Gå til innhold

Lekkasje av avføring

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

M49

Jeg har det siste året opplevd stadig økende lekkasje av avføring. Ikke slik at det vises så mye i underbuksa eller sengetøyet (sover naken fortsatt), men f.eks. etter at jeg har tisset så tar jeg en sjekk med papiret bak, og da kan det være like mye som om jeg hadde bæsjet. Sannsynligvis kommer det sammen med promp (som jeg har en del av, sliter litt med luft). Jeg har også slitt litt med hemorider - kan dette virke inn på muskulaturen og evnen til å holde tett? 

Er dette vanlig? Eller bør jeg gå få tatt en sjekk der bak, om alt er som det skal?

Anonymkode: ffc0f...c4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

M49

Jeg har det siste året opplevd stadig økende lekkasje av avføring. Ikke slik at det vises så mye i underbuksa eller sengetøyet (sover naken fortsatt), men f.eks. etter at jeg har tisset så tar jeg en sjekk med papiret bak, og da kan det være like mye som om jeg hadde bæsjet. Sannsynligvis kommer det sammen med promp (som jeg har en del av, sliter litt med luft). Jeg har også slitt litt med hemorider - kan dette virke inn på muskulaturen og evnen til å holde tett? 

Er dette vanlig? Eller bør jeg gå få tatt en sjekk der bak, om alt er som det skal?

Du bør sjekkes, for å se om noe kan gjøres for å forbedre problemet. 
Du bør og ha inkontinens produkter på blå resept, fordi å ha avføring i sengetøy og undertøy lett kan gi deg infeksjoner du ikke ønsker. 

Anonymkode: b454e...1f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig må du ta en sjekk hos legen når du lekker avføring. Burde nok gjøre noe med kostholdet ditt også siden du har mye luft. 

Anonymkode: da234...4e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som vi har samme problem. Har hatt en slags utposning der i 10 år nå, som aldri blir helt bra. Etter at jeg satt på huk i flere dager. Første dagene den gang klarte jeg ikke å gå. Nå må jeg liksom dytte ting litt på plass etter å ha vært på do. Kan merke at det lekker litt etter lengre gåturer. Den gang sluttet jeg med dopapir og begynte å vaske ordentlig, akkurat det har jeg ikke angrer på. Har ikke vært hos lege med dette, nei. 

Anonymkode: 1952f...05a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

I verste fall kan dette være kreft, så bestill legetime. 

Anonymkode: c1884...d2b

Neppe

Anonymkode: 1952f...05a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.12.2024 den 17.09):

Å slutt med analsex! Æsj!!

Anonymkode: 3f34d...66e

Slapp av, her går ting kun ut det hullet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...