AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #21 Del Skrevet 13 timer siden Lag en felles matkonto. og en konto dere setter inn barnetrygd og feks 1000kr hver per måned. Det bør dekke klær, sko og utstyr til barna. barnetrygden dekker vell det barna trenger av klær og sko. Det gjør den iallefall her i hus. Anonymkode: 7eeed...d69 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #22 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hva mener du med at det ikke går inn? Glemmer han det eller er han gjerrig? Hvis han ikke handler det de behøver så lager dere en konto der dere setter inn penger som brukes på barna. Så når du handler så tar du ikke bare av dine penger for å forsørger deres FELLES barn. Anonymkode: c791f...d36 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Han betaler ikke sin andel av utgiftene når han ikke betaler sin andel av utgiftene til barna. Får barnas utgifter inn på kontoen der dere betaler halvparten hver! og hver gang du kjøper klær eller utstyr til dem? Send Vippskrav. Herregud så tafatt går det ikke an å være. Anonymkode: b12b2...e61 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Høres ut som at det er behov for å lage en felles konto for barnerelaterte utgifter. Men sparing til ungene må være frivillig. Hva han bruker pengene på Forøvrig har du strengt tatt ikke noe med hva han bruker penger på (biler etc), så lenge han bidrar økonomisk ellers og dere er samboere. Anonymkode: 40366...aed Ja, enig i at en slik felleskonto der barnas utgifter tas fra bør opprettes. Men hele poenget er at han nekter å være med på en sånn ordning. Det samme gjelder vippskrav, han nekter å betale dem. Anonymkode: 69674...89a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #23 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, enig i at en slik felleskonto der barnas utgifter tas fra bør opprettes. Men hele poenget er at han nekter å være med på en sånn ordning. Det samme gjelder vippskrav, han nekter å betale dem. Anonymkode: 69674...89a Da tør jeg påstå det er noe riv ruskende galt med fyren. Anonymkode: fe406...50a 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #24 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, enig i at en slik felleskonto der barnas utgifter tas fra bør opprettes. Men hele poenget er at han nekter å være med på en sånn ordning. Det samme gjelder vippskrav, han nekter å betale dem. Anonymkode: 69674...89a Nei, han kan ikke nekte det uten å se pottedum ut. Som i gjerrig. Kall ham en gjerrigknark. Det der er faktisk ikke akseptabelt. Jeg tror hodet mitt hadde sprengt. Anonymkode: c791f...d36 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #25 Del Skrevet 13 timer siden Selg den nye snøfreseren, kjøp klær til ungene og ta deg en helaften ute 😁 Anonymkode: c791f...d36 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #26 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Lag en felles matkonto. og en konto dere setter inn barnetrygd og feks 1000kr hver per måned. Det bør dekke klær, sko og utstyr til barna. barnetrygden dekker vell det barna trenger av klær og sko. Det gjør den iallefall her i hus. Anonymkode: 7eeed...d69 Igjen han nekter å være med på en sånn ordning. I følge mannen min bør alt av utgifter til ungene (klær, utstyr og daglige småting) dekkes av barnetrygden. Men jeg vil spare barnetrygden, slik at vi har den til f.eks konfirmasjon, tannregulering og førerkort. I tillegg til å gi barna litt starthjelp når de blir voksne. Mens mannen er uenig. Han mener klær, utstyr og daglige utgifter til unga skal tas fra barnetrygda. Konfirmasjon og førerkort mener han vi bare skal ta på sparket når den tid kommer. Anonymkode: 69674...89a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #27 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Du er klar over at barn koster betraktelig mer enn en snøfreser? Snøfreseren jeg kjøpte i fjor kostet 55.000,- + mva. Hva koster nye støvler? Anonymkode: f39d5...e22 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #28 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Snøfreseren jeg kjøpte i fjor kostet 55.000,- + mva. Hva koster nye støvler? Anonymkode: f39d5...e22 Han kjøpte ny etter 2 år med en som funka fint. Så kjøpte han ny bil selv om bilen du kan fint. Dama vil ikke ha ny bil og ikke nye snøfreser. De andre funka bra, men han ville ha ny modell. Anonymkode: c791f...d36 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #29 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Igjen han nekter å være med på en sånn ordning. I følge mannen min bør alt av utgifter til ungene (klær, utstyr og daglige småting) dekkes av barnetrygden. Men jeg vil spare barnetrygden, slik at vi har den til f.eks konfirmasjon, tannregulering og førerkort. I tillegg til å gi barna litt starthjelp når de blir voksne. Mens mannen er uenig. Han mener klær, utstyr og daglige utgifter til unga skal tas fra barnetrygda. Konfirmasjon og førerkort mener han vi bare skal ta på sparket når den tid kommer. Anonymkode: 69674...89a Ja, da er dere uenig i det. Forholdsvis fair selv om jeg er enig med deg og synes han har max rare prioriteringer. Men hvorfor skal du betale alt når dere er ute? Hva i alle verden er argumentene hans der? Anonymkode: c791f...d36 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #30 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Selg den nye snøfreseren, kjøp klær til ungene og ta deg en helaften ute 😁 Han solgte nok den gamle siden den var vond å starte... Anonymkode: f39d5...e22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #31 Del Skrevet 12 timer siden Kvinnfolk skal være ganske forsiktige med å sutre for mye på økonomi, for plutselig