AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #101 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Alhamdulillah takk søster for at du er sterk i troen og beskytter din ære og kvinnelighet. En hijab hajaba, å skjule og gjemme, utenfor hjemmet. La din ektemann være den eneste som får se ditt vakre hår. Ikke hør på alle negative ord her. Allah vil belønne deg og den belønning vil være større enn noen jobb kan gi deg. Bor du i Oslo i hvert fall er folk mer åpne og aksepterer hijab. Null stress. Gå i fred søster. Inshallah Anonymkode: f35f5...800 Og der fikk du hjelp til å se hvorfor du bør ta av deg hodeplagget, ts. Anonymkode: ae1fc...ce2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #102 Del Skrevet 7 timer siden Rakfisken skrev (3 minutter siden): Ja, det er det vi snakker om her. Og poenget med mitt innlegg er at det, selv her i Norge, er mange damer som bruker hijab grunnet sosial kontroll. Muslimske damer med reell selvbestemmelsesrett over hijab-bruken er dermed i en unik posisjon til å vise støtte og solidaritet til dem som ikke kan velge den bort. Og mange velger også selv. Jeg kjenner til og med de som har vokst opp uten hijab i Norge, men velger å ta eierskap til dette plagget i voksen alder. Typisk de med høyere utdannelse som har refleksjoner rundt den ekte symbolikken i plagget. Jeg har reist på konferanser til utlandet med disse, delt rom med disse. Og eneste forskjellen mellom oss (og hvor mye våre menn er opptatt av hva vi gjør på reise) er hva vi har på hodet, at jeg viser mer legg og arm, og restriksjoner for mat. Anonymkode: 8aaab...54e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rakfisken Skrevet 7 timer siden #103 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Og mange velger også selv. Jeg kjenner til og med de som har vokst opp uten hijab i Norge, men velger å ta eierskap til dette plagget i voksen alder. Typisk de med høyere utdannelse som har refleksjoner rundt den ekte symbolikken i plagget. Jeg har reist på konferanser til utlandet med disse, delt rom med disse. Og eneste forskjellen mellom oss (og hvor mye våre menn er opptatt av hva vi gjør på reise) er hva vi har på hodet, at jeg viser mer legg og arm, og restriksjoner for mat. Anonymkode: 8aaab...54e Og du synes ikke det vitner om lite empati og refleksjon rundt situasjonen til andre muslimske damer som er dårligere stilt? Og hva er den faktiske årsaken og ekte symbolikken som fører til at disse etter refleksjon og høyere utdanning har kommet frem til at de ønsker å bruke hijab? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #104 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Alhamdulillah takk søster for at du er sterk i troen og beskytter din ære og kvinnelighet. En hijab hajaba, å skjule og gjemme, utenfor hjemmet. La din ektemann være den eneste som får se ditt vakre hår. Ikke hør på alle negative ord her. Allah vil belønne deg og den belønning vil være større enn noen jobb kan gi deg. Bor du i Oslo i hvert fall er folk mer åpne og aksepterer hijab. Null stress. Gå i fred søster. Inshallah Anonymkode: f35f5...800 Det er mer akseptert i Oslo fordi det er flere av dere. Hijaben gjør det vanskelig å få jobb, men for all del. Gå med den og gjør din Alla stolt. Alla vil gi deg belønning? Haha ok. Alla betaler lånet ditt og kjøper maten din. Anonymkode: b0678...891 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #105 Del Skrevet 7 timer siden Mitt inntrykk som hijabi som arbeider i rekrutteringsbransjen, blant annet innenfor økonomifaget, er at det er større sjans for å bli diskriminert, enten pga. alder, religion, navn etc. jo lavere utdanning du har. Jo mer kompetanse du har å sette rett på CV-en desto mindre har disse tingene å si. Det er lett å komme med masse antagelser om at en med hijab for eksempel har masse omsorgsoppgaver i hjemmet og dermed har mindre tid og overskudd til jobb dersom man søker på en jobb som ikke krever spesifikk kompetanse. Har du en lang CV som viser utdanning og erfaring innenfor et fagområde så har du allerede bevis på at det ikke er tilfelle. Anonymkode: f4bfb...a29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå