AnonymBruker Skrevet onsdag kl 09:45 #21 Del Skrevet onsdag kl 09:45 AnonymBruker skrev (1 time siden): Helt greit å løpe risiko for å få klamydia og syfilis, ja? Strutsementalitet. Anonymkode: db093...1dd Ikke meg du svarer men:Det blir vel ikke ditt problem om noen drar på seg noe?! Anonymkode: 4933e...c55 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 09:46 #22 Del Skrevet onsdag kl 09:46 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg sa ifra. Kona trodde meg og mannen tilsto. Men hva var poenget? De bor sammen for det. Han fortsetter med utroskap. Kona vet. Men er samboere den dag i dag. Så der er det fasadespill. Pga barn. Anonymkode: c69ef...a1e Og det er deres valg! Anonymkode: 4933e...c55 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 09:57 #23 Del Skrevet onsdag kl 09:57 Det avhenger selvsagt av situasjonen, men siden jeg ikke vet noe (nå, om en hypotetisk utroskapssituasjon), er det slik at det jeg ikke vet har jeg ikke vondt av. Og barna har heller ikke vondt av det. Jeg tror helt sikkert at min mann aldri har vært utro, og hvis han skulle være det i fremtiden, vil jeg merke det. Hvis jeg tar feil der, har jeg det soleklart bedre nå ved å ikke vite noe. Anonymkode: 21c7a...fd7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 10:25 #24 Del Skrevet onsdag kl 10:25 For det første er det veldig sjelden man VET at noen er utro. Man kan tro det, man kan mistenke det, men veldig sjelden kan man være helt sikker. Dernest, hvorfor vil du fare med sladder og spre rykter om andre? Andres privatliv er deres. Du vet ingenting verken om ekteskapet eller livssituasjonen for øvrig. For det tredje, hva er målet ditt med å fortelle? Tydeligvis (slik det ser ut i denne tråden), så er det skilsmisse. Det er visst det eneste akseptable utfallet for folk her inne. Og er du virkelig 100% sikker på at det er det beste for denne familien du er så besatt av å ødelegge? Hva med barna? Hva hvis de utvikler alvorlige psykiske problemer? Jeg kjenner to unge jenter med alvorlige livstruende spiseforstyrrelser som oppsto etter at foreldrene var igjennom en veldig turbulent skilsmisse. Kan du leve med det? For det fjerde, ingen kommer til å takke deg. Ingen. Antagelig blir du ikke trodd, og blir du det så er vennskapet som regel over uansett. Så den helterollen man tror man får ved å fortelle, den får man svært sjelden. Anonymkode: 194d4...c2c 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amossa Skrevet onsdag kl 10:31 #25 Del Skrevet onsdag kl 10:31 Fordi man ikke vet noe som helst om paret det gjelder. Da skal man ikke blande seg inn. Det lengste man kan gå er å fortelle den som påstås å være utro, at ryktet går. Så får det være opp til han/hun å foreta seg noe mht. partneren. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 10:36 #26 Del Skrevet onsdag kl 10:36 Enig med TS for min egen del, men ser jo at det er mange som ville foretrukket å leve i et omtrent åpent forhold så lenge de aldri får vite om det. Og andre har kanskje litt ulike meninger avhengig av om det er ONS eller et forhold på si som pågår over tid. Eller om de fortsatt holder på eller det skjedde for en stund siden og er allerede avsluttet. Jeg synes det blir veldig rart, det er jo flere risikofaktorer ved utroskap som ikke bare handler om ærlighet og tillitsbrudd. Men ditt forhold, dine regler. Jeg ville nok ikke sagt noe om jeg ikke kjente personen veldig godt og visste sånn omtrent hvor de er på dette spekteret. Anonymkode: e6f8d...e73 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 10:38 #27 Del Skrevet onsdag kl 10:38 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg sa ifra. Kona trodde meg og mannen tilsto. Men hva var poenget? De bor sammen for det. Han fortsetter med utroskap. Kona vet. Men er samboere den dag i dag. Så der er det fasadespill. Pga barn. Anonymkode: c69ef...a1e Du virker nesten skuffet over at ikke forholdet gikk rett i dass? Anonymkode: b1971...efc 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 10:54 #28 Del Skrevet onsdag kl 10:54 Du skal kjenne noen veldig, veldig godt for og blande deg. Mange har åpne forhold uten og informere alle bekjente, og mange lever godt i kjærlighetsløse forhold for og barn og hjem. Jeg har opplevd negative innblandinger . Ofte er informanten bare ute etter drama og oppmerksomhet. Hvis det er nær venn eller familie, trå eventuelt litt varsomt, still litt spørsmål før beskyldninger. Anonymkode: b007c...8ea 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 11:16 #29 Del Skrevet onsdag kl 11:16 Ville sagt i fra, anonymt om det kunne gå galt tilbake til meg selv. At folk ikke er "klare" for beskjeden er bare dumt. Det er mye verre å leve i mange år og samtidig tenke at du er sammen med en trygg person. For så flere år senere å finne ut av det, og da vil du ha kastet bort mange år. Mange år med din kjære vil da være en regelrett løgn. Tryggheten du hadde i den personen er bare en løgn. Da er det bedre å dra plasteret fort av såret. La folk ta en avgjørelse selv. En blir ALDRI klar for å få en slik beskjed. Folk må slutte å tro at en noen gang kommer til å være klar for noe slikt. Å skulle bo flere år med en som er utro, hjelper ikke på at du blir mer "klar" heller. Så å si at en ikke vil vite fordi en vet ikke om en er klar på det tidspunktet for noe sånt er helt ulogisk. For finner du det ut etter 8 år er det heller ikke sikkert du er "klar" da heller. Du kan ikke bestemme når det skjer deg noe i livet. Du kan bestemme hva du velger å gjøre med informasjonen, hvordan du håndterer den og hvordan du velger å gå videre. Mennesker rundt som vet om utroskapen vil behandle deg annerledes, det vil alltid komme små tegn. Ikke fordi de vil, men fordi vi mennesker klarer ikke å ikke vise det. Du vil se disse tegnene, prøve å tolke disse og føle deg dårlig. De kan gjøre dette fordi de tror de gjør det riktige, men du vil oppleve det som et svik. At "alle andre visste", men støttet utroskapen over deg som menneske. Det gjør noe med psyken din. Det er annerledes om svigerfamilien visste i 2 uker, eller om de gikk rundt og visste dette i 3 år. Det gjør noe med deg. Mye bedre om du får vite informasjonen, tar et valg og finner deg et bedre mannfolk. Det er fantastiske mennesker rundt deg som ikke trenger å stikke pikken sin inn i alt og alle. Som verdsetter deg for den du er. Anonymkode: 0cd0f...3c6 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 11:19 #30 Del Skrevet onsdag kl 11:19 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Du skal kjenne noen veldig, veldig godt for og blande deg. Mange har åpne forhold uten og informere alle bekjente, og mange lever godt i kjærlighetsløse forhold for og barn og hjem. Jeg har opplevd negative innblandinger . Ofte er informanten bare ute etter drama og oppmerksomhet. Hvis det er nær venn eller familie, trå eventuelt litt varsomt, still litt spørsmål før beskyldninger. Anonymkode: b007c...8ea Åpne forhold vil ikke bry seg om de får høre at mannen/damen har vært utro fordi det er noe de uansett har avtalt mellom seg. Du kan fortelle ting anonymt. Om informanten er ute etter drama, kan fortsatt kjærestepar snakke seg i mellom og er forholdet godt stoler de på hverandre til de ser nok tegn uansett til at en kan tvile. Anonymkode: 0cd0f...3c6 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 12:42 #31 Del Skrevet onsdag kl 12:42 Jeg har dessverre mistet en god venninne etter at jeg varslet om mannens utroskap. Hun valgte å tro på han, og ikke på meg til tross for at han beviselig hadde mye større grunn til å lyve enn meg. Vi mistet kontakten og hun var fortsatt sammen med han noen år til. Det ble slutt mellom dem noen år senere, antagelig pga noe annet. Etter det har jeg fått vite at en annen venninnes mann hadde vært utro. Da spurte jeg henne ad omveier, om hun hypotetisk ville visst det hvis han hadde vært utro. Hun sa nei, og jeg holder kjeft. Vennskapet med henne er for mye verdt til at jeg vil risikere det. Dessverre ... Anonymkode: cc3cc...7ba 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
askjiir Skrevet onsdag kl 12:56 #32 Del Skrevet onsdag kl 12:56 (endret) AnonymBruker skrev (10 timer siden): Leser flere innlegg der ene parten åpenbart er utro, og det kommer stygge kommentarer til den som ønsker å si noe som «pass dine egne saker» eller «du ønsker å si det for å ha han for deg selv» eller bare kommentarer om å ikke fortelle det til samboer/kjæreste. Hvorfor det? Hadde det vært min samboer ville jeg selvfølgelig ønsket å vite det om han gikk rundt å lå med andre. Anonymkode: e1ccb...024 De er enten utro selv eller godt kjent med folk som er det. Norge har noen av de høyeste utroskaps statistikkene I verden. Utover det er Nordmenn introverte og konfliktskye feiginger. Endret onsdag kl 13:02 av askjiir 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:04 #33 Del Skrevet onsdag kl 13:04 AnonymBruker skrev (2 timer siden): For det første er det veldig sjelden man VET at noen er utro. Man kan tro det, man kan mistenke det, men veldig sjelden kan man være helt sikker. Hvis noen vurderer å varsle om utroskap, er dette selvsagt basert på sikker viten og ikke løse rykter. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Andres privatliv er deres. Du vet ingenting verken om ekteskapet eller livssituasjonen for øvrig. Utroskap handler ikke om "privatliv", men løgn og bedrag. Hva den bedratte velger å gjøre med informasjonen er opp til vedkommende selv. Dersom de ikke vet, vil de være avskåret fra å ta rasjonelle valg. Ville ikke du likt å vite om utroskap som hadde pågått i årevis? AnonymBruker skrev (2 timer siden): For det tredje, hva er målet ditt med å fortelle? Tydeligvis (slik det ser ut i denne tråden), så er det skilsmisse. Det er visst det eneste akseptable utfallet for folk her inne. Og er du virkelig 100% sikker på at det er det beste for denne familien du er så besatt av å ødelegge? Hva med barna? Hva hvis de utvikler alvorlige psykiske problemer? Jeg kjenner to unge jenter med alvorlige livstruende spiseforstyrrelser som oppsto etter at foreldrene var igjennom en veldig turbulent skilsmisse. Kan du leve med det? "Målet" er selvsagt å gi offeret en mulighet for å ta et rasjonelt valg om fremtiden, framfor å fortsatt kaste bort årevis av livet med en som bedrar. Når sannheten før eller siden kommer for en dag, vil det oppleves som et ytterligere svik å vite at alle andre visste, men ikke deg selv. Mener du virkelig at man skal holde kjeft i frykt for at noen kan bli "ille berørt"? AnonymBruker skrev (2 timer siden): For det fjerde, ingen kommer til å takke deg. Ingen. Antagelig blir du ikke trodd, og blir du det så er vennskapet som regel over uansett. Så den helterollen man tror man får ved å fortelle, den får man svært sjelden. Det er faktisk fullt mulig å varsle anonymt dersom vennskap skulle stå på spill. Tror du virkelig at folk er ute etter "helterolle" i slike saker? Å sitte på slik informasjon er vondt og vanskelig for alle uansett. Hvis man varsler er dette av hensyn til offeret, da alternativet - fortsatt løgn og bedrag i overskuelig fremtid, tross alt er verre. Anonymkode: c8339...10c 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:18 #34 Del Skrevet onsdag kl 13:18 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg ville heller ikke vite. En grunn er, som du er inne på, at jeg da må gjøre noe med informasjonen. Kanskje jeg ikke er klar til å ta beslutninger. Hvis mannen har et sidesprang, bør han holde kjeft. Andre som vet har heller ikke noe med å informere meg, særlig ikke de som tror de gjør en god gjerning. Anonymkode: 08e9b...4d4 oab Da er det bare å gjøre det kjent at du føler det slik, så skal du raskt se at du ikke får vite noe om noe. Man får ofte det man ber om. Anonymkode: b6085...ea3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 14:15 #35 Del Skrevet onsdag kl 14:15 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Helt greit å løpe risiko for å få klamydia og syfilis, ja? Strutsementalitet. Anonymkode: db093...1dd Som om det er der hovedproblemet ligger. Stråmann. Anonymkode: b1900...496 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 14:17 #36 Del Skrevet onsdag kl 14:17 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ville sagt i fra, anonymt om det kunne gå galt tilbake til meg selv. At folk ikke er "klare" for beskjeden er bare dumt. Det er mye verre å leve i mange år og samtidig tenke at du er sammen med en trygg person. For så flere år senere å finne ut av det, og da vil du ha kastet bort mange år. Mange år med din kjære vil da være en regelrett løgn. Tryggheten du hadde i den personen er bare en løgn. Da er det bedre å dra plasteret fort av såret. La folk ta en avgjørelse selv. En blir ALDRI klar for å få en slik beskjed. Folk må slutte å tro at en noen gang kommer til å være klar for noe slikt. Å skulle bo flere år med en som er utro, hjelper ikke på at du blir mer "klar" heller. Så å si at en ikke vil vite fordi en vet ikke om en er klar på det tidspunktet for noe sånt er helt ulogisk. For finner du det ut etter 8 år er det heller ikke sikkert du er "klar" da heller. Du kan ikke bestemme når det skjer deg noe i livet. Du kan bestemme hva du velger å gjøre med informasjonen, hvordan du håndterer den og hvordan du velger å gå videre. Mennesker rundt som vet om utroskapen vil behandle deg annerledes, det vil alltid komme små tegn. Ikke fordi de vil, men fordi vi mennesker klarer ikke å ikke vise det. Du vil se disse tegnene, prøve å tolke disse og føle deg dårlig. De kan gjøre dette fordi de tror de gjør det riktige, men du vil oppleve det som et svik. At "alle andre visste", men støttet utroskapen over deg som menneske. Det gjør noe med psyken din. Det er annerledes om svigerfamilien visste i 2 uker, eller om de gikk rundt og visste dette i 3 år. Det gjør noe med deg. Mye bedre om du får vite informasjonen, tar et valg og finner deg et bedre mannfolk. Det er fantastiske mennesker rundt deg som ikke trenger å stikke pikken sin inn i alt og alle. Som verdsetter deg for den du er. Anonymkode: 0cd0f...3c6 Mtp at så mange er utro, er dette noe en virkelig bør forberede seg på. Å si at "man aldri blir klar for å få en slik beskjed" er like ignorant som å si at en aldri kan bli syk eller ufør. Anonymkode: b1900...496 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 14:48 #37 Del Skrevet onsdag kl 14:48 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis noen vurderer å varsle om utroskap, er dette selvsagt basert på sikker viten og ikke løse rykter. Utroskap handler ikke om "privatliv", men løgn og bedrag. Hva den bedratte velger å gjøre med informasjonen er opp til vedkommende selv. Dersom de ikke vet, vil de være avskåret fra å ta rasjonelle valg. Ville ikke du likt å vite om utroskap som hadde pågått i årevis? "Målet" er selvsagt å gi offeret en mulighet for å ta et rasjonelt valg om fremtiden, framfor å fortsatt kaste bort årevis av livet med en som bedrar. Når sannheten før eller siden kommer for en dag, vil det oppleves som et ytterligere svik å vite at alle andre visste, men ikke deg selv. Mener du virkelig at man skal holde kjeft i frykt for at noen kan bli "ille berørt"? Det er faktisk fullt mulig å varsle anonymt dersom vennskap skulle stå på spill. Tror du virkelig at folk er ute etter "helterolle" i slike saker? Å sitte på slik informasjon er vondt og vanskelig for alle uansett. Hvis man varsler er dette av hensyn til offeret, da alternativet - fortsatt løgn og bedrag i overskuelig fremtid, tross alt er verre. Anonymkode: c8339...10c Og hvordan kan man vite sikkert? Lurer oppriktig. Anonymkode: 194d4...c2c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:31 #38 Del Skrevet onsdag kl 15:31 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Og hvordan kan man vite sikkert? Lurer oppriktig. Anonymkode: 194d4...c2c Det kan eksempelvis være via observasjon. Anonymkode: c8339...10c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 17:09 #39 Del Skrevet onsdag kl 17:09 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg ville nok ikke ønsket å få livet snudd opp og ned pga et sidesprang av mannen. Så jeg hadde ikke blitt glad for slik informasjon Anonymkode: 3887a...c11 Sånn tenker tapere. Hvorfor være med en mann som ikke respekterer deg og elsker deg høyt nok til å være trofast? Anonymkode: 248d1...8d5 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet onsdag kl 17:13 #40 Del Skrevet onsdag kl 17:13 Jeg kjenner såpass mange med ulike varianter av åpne forhold at jeg ville vært svært forsiktig med å anta noe som helst, og enda mer forsiktig med å bringe det videre. Man kan gjøre mye skade også med de beste intensjoner, og man vet ikke så mye om sine omgivelser som man tror - hverken hva de vet og aksepterer eller hva de ville ønske å vite. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå