Fru Uperfekt Skrevet 7 timer siden #121 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (22 timer siden): Her i huset er det bare meg som sparer til ungene og ellers. Mannen betaler selvfølgelig sin andel av utgiftene (50%), men han sparer ikke til ungene, vil aldri betale ned ekstra på boliglånet og gir ikke til veldedige formål. Det er det kun jeg som gjør. Han kjøper heller aldri tøy til barna, det er det også bare jeg som gjør Synes det er veldig irriterende, har tatt opp dette med mannen mange ganger, men det går ikke inn. Han blir dog med å spleise på de store tingene, som f.eks barnevogn til yngste som ble født i år, flybilletter til ungene da vi reiser på ferier osv. Men det må jeg insistere på. Jeg synes dette er kjempedumt, men har gitt opp for å bevare husfreden. Jeg synes likevel det er irriterende at han bruker pengene sine som han vil, han kjøpte seg helt ny bil i år, selvom den gamle (2020 modell suv) fungerte utmerket. Han legger også mye penger i ekstrautstyr til bilen, snøfreser og verktøy han føler han trenger. Men det er jeg som står for alle innkjøp til de to barna våre, både klær og utstyr. Han kjøper kun inn bleier og våtservietter til babyen, de gangene han er innom dagligvarebutikken. Jeg blir dessverre nødt til å bruke en del penger på klær og utstyr til barna, det er også jeg som betaler de få gangene vi spiser ute på kafé, restaurant eller skal handle inn noe ekstra godt til middag og høytider osv. Handle inn blomster eller noe slikt til meg er også helt utenkelig. Må legge til at han ellers er en super pappa, henter og leverer eldste i barnehage, deler på våkennetter slik at jeg får sove. Han gjør sin del av husarbeidet når han er hjemme og tilbringer omtrent all sin fritid med barna. Følger opp og er en engasjert far. Dette er grunnen til at jeg holder ut. Anonymkode: 69674...89a Tøy og utstyr er nødvendig så 50-50 så lenge dere ikke har felles økonomi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #122 Del Skrevet 6 timer siden Ta vare på alt av kvitteringer på klær og sko til ungene. Bevis for han at barnetrygden ikke rekker. Anonymkode: 84adb...0bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 6 timer siden #123 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (21 timer siden): Vi snakket om økonomi både før vi fikk unger og før vi ble sammen. Han var da enig i at vi skulle dele 50/50 på alle utgifter. Tenkte da selvfølgelig at dette inkluderte tøy og sko til barna, men i følge han så betaler han sin andel så lenge han betaler 50% av huslån, strøm og internett. Anonymkode: 69674...89a Gratulerer du har funnet en 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 6 timer siden #124 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (21 timer siden): Igjen han nekter å være med på en sånn ordning. I følge mannen min bør alt av utgifter til ungene (klær, utstyr og daglige småting) dekkes av barnetrygden. Men jeg vil spare barnetrygden, slik at vi har den til f.eks konfirmasjon, tannregulering og førerkort. I tillegg til å gi barna litt starthjelp når de blir voksne. Mens mannen er uenig. Han mener klær, utstyr og daglige utgifter til unga skal tas fra barnetrygda. Konfirmasjon og førerkort mener han vi bare skal ta på sparket når den tid kommer. Anonymkode: 69674...89a Han har rett i at det skal dekkes av barnetrygden men den er ikke nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #125 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (20 timer siden): Mannen din har jo rett i at barnetrygden skal dekke utgifter til klær og dill dall til barna. Det at du insisterer på å spare er jo egentlig ditt valg. jeg håper du sparer i eget navn, så er det jo egentlig dine penger. For meg høres det ut som om han egentlig har god økonomi og er en som er opptatt av familien, kanskje det å betale konfirmasjon og regulering ikke er noe problem for dere. Vi har grei økonomi og har aldri spart barnetrygden. Den brukes. Vi har ingen problemer med å betale 1500 hver måned noen år for regulering og å få utgifter til konfirmasjon. Vi er to voksne som bidrar og da går det greit. Anonymkode: 137e0...1d0 1500 i mnd på tannregulering? Jeg har 90% dekning på mine som har og 1500 er mindre enn hva 1 barn koster i mnd Anonymkode: 7213e...83e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjaselina Skrevet 6 timer siden #126 Del Skrevet 6 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (21 timer siden): Vi snakket om økonomi både før vi fikk unger og før vi ble sammen. Han var da enig i at vi skulle dele 50/50 på alle utgifter. Tenkte da selvfølgelig at dette inkluderte tøy og sko til barna, men i følge han så betaler han sin andel så lenge han betaler 50% av huslån, strøm og internett. Anonymkode: 69674...89a Få inn barneklær og sko og utstyr og slikt på ein felles avtale også, særlig lurt med tanke på framtidige sportsaktiviteter. Det er ikkje billig etterkvart... Men eg har brukt barnetrygda på dei løpende utgiftene, forstår mannen som vil gjere det. Endret 6 timer siden av Fjaselina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 6 timer siden #127 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (15 timer siden): Men når det kommer så sykt mye snø som ifjor vil kanskje mannen ha bra utstyr å gjøre jobben med???? Du klager bare fordi du ikke ser andres behov enn ditt og barnas. Han bytter sikkert i husarbeid så kan du måke med den gamle snøfresen du er så fornøyd med. Anonymkode: 58dcc...321 Hvor mye snø avhenger av hvor i landet en bor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #128 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (21 timer siden): Igjen han nekter å være med på en sånn ordning. I følge mannen min bør alt av utgifter til ungene (klær, utstyr og daglige småting) dekkes av barnetrygden. Men jeg vil spare barnetrygden, slik at vi har den til f.eks konfirmasjon, tannregulering og førerkort. I tillegg til å gi barna litt starthjelp når de blir voksne. Mens mannen er uenig. Han mener klær, utstyr og daglige utgifter til unga skal tas fra barnetrygda. Konfirmasjon og førerkort mener han vi bare skal ta på sparket når den tid kommer. Anonymkode: 69674...89a Da overfører du barnetrygden til han hver eneste måned. Den skal han bruke til å kjøpe inn det de trenger. Nå i januar må begge ha feks nye vårdresser, luer, votter og støvler. Eldste må itillegg ha nye skisko og ski og yngste må ha vårposetil vogna og nye klær fordi alt er for smått. Lag han en handleliste. Når han ikke har nok penger får han dekke det som er igjen. Du har nemlig dekket dette tidligere. Anonymkode: 0a1ff...7d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuppeluri Skrevet 6 timer siden #129 Del Skrevet 6 timer siden visp skrev (22 timer siden): Det siste du sier der gjør at jeg hadde sett veldig gjennom fingrene angående det første. Syns det er litt rart at man skal se igjennom fingrene på det, når mor garantert er like tilstedeværende. Burde ikke begge gjøre likt? Man er tross alt et team. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 6 timer siden #130 Del Skrevet 6 timer siden Tuppeluri skrev (8 minutter siden): Syns det er litt rart at man skal se igjennom fingrene på det, når mor garantert er like tilstedeværende. Burde ikke begge gjøre likt? Man er tross alt et team. Joda, jada... Jeg har jo hørt om det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #131 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): Mannen din er ikke gjerrig, han er egoist. En gjerrig mann hadde ikke kjøpt seg ny bil om den gamle fortsatt gikk. Han er begge deler. Har masse erfaring fra familiemedlemmer og en tidligere kjæreste. Min søster er så gjerrig at hun ikke har fyll på pizzaen engang. Hun gnåler konstant om hva ting koster. Hun er rik forresten, som min far, og eksen tjente mer enn en million i året. De må alltid ha de dyreste tingene sånn at folk kan beundre hva de har. Men ny tannkost kostet penger så den gamle måtte vaskes i oppvaskmaskinen, trenger ikke ny da. 🙄 Små ting jeg ønsket meg i barndommen kostet penger og det fikk jeg aldri. Folk skulle bare visst. Anonymkode: 6e02a...ebe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå