Gå til innhold

Utbetalingsdato ekstra sosialstønad jul

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det noen som vet når ekstra sosialstønad til jul blir utbetalt? Har ikke engang fått svar på søknaden, så jeg sitter her med klump i magen. 

November var første gang jeg har måttet ty til sosialhjelp, og bare det var et tungt steg. Håper jeg slipper det mange flere ganger, for dette er ekstra stressende i en allerede grusom situasjon. Ingen svar å få og julaften er på tirsdag. Hadde vært fint å få kjøpt inn litt mat før helligdagene. 

Anonymkode: ad54b...539

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ekstra sosialstønad? Hva slags stønad har du søkt? 

Anonymkode: d55c6...e11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når søkte du? Saksbehandlingstiden er inntil 3 uker. Tviler på at de prioriterer søknader om juletilskudd, fremfor andre søknader.

Anonymkode: cacdf...ced

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det noen som vet når ekstra sosialstønad til jul blir utbetalt? Har ikke engang fått svar på søknaden, så jeg sitter her med klump i magen. 

November var første gang jeg har måttet ty til sosialhjelp, og bare det var et tungt steg. Håper jeg slipper det mange flere ganger, for dette er ekstra stressende i en allerede grusom situasjon. Ingen svar å få og julaften er på tirsdag. Hadde vært fint å få kjøpt inn litt mat før helligdagene. 

Anonymkode: ad54b...539

Vi har over 300 ulike kommuner i Norge. 
Om noen får ekstra sosialstøtte fra sin kommune, så har hver og en kommune sin måte å løse dette på. 
Skal du ha noe nærmere svar, så må di i det minste opplyse om hvilken kommune du bor i.

Anonymkode: 4729d...7bc

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er jo ulikt fra kommune til kommune om man får dette, men uansett så er det vel ikke en fast utbetalingsdato, så når naboen din får sier heller ingenting om når/ om du får. Mangler du mat? I såfall burde det vel være bedre og søke om nødhjelp? 

Anonymkode: e13e1...6a0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvis du mangler mat og det nødvendigste, ring inn og spør om du skal søke på nødhjelp. Da kan de også be om at sosialsøknaden din skal bli prioritert og behandlet innen to dager. Så anbefaler å ringe i dag om du vil prøve å sikre deg penger på konto innen julaften.

Anonymkode: ff58a...a30

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...