Ana Konda Skrevet 6. januar Forfatter #21 Del Skrevet 6. januar (endret) Så var det opptakeren. Etter å ha sjekket rundt på nettet, tviler jeg på at PC-en jeg har kjøpt, kan brukes som jeg tenkte. Selgeren har gått for minimumskrav; jeg ønsker anbefalte spesifikasjoner. Jeg har åpent kjøp. Så kom det en sidekommentar om hvorfor jeg ikke bare satte bort akkurat den biten av prosjektet? Ja, hvorfor ikke det? Jeg vet hvor jeg kan søke etter hjelp. Så nå er jeg i tenkeboksen. For jeg skal uansett ha en PC til ... Jeg tenkte bare å slå flere fluer i ett smekk. Jeg har til og med fabulert om en Mac. Ellers i dag: jeg har reparert en skuff. Jeg har ryddet i papirer. Jeg skal se litt på den opptakeren nå ... Hvorfor skulle jeg det, egentlig? *scroller oppover* Brukermanualen, ja. Den ligger der, den. - - - Da har jeg vært borti opptakeren. Måtte skifte diskpartisjon for å finne sangen Men det gikk helt fint. Da skal jeg se på min Digital Audio Workstation (DAW) i morgen. Har jo fått til å overføre sanger før. Ferdig nedmixet og all ting. Jau jau. Bra start på uken Endret 6. januar av Ana Konda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ana Konda Skrevet 7. januar Forfatter #22 Del Skrevet 7. januar Ja. Jeg har satt en varmeovn inn i studio. Jeg har slått på PC-en. (Og av igjen). Åpnet ikke programmet. Da måtte jeg ha slått på enda mere utstyr. Harddiskopptakeren står på et bord ved siden av den. Jeg skal finne rette kabler. RCA til jack. Eller skal jeg sjekke digital inngang/utgang?? Det har jeg aldri gjort før. Kanskje jeg skal overføre med RCA-jack først, og så våge noe mer spennende (Digital!!) etterpå? I morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ana Konda Skrevet 8. januar Forfatter #23 Del Skrevet 8. januar (endret) Så, her sitter jeg på KG. Har sendt lydfil til lydtekniker nok en gang. Han har ikke lastet den ned. Jeg har ikke hørt fra ham - - - DAW: Alt i orden. Selvfølgelig. Før jeg koblet til diverse, leste jeg flere brukermanualer. Det påstås at jeg kan bruke RCA-kabel i digital out -> digital in (S/PDIF). Eller koaksial. S/PDIF står for Sony/Philips Digital Interconnect Format Skal sjekke om de lilla kablene er koaksial. RCA har jeg funnet. Endret 8. januar av Ana Konda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ana Konda Skrevet 9. januar Forfatter #24 Del Skrevet 9. januar Har fått lydfil fra tekniker. Sendt svar. Vil ha litt mere bass & stilt spørsmål om digital overføring av gammel lyd Jeg er ved godt mot! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ana Konda Skrevet 10. januar Forfatter #25 Del Skrevet 10. januar Det er ingenting i veien for at jeg kan gå inn i studio og gjøre noe fornuftig ... vel, tja ... jeg venter vel på svar fra lydtekniker vedr. spørsmålene mine. Det er ingen unnskyldning for ikke å koble Roland VS-880E (harddiskopptakeren) til DAW og overføre en analog fil, da ... Fredag. Fredag er helg. Qui vivra, verra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ana Konda Skrevet 11. januar Forfatter #26 Del Skrevet 11. januar Jeg har fått både mastret lydfil og svar fra lydtekniker. Jeg forsøker de lilla Tara-kablene med gull i endene. Tviler på at det blir i kveld. Motet var stort i formiddag, da jeg ikke hadde tid. Nå er det forduftet. Skal sammenligne originallyd og mastret sisteutkast, men for sliten i hodet til den jobben nå. Finne noe stillhet. Ja. Stillhet høres bra ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ana Konda Skrevet 12. januar Forfatter #27 Del Skrevet 12. januar Svett fra snømåking. Lydfil fra Roland til DAW digitalt overført? Ja. Siden jeg ikke skjønte alt helt, kjørte jeg lyden inn på to separate spor. Men spor 1 OG spor 2 inneholdt et stereospor, så da fikk jeg stereo dobbelt opp 🤣 Har ikke mixet ned til wav. Skal høre hvilket format lydtekniker vil ha det i. Kanskje dumpe rett fra min DAW til hans? Har ikke lyttet til nymastring. Har gått i ett i hele dag. Blir i morra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ana Konda Skrevet 13. januar Forfatter #28 Del Skrevet 13. januar Denne dagboka tvinger meg til å ta skritt fremover. Ugh Jeg har ikke lyttet ordentlig til nymastringen ennå. Vet at bassen er høyere, men skal sammenligne med originalen. Sukk. Da må jeg laste ned filen, og spille den av i samme avspiller som originalen. Jeg vil sove. Jeg vil ha mat. Kanskje litt te? Lade opp med litt te. Finne hodetlf. De ligger inne i studio. Og så har jeg tid til å overføre analogt fra denne med disse (RCA til jack) til PC via denne: Jeg innser at jeg limer inn bilder fordi ... KG. Mere KG. Da jeg lyttet gjennom den digitalt overførte filen i går, hørte jeg dessverre flere 'knepp' av støy. Vil det bli annerledes analogt? Jeg kan ikke høre det ved avspilling på Roland. Da kan det være at å gå analogt vil være bedre. Jeg vil uansett gjøre det for øvelsen sin skyld. Men altså, lytte. Te, og så hodetlf, laste ned, sammenligne. Skrive epost. Te først. Trygg te. Men hvilken? Lakris? Når jeg reiser meg nå, blir det ... Jeg skal skrive en melding til noen først. Så te. Okei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ana Konda Skrevet 14. januar Forfatter #29 Del Skrevet 14. januar Oppdaget at jeg allerede hadde lastet ned ny mastring i går. Gjorde det ett steg lettere. Lyttet. Sammenlignet. Sendte fornøyd epost til lydtekniker Pluss noen spørsmål. Står også i ferd med å kontakte gitarist 3. Må huske det. Men drodler omkring hva jeg vil legge ut først. Kanskje noe jeg selv har gjort "alt" på først? For enkelhets skyld? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ana Konda Skrevet 15. januar Forfatter #30 Del Skrevet 15. januar Nei, ikke overført analog fil enda. Imorra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ana Konda Skrevet 16. januar Forfatter #31 Del Skrevet 16. januar Nei, tror det blir søndag. I beste fall i morgen. Skal huske å ringe gitarist 3 på et høvelig tidspunkt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ana Konda Skrevet 17. januar Forfatter #32 Del Skrevet 17. januar Heisann, der gikk dagen ifra meg, gitt! Tror nok det blir søndag, ja. For det ble ikke i dag (fredag/natt til lørdag). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå