Gå til innhold

Hvorfor er det så mange som mener man ikke skal si noe ved utroskap?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Daria skrev (Akkurat nå):

Jeg kjenner såpass mange med ulike varianter av åpne forhold at jeg ville vært svært forsiktig med å anta noe som helst, og enda mer forsiktig med å bringe det videre. Man kan gjøre mye skade også med de beste intensjoner, og man vet ikke så mye om sine omgivelser som man tror - hverken hva de vet og aksepterer eller hva de ville ønske å vite. 

Det er neppe et problem å bli informert om at partneren holder på med andre dersom man er enige om at det er greit. Det som er problematisk der det foregår bedrag og lureri. Så jeg mener man i aller høyeste grad skal informere. Har gjort det selv flere ganger. Ble skjelt ut en gang, av et nek som mente jeg løy om mannen hennes, enda jeg viste henne meldinger som bevis. Etter det har jeg gjort det anonymt. Den som blir informert gjør selvsagt som vedkommende vil med informasjonen.

Er dere som er i mot dette virkelig sikker på at dere synes det er ok at kjæresten/partneren holder på med andre bare dere ikke vet det selv? "Alle" andre vet det og synes synd på deg,cevt at du er stakkarslig. 

Anonymkode: 248d1...8d5

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg ville nok ikke ønsket å få livet snudd opp og ned pga et sidesprang av mannen. Så jeg hadde ikke blitt glad for slik informasjon 

Anonymkode: 3887a...c11

Det er egoistisk å be alle leve et dårlig liv fordi du er villig til å bli i et.

Anonymkode: 9d504...5fa

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De er utro mest sannsynlig utro, vet med seg at partneren er det eller av typen som har "om vi ikke ser problemet, finnes det ikke, så la oss late som alt er bra 🎉" komplekset.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er egoistisk å be alle leve et dårlig liv fordi du er villig til å bli i et.

Ba den du siterer om dette?

Anonymkode: b1900...496

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ba den du siterer om dette?

Anonymkode: b1900...496

Ja, indirekte. 

Jeg vil ikke vite det, men vi vet ikke hvem denne personen er. Så det blir som å snakke for alle vi vet opplever utroskap.

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Selfølgelig burde man si noe, men det er også en smule skummelt da budbringeren ofte blir den "slemme" 

Anonymkode: 123a0...094

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Leser flere innlegg der ene parten åpenbart er utro, og det kommer stygge kommentarer til den som ønsker å si noe som «pass dine egne saker» eller «du ønsker å si det for å ha han for deg selv» eller bare kommentarer om å ikke fortelle det til samboer/kjæreste. Hvorfor det? Hadde det vært min samboer ville jeg selvfølgelig ønsket å vite det om han gikk rundt å lå med andre. 

Anonymkode: e1ccb...024

Jeg forstår ikke at man trenger utallige andre personer som må fortelle deg at din partner er utro. Har du ingen kunnskap om psykologi? Er så utrolig mange psykologiske indikatorer på at en partner bedrar og manipulerer deg. 
i mange tilfeller lever også kvinner i fornektelse og anklager den som sladrer for å prøve å stjele mannen hennes. Jeg tenker man har et individuellt ansvar å se tegnene. 

Anonymkode: 35a6b...b23

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Leser flere innlegg der ene parten åpenbart er utro, og det kommer stygge kommentarer til den som ønsker å si noe som «pass dine egne saker» eller «du ønsker å si det for å ha han for deg selv» eller bare kommentarer om å ikke fortelle det til samboer/kjæreste. Hvorfor det? Hadde det vært min samboer ville jeg selvfølgelig ønsket å vite det om han gikk rundt å lå med andre. 

Anonymkode: e1ccb...024

Tenker det samme. Jeg ville visst. Det handler nok om at mange heller "ikke vil vite",på samme måte som mange ikke er flinke kommunisere om dype ting osv. Typisk litt norsk tror jeg... Bare vender kinnet til,hysj ,hysj

Anonymkode: 18ade...cb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå syntes jeg de som er utro bør være såpass diskré at de ikke setter andre uskyldige mennesker en slik situasjon. En ting at de er utro men ikke bland inn andre.  Ingen som er interessert i å bli varslere. Har man en nær relasjon til den bedratte er det opplagt at det blir månelyst når dette kommer for en dag. Så sier noen at de ikke vil vite og ikke vil ta et valg. Jeg vil ikke høre eller se ektefellen din være utro heller, men likevel har man ikke alltid et valg. 

Anonymkode: b2833...e38

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det kan eksempelvis være via observasjon. 

Anonymkode: c8339...10c

Observerer hva da?

Anonymkode: 194d4...c2c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sånn tenker tapere. Hvorfor være med en mann som ikke respekterer deg og elsker deg høyt nok til å være trofast?

Anonymkode: 248d1...8d5

Dette var unødvendig...

Å kalle noen for tapere er lavmål så det holder...

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Irak skrev (20 minutter siden):

Dette var unødvendig...

Å kalle noen for tapere er lavmål så det holder...

Det går helt fint, tar meg ikke nær av det. Blir bare rent forundret over hvor provoserende det er for noen at jeg ikke vil vite om eventuell sidesprang. At noen er uenig er nå en ting, men hvordan i alle dager påvirker mitt valg deres liv. Merkelige greier. 

Jeg er veldig glad i mannen min. Vi er kjempegode foreldre til våre barn. Men det er ikke så mye romanse. Og det er helt greit. Jeg, og jeg antar han også, er fornøyd med livet vårt. Jeg har ingen ønske om å bli alenemor som snart 50. 

Så får det være provosende, taperaktig eller hva nå enn for andre. Det bryr jeg meg ærlig talt lite om. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Som godt voksen, sitter jeg her og leser deres meninger, og det forundrer meg mye over hvor mange som mener man skal skilles om det er noe som mangler i forholdet! 

Hva med barna, og hva om mange andre ting går på skinner, -bare ikke sexlivet??

Har dere som skriver slikt kommet i overgangsalderen, og kjent sexlysten forsvinne 110% ???

Skal barna måtte gjennomgå skilsmisse fordi mannen aldri får sex når han kan få det på si?

Det er faktisk ikke KRISE om mannen dypper pikken i noe annen i ny og ne, eller får en blowjob fordi han ønsker det på annet hold, så lenge alt annet er helt supert! Men JEG trenger ikke vite om det! (Jeg vil ikke bli såret, bare leve i uvisshet, og slippe maset!) 

Enkelte ting blir kanskje enklere å forstå med tiden! 

Anonymkode: 350e2...f99

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Som godt voksen, sitter jeg her og leser deres meninger, og det forundrer meg mye over hvor mange som mener man skal skilles om det er noe som mangler i forholdet! 

Hva med barna, og hva om mange andre ting går på skinner, -bare ikke sexlivet??

Har dere som skriver slikt kommet i overgangsalderen, og kjent sexlysten forsvinne 110% ???

Skal barna måtte gjennomgå skilsmisse fordi mannen aldri får sex når han kan få det på si?

Det er faktisk ikke KRISE om mannen dypper pikken i noe annen i ny og ne, eller får en blowjob fordi han ønsker det på annet hold, så lenge alt annet er helt supert! Men JEG trenger ikke vite om det! (Jeg vil ikke bli såret, bare leve i uvisshet, og slippe maset!) 

Enkelte ting blir kanskje enklere å forstå med tiden! 

Anonymkode: 350e2...f99

Kvifor vil du ikkje vite om det? Dersom du syns det er greit? Du trenger selvfølgelig ikkje skille deg om du syns det er greit. Det er jo opp til deg og din mann.

Men eg syns det er veldig dårlig gjort at folk anbefaler folk å ikkje sei frå om utroskap, berre med grunnlag av at enkelte ønsker leve i ein fantasiverden. For mange ønsker ikkje leve med løgnere. Sannheten burde vege tyngst.

Anonymkode: dec02...405

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det går helt fint, tar meg ikke nær av det. Blir bare rent forundret over hvor provoserende det er for noen at jeg ikke vil vite om eventuell sidesprang. At noen er uenig er nå en ting, men hvordan i alle dager påvirker mitt valg deres liv. Merkelige greier. 

Jeg er veldig glad i mannen min. Vi er kjempegode foreldre til våre barn. Men det er ikke så mye romanse. Og det er helt greit. Jeg, og jeg antar han også, er fornøyd med livet vårt. Jeg har ingen ønske om å bli alenemor som snart 50. 

Så får det være provosende, taperaktig eller hva nå enn for andre. Det bryr jeg meg ærlig talt lite om. 

Det er ikkje provoserande at du ikkje vil vite. Og du treng sjølvsagt ikkje flytte frå han, om du får vite.

MEN for min del er eg redd for at det at andre ikkje vil vite, gjer at ingen varslar meg om mannen min pissar på det vi har saman. 

😬

Anonymkode: 7d796...9d4

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kvifor vil du ikkje vite om det? Dersom du syns det er greit? Du trenger selvfølgelig ikkje skille deg om du syns det er greit. Det er jo opp til deg og din mann.

Men eg syns det er veldig dårlig gjort at folk anbefaler folk å ikkje sei frå om utroskap, berre med grunnlag av at enkelte ønsker leve i ein fantasiverden. For mange ønsker ikkje leve med løgnere. Sannheten burde vege tyngst.

Hun forklarer jo hvorfor. Du vil ikke ta det innover deg

Det er helt merkelig hvor viktig det er for noen av dere at alle skal tenke likt om utroskap. Folk har forskjellige ønsker, følelser og behov. 

Hvorfor tenker du at du vet bedre om hvordan en person skal leve livet sitt, enn personen selv? Det er nærmest noe religiøst over det. Du vet bedre enn vi arme, stakkars mennesker. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ikkje provoserande at du ikkje vil vite. Og du treng sjølvsagt ikkje flytte frå han, om du får vite.

MEN for min del er eg redd for at det at andre ikkje vil vite, gjer at ingen varslar meg om mannen min pissar på det vi har saman. 

😬

Anonymkode: 7d796...9d4

Virker jo som om veldig mange vil varsle og deretter forventer samlivsbrudd, så du er vel sikret. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hun forklarer jo hvorfor. Du vil ikke ta det innover deg

Det er helt merkelig hvor viktig det er for noen av dere at alle skal tenke likt om utroskap. Folk har forskjellige ønsker, følelser og behov. 

Hvorfor tenker du at du vet bedre om hvordan en person skal leve livet sitt, enn personen selv? Det er nærmest noe religiøst over det. Du vet bedre enn vi arme, stakkars mennesker. 

Nei, les det eg skriv, eg seier jo at folk må få velge sjølv. Det er opp til kvar enkelt å velge. Men å anbefale andre å ikkje fortelje er ekstremt dårlig gjort overfor dei mange som vil vite, dei som vil leve videre saman kan jo fremdeles velge dette. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa fra om en mann til kona hans en gang. Kona var takknemlig for at jeg sa fra. 

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Nei, les det eg skriv, eg seier jo at folk må få velge sjølv. Det er opp til kvar enkelt å velge. Men å anbefale andre å ikkje fortelje er ekstremt dårlig gjort overfor dei mange som vil vite, dei som vil leve videre saman kan jo fremdeles velge dette. 

Jeg synes ikke det nødvendigvis er riktig å tenke at man vet hva andre mennesker ønsker, så jeg ville ikke fortalt noen om utroskap. Det er ikke min sak å være etterforsker, dommer eller bøddel. 

Hvis du tenker annerledes så handler du deretter. Å si at det er dårlig gjort av meg å si min mening minner også om totalitære stater, gjerne med religiøse overhoder som bestemmer sensuren 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...