Gå til innhold
Noen av våre medlemmer opplever problemer med forumet og vi håper å få fikset problemet innen kort tid! ×

Hvorfor er det så mange som mener man ikke skal si noe ved utroskap?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid tenkt jeg vil fortelle, men etter å ha lest tre sider i denne tråden, har jeg ombestemt meg.

Dere som mener man skal fortelle, dere fremstår jo som de reneste drittsekker her i denne tråden; dere forlanger å bli trodd uten bevis fordi ‘ingen sier fra hvis de ikke er sikker’, dere vil tydeligvis ikke bare si fra, dere vil tilsynelatende også kontrollere at de andre virkelig går fra hverandre, og, til slutt, dere håner og rakker ned på de som ikke vil vite, eller som lever livet sitt på annen måte enn dere.

Fytte rakkern, sånn som dere holder på ønsker jeg ALDRI å bli. Dere eier ikke andre mennesker, dere eier kun dere selv. Skam dere!

Anonymkode: 22bd9...f9e

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jeg skjønner tankegangen, man har du tenkt hva som skal skje etter at du har «informert» da? For du vet vel at de fleste ikke skiller seg etter utroskap? Tror du du fortsatt er velkommen dit?

Anonymkode: 194d4...c2c

Ja, eg veit om slike tilfeller, så ja det går fint an, folk må velge sjølv om dei skiller seg eller ikkje etter utroskap, det bør jo ikkje varslar legge seg opp i, då er man dum

Anonymkode: dec02...405

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har alltid tenkt jeg vil fortelle, men etter å ha lest tre sider i denne tråden, har jeg ombestemt meg.

Dere som mener man skal fortelle, dere fremstår jo som de reneste drittsekker her i denne tråden; dere forlanger å bli trodd uten bevis fordi ‘ingen sier fra hvis de ikke er sikker’, dere vil tydeligvis ikke bare si fra, dere vil tilsynelatende også kontrollere at de andre virkelig går fra hverandre, og, til slutt, dere håner og rakker ned på de som ikke vil vite, eller som lever livet sitt på annen måte enn dere.

Fytte rakkern, sånn som dere holder på ønsker jeg ALDRI å bli. Dere eier ikke andre mennesker, dere eier kun dere selv. Skam dere!

Jøss, du har ikkje lest det eg og andre har skrive då tydeligvis, evt er dette trolling.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.12.2024 den 16.10):

Mange feil, men vi har sikkert forskjellige hjernar, eg er for eksempel veldig konkret og leser ikkje mellom linjene, for det kan bli feil, men du tillegger meg for eksempel fleire meiningar om deg og andre som eg ikkje har skrive. Du burde klare sjå det om du leser nokre gongar det du skreiv og svarte på sist.

Du var temmelig eksplisitt;

AnonymBruker skrev (På 19.12.2024 den 15.29):

Mobbarar pleier ofte å kalle dei som blir mobba for sladrehankar, skinnhellige, etc. Så eg reknar med at alle som er imot å være ærlig er dei som anten likar å plage andre, eventuelt driter i at andre blir plaga, eller forstår ikkje at dei plagar andre.

Her er det du som må gå noen runder med hvordan du formulerer deg, ikke noen andre som tolker deg feil, hvis de tror du mener at ‘de som ikke forteller om utroskap liker å plage andre’. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jøss, du har ikkje lest det eg og andre har skrive då tydeligvis, evt er dette trolling.

Nei, du gjorde kanskje din entre litt senere, men helt i samme stil som de på de første tre sidene. Du insinuerer blant annet at mennesker som ikke er ærlige liker å plage andre. Det vet du fint lite om.

Ærlighet og plumpe ut med ting er noe som tilhører umodne mennesker. Dannelse og høflighet er noe som tilhører modne mennesker. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det var alt som skulle til? 🤣 Jeg tror ikke på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ja, eg veit om slike tilfeller, så ja det går fint an, folk må velge sjølv om dei skiller seg eller ikkje etter utroskap, det bør jo ikkje varslar legge seg opp i, då er man dum

Men du omgås vel venninnene dine og mennene deres som alle andre, dere treffes på middager og i selskap regner jeg med. Alt det blir det jo slutt på.

Men fortell gjerne hvordan det har gått alle de gangene du har fortalt om utroskap.

Anonymkode: 194d4...c2c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.12.2024 den 17.04):

Så på tv en gang en dame som ble lurt inn i et ekteskap med en mann som før bryllupet var sjarmør, etter de var gift så hun han kun rundt matbordet og da satt han bak en avis og aldri snakket til henne. Hun var så ensom hun endte opp med å være utro med en ansatt. Dette var i gamle dager, da kvinner gikk i kjole og skilsmisse var uvanlig. Gjelder kanskje ikke så mye lenger. Men jeg glemte aldri den historien. For jeg hater egentlig utroskap.

Anonymkode: 9b883...406

🖤🩶🤍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

askjiir skrev (4 minutter siden):

Det var alt som skulle til? 🤣 Jeg tror ikke på deg.

Det var nok litt overdrevet.

Men har nok gått fra å ville fortelle alt til å ikke ville det, etterhvert som jeg har levd lengre og lært mer om mennesker. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Så denne dama vet fortsatt ikke at han var bortpå andre? 

Anonymkode: b6085...ea3

Det er bare noe vi kan spekulere i, kanskje hun vet, kanskje ikke. Poenget til hun fra "bøgda" var at uansett så har paret det bedre i ettertid enn noen gang (ifølge venninnen). Men forstår at det er mange som ikke er fornøyd med utfallet, og heller ville hatt litt mer dramatikk, og ville heller funnet ut hvordan utfallet hadde blitt om de hadde forsikret seg om at hun fikk vite det.

Vil tro at i en liten bygd så har hun mest sannsynlig fått vite noe, men siden hun ikke ble direkte konfrontert med det, så kunne hun velge og gå med hevet hode, og isteden ta en intern oppvask, i motsatt tilfelle så måtte hun tatt stilling til hvordan hun skulle taklet det med tanke på hva som var forventet av henne fra damene i bygda. Noen ville kanskje sagt at hun var dum og ting som værre er for at hun fortsatte forholdet, noen ville forventet at hun heiv mannen på dør, noen ville forventet at hun tok et oppgjør med kvinnen i omfavnelsen og så videre. 

Tror av og til det kan være verre å takle omgivelsene for noen enn selve oppgjøret med partner, og i denne saken så gjeldt det en het omfavnelse, mest sannsynlig gjort under høy promille. 

Selv har jeg en dame som blir veldig flørtete i fylla, noe jeg er fullt klar over. Jeg tror hun gjør det mest for sin egen bekreftelse, og kanskje liker følesen av å vite at hun har draget. Jeg vet at det ikke skjer noe mer og kan fint leve med det, men jeg trenger ikke bekreftelse fra venner på noe jeg allerede vet, som at "jeg observerte at hun satt på fanget til", hun danset tett med en fyr og lignende.

Anonymkode: 8abff...8ec

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anon01 skrev (På 19.12.2024 den 18.56):

Fordi vi mennesker er for opptatt av fasade.

Som ei som outa fyren som brukte meg for sex, til hans forlovede!, så var det JEG som kom ut som den tapende part.

And that fucking sucks, for jeg gjorde faktisk det moralske riktige, men jeg ødela luftslottet til det paret. Og de hatet meg for det. Still does.

Så jeg har lært, skal aldri si ifra om utroskap igjen. Og om jeg noen gang står i situasjonen igjen, så skal jeg heller ta imot orgasmene og leve i luftslottet sjæl.

Full sympati herfra.

Det er jo ofte en årsak til at mennesker blir bedradd. Hvorfor skulle man ville bedra et menneske som er tvers gjennom godt og edelt? Man bedrar nok langt oftere de som er svært vanskelig å leve med.

Og dermed så kommer denne ‘vanskeligheten’ til uttrykk igjen, når noen sier fra om utroskapen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det var nok litt overdrevet.

Men har nok gått fra å ville fortelle alt til å ikke ville det, etterhvert som jeg har levd lengre og lært mer om mennesker. 

Den kjøper jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.12.2024 den 2.37):

Da min ene kollega la an på meg på jobbfest, ba de andre kollegene ham huske på at han hadde kone og unger der hjemme. Da hadde han ikke tafset eller snakket om sex, så det folk reagerte på var utelukkende hans energi og fokus. Det som var av gjensidig interesse, var ikke usynlig selv om han trodde det.

Anonymkode: b6085...ea3

Dette er den riktige måten å gjøre det på, si fra direkte til den utro parten. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er jo ofte en årsak til at mennesker blir bedradd. Hvorfor skulle man ville bedra et menneske som er tvers gjennom godt og edelt? Man bedrar nok langt oftere de som er svært vanskelig å leve med.

Mest idiotiske victim blamingen jeg har lest.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

askjiir skrev (Akkurat nå):

Mest idiotiske victim blamingen jeg har lest.

Hyggelig å høre at du er blitt forskånet for verre ting enn dette. Sjeldent i våre dager. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

askjiir skrev (På 21.12.2024 den 3.52):

Når folk argumenterer mot det slik hun gjør, er det ofte fordi livene deres er viklet inn i mye utroskap, selv om de ikke er utro selv.

Har du kilde på det?

Jeg har aldri vært utro, har kjeftet på venner som var utro, og har avvist menn som ville være utro med meg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Full sympati herfra.

Og dermed så kommer denne ‘vanskeligheten’ til uttrykk igjen, når noen sier fra om utroskapen. 

Mennesker som bedrar andre passer ikke sammen med den de er sammen med. Ingen fortjener å bli bedratt. Dette her henger ikke på greip. Det er dynamikken mellom to individer som avgjør dette. Et individ er ikke i et forhold i et vakuum. Om man er det så er det noe riv ruskende galt. 

Gode mennesker blir bedratt dem og. Utnyttet blir dem og. Verden er ikke svart/hvitt. Husk det! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (6 minutter siden):

Mennesker som bedrar andre passer ikke sammen med den de er sammen med. Ingen fortjener å bli bedratt. Dette her henger ikke på greip. Det er dynamikken mellom to individer som avgjør dette. Et individ er ikke i et forhold i et vakuum. Om man er det så er det noe riv ruskende galt. 

Gode mennesker blir bedratt dem og. Utnyttet blir dem og. Verden er ikke svart/hvitt. Husk det! 

Ellers takk.

Jeg har faktisk levd et nokså langt liv og dannet mine egne erfaringer og meninger. Jeg ser dermed ditt ‘råd’ som et forsøk på å underminere mine erfaringer og meninger.

De fleste jeg vet om som har blitt bedradd, har vært fæle mennesker.

Det at så mange av disse vender seg mot den som forsøker å hjelpe de, viser også at andre har denne erfaringen.

Synes du virkelig det høres snilt ut å fryse ut den som forsøker å hjelpe deg?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Ellers takk.

Jeg har faktisk levd et nokså langt liv og dannet mine egne erfaringer og meninger. Jeg ser dermed ditt ‘råd’ som et forsøk på å underminere mine erfaringer og meninger.

Det at så mange av disse vender seg mot den som forsøker å hjelpe de, viser også at andre har denne erfaringen.

Ikke meg du siterer, men jeg tenker at din definisjon av "fæle mennesker" kanskje kan ha noe å si for synet du har på dette.

Og jeg lurer på om den definisjonen bryter en del med, i hvert fall min definisjon av "fæle mennesker". Jeg har bl.a blitt bedratt selv, og har aldri hørt eller følt at jeg blir oppfattet som et fælt menneske. Dette er heller ikke mitt inntrykk av andre som har opplevd det ssamme. Ikke at jeg anser noen som feilfrie, men fæl? Nei, lite av det. 

Anonymkode: ab89b...7ca

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ellers takk.

Så flott at du eier den sannheten som du selv føler er riktig. Det er viktig det. 

Det er ikke snilt det nei. Enig i det. Man trenger ikke å ta alle under en kam selv om. Det er det som er mitt poeng, og det er det jeg har poengtert. 

Uansett hvor fæle noen er mot meg så kunne ikke jeg bedratt dem. Da hadde jeg heller gått. Det fører ingenting godt med seg å bedra noen. Ikke for den som blir bedratt og stort sett ikke for den som velger å bedra heller.

Gir det mening for deg? 

Endret av Irak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...