Gå til innhold

Hvorfor er det så mange som mener man ikke skal si noe ved utroskap?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Veldig vanskelig. For man vet jo ikke. Kanskje de har åpent forhold? Kanskje de tar igjen fordi deres egen partner har vært utro? Kanskje er samlivsbrudd uaktuelt pga barna, og den ene har gitt den andre grønt lys pga egen manglende sexlyst? 

Men selv hadde jeg ønsket å vite, da jeg ikke vil smittes med syfilis, oppdage utroskap fordi elskerinna har blitt gravid, eller å leve i en løgn med en utro mann som ikke elsker meg men som bare bruker meg som barnevakt og hushjelp.

Anonymkode: 4c206...461

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
askjiir skrev (6 timer siden):

👆 "La oss bruke de mest sjeldne og ekstreme eksemplene for å pushe vår uærlige agenda"

Kanskje sjeldent, men du vet ikke hvem som vil reagere ekstremt. 

Vold i parforhold er uansett ikke så sjeldent, og det er noe man må ha i bakhodet når man bestemmer seg for å sladre.

Anonymkode: 295da...f0a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kanskje sjeldent, men du vet ikke hvem som vil reagere ekstremt. 

Vold i parforhold er uansett ikke så sjeldent, og det er noe man må ha i bakhodet når man bestemmer seg for å sladre.

Da kan man i samme åndedrag si; aldri vær utro med noen som er i et forhold eller bli kjæreste med noen som er nysingel, for om deres kjære/eksen klikker er det din feil om det drepes både her og der .

Anonymkode: b6085...ea3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Da kan man i samme åndedrag si; aldri vær utro med noen som er i et forhold eller bli kjæreste med noen som er nysingel, for om deres kjære/eksen klikker er det din feil om det drepes både her og der .

Stråmann.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg ville gjort det. Men de fleste tilfellene der jeg vet hvem den utro er, har de "sladret på seg selv". Da er det ikke noe mer å løse opp i. Ofte blir det slutt på sikt, ikke pga utroskapen direkte men pga personen ikke har nok fornuftige strategier til å løse ting. Som gjerne var hvorfor de var utro.

Jeg har blitt betrodd engangstilfelle av utroskap opp i en høykonfliktsituasjon med små barn involvert, og da har jeg sagt til vedkommende: prøv å ikke være utro noe mer. Prøv å se hva kona di, og du trenger. Ha fokus på barnet dere valgte å få. Han sier selv at utroskapet hjalp ham i en slags terrorbalanse med kona. Og jeg vet at hun fikk i stand ting som var viktig for henne, etter det. De er nok 2 som sliter med ting hver for seg og sammen. 

Ofte når man hører om utroskap så er det rykter som går. Og folk blir virkelig plagd av det. Og sier ting av typen, "to på min x hobby holder på, de tror vi andre ikke vet det og begge er gift med andre". Og så sier ingen noe, for de vil ikke bli dratt inn i drama, og miljøet plages mens ektefellene er uvitende.

Akkurat som jeg trodde, du varslet heller ikke bedratt partner, det er bare noe du sier at du «ville gjort». Det er visst en teoretisk øvelse for de fleste, det der.

MEN, en ting som kan være OK å gjøre som en venn, er å si til den (antatt) utro; «vet du hva, det går noen rykter om deg for tiden, nemlig at du er utro med xx. Jeg vet ikke om det er sant og jeg vil ikke vite det. Du skal vite at jeg aldri har bidratt til ryktespredning og aldri kommer til å gjøre det, men jeg synes det er fair at du vet at det snakkes. Så velger du selv hva du vil gjøre i forhold til det».

Anonymkode: 194d4...c2c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Stråmann.

Og å vise til et helt unikt drap i Norge er ikke stråmann? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

....Det er visst en teoretisk øvelse for de fleste, det der.

Anonymkode: 194d4...c2c

Ja, de fleste er nok mer glad i å sladre på avstand enn å gå direkte til dem det gjelder. Det er jo tryggere og enklere, spesiell siden man risikerer pepper som budbringeren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...