blir det nye regler de selv innfører, og da må de slutte med egen sløsing. Da går det opp for dem at mannen allikevel var den som fylte bensin på bilen, en utgift de ikke engang visste eksisterte. Anonymkode: f39d5...e22 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #32 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han solgte nok den gamle siden den var vond å starte... Anonymkode: f39d5...e22 Eller ikke. Nok av forfengelige menn som skal ha det nyeste av verktøy og bil. Må gjerne late som det bare handler om funksjon. Anonymkode: c791f...d36 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #33 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Men hvorfor skal du betale alt når dere er ute? Hva i alle verden er argumentene hans der? Han sier alltid at vi ikke behøver å spise ute eller ta med barna på tivoli/lekeland f.eks. Så d gjør jeg det. Anonymkode: 69674...89a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #34 Del Skrevet 12 timer siden Han nekter å betale for flybilletter? Men vil han selv på ferie da? Anonymkode: 8316c...af7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #35 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Kvinnfolk skal være ganske forsiktige med å sutre for mye på økonomi, for plutselig blir det nye regler de selv innfører, og da må de slutte med egen sløsing. Da går det opp for dem at mannen allikevel var den som fylte bensin på bilen, en utgift de ikke engang visste eksisterte. Anonymkode: f39d5...e22 Her dele vi 50/50 på alle utgifter, har felles konto til huslånet, strøm og alle andre faste utgifter . Bilen vår er elektrisk og lades alltid hjemme, jeg betaler fpr halve strømregningen. Anonymkode: 69674...89a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #36 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Han sier alltid at vi ikke behøver å spise ute eller ta med barna på tivoli/lekeland f.eks. Så d gjør jeg det. Anonymkode: 69674...89a For en kjip fyr. Unner han ikke verken deg eller barna noe hygge som koster noe? Hva skal dere gjøre da, råne rundt i den nye bilen hans? Kul barndom. Anonymkode: c791f...d36 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #37 Del Skrevet 12 timer siden Mannen din har jo rett i at barnetrygden skal dekke utgifter til klær og dill dall til barna. Det at du insisterer på å spare er jo egentlig ditt valg. jeg håper du sparer i eget navn, så er det jo egentlig dine penger. For meg høres det ut som om han egentlig har god økonomi og er en som er opptatt av familien, kanskje det å betale konfirmasjon og regulering ikke er noe problem for dere. Vi har grei økonomi og har aldri spart barnetrygden. Den brukes. Vi har ingen problemer med å betale 1500 hver måned noen år for regulering og å få utgifter til konfirmasjon. Vi er to voksne som bidrar og da går det greit. Anonymkode: 137e0...1d0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malifika Skrevet 12 timer siden #38 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Igjen han nekter å være med på en sånn ordning. I følge mannen min bør alt av utgifter til ungene (klær, utstyr og daglige småting) dekkes av barnetrygden. Men jeg vil spare barnetrygden, slik at vi har den til f.eks konfirmasjon, tannregulering og førerkort. I tillegg til å gi barna litt starthjelp når de blir voksne. Mens mannen er uenig. Han mener klær, utstyr og daglige utgifter til unga skal tas fra barnetrygda. Konfirmasjon og førerkort mener han vi bare skal ta på sparket når den tid kommer. Anonymkode: 69674...89a Men så må dere bruke barnetrygden til dette da. Og hvis noen av ungene trenger noe en gang som barnetrygden ikke dekker, så må du vise han det slik at han betaler sin del utenom barnetrygden. Så får du heller spare på egen konto til barna av dine private penger. En konto til utgifter du ser kommer i fremtiden, konfirmasjon etc, som mannen din forøvrig skal betale halvparten av. Og en konto med reine penger som du gir til ungene i gave som egenkapital, som bare du sparer siden far ikke vil være med på denne sparingen. For min del hadde dette forholdet kostet mer enn det hadde smakt, jeg blir sliten bare av å høre om hvordan dere løser økonomien deres. Jeg hadde takket for meg for lenge siden uansett hvor god han hadde vært med barna. JA til felles økonomi! 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lineaaa Skrevet 11 timer siden #39 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Igjen han nekter å være med på en sånn ordning. I følge mannen min bør alt av utgifter til ungene (klær, utstyr og daglige småting) dekkes av barnetrygden. Men jeg vil spare barnetrygden, slik at vi har den til f.eks konfirmasjon, tannregulering og førerkort. I tillegg til å gi barna litt starthjelp når de blir voksne. Mens mannen er uenig. Han mener klær, utstyr og daglige utgifter til unga skal tas fra barnetrygda. Konfirmasjon og førerkort mener han vi bare skal ta på sparket når den tid kommer. Anonymkode: 69674...89a Jeg tenker hans tankerekke er helt ok. Så bruk barnetrygden på det barna trenger, og be om halvparten av han for resten. En får jo ikke en en vinterdress og vintersko til 1700 f.eks. Så sparer du til deg selv på en konto utenom. Om det kommer til nytte når dere blir skilt eller når barnet skal få sertifikatet i gave, er jo hips som haps. Dette er en bedre løsning for deg. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #40 Del Skrevet 9 timer siden Helikopter skrev (5 timer siden): Er dere gift? Isåfall skal dere jo i utgangspunktet ha felles økonomi. Hvis ikke bør dere få på plass en slags kontrakt dere imellom. Skal ?? Hvor i loven står det? Anonymkode: ed2ea...9df 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå