AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #21 Del Skrevet 19 timer siden Skjønner virkelig ingenting av svarene du har fått her. En ETT-ÅRING helt alene i mørket i et lekehus.... hvis dette er standarden dere setter for barna deres, er det kanskje ikke så rart at utviklingen går den veien den går.... Ingen foreldre skal shames for å måtte hente sent. Det blir faktisk tidlig mørkt. Barnehagen har ansvar for at barna føler seg sett og er trygge. Slike situasjoner er utrygt for et lite barn på 1 år.... At så mange bagatelliserer det er helt drøyt. Anonymkode: 66f5c...160 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #22 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det finnes også utspekulerte barn. Mitt barn sier at for oppmerksomhet. To år gammel. Ellers har ofte småbarn en periode hvor de lekefaller. Men hender jo de tar litt for mye i og likevel får vondt. Anonymkode: 35b74...cf8 Barn er ikke «utspekulerte». Barn kopierer adferd. Ser de en «vellykka» adferd? Da kopierer de den. At vi voksne har valgt å sette merkelappen «manipulerende» eller «utspekulert» på handlingen dersom den blir utført av en myndig voksen er irrelevant for barnet. Barnet er på ingen måte i nærheten av å være så avansert tenkende at det kan handle forsettelig. Derfor er også barn under 16 ikke strafferettslig ansvarlige. Jeg er urolig for at du, som voksen som har valgt å påta deg ansvaret for barn ikke vet denne selvfølgeligheten. I «kampen» mellom barn og voksen er det kun en aktør som evner handle forsettelig. Kun en aktør som har reell makt. Den voksne. Det er like lite en «kamp» som en bil vs en katt, der barnet alltid er katten. Og den voksen alltid bilen. Enhver voksen med ansvar for barn må forstå at maktforholdet er slik 100% av tiden og handle deretter. Ditt barn er ikke «utspekulert». Det handler som dere voksne rundt det har lært det å handle. Verken mer - eller mindre. Anonymkode: 4e2cd...705 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #23 Del Skrevet 17 timer siden Dette blir for dumt 🤦🏻♀️ dette hadde aldri en mann funnet på å skrive om. Rett og slett flaut! Anonymkode: e8d8c...401 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #24 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (18 timer siden): Vil bare dele noe hjerteskjærende jeg la merke til ved henting i barnehagen i dag. Jenta mi går i stor avdeling og ble hentet rett før stengetid kl 17. Jeg pleier å levere kl 09 og hente mellom 15-16, men i dag ble det overtid på jobb. På vei til avd til jenta måtte jeg forbi småbarnsavdelingen. Der var barna fortsatt ute og kun 3 barn igjen. 3 voksne barnehageansatte stod og pratet og to av barna satt i sandkassen. Så la jeg merke til ei liten jente i 1 års alderen som satt helt alene i mørket i et lekehus. Hun satt og sutret litt og snufset. Så tok hun sats og slengte seg bakover og begynte å hylgråte. De voksne fikk ikke med seg hva som skjedde og kom styrtende. Løftet henne opp og trøstet. Jenta roet seg med en gang. Det var ingen tvil om at hun fallt med vilje. Hun trengte de voksne. Hun trengte trøst💔 Vet ikke helt hva jeg vil med innlegget, men følte for å dele. For dette var til ettertanke. Alle de gangene jeg har hentet barna så sent at det allerede har blitt mørkt og de voksne har nedtelling til stengetid og sikkert ofte kobler ut mht barna. Etter dette kjente jeg på at jeg håper det blir siste gang jeg henter så sent at det har blitt helt mørkt. Hadde lyst å fortelle de ansatte om observasjonen min, slik at det forhåpentligvis kunne bli litt til ettertanke hos dem også. Så denne lille jenta kanskje kunne få slippe å føle seg så alene en annen gang hun blir hentet sent. Nå angrer jeg på at jeg ikke sa noe😔 Er det andre foreldre som sliter med dårlig samvittighet de gangene dere må hente rett før stengetid nå i mørketiden?🥺 Anonymkode: 38ba1...23b Jeg skjønner ikke helt hva du vil? Et så lite barn bør ikke være i barnehagen til rett før stengetid. Det bør egentlig ingen barn være. Det siste kvarteret bruke jeg på å stenge ned og barna er til stede under dette. Små barn er slitne og av og til gråter de. Hvem tenker du at du skal klage til? Kommunen eller foreldrene ? Anonymkode: 8e27b...e73 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #25 Del Skrevet 17 timer siden reagerer mer på at du ofret ungen din for og jobbe overtid sånn mitt i juletia trengte helt sikkert at du kom som du pleier i stedet for å lure hvorfor du ikke kommer Anonymkode: 13027...965 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #26 Del Skrevet 17 timer siden Det å hente kl 17 er en typisk Osloting. Her på landet , blir de fleste hentet i 15-1530 - tiden fordi mammaer og papper ikke jager etter karriære og penger, men roer mer ned i denne perioden. Så pekefinger her i vertfall. Anonymkode: a113e...1f2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #27 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (13 timer siden): Det finnes også utspekulerte barn. Mitt barn sier at for oppmerksomhet. To år gammel. Ellers har ofte småbarn en periode hvor de lekefaller. Men hender jo de tar litt for mye i og likevel får vondt. Anonymkode: 35b74...cf8 Barn på ett år er ikke utspekulerte. Glad jeg ikke skal ha barn i barnehage. Har jobbet i en barnehage der en toåring ble glemt ute i en time. Sjefen sa jeg ikke skulle informere foreldrene! Anonymkode: 6a738...0ff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #28 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (9 timer siden): Barn på ett år er ikke utspekulerte. Glad jeg ikke skal ha barn i barnehage. Har jobbet i en barnehage der en toåring ble glemt ute i en time. Sjefen sa jeg ikke skulle informere foreldrene! Anonymkode: 6a738...0ff 🧌 Anonymkode: 9088b...43e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #29 Del Skrevet 5 timer siden Det var mye følelser du har som du legger over på denne situasjonen. Tipper mye av følelser og tanker som du har som du observerer hos andre. For å rettferdiggjøre dem, «Ja, men det er slik i barnehagen ja». Føler du mye skyld generelt sett ovenfor eget barn? Det er faktisk vanlig at små barn feilkalkulerer feil hva de skulle gjøre, eller gjør ting med vilje uten at de tenker konsekvenser. Hun kastet seg mest sannsynlig bakover uten å vite at hun kom til å slå seg. Anonymkode: 3b0fb...9ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #30 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det å hente kl 17 er en typisk Osloting. Her på landet , blir de fleste hentet i 15-1530 - tiden fordi mammaer og papper ikke jager etter karriære og penger, men roer mer ned i denne perioden. Så pekefinger her i vertfall. Anonymkode: a113e...1f2 Veldig spesiell antakelse. Her hentes de fleste barn 15-15:30. De fleste hentes så tidlig at barnehagen reduserte åpningstidene. Anonymkode: 3b0fb...9ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #31 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (På 18.12.2024 den 5.51): På hvilken måte satt barnet fast? Anonymkode: 153da...3a0 Man hadde en idé da man startet tråden. Og så skrev man noe annet da man lagde historien. Ikke akkurat det beste forbildet for et barn, dette... Anonymkode: 08550...a43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #32 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det å hente kl 17 er en typisk Osloting. Her på landet , blir de fleste hentet i 15-1530 - tiden fordi mammaer og papper ikke jager etter karriære og penger, men roer mer ned i denne perioden. Så pekefinger her i vertfall. Anonymkode: a113e...1f2 Heller motsatt. Gode jobber gir mye fleksibilitet. Det vanlige her er at mor og far bytter på å starte tidlig og sent, slik at barna får korte dager. Og heller jobber ekstra etter leggetid. Utenfor byene er det mange flere jobber som krever 8-16, og ikke minst lengre reisevei. Man har heller ikke mulighet til å flekse, og jobbe inn igjen kveld. Anonymkode: 08550...a43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #33 Del Skrevet 3 timer siden Ts ble borte når hun så at hun dreit seg ut med historien sin ja. Er en fordel å lese over ting en ekstra gang om man først skal lage en historie. Anonymkode: b7a48...b25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 54 minutter siden #34 Del Skrevet 54 minutter siden AnonymBruker skrev (16 timer siden): Det å hente kl 17 er en typisk Osloting. Her på landet , blir de fleste hentet i 15-1530 - tiden fordi mammaer og papper ikke jager etter karriære og penger, men roer mer ned i denne perioden. Så pekefinger her i vertfall. Anonymkode: a113e...1f2 Jager karriære? (det skrives karriere) Oslo-folk sitter fast i rushen. Anonymkode: 71718...9c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 54 minutter siden #35 Del Skrevet 54 minutter siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Heller motsatt. Gode jobber gir mye fleksibilitet. Det vanlige her er at mor og far bytter på å starte tidlig og sent, slik at barna får korte dager. Og heller jobber ekstra etter leggetid. Utenfor byene er det mange flere jobber som krever 8-16, og ikke minst lengre reisevei. Man har heller ikke mulighet til å flekse, og jobbe inn igjen kveld. Anonymkode: 08550...a43 Her var det mange sannheter i ett innlegg, gitt. Anonymkode: 71718...9c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå