AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #1 Del Skrevet 9 timer siden Har to jenter på 4 år. Hun ene begynte å spy i natt, men hun andre er frisk. Er det greit å sende henne i barnehagen? Anonymkode: cc9ed...fca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #2 Del Skrevet 9 timer siden Ja. Anonymkode: 9ef7b...bb6 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wilma89 Skrevet 9 timer siden #3 Del Skrevet 9 timer siden Det tenker jeg. Holder ikke søsken hjemme selv om en av de er syke. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #4 Del Skrevet 9 timer siden Nå rett før jul? Ville vært grei å holdt hjemme jeg Anonymkode: f8a97...e3d 20 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #5 Del Skrevet 9 timer siden Kun dersom hun har skikkelig god matlyst og tonnevis med energi og en frisk ansiktsfarve. Ved minste tegn til sykdom så er dette tidenes dårligste julegave til de i barnehagen. Anonymkode: b4457...67f 12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #6 Del Skrevet 9 timer siden Fikk beskjed på morran ved levering at i går var 10 barn borte med omgangssyke, nesten halve barnehagen da de kun er litt over 20 barn. Så tenker jeg mulig holder han hjemme i morgen og fredag, nå slipper vi nok ikke unna😅 Anonymkode: 642c6...638 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #7 Del Skrevet 9 timer siden Her kastet opp den ene tvillingen i ansiktet på søster hun ble ikke smittet. Anonymkode: ad29a...dd2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #8 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Har to jenter på 4 år. Hun ene begynte å spy i natt, men hun andre er frisk. Er det greit å sende henne i barnehagen? Anonymkode: cc9ed...fca Normalt ville jeg sagt ubetinget ja, man ville ikke holdt andre søsken hjemme og det er viktig å holde på individualiteten til tvillingene. På den andre siden så tenker jeg at det er straks jul og kjipt å smitte flere enn de som allerede er smittet. På den tredje siden (!) så er drt øang juleferie i år og hvis dette barnet er veldig sosial og ekstrovert, men dere ikke har stort nettverk og planer i julen så kan jeg se barnets behov for sosialisering. Ingen god svar, men skjønner deg uansett hva du velger. Anonymkode: f578e...f9b 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #9 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Har to jenter på 4 år. Hun ene begynte å spy i natt, men hun andre er frisk. Er det greit å sende henne i barnehagen? Anonymkode: cc9ed...fca I utgangspunktet så kan man jo sende friske barn i barnehagen. Sjansen er stor for at tvillingen også vil bli smittet og nå akkurat før jul, så ville jeg holdt det friske barnet også hjemme når noen uansett er hjemme med det syke barnet. Anonymkode: c47f9...ff8 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #10 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Her kastet opp den ene tvillingen i ansiktet på søster hun ble ikke smittet. Anonymkode: ad29a...dd2 😬 Barnet mitt kastet opp i mitt ansikt også, ble ikke syk. Alle de andre her ble syke og med noen timers mellomrom og jeg stod tilbake som superkvinnen (som måtte løpe frem og tilbake og passe på alle🙃). Anonymkode: f578e...f9b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #11 Del Skrevet 9 timer siden Det kan du. Det finnes ikke regler for å isolere de andre i huset. Ville jeg ha sendt henne i barnehagen nå like før jul? Nei, ville nok ikke ha gjort det. Anonymkode: 82d1d...781 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #12 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Her kastet opp den ene tvillingen i ansiktet på søster hun ble ikke smittet. Anonymkode: ad29a...dd2 Samme her, de sov i køyeseng og broren var dekket av spy fra topp til tå. Ble ikke syk men det ble en dag hjemme for å hente inn søvn. Anonymkode: dac9c...346 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #13 Del Skrevet 9 timer siden Siden du uansett skal være hjemme, ville jeg holdt dem begge hjemme. Ditt friske barn kan fortsatt være bærer av smitte. Dårlig gjort å spre det videre nå før jul. Anonymkode: 5b2db...e92 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #14 Del Skrevet 9 timer siden Man holder ikke friske barn hjemme fordi søsken er syke. Send i barnehagen. Anonymkode: d4461...7a9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #15 Del Skrevet 9 timer siden Ikke rett før ferie. Ellers ville jeg gjort det. Anonymkode: 09b29...d27 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #16 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Man holder ikke friske barn hjemme fordi søsken er syke. Send i barnehagen. Anonymkode: d4461...7a9 Å potensielt ødelegge juleferien til andre familier, når mor/far uansett skal være hjemme, syns du er greit? 🥴 Anonymkode: 5b2db...e92 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #17 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Siden du uansett skal være hjemme, ville jeg holdt dem begge hjemme. Ditt friske barn kan fortsatt være bærer av smitte. Dårlig gjort å spre det videre nå før jul. Anonymkode: 5b2db...e92 Men hva med det frisk barnets behov for å delta i bhg? Ferien er lang og den har venner der. Kanskje de har spennende ting på programmet? Sannsynligheten for at den syke tvillingen allerede har smittet de som smittes kan på avdelingen, er stor. Den årlige kampen mot omgangssyken før jul er litt som kampen mot en vindmølle. Anonymkode: f578e...f9b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #18 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ikke rett før ferie. Ellers ville jeg gjort det. Anonymkode: 09b29...d27 Enig hilsen en som har hatt omgangssyke på lillejulafen/julaften to år på rad (og vi har kun hatt barnehagebarn i to år også😬) Anonymkode: f3be9...d5a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #19 Del Skrevet 9 timer siden Nei. Holder søsken i barnehage hjemme ved omgangssyke. Spesielt nå rett før jul er det ikke noe å tvile på. Anonymkode: dfd41...84c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hensatt Skrevet 9 timer siden #20 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nei. Holder søsken i barnehage hjemme ved omgangssyke. Spesielt nå rett før jul er det ikke noe å tvile på. Anonymkode: dfd41...84c Så du mener at om ett barn er sykt, så skal resten av søskene også være hjemme? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå