Gå til innhold

Hvorfor er det så mange som mener man ikke skal si noe ved utroskap?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 19.12.2024 den 11.15):

Det er aldri lurt å bli kjent som en sladrekjerring. Rart dere ikke har oppdaget det enda.

Anonymkode: 194d4...c2c

Ikke lurt å bli kjennt som en utro kuk eller fitte heller. 

Er vel derfor du sitter på truer på kg så noen ikke skal tørre å sladdre? Buhu, du valgte selv å begå dine gjerninger. Nå får du tåle konsekvensen av at de du burde vært glad ikke orker deg lengre.

Anonymkode: 9d504...5fa

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Og det var det du klarte å tolke ut av hva hun skrev, dette er jo noe som du spinner ihop selv og har ingen sammenheng i det hele tatt med hva som ble skrevet. Og det er når folk klarer og tolke ting så forskjellig jeg kan skjønne at mange ser ting som andre ikke ser. Sånt kan det bli gode historier av, også utroskapshistorier hvor faktagrunnlaget er litt varierende.

Anonymkode: 8abff...8ec

Gjennom hele tråden har hun vært ekstremt i mot å si ifra. Når folk argumenterer mot det slik hun gjør, er det ofte fordi livene deres er viklet inn i mye utroskap, selv om de ikke er utro selv.

Endret av askjiir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
askjiir skrev (2 timer siden):

Gjennom hele tråden har hun vært ekstremt i mot å si ifra. Når folk argumenterer mot det slik hun gjør, er det ofte fordi livene deres er viklet inn i mye utroskap, selv om de ikke er utro selv.

Vel, gjennom hele tråden har du aldri argumentert på noen annen måte enn gjennom personangrep. 
Kan du ikke heller fortelle om alle de gangene du har sagt i fra da? Du som mener at tett dansing er utroskap må jo ha det veldig travelt med å søke opp hvem kollegene dine er sammen med og kontakte dem med «informasjon»?

Jeg mistenker at alle dere kompromissløse ikke lever slik dere påstår.

Jeg skjønner heller ikke hva slags miljøer dere vanker i som ser utroskap over alt. Bor dere på bygda? Jeg har en kjempestor vennekrets, men jeg har aldri visst om eller mistenkt noen utroskap blant dem, selv om det sikkert har forekommet. 

Samme i jobbsammenheng. Nå er ikke jeg på så mange julebord, men de arrangementene jeg deltar på foregår i siviliserte former, stort sett. Dessuten er jeg ikke så interessert i å grave i andres sexliv som en del her åpenbart er.
Men kom gjerne med historier om utroskap dere vet om som dere rapporterer om.

Ikke bare moralprekener.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ofte går personen som ikke er utro i fornektelse over opplysningene som kommer og vennskapet havarerer. Vennen som sier ifra blir kalt løgner og misunnelig av den som er avslørt og offeret klarer ikke å ta innover seg at vennen desverre har rett. 

"Livets harde skole" 

Anonymkode: 763eb...84b

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Vel, gjennom hele tråden har du aldri argumentert på noen annen måte enn gjennom personangrep. 
Kan du ikke heller fortelle om alle de gangene du har sagt i fra da? Du som mener at tett dansing er utroskap må jo ha det veldig travelt med å søke opp hvem kollegene dine er sammen med og kontakte dem med «informasjon»?

Jeg mistenker at alle dere kompromissløse ikke lever slik dere påstår.

Jeg skjønner heller ikke hva slags miljøer dere vanker i som ser utroskap over alt. Bor dere på bygda? Jeg har en kjempestor vennekrets, men jeg har aldri visst om eller mistenkt noen utroskap blant dem, selv om det sikkert har forekommet. 

Samme i jobbsammenheng. Nå er ikke jeg på så mange julebord, men de arrangementene jeg deltar på foregår i siviliserte former, stort sett. Dessuten er jeg ikke så interessert i å grave i andres sexliv som en del her åpenbart er.
Men kom gjerne med historier om utroskap dere vet om som dere rapporterer om.

Ikke bare moralprekener.

For noe tull, du kjenner til mye utroskap og det er i din interesse og ikke tenke på det siden det vil gå utover deg personlig. 

Endret av askjiir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Er vel derfor du sitter på truer på kg så noen ikke skal tørre å sladdre? Buhu, du valgte selv å begå dine gjerninger. Nå får du tåle konsekvensen av at de du burde vært glad ikke orker deg lengre.

Du er sinnsykt kul 👍👍 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
askjiir skrev (2 timer siden):

For noe tull, du kjenner til mye utroskap og det er i din interesse og ikke tenke på det siden det vil gå utover deg personlig. 

Kan du ikke bare fortelle om alle de gangene du har «varslet» da?

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Glad jeg ikke kjenner noen med din type språk i hvert fall.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Glad jeg ikke kjenner noen med din type språk i hvert fall.

Hahaha🤣🤣 Spar meg.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Ofte går personen som ikke er utro i fornektelse over opplysningene som kommer og vennskapet havarerer. Vennen som sier ifra blir kalt løgner og misunnelig av den som er avslørt og offeret klarer ikke å ta innover seg at vennen desverre har rett. 

"Livets harde skole" 

Anonymkode: 763eb...84b

Kjem an på korleis det blir fortalt og til kven, er nok ein fordel å kjenne den man forteller til. Eg blei fortalt at min partner var utro, på ein god måte, så vart absolutt ikkje sur på varsler. No veit eg i alle fall at eg kan stole på at denne personen vil fortelle meg det om det er noko. Men folk og situasjoner er ulike, så fins ingen fasit.

Anonymkode: dec02...405

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vel det handler om noe så enkelt som å «feie for egen dør», det er opp til den utro parten å informere den andre om sitt utroskap, andre må fokusere på seg selv og sitt. 

Anonymkode: 256ac...579

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vel det handler om noe så enkelt som å «feie for egen dør», det er opp til den utro parten å informere den andre om sitt utroskap, andre må fokusere på seg selv og sitt. 

Det kommer an på forholdet man har til de involverte.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
askjiir skrev (4 minutter siden):

Det kommer an på forholdet man har til de involverte.

Faktisk, nei. Vil de hjelpe så bør de gå via den som er utro. Enklere for dem å evt komme seg videre fra enn at du åpner kjeften å blander deg inn

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Faktisk, nei. Vil de hjelpe så bør de gå via den som er utro. Enklere for dem å evt komme seg videre fra enn at du åpner kjeften å blander deg inn

Jo det kommer an på situasjonen og forholdet man har til de involverte. Next. 

Endret av askjiir
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bor på bøgda, og her ble mannen til en venninne av meg observert sammen med en annen kvinne i het omfavnelse. Dette ble det selvsagt snakket om! Da ryktet kom til meg, fortalte jeg mannen til min venninne at han var observert og at det ble snakket om dette. Jeg sa aldri noe til min venninne fordi jeg vet ikke noe om dette var avtalt de i mellom, eller hva hun ville ha syns. 

Forholdet de imellom er nå, mange år etter, bedre enn noen gang, og barna har fått vokse opp i barndomshjemmet sitt med både mamma og pappa tilstede. 

Et sidesprang kan forbigås i stillhet. Feil kan gjøres, usikkerhet være tilstede, og ting kan rettes opp!

MEN det er IKKE vår plikt å hverken melde fra, eller blande oss!!! 

Anonymkode: 350e2...f99

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg bor på bøgda, og her ble mannen til en venninne av meg observert sammen med en annen kvinne i het omfavnelse. Dette ble det selvsagt snakket om! Da ryktet kom til meg, fortalte jeg mannen til min venninne at han var observert og at det ble snakket om dette. Jeg sa aldri noe til min venninne fordi jeg vet ikke noe om dette var avtalt de i mellom, eller hva hun ville ha syns. 

Forholdet de imellom er nå, mange år etter, bedre enn noen gang, og barna har fått vokse opp i barndomshjemmet sitt med både mamma og pappa tilstede. 

Et sidesprang kan forbigås i stillhet. Feil kan gjøres, usikkerhet være tilstede, og ting kan rettes opp!

Det kommer an på.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Så denne dama vet fortsatt ikke at han var bortpå andre? 

Anonymkode: b6085...ea3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vil ikke vite. Og har jeg sett noe selv så hadde jeg heller tatt prat med den som er utro og hørt om har dem en ordning om at dette er greit. Hvis dette ikke er greit så avslutt det. Men jeg hadde ikke gått til partneren nei. 

Anonymkode: a03a1...91c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ville ha informert veninna mi, med mindre eg visste at ho ikkje ville vite slikt. Så klart ingen lovpålagt informeringsplikt her, det handler om tillit mellom venner. Eg og mange eg kjenner ville blitt forbanna om man fant ut at ei venninne hadde holdt noko slikt skjult. Men så klart vennskap er ulike.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ville ha informert veninna mi, med mindre eg visste at ho ikkje ville vite slikt. Så klart ingen lovpålagt informeringsplikt her, det handler om tillit mellom venner. Eg og mange eg kjenner ville blitt forbanna om man fant ut at ei venninne hadde holdt noko slikt skjult. Men så klart vennskap er ulike.

Jeg skjønner tankegangen, man har du tenkt hva som skal skje etter at du har «informert» da? For du vet vel at de fleste ikke skiller seg etter utroskap? Tror du du fortsatt er velkommen dit?

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...