. Tror på og har sansen for lite og godt, spesielt i begynnelsen.

Hadde nok følt litt på et sexpress hjemme hos ham første gang når han inviterte. Men hadde sagt det muligens på turen at jeg ikke ønsket det før jeg ble kjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

exictence skrev (19 timer siden):

Man kan treffes med å gå en tur første gang. Det skal dere jo først. Det høres fint ut. Hadde det vært meg, hadde det holdt med den turen første gang. Tror på og har sansen for lite og godt, spesielt i begynnelsen.

Hadde nok følt litt på et sexpress hjemme hos ham første gang når han inviterte. Men hadde sagt det muligens på turen at jeg ikke ønsket det før jeg ble kjent.

Ja du sier noe der. Han vil helst møte meg idag, da blir det en liten tur. Men han spurte om jeg ville komme på middag onsdag neste uke, kunne diske opp deilig middag sa han. Jeg kunne jo ikke si nei, så jeg sa ja. Men det betyr jo ikke at det trenger å bli noe mer enn bare litt klining. Han skrev han skulle ta godt vare på meg og at han allerede blir glad av meg. Er han tiltrukket allerede? Kjipt visst dette er ghosting og kun planer for sex. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om man legger til grunn at ingen menn noensinne har seksuelle intensjoner når de iniviterer damer hjem på første date så er det fortsatt grisekleint å sitter der med en fyr man innser at man ikke kjenner, og har null kjemi med. Spesielt om de til gjengjeld virker klare for å gifte seg på neste date. Det er lettere å takke for seg etter en tur på cafè.

Jeg har vært på mange dates gjennom årene, og er generelt åpen for sex tidlig om kjemien er der, men jeg drar aldri hjem til noen på første date (men av og til på slutten av første date 😄). Helst en kjapp kaffedate el. første gang for å sjekke om det er noe potensiale der overhode, så kan man heller utvide daten om det er full klaff.

Selv om man ikke blir direkte voldtatt så er det definitivt endel menn som prøver å mase seg til sex, og ikke alle damer er like gode på å holde på grensene sine, da kan det oppstå ganske kjedelige situasjoner likevel. Jeg synes det er mye enklere å avvise en mann om vi ikke allerede er to meter unna soverommet hans. Inntrykket mitt er at en del av mennene (sikkert også noen damer) som inviterer til hjemmedate med en gang vet at de ofte blir avvist/dumpet og dermed prøver å "sikre seg" sex først som sist. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja du sier noe der. Han vil helst møte meg idag, da blir det en liten tur. Men han spurte om jeg ville komme på middag onsdag neste uke, kunne diske opp deilig middag sa han. Jeg kunne jo ikke si nei, så jeg sa ja. Men det betyr jo ikke at det trenger å bli noe mer enn bare litt klining. Han skrev han skulle ta godt vare på meg og at han allerede blir glad av meg. Er han tiltrukket allerede? Kjipt visst dette er ghosting og kun planer for sex. 

Har du lite erfaring med dating?

Anonymkode: 7821a...7d1

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leeloo skrev (5 timer siden):

Selv om man legger til grunn at ingen menn noensinne har seksuelle intensjoner når de iniviterer damer hjem på første date så er det fortsatt grisekleint å sitter der med en fyr man innser at man ikke kjenner, og har null kjemi med. Spesielt om de til gjengjeld virker klare for å gifte seg på neste date. Det er lettere å takke for seg etter en tur på cafè.

Jeg har vært på mange dates gjennom årene, og er generelt åpen for sex tidlig om kjemien er der, men jeg drar aldri hjem til noen på første date (men av og til på slutten av første date 😄). Helst en kjapp kaffedate el. første gang for å sjekke om det er noe potensiale der overhode, så kan man heller utvide daten om det er full klaff.

Selv om man ikke blir direkte voldtatt så er det definitivt endel menn som prøver å mase seg til sex, og ikke alle damer er like gode på å holde på grensene sine, da kan det oppstå ganske kjedelige situasjoner likevel. Jeg synes det er mye enklere å avvise en mann om vi ikke allerede er to meter unna soverommet hans. Inntrykket mitt er at en del av mennene (sikkert også noen damer) som inviterer til hjemmedate med en gang vet at de ofte blir avvist/dumpet og dermed prøver å "sikre seg" sex først som sist. 

Ja altså jeg skjønner det kan bli superkleint om det ikke funker og jeg har blitt bedt med på middag hjemme hos han. Er sikkert derfor han vil prøve å treffe meg først, så han kan se om det er noe kjemi. Han virker ikke veldig seksuell av seg men han skryter av meg. Han vil også ha kjæreste og er ute etter forhold, det er viktig! 

Vi får se hvordan dette går og muligens så møter jeg han allerede idag, ute.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.12.2024 den 11.33):

Unnskyld meg, men om en mann er sånn en amøbe mentalt, at han tenker det blir sex av å høre at hun  ikke vil ha sex. Da er det et svar- Overgriper. Eller riktig alvorlig, burde til legen med det fordi han er så dum.

Anonymkode: e579f...a1c

Jeg skrev ikke det, jeg skrev at det er dumt å nevne sex fordi da får man det som et tema. Noe man ikke bør snakke om før man er bedre kjent. 

Å måtte «varsle» om at man ikke vil ha sex på forhånd tyder på at man enten har valgt feil sted, feil date, eller valgt mye feil tidligere. Det skal være helt unødvendig å si noe sånt, og det å ta det opp gjør at man begynner å tenke på det, dette er helt naturlig. Om noen forteller på forhånd at «jeg vil helst ikke at du ser på håret mitt, det gjør meg ukomfortabel» så er det nettopp det man tenker på hele tiden. Dvs man tenker «ikke se på håret, ikke se på håret» og da får det fokus. 

Anonymkode: 1a6bc...5c9

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ALB skrev (37 minutter siden):

Møtte du han i dag, TS? 🙂

Ja 🤩 altså jeg er litt i skyene allerede. Men for første gang på lenge så føler jeg det er noe annet enn bare date, sex osv. Han virket veldig interessert. Jeg er alltid redd om de er superpå og interessert helt til de før seg noe, men jeg følte dette var ekte. Han spurte om familien min, var interessert i å høre om livet mitt. Etter turen vi hadde ville han møte meg fortest mulig igjen. Ikke nok med det, men han gikk tilbake til gjengen sin og han fikk alle til å skåle for meg. Han er tydelig betatt. Ga meg en laang klem før vi sa hade...

Hvordan burde jeg tolke dette? Er det virkelig en som vil i et forhold med meg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har itillegg sendt et hav med snapper etter møtet. Er bare så redd for å havne i sexfella (lovebombing) fella igjen. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, det ingen varsellamper som blinker pga det. 

Anonymkode: 489ce...bf8

Kommet litt lengre. Har møtt han 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ja 🤩 altså jeg er litt i skyene allerede. Men for første gang på lenge så føler jeg det er noe annet enn bare date, sex osv. Han virket veldig interessert. Jeg er alltid redd om de er superpå og interessert helt til de før seg noe, men jeg følte dette var ekte. Han spurte om familien min, var interessert i å høre om livet mitt. Etter turen vi hadde ville han møte meg fortest mulig igjen. Ikke nok med det, men han gikk tilbake til gjengen sin og han fikk alle til å skåle for meg. Han er tydelig betatt. Ga meg en laang klem før vi sa hade...

Var deres første møte sammen med vennegjengen hans? 

Anonymkode: 04ed5...db1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Du kan ikke vite om noen er tydelig betatt etter ETT møte 😳 Altså det er noe man ikke vet selv engang! Om et par ukers tid og 5-6 dater til? når han har fått se hvem du er bak førsteinntrykket, da kan man vurdere om man kanskje er litt betatt. 

Ellers virker det veldig bekymringsfullt at han fikk gjengen sin til å skåle for deg. Både at han altså egentlig var ute med flere, og at han utsetter deg for en slik offentlig vurdering. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skåle for deg? :klo:

Dette er det rareste date-scenarioet jeg har hørt om.

Anonymkode: 979a8...cdc

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her møtte jeg dem som virket interessant for kaffe på dagtid ganske kjapt.

Finner raskt ut da om en har energi da og om det er verdt å bruke mer tid på det.

Anonymkode: 70c8b...4e4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Var deres første møte sammen med vennegjengen hans? 

Anonymkode: 04ed5...db1

Nei han snappet bare så jeg har ikke møtt de. Men når jeg kom hjem så sendte han snap med hele gjengen bak og sa skåååål og mitt navn 🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Skåle for deg? :klo:

Dette er det rareste date-scenarioet jeg har hørt om.

Anonymkode: 979a8...cdc

På snap altså 😉

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har itillegg sendt et hav med snapper etter møtet. Er bare så redd for å havne i sexfella (lovebombing) fella igjen. 

Gode tegn på at han er seriøs:

-Hvis han foreslår å møtes igjen raskt, men fortsatt offentlig sted/ute.

-Hvis han foreslår å ringe fremfor å snappe. 

-Hvis han fortsetter å spørre deg om ting, ikke bare masse bilder og korte snapper. 

Tegn på at han er useriøs: 

-Hvis han foreslår hjemmedate nå (det er kodeord for sex altså, spesielt hvis dere allerede har møttes en gang)

-Hvis han ikke vil ringe/avtale ny date raskt 

-Hvis han begynner å snakke om sex, det gjør man rett og slett ikke med noen man ikke kjenner godt. (Eller hvis han hinter om at han har lyst på deg/ble tent osv. Det er ikke folkeskikk.) 

-Hvis du foreslår date ute/dagtid/offentlig og han drar på det/virker negativ. 

-Hvis du spør om dere ikke skal ringe en kveld i stedet for snapping, og han ikke vil det.

-Hvis han sender masse selfier framfor å vise hva han driver med i livet sitt 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...