Gå til innhold

Hvorfor er det så mange som mener man ikke skal si noe ved utroskap?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Ikke meg du siterer, men jeg tenker at din definisjon av "fæle mennesker" kanskje kan ha noe å si for synet du har på dette.

Og jeg lurer på om den definisjonen bryter en del med, i hvert fall min definisjon av "fæle mennesker". Jeg har bl.a blitt bedratt selv, og har aldri hørt eller følt at jeg blir oppfattet som et fælt menneske. Dette er heller ikke mitt inntrykk av andre som har opplevd det ssamme. Ikke at jeg anser noen som feilfrie, men fæl? Nei, lite av det. 

Anonymkode: ab89b...7ca

Det var snakk om en mann som satt bak avisen og ikke så sin kone i det hele tatt, i en tid hvor man ikke kunne skille seg. Det var vel det som var utgangspunktet for mitt innlegg om fæle mennesker?

Mange her har også fortalt om mennesker som er i voldelige forhold og som kommer seg vekk fra den voldelige partneren, litt hyrten om styrten.

Det er noe lignende av dette, jeg kjenner til. En blanding av kjølig og voldelig. Begge tilfellene jeg har hørt om, medførte at den utro kom seg ut av forholdet. 

I tillegg så er det flere som forteller at de ble frosset ut eller kjeftet på av den bedradde part, som de fortalte til, for å være real og grei. 

Dere står selvfølgelig fritt til å være uenig med meg, men disse eksemplene er hva jeg sikter til når jeg skriver om fæle mennesker. 

Anonymkode: 22bd9...f9e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du var temmelig eksplisitt;

Her er det du som må gå noen runder med hvordan du formulerer deg, ikke noen andre som tolker deg feil, hvis de tror du mener at ‘de som ikke forteller om utroskap liker å plage andre’. 

Vel du tar det eg har skrive heilt ut av kontekst og koplar det saman med noko anna, det var ikkje det eg skreiv!

Anonymkode: dec02...405

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (21 minutter siden):

Uansett hvor fæle noen er mot meg så kunne ikke jeg bedratt dem. Da hadde jeg heller gått. Det fører ingenting godt med seg å bedra noen. Ikke for den som blir bedratt og stort sett ikke for den som velger å bedra heller.

Gir det mening for deg? 

Selvfølgelig, jeg er jo sånn selv. Har vært i et voldelig forhold, var likevel ikke utro.

Det betyr likevel ikke at jeg forventer at alle skal være som meg eller så skjeller jeg de ut. Hadde jeg gjort det, så hadde jeg ikke vært et godt menneske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du omgås vel venninnene dine og mennene deres som alle andre, dere treffes på middager og i selskap regner jeg med. Alt det blir det jo slutt på.

Men fortell gjerne hvordan det har gått alle de gangene du har fortalt om utroskap.

Anonymkode: 194d4...c2c

Du leste ikkje det eg skreiv ser eg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vel du tar det eg har skrive heilt ut av kontekst og koplar det saman med noko anna, det var ikkje det eg skreiv!

Poenget mitt var at jeg også tolket deg slik den du skrev til den andre personen.

Har ikke sett noen støtte deg i at du skrev på en god måte og at vi andre bare var vrange og tok ting ut av kontekst.

Finn noen som støtter deg du, fremfor å holde på som om du nødvendigvis har rett og vi andre er ondsinnede. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Poenget mitt var at jeg også tolket deg slik den du skrev til den andre personen.

Har ikke sett noen støtte deg i at du skrev på en god måte og at vi andre bare var vrange og tok ting ut av kontekst.

Finn noen som støtter deg du, fremfor å holde på som om du nødvendigvis har rett og vi andre er ondsinnede. 

Mhm, jada alle støttar deg, berre lat som det du:)

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, du gjorde kanskje din entre litt senere, men helt i samme stil som de på de første tre sidene. Du insinuerer blant annet at mennesker som ikke er ærlige liker å plage andre. Det vet du fint lite om.

Ærlighet og plumpe ut med ting er noe som tilhører umodne mennesker. Dannelse og høflighet er noe som tilhører modne mennesker. 

Det var ikkje dette skreiv, men skjønner man bør droppe diskutere på noko som er utanfor tema her, og jada sikkert ikkje top notch formulert heller. Eg ramsa opp fleire eventualiteter, men mange får kun med seg den verste tydeligvis. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikkje dette skreiv, men skjønner man bør droppe diskutere på noko som er utanfor tema her, og jada sikkert ikkje top notch formulert heller. Eg ramsa opp fleire eventualiteter, men mange får kun med seg den verste tydeligvis. 

Og hvor mange ganger har du sagt fra da, og hvordan har det gått?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 22.12.2024 den 8.36):

Jeg vil ikke vite. Og har jeg sett noe selv så hadde jeg heller tatt prat med den som er utro og hørt om har dem en ordning om at dette er greit. Hvis dette ikke er greit så avslutt det. Men jeg hadde ikke gått til partneren nei. 

Anonymkode: a03a1...91c

90 % av menn som søker 1 på si har "avtale m/kona" som kona deres aldri har hørt om. 

Anonymkode: b6085...ea3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Og hvor mange ganger har du sagt fra da, og hvordan har det gått?

Jeg har tilfeldigvis aldri hatt behov for å drepe et menneske, men mener rart nok at jeg tras det kan ha meninger om når det er riktig med å bruke dødelig makt. 

Til det å fortelle om utroskap. Det gjør folk massevis, men ofte om det dem kun har hørt rykten om, og gjerne til alle andre enn den bedratte. I by og bygd, og i alle sosialøkonomiske grupper er dette vanlig. 

Det å fortelle til den bedratte er mye mindre vanlig fordi det er mange naturlige grunner til at man ikke velger å gjøre det. Den to viktigste er nok at den bedratte er relativt perifer, og at man faktisk ikke er 100 % sikker på denne utroskapen faktisk er det. 

Hvis jeg fikk sikker informasjon om at samboeren til et av mine barn var utro, skulle det mye til for at jeg ikke skulle fortelle. Skulle ikke du også tenkt det samme som meg? 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fremmed fugl skrev (3 timer siden):

Jeg har tilfeldigvis aldri hatt behov for å drepe et menneske, men mener rart nok at jeg tras det kan ha meninger om når det er riktig med å bruke dødelig makt. 

Til det å fortelle om utroskap. Det gjør folk massevis, men ofte om det dem kun har hørt rykten om, og gjerne til alle andre enn den bedratte. I by og bygd, og i alle sosialøkonomiske grupper er dette vanlig. 

Det å fortelle til den bedratte er mye mindre vanlig fordi det er mange naturlige grunner til at man ikke velger å gjøre det. Den to viktigste er nok at den bedratte er relativt perifer, og at man faktisk ikke er 100 % sikker på denne utroskapen faktisk er det. 

Hvis jeg fikk sikker informasjon om at samboeren til et av mine barn var utro, skulle det mye til for at jeg ikke skulle fortelle. Skulle ikke du også tenkt det samme som meg? 

Man får aldri «sikker informasjon» om sånt, hvordan skulle det foregå?  Og det var som jeg tenkte, de mest kompromissløse «sladrerne» her i tråden, de som ser utroskap overalt, de har aldri selv varslet bedratt partner.

Merkelig det der, det er så mye lettere å være tøff i trynet når man snakker om hva man «ville gjort» enn å gjøre det i praksis.

Det er som utroskap i seg selv; alle her inne ville gått på dagen hvis de ble bedratt. I virkeligheten gjør de færreste det. Livet er ikke svart/hvitt slik mange tror.

(Og nå kommer det vel et ras av beskyldninger igjen om at jeg er utro eller har blitt bedratt eller har mange utro venner. Svaret er nei til alt).

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Man får aldri «sikker informasjon» om sånt, hvordan skulle det foregå?  Og det var som jeg tenkte, de mest kompromissløse «sladrerne» her i tråden, de som ser utroskap overalt, de har aldri selv varslet bedratt partner.

Merkelig det der, det er så mye lettere å være tøff i trynet når man snakker om hva man «ville gjort» enn å gjøre det i praksis.

Jeg ville gjort det. Men de fleste tilfellene der jeg vet hvem den utro er, har de "sladret på seg selv". Da er det ikke noe mer å løse opp i. Ofte blir det slutt på sikt, ikke pga utroskapen direkte men pga personen ikke har nok fornuftige strategier til å løse ting. Som gjerne var hvorfor de var utro.

Jeg har blitt betrodd engangstilfelle av utroskap opp i en høykonfliktsituasjon med små barn involvert, og da har jeg sagt til vedkommende: prøv å ikke være utro noe mer. Prøv å se hva kona di, og du trenger. Ha fokus på barnet dere valgte å få. Han sier selv at utroskapet hjalp ham i en slags terrorbalanse med kona. Og jeg vet at hun fikk i stand ting som var viktig for henne, etter det. De er nok 2 som sliter med ting hver for seg og sammen. 

Ofte når man hører om utroskap så er det rykter som går. Og folk blir virkelig plagd av det. Og sier ting av typen, "to på min x hobby holder på, de tror vi andre ikke vet det og begge er gift med andre". Og så sier ingen noe, for de vil ikke bli dratt inn i drama, og miljøet plages mens ektefellene er uvitende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

En mann fikk vite at kona hadde vært utro og ønsket seg ut av forholdet. Han reagerte med å ta livet av felles barn, barnebarn og hunden, før han til slutt avsluttet sitt eget liv. 

Det var sikkert verdt det å overføre informasjonen til ham. 

Anonymkode: 295da...f0a

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

En mann fikk vite at kona hadde vært utro og ønsket seg ut av forholdet. Han reagerte med å ta livet av felles barn, barnebarn og hunden, før han til slutt avsluttet sitt eget liv. 

Det var sikkert verdt det å overføre informasjonen til ham. 

Anonymkode: 295da...f0a

👆 "La oss bruke de mest sjeldne og ekstreme eksemplene for å pushe vår uærlige agenda"

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 18.12.2024 den 9.16):

Du bestemmer selv hva du gjør med informasjon du får. 

Man bør selv få bestemme om man vil ha den infoen. Ikke på den trykket i trynet fordi ei eller annen kjærring vil ha utløp for sitt behov for å skape drama. Noen kvinner får jo en indre glede av å rapportere slikt om menn. Det er ofte ganske kjipe kvinnfolk.

Anonymkode: 75a31...932

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man bør selv få bestemme om man vil ha den infoen. Ikke på den trykket i trynet fordi ei eller annen kjærring vil ha utløp for sitt behov for å skape drama. Noen kvinner får jo en indre glede av å rapportere slikt om menn. Det er ofte ganske kjipe kvinnfolk.

Generalisering 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man bør selv få bestemme om man vil ha den infoen. Ikke på den trykket i trynet...

Da er det både lurt å gi folk rundt deg beskjed om ditt syn på dette, og be ens ektefelle/samboer/partner være diskret hvis de går over grensa. Da slipper en situasjon med vitner til det som ser ut som svik. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis folk går å sladrer kan de fort møte seg selv i døra en dag. For alle kan ved gitte omstendigheter være utro. 

Anonymkode: 4933e...c55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...