AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #1 Del Skrevet 8 timer siden Vi har en toåring og jeg er i permisjon med en baby på seks uker. Babyen sover ikke supergodt om natta, sover fra 23-03 og er stort sett våken/urolig fra 03-06. Da roer hun seg igjen og sover stort sett dypt til ca 11. Jeg vil gjerne sove litt om morgenen, men mannen vekker meg 0615 så han kan dusje før jobb. Toåringen våkner det sekundet det blir liv i huset, så han våkner samtidig. Jeg leverer i bhg 0930, så da er det bare tid til dusj/lunsj og rask opprydding før hun våkner og bare tar seg fem-minuttere frem til etter toåringen er henta. Jeg ønsker å sove til mannen drar 08, men han mener at når jeg har fri hele dagen så kan jeg hjelpe til så han får gjort seg klar til jobb. Jeg skjønner han delvis, men fire timer søvn er marginalt for meg over tid. Jeg ser ikke problemet med å ha med toåringen på badet (det må jo jeg…), men kan ikke snakke for hans opplevelse av hvor krevende/vanskelig det er. Han synes i hvert fall jeg er urimelig, jeg synes han er urimelig… Hvordan har andre løst dette? Anonymkode: 1b4d4...49a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #2 Del Skrevet 8 timer siden Han kan fint dusje på kvelden og la deg sove. Ellers kan han jo overta nattskiftet å se om han synes det er greit å klare seg på så lite søvn selv. Anonymkode: ae0c3...8cf 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #3 Del Skrevet 8 timer siden Åååå… den mannen der hadde hatt godt av noen dager hjemme med fullt ansvar for to åringen ! Du må slå i bordet og kreve at han forandrer på rutinene sine. Han kan f.eks. prøve å sove like lite som du noen dager og se hvordan det går ? Anonymkode: 8688d...514 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 8 timer siden #4 Del Skrevet 8 timer siden Jeg skjønner begge, kan dere kompromisse på noe vis? Amnenhver dag etc? Småbarnsfasen er unntakstilstand, det blir bedre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #5 Del Skrevet 8 timer siden Han bruker nesten TO!? timer på å gjøre seg selv klar om morgenen? På de to timene bør han ta morgenstellet på både seg selv og to åringen samt frokost. I tillegg kunne han ha levert i barnehagen. Synes absolutt ikke du er urimelig. Anonymkode: 15452...43d 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #6 Del Skrevet 7 timer siden Jeg mener at mannen bør ha alt ansvar for toåringen om morgenen, inkludert levering i bhg. Du kan heller hente tidlig om det blir tidlig levering. Kjenner at jeg blir skikkelig forbannet på dine vegne. Du kan IKKE godta dette! Anonymkode: f50f0...828 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #7 Del Skrevet 7 timer siden Hvor finner dere disse kandidatene til "far til mine barn"? Er han ellers omsorgsfull, og viser at han er glad i deg? Her bryr vi oss om hverandre, så begge er alltid på tilbudssiden for å gjøre ting lettere om den andre er sliten. Uansett, basert på det du skriver, faren tar toåringen om morgenen, han får pludre på badegulvet mens han dusjer og steller seg. Far leverer i barnehagen tidlig. Du henter tidlig. Anonymkode: 61cd9...8c6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #8 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi har en toåring og jeg er i permisjon med en baby på seks uker. Babyen sover ikke supergodt om natta, sover fra 23-03 og er stort sett våken/urolig fra 03-06. Da roer hun seg igjen og sover stort sett dypt til ca 11. Jeg vil gjerne sove litt om morgenen, men mannen vekker meg 0615 så han kan dusje før jobb. Toåringen våkner det sekundet det blir liv i huset, så han våkner samtidig. Jeg leverer i bhg 0930, så da er det bare tid til dusj/lunsj og rask opprydding før hun våkner og bare tar seg fem-minuttere frem til etter toåringen er henta. Jeg ønsker å sove til mannen drar 08, men han mener at når jeg har fri hele dagen så kan jeg hjelpe til så han får gjort seg klar til jobb. Jeg skjønner han delvis, men fire timer søvn er marginalt for meg over tid. Jeg ser ikke problemet med å ha med toåringen på badet (det må jo jeg…), men kan ikke snakke for hans opplevelse av hvor krevende/vanskelig det er. Han synes i hvert fall jeg er urimelig, jeg synes han er urimelig… Hvordan har andre løst dette? Anonymkode: 1b4d4...49a Legg deg tidlig, ved 20-tiden. (Samtidig med toåringen?). Far må ta baby 20-23. Du tar toåringen 0615 når far står opp og dusjer. Lever toåringen i barnehage så tidlig som mulig. Sov etterpå til 11, hvis du trenger. Hent toåringen tidligere. Anonymkode: aeebd...d79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordlending Skrevet 6 timer siden #9 Del Skrevet 6 timer siden (endret) Hvorfor leverer ikke han i barnehagen? Høres unødvendig ut å måtte dra med seg det sovende barnet ut (og forstyrre søvnen til dere begge) når han uansett ikke drar så veldig tidlig. For øvrig er det jo veldig unødvendig at du skal stå opp for at han skal dusje! Våkner toåringen av at du står opp, eller av dusjen? Uavhengig av grunn kan han vel dusje på kvelden? Ev. vente til barnet våkner og ta det med på badet. Endret 6 timer siden av nordlending 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #10 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Hvor finner dere disse kandidatene til "far til mine barn"? Er han ellers omsorgsfull, og viser at han er glad i deg? Her bryr vi oss om hverandre, så begge er alltid på tilbudssiden for å gjøre ting lettere om den andre er sliten. Uansett, basert på det du skriver, faren tar toåringen om morgenen, han får pludre på badegulvet mens han dusjer og steller seg. Far leverer i barnehagen tidlig. Du henter tidlig. Anonymkode: 61cd9...8c6 Mener du baby her? Aldri møtt en toåring som ligger rolig og pludrer, det er høyt og lavt. Ellers enig med deg, begge må være på tilbudssiden, så jeg synes dette er et godt forslag: AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Legg deg tidlig, ved 20-tiden. (Samtidig med toåringen?). Far må ta baby 20-23. Du tar toåringen 0615 når far står opp og dusjer. Lever toåringen i barnehage så tidlig som mulig. Sov etterpå til 11, hvis du trenger. Hent toåringen tidligere. Anonymkode: aeebd...d79 Alternativt at far er kjapp inn i dusjen når baby har sovna i 06-tiden (eller før de dagene det gjelder) og så sov etter det mens far leverer i barnehagen. Anonymkode: b3c56...d83 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #11 Del Skrevet 5 timer siden Mannen min lot meg og babyen sove så lenge vi kunne mens han tok seg av eldstemann. Det var virkelig tiltrengt. Å være opp på natta er tungt Så jeg synes han er lite raus. Men å få folk til å bli rausere? Lite tro på Anonymkode: e2183...bc9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #12 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vi har en toåring og jeg er i permisjon med en baby på seks uker. Babyen sover ikke supergodt om natta, sover fra 23-03 og er stort sett våken/urolig fra 03-06. Da roer hun seg igjen og sover stort sett dypt til ca 11. Jeg vil gjerne sove litt om morgenen, men mannen vekker meg 0615 så han kan dusje før jobb. Toåringen våkner det sekundet det blir liv i huset, så han våkner samtidig. Jeg leverer i bhg 0930, så da er det bare tid til dusj/lunsj og rask opprydding før hun våkner og bare tar seg fem-minuttere frem til etter toåringen er henta. Jeg ønsker å sove til mannen drar 08, men han mener at når jeg har fri hele dagen så kan jeg hjelpe til så han får gjort seg klar til jobb. Jeg skjønner han delvis, men fire timer søvn er marginalt for meg over tid. Jeg ser ikke problemet med å ha med toåringen på badet (det må jo jeg…), men kan ikke snakke for hans opplevelse av hvor krevende/vanskelig det er. Han synes i hvert fall jeg er urimelig, jeg synes han er urimelig… Hvordan har andre løst dette? Anonymkode: 1b4d4...49a Når du har "fri hele dagen". Dritnice 🤣 Anonymkode: dfd79...4f8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #13 Del Skrevet 5 timer siden Eneste svar: HAN er urimelig. Alt er på hans premisser. Hans søvn. Hans jobb. Mens du har FRI?? Pottetett. Anonymkode: dfd79...4f8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lajlaj Skrevet 5 timer siden #14 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vi har en toåring og jeg er i permisjon med en baby på seks uker. Babyen sover ikke supergodt om natta, sover fra 23-03 og er stort sett våken/urolig fra 03-06. Da roer hun seg igjen og sover stort sett dypt til ca 11. Jeg vil gjerne sove litt om morgenen, men mannen vekker meg 0615 så han kan dusje før jobb. Toåringen våkner det sekundet det blir liv i huset, så han våkner samtidig. Jeg leverer i bhg 0930, så da er det bare tid til dusj/lunsj og rask opprydding før hun våkner og bare tar seg fem-minuttere frem til etter toåringen er henta. Jeg ønsker å sove til mannen drar 08, men han mener at når jeg har fri hele dagen så kan jeg hjelpe til så han får gjort seg klar til jobb. Jeg skjønner han delvis, men fire timer søvn er marginalt for meg over tid. Jeg ser ikke problemet med å ha med toåringen på badet (det må jo jeg…), men kan ikke snakke for hans opplevelse av hvor krevende/vanskelig det er. Han synes i hvert fall jeg er urimelig, jeg synes han er urimelig… Hvordan har andre løst dette? Anonymkode: 1b4d4...49a HÆ? Kan han ikke dusje kvelden før? Sette ungen foran iPad mens han dusjer? Hvem i alle dager vekker ei som har vært våken 03-06??? Helt sjukt. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lajlaj Skrevet 5 timer siden #15 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vi har en toåring og jeg er i permisjon med en baby på seks uker. Babyen sover ikke supergodt om natta, sover fra 23-03 og er stort sett våken/urolig fra 03-06. Da roer hun seg igjen og sover stort sett dypt til ca 11. Jeg vil gjerne sove litt om morgenen, men mannen vekker meg 0615 så han kan dusje før jobb. Toåringen våkner det sekundet det blir liv i huset, så han våkner samtidig. Jeg leverer i bhg 0930, så da er det bare tid til dusj/lunsj og rask opprydding før hun våkner og bare tar seg fem-minuttere frem til etter toåringen er henta. Jeg ønsker å sove til mannen drar 08, men han mener at når jeg har fri hele dagen så kan jeg hjelpe til så han får gjort seg klar til jobb. Jeg skjønner han delvis, men fire timer søvn er marginalt for meg over tid. Jeg ser ikke problemet med å ha med toåringen på badet (det må jo jeg…), men kan ikke snakke for hans opplevelse av hvor krevende/vanskelig det er. Han synes i hvert fall jeg er urimelig, jeg synes han er urimelig… Hvordan har andre løst dette? Anonymkode: 1b4d4...49a Og hvorfor leverer ikke mannen 2-åringen noen dager, slik at du får en rolig formiddag? Nei, dette skjønte jeg ikke bæret av. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #16 Del Skrevet 5 timer siden Hadde folk bare lært seg å være musestille om morgenen altså. Jeg sover vanvittig lett og blir helt gal av folk som slamrer med dører, snakker i vanlig volum og tramper avgårde på gulvet. Kan ikke folkt ta hensyn? Toåringen sover åpenbart så lett at den blir vekket av at han holder på som om det var midt på dagen. Han må jo gjøre ALT for å ikke vekke toåringen. Det innebærer å snike seg på badet, pusse tennene, kle på seg og gå. Dusje gjør han kvelden før. Samme med smøre matpakke og gjøre klart alt annet. Der skal så vidt være en skygge av bevegelse og absolutt ingen lyd. At folk ikke kan lære seg dette! Du behøver heller ikke å bruke tid på å dusje hver dag. Det holder med klut på strategiske steder. Du trenger sikkert ikke det heller hver dag. Og dusjint tar du på kvelden du også. Anonymkode: 343c1...ad6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #17 Del Skrevet 3 timer siden Hva er det for en hjelpeløs mann?? Da vi hadde 2 små i barnehage og jeg var i full jobb, så sto JEG opp kl 5:30 for å ordne niste og barnehagesekker, stelle meg selv og stelle ungene, ordne frokost og kjøre de til barnehagen bare fordi mannen måtte sove til 8:30 og hadde gåavstand til jobben som han måtte være på senest kl 9. Jeg hadde litt kortere dag slik at jeg også kunne hente ungene, handle og lage middag til den stakkars mannen kom sliten hjem fra jobb. Han som tross alt måtte jobbe heeeeeeelt til 17, mens jeg hadde fri fra klokken 15. Pga at han var så sliten etter å ha jobbet så lenge, så fortjente han selvsagt å slappe av på sofaen mens jeg tok meg av ungene, husarbeide og andre plikter. Han sang nattasang til ungene annenhver kveld. Stelling og kvelds måtte selvsagt jeg gjøre, jeg som jobbet så lite, Mer husarbeide, og dusj før jeg gikk og la meg. Vel, klarte og klarte fru blom... Jeg har faktisk blitt syk av dette, og klarer ikke en gang å lese en bok. Sliter med migrene og nattesøvn. Tør ikke tenke på hvor dårlig jeg hadde blitt om det ikke hadde blitt brudd. Anonymkode: 63810...955 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #18 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Mener du baby her? Aldri møtt en toåring som ligger rolig og pludrer, det er høyt og lavt. Ellers enig med deg, begge må være på tilbudssiden, så jeg synes dette er et godt forslag: Alternativt at far er kjapp inn i dusjen når baby har sovna i 06-tiden (eller før de dagene det gjelder) og så sov etter det mens far leverer i barnehagen. Anonymkode: b3c56...d83 Hvordan i alle dager klarer alenemødre å ta seg en dusj, om man ikke kan ha toåringen sin med seg? Barnet får være med i dusjen, da... Anonymkode: 61cd9...8c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå