AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #21 Del Skrevet 18 timer siden Har bare jobbet halvt år pga utenlandsreise, men 40.000 spart til sparekontoen, og har satt inn litt på fond og aksjer. Der har det økt med 160.000 i år, totalt 800.000 over fem år med aksjer og fond. Har ingen barn, lån eller bil, så da tør jeg også å ta større risikoer med sparepengene mine og tjener godt på det. Anonymkode: d23fc...4c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #22 Del Skrevet 18 timer siden Jeg hadde en total inntekt på 500k. Av det har jeg spart 100k. Anonymkode: b17e7...6bb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #23 Del Skrevet 18 timer siden Jeg har spart vel 200 000 inn i fond og hatt bortimot like mye i avkastning på mine totale fondsandeler, og det uten å måtte forsake noe særlig (som ferier) eller prioritere tungt. Men jeg skjønner godt at jeg er heldig som har mulighet til det, og tråder som dette blir gjerne mest en runkesirkel der vi med solid økonomi som vet vi sparer langt mer enn de fleste sitter og klapper hverandre på skuldrene. Det er fornuftig prioritert og godt jobbet, både av meg og resten her, når vi først har muligheten. Men det er ikke akkurat et tilfeldig og representativt utvalg som svarer i tråder som denne. Anonymkode: ae027...8a7 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #24 Del Skrevet 17 timer siden Jeg mener at summer folk har spart ikke er veldig interessant, all den tid vi har ulikt utgangspunkt? Hvis folk gjerne vil dele summer må de jo selvsagt det, men mer interessant er det vel å høre hvor mange prosent av netto inntekt de har spart? For egen del har jeg satt til side rundt 45% av netto inntekt i år. Det har blitt satt i fond. Har ikke noe spes å bruke det på nå, og sparer det til så tidlig pensjon som mulig. Anonymkode: 01405...5e4 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #25 Del Skrevet 14 timer siden 200K. Ikke inkl nedbetaling av huslån. Anonymkode: 3c870...d0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #26 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (11 timer siden): Litt i overkant av 400.000. Tipper samboeren ikke ligger langt unna i sum. Sparer til pensjon og økonomisk trygghet. Litt til ferie, også. Og mye blir stående fordi jeg har lavt forbruk. Anonymkode: 12560...7d6 HVordan klarer dere å spare så mye? Hva tjener dere ellers? Anonymkode: f2d1e...95e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #27 Del Skrevet 5 timer siden Hva tjener dere som klarer å spare 200 000 i året og oppover? Hva har dere å leve av til mat og fornøyelser når dere sparer så mye? Er dere enslige eller har dere barn? Anonymkode: cb4fd...9fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #28 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva tjener dere som klarer å spare 200 000 i året og oppover? Hva har dere å leve av til mat og fornøyelser når dere sparer så mye? Er dere enslige eller har dere barn? Anonymkode: cb4fd...9fd For å være ærlig så nei mye utgår, jeg kniper igjen, handler i datovaredisken, kjøper klær brukt, går ikke ut og spiser med mindre det er bursdag eller venninnetreff, ikke ferie eller noe spesielt sløseri. Har ikke partner eller barn. Jeg ønsker meg et eget sted å bo, snart har jeg råd til det. Anonymkode: 9c293...d4c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rucula Skrevet 4 timer siden #29 Del Skrevet 4 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Hva tjener dere som klarer å spare 200 000 i året og oppover? Hva har dere å leve av til mat og fornøyelser når dere sparer så mye? Er dere enslige eller har dere barn? Anonymkode: cb4fd...9fd Vi er et ektepar med 2 barn Tjener 1,8 til sammen. Sparer 500 i året. Vi lever veldig komfortabelt og tar oss råd til det vi har lyst til, møbler, ferier osv. Men jeg liker ikke å sløse. Jeg prøver å være fornuftig økonomisk mesteparten av tiden. Handler på salg, selger brukte klær, og har ingen luksus produkter Men ungene får fine klær, aktiviteter, ferier osv Endret 4 timer siden av Rucula Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #30 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (23 timer siden): Jeg lurer på hvor mye dere har spart i år. Hva sparer dere til? Anonymkode: 4bfaf...fd4 Har ikke spart ei krone. Men jeg har nedbetalt i overkant av 40.000 kr på gjeld. I løpet av neste år håper jeg det snur seg, lukter bl.a på mulighetene for å kutte såpass drastisk ned på bo-kostnader så jeg kan legge av rundt 6-8000 i måneden for meg selv, og 1000-2000 til neste generasjoner i familien. Anonymkode: f7c04...566 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #31 Del Skrevet 4 timer siden Spart 21.000 i fond, og 32.000 i bank. Med huslån er det maks det jeg kan spare. Lever ellers nøkternt. Har litt over 1 mill i inntekt i året. Anonymkode: 05dde...9f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #32 Del Skrevet 4 timer siden Cirka 500 000. Hovedsakelig i fond, spredt på 5 ulike fond. Anonymkode: 05a03...8bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #33 Del Skrevet 4 timer siden Vi er 165 000 i pluss i år. Dette er etter at jeg har regnet inn all sparing i fond og på konto, innbetalinger på lån, og fratrukket at vi brukte 400k på rammelånet fordi vi pusset opp bad. Ikke inkludert avkastning på fond og krypto, som er mye for 2024, men det er ikke realisert. Anonymkode: 8c882...d98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #34 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva tjener dere som klarer å spare 200 000 i året og oppover? Hva har dere å leve av til mat og fornøyelser når dere sparer så mye? Er dere enslige eller har dere barn? Anonymkode: cb4fd...9fd Tre barn. Vi tjener ca 2,2-2,4 millioner til sammen. Lever veldig komfortabelt. Vi har penger til fornøyelser, men vi sparer til dyre ting. For eksempel dro vi ikke på ferie i år, fordi vi sparer til en dyr ferie neste år. Barna arver av hverandre, vi selger ting de har vokst fra etc. Anonymkode: 8c882...d98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #35 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva tjener dere som klarer å spare 200 000 i året og oppover? Hva har dere å leve av til mat og fornøyelser når dere sparer så mye? Er dere enslige eller har dere barn? Anonymkode: cb4fd...9fd Spiser akkurat det vi vil, reiser på både utenlands og norgesferie hvert år og spiser ofte ute. Jeg bruker lite penger på mat fordi jeg spiser på jobben. Par i 40-50-åra. Tjener 1.8 mill til sammen, men har delt økonomi. Ingen barn. Anonymkode: 29af2...2e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #36 Del Skrevet 4 timer siden I likhet med alle på KG har jeg millioninntekt og millionformue, så jeg har spart ca en halv million i år. I tillegg har jeg flippet fem boliger og kjøpt meg min fjerde villa i Holmenkollåsen. Anonymkode: e2ceb...07b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 4 timer siden #37 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva tjener dere som klarer å spare 200 000 i året og oppover? Hva har dere å leve av til mat og fornøyelser når dere sparer så mye? Er dere enslige eller har dere barn? Anonymkode: cb4fd...9fd Vi er også gift, har ett barn med spesielle behov 50/50 (men en del ekstra kostnader knyttet til dette). Tjener 1,6 millioner til sammen. Eier tomannsbolig i Oslo. Vi har en romslig og god økonomi. Har ikke lån opp til pipa. Prioriterer å reise, i tillegg til sparing. Føler vi lever et komfortabelt og godt liv. Det hjelper å ikke ha mye gjeld (annet enn studielån og boliglån), det gjør at vi kjøper det vi vil ha til middag. Skal sies, vi bruker ikke penger på f.eks alkohol, røyk, snus, festing osv. Vi shopper generelt lite klær. Kjøper gjerne brukt der dette er gunstig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #38 Del Skrevet 4 timer siden 50000kr. Kjøpt aksjer for alt. Anonymkode: 19952...f92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marihønå Skrevet 4 timer siden #39 Del Skrevet 4 timer siden Vi tjener ca 1,7mill til sammen og sparer ca 40% av nettoinntekt fordelt på fond/rammelån/ips/rentefond. Lite opptatt av oppussing og det materielle så bruker lite penger i hverdagen. Gift med tre barn, enebolig i by. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 4 timer siden #40 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): I likhet med alle på KG har jeg millioninntekt og millionformue, så jeg har spart ca en halv million i år. I tillegg har jeg flippet fem boliger og kjøpt meg min fjerde villa i Holmenkollåsen. Anonymkode: e2ceb...07b Gjennomsnittslønnen for 2023 var 676 000 kr (i følge SSB), hvilket betyr at det vil være ganske mange par med millioninntekt. Det er ikke veldig unikt i Norge i dag. Det betyr at det også er en god del som har mer enn gjennomsnittet også. Ergo er det ikke rart hvis mange på KG faktisk har millioninntekt, i hvert fall som par. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå