AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #21 Del Skrevet 12 timer siden Jeg er stor fan av å sende friske barn i barnehagen men i dette tilfellet, så nær jul mener jeg så hadde jeg holdt begge hjemme Anonymkode: 4db75...13e 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #22 Del Skrevet 11 timer siden Hensatt skrev (3 minutter siden): Så du mener at om ett barn er sykt, så skal resten av søskene også være hjemme? Vi praktiserer det slik ja ved omgangssyke, kommer til å forsette så lenge de går i barnehagen. Anonymkode: dfd41...84c 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #23 Del Skrevet 11 timer siden Kanskje ikke sammenlignbart, men sjefen min (apotek, altså ikke mulighet for hjemmekontor, og potensielt også en viss kontakt med mennesker med nedsatt immunforsvar) ønsker IKKE at vi kommer på jobb hvis én i husstanden har mulig omgangssyke. Nettopp fordi det er så smittsomt. Man kan være smittet men ikke rukket å utvikle symptomer ennå. Anonymkode: 4eced...f16 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #24 Del Skrevet 11 timer siden Mine barn har alltid blitt smittet begge to hvis en har fått det, så jeg hadde holdt hjemme så lenge det er barnehagebarn. Friske skolebarn skal på skolen selv om søsken er syk, den fleksibiliteten har man ikke da. Så hadde jeg prøvd å holde søsken litt skilt hjemme. Anonymkode: a2aa7...52a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 11 timer siden #25 Del Skrevet 11 timer siden Det er vel ikke andre tilfeller friske barn bør holdes hjemme enn de første døgnene etter omgangssyke. Send det friske søsknet i barnehagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #26 Del Skrevet 11 timer siden Hos meg spørs det på hvilken unge som var syk. Hadde det vært han som er spysyk nesten hver måned hadde jeg sendt den andre i bhg. Motsatt hadde jeg holdt de begge hjemme Anonymkode: e045c...648 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #27 Del Skrevet 11 timer siden Hadde holdt han hjemme for egen skyld. smitten er værst før spying så da er sjansen større for å ikke få det til jul om du har han hjemme om han ikke er smittet allerede. Anonymkode: 3fa70...c71 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 10 timer siden #28 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har to jenter på 4 år. Hun ene begynte å spy i natt, men hun andre er frisk. Er det greit å sende henne i barnehagen? Anonymkode: cc9ed...fca Det spørsmålet vil jeg snu på hodet. Hadde du ønsket at folk med omgangssyke -smitte i huset hadde sendt et av barna i barnehagen ? . Jeg tenker at det er sånt all virus smitter. At folk som er smittet , sprer smitte . Å jeg personlig ønsker det ikke. Holder mine smittebomber hjemme . 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #29 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Men hva med det frisk barnets behov for å delta i bhg? Ferien er lang og den har venner der. Kanskje de har spennende ting på programmet? Sannsynligheten for at den syke tvillingen allerede har smittet de som smittes kan på avdelingen, er stor. Den årlige kampen mot omgangssyken før jul er litt som kampen mot en vindmølle. Anonymkode: f578e...f9b Dette er utrolig egoistisk tankegang. Anonymkode: 48f5c...5ff 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 10 timer siden #30 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Dette er utrolig egoistisk tankegang. Anonymkode: 48f5c...5ff Enig . Ang smittsomme sykdommer må man tenke felleskapets beste . Ikke enkelt -individets . Blitt smitta av både covid , lungebetennelse og annet pga folk som enten «ønsket « eller «følte de burde» gå på jobb /julebord etc .. «Begrens smitte hvis du kan» , burde være et eget slagord . Fornuft bør trumfe egoet. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #31 Del Skrevet 10 timer siden Fasiten er at det er helt greit, det finnes ikke noen regel mot det. Og det går ikke å holde alle i husstanden hjemme om én har omgangssyke, for sikkerhets skyld. Det er ikke sikkert alle blir smittet. Sist jeg og min yngste hadde omgangssyke, hadde min eldste en time på barneavdelingen på sykehuset. Jeg ringte dem, for jeg tenkte hun ikke burde dra dit (for å ikke smitte helsepersonell, og potensielt andre barn som var sårbare for infeksjoner). Og de sa at så lenge hun var frisk, og kom med en frisk forelder, så skulle hun møte. Jeg holder likevel barnehagebarn hjemme når søsken, eller jeg selv, har omgangssyke. Jeg får det ALLTID. Ikke enda å år, faktisk, men i fjor ble jeg spydd på på jobb, og det gikk som det måtte gå. Barna mine pleier ikke å bli smittet av meg. Jeg setter pris på om foreldre vurderer å holde friske søsken hjemme fra barnehagen nå fordi det er rett før jul. Men tenker at det også kommer an på søskenets form og generelt hvordan ting står til hjemme hos dem. Jeg blir ikke sur om søsken kommer. Jeg vet at den forelderen som er hjemme med sykt barn kan ha fullt opp med å ivareta en som spyr og spyr og er skikkelig dårlig. Å ha søsken hjemme i nærheten av dråpesmitten, kan jo også øke sjansen for at det spres videre. Men igjen, her er vi alle hjemme i dag fordi skolebarnet har høy feber, og jeg vil ikke at barnehagebarnet skal dra det med seg inn i barnehagen selv om hun er frisk pr. nå. Vurderingen går også litt på at det er 3 dager igjen til juleferie her, og jeg ser ikke for meg at den eldste blir frisk innen det, så vi kan faktisk få til å holde denne smitten unna barnehagen. Anonymkode: c391f...c25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #32 Del Skrevet 10 timer siden Hold begge barn hjemme, siden du uansett skal være hjemme med barn. Kom igjen da, det er jul snart. Tenk på andre enn dere selv. Anonymkode: 7ae5d...3aa 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #33 Del Skrevet 9 timer siden Det smitter før det bryter ut også, barnehagen er uansett full av smitte på denne årstiden. Hadde sendt i barnehagen. Anonymkode: c8a8a...51d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #34 Del Skrevet 8 timer siden Hadde ikke sendt.. God bedring! Anonymkode: 8cff0...82e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #35 Del Skrevet 8 timer siden Ville holdt hun hjemme. Barnet får det nok uansett, kanskje man gjør til at noen andre slipper å få det. Spesielt nå før jul. Spysyken er jo det verste 🙈 Anonymkode: cec00...8cc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #36 Del Skrevet 8 timer siden Hensatt skrev (3 timer siden): Så du mener at om ett barn er sykt, så skal resten av søskene også være hjemme? Om det er med spysyka so holder man det andre hjemme ja. Spesielt nå rett før jul. Selv om en del i barnehagen sikkert er smittet , så trenger man ikke smitte folk med vilje rett før jul. Anonymkode: cec00...8cc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #37 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Men hva med det frisk barnets behov for å delta i bhg? Ferien er lang og den har venner der. Kanskje de har spennende ting på programmet? Sannsynligheten for at den syke tvillingen allerede har smittet de som smittes kan på avdelingen, er stor. Den årlige kampen mot omgangssyken før jul er litt som kampen mot en vindmølle. Anonymkode: f578e...f9b Går forsatt an å prøve. Veldig kjedelig å ende opp syk med spysyka julafta, bare fordi noen skulle tenke på alle de spennende tingene på programmet rett før jul Anonymkode: cec00...8cc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #38 Del Skrevet 7 timer siden I skole, så er det ikke gyldig fraværsgrunn, men dette er barnehage og helt frivillig å møte opp. Nå tar dere hjemmedager frem til juleferien. Ja, tvillingen kan bli smittet hjemme, men det høres ut som det er mye smitte i barnehagen også, så tenker det er lettere å skjerme henne for smitte hjemme. Anonymkode: 1be26...b05 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #39 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kanskje ikke sammenlignbart, men sjefen min (apotek, altså ikke mulighet for hjemmekontor, og potensielt også en viss kontakt med mennesker med nedsatt immunforsvar) ønsker IKKE at vi kommer på jobb hvis én i husstanden har mulig omgangssyke. Nettopp fordi det er så smittsomt. Man kan være smittet men ikke rukket å utvikle symptomer ennå. Anonymkode: 4eced...f16 Samme på min jobb. Vi får ikke komme om en i husstanden har kastet opp, også når det bare er én gang, med mindre man er 100% sikker på at det skyldes graviditetskvalme eller bilsyke. Anonymkode: 3caec...54e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #40 Del Skrevet 6 timer siden Du KAN sende ungen ja, men du kan fint velge å holde ungen hjemme også. Her har vi hatt tidenes kraftigste omgangssyke en hel uke nå, unner ingen dette. Skole skal man sende til, men barnehage kan man droppe om man uansett er hjemme med andre barn. Sannsynligheten er jo stor for smitte innad i husstanden. Anonymkode: a6e74...ef9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå