Helene Skrevet 21. desember 2024 #41 Del Skrevet 21. desember 2024 Nå består Norge mere enn Oslo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #42 Del Skrevet 21. desember 2024 Helene skrev (På 21.12.2024 den 0.14): Nå består Norge mere enn Oslo. Ekspander Oslo er ikke nevnt i artikkelen. Anonymkode: 169ce...28a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #43 Del Skrevet 21. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 17.12.2024 den 22.33): Så flott! Bor i Oslo, nesten ikke lån, stort rekkehus i attraktivt område på Oslo vest. Skal selge i løpet av 1-2 år🤑💰kjøper meg inn i huset til kjæresten så der blir det 2-3 mill på bok i tillegg til gjeldsfri! Deilig! Anonymkode: de6f6...ed9 Ekspander Veldig kjedelig å måtte ta opp lån igjen når du må finne deg en tilsvarende leilighet i Oslo, for det er den samme syke prisen du møter igjen da når det er slutt. Anonymkode: 85739...4bd 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #44 Del Skrevet 21. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 17.12.2024 den 20.41): Håper det! Fint å slippe lasaroner i nabolaget Anonymkode: dc8fe...a5a Ekspander Hvem skal jobbe i lavtlønnsyrker i Oslo da? Hvor lenge er det rimelig at folk skal pendle? Anonymkode: 9f666...bcb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #45 Del Skrevet 21. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 20.12.2024 den 16.51): Det vil nok være store variasjoner. På bygda er det et stort problem at byggeprisene er så høye at ingen vil bygge fordi de vil tape flere millioner på det. Dermed blir det boligmangel selv om (fordi) prisene er lave. Anonymkode: 01c7c...16e Ekspander Ja, det har jeg lest om i avisen. Par får ikke boliglån/byggelån på bygda fordi byggekostnadene er så høye at huset vil koste mer i byggekostnader enn hva huset faktisk vil være verdt når det står ferdig. De ville altså ha "lån over pipa". Derfor bygges det så lite rundt om i "bygdene". Folk får ikke lån pga høye material- og byggekostnader. Anonymkode: f3527...e33 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet 21. desember 2024 #46 Del Skrevet 21. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 21.12.2024 den 8.47): Hvem skal jobbe i lavtlønnsyrker i Oslo da? Hvor lenge er det rimelig at folk skal pendle? Anonymkode: 9f666...bcb Ekspander I Hong Kong er gjennomsnittlig pendlertid til jobb 73 minutter. Du kommer ganske langt ut av Oslogryta på den tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #47 Del Skrevet 21. desember 2024 Knirke skrev (På 21.12.2024 den 10.42): I Hong Kong er gjennomsnittlig pendlertid til jobb 73 minutter. Du kommer ganske langt ut av Oslogryta på den tiden. Ekspander Altså, tog fra Holmlia til Oslo S tar 14 min og går fire ganger i timen, og der er prisene regelrett lave. Nesten litt tragikomisk at folk i "lavtlønnsyrker" (som er en bullshit-betegnelse) klager. Anonymkode: dc8fe...a5a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 21. desember 2024 #48 Del Skrevet 21. desember 2024 Knirke skrev (På 21.12.2024 den 10.42): I Hong Kong er gjennomsnittlig pendlertid til jobb 73 minutter. Du kommer ganske langt ut av Oslogryta på den tiden. Ekspander Ikke nødvendigvis. Har du sett et Vy-tog i rute siste året? 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #49 Del Skrevet 21. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 21.12.2024 den 7.49): Veldig kjedelig å måtte ta opp lån igjen når du må finne deg en tilsvarende leilighet i Oslo, for det er den samme syke prisen du møter igjen da når det er slutt. Anonymkode: 85739...4bd Ekspander Hvis hun kjøper seg inn i huset til kjæresten så vil hun få med seg prisstigningen der. Er ståstedet ditt at man skal unngå å flytte sammen for å få mest mulig verdistigning til seg selv? Fryktelig uromantisk da. Hvis hun sitter med for mye kapital og har mer tro på boligmarkedet enn på indeksfond så kan hun vel kjøpe en sekundærbolig og leie ut? Anonymkode: d835d...519 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #50 Del Skrevet 21. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 21.12.2024 den 11.07): Altså, tog fra Holmlia til Oslo S tar 14 min og går fire ganger i timen, og der er prisene regelrett lave. Nesten litt tragikomisk at folk i "lavtlønnsyrker" (som er en bullshit-betegnelse) klager. Anonymkode: dc8fe...a5a Ekspander Man vil vel gjerne bo gang-avstand fra sentrum. I en bygning som er under 10 år gammel. Med parkeringsgarasje. Og litt uteområder. Og gjerne litt (sjø-)utsikt. Og moderat multi-kultur i nærområdet… Anonymkode: d835d...519 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blått Skrevet 21. desember 2024 #51 Del Skrevet 21. desember 2024 Det har vært så mange spådommer om boligmarkedet opp gjennom tidene og jeg syns sjeldent at de treffer. Jeg avventer litt og ser hva som skjer på sånt, men om jeg ikke var på boligmarkedet så hadde jeg nok opplevd å lese sånt som ganske demotiverende. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blått Skrevet 21. desember 2024 #52 Del Skrevet 21. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 21.12.2024 den 11.07): Altså, tog fra Holmlia til Oslo S tar 14 min og går fire ganger i timen, og der er prisene regelrett lave. Nesten litt tragikomisk at folk i "lavtlønnsyrker" (som er en bullshit-betegnelse) klager. Anonymkode: dc8fe...a5a Ekspander Er ikke de togene alltid forsinket eller har det blitt bedre med årene? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #53 Del Skrevet 21. desember 2024 Blått skrev (På 21.12.2024 den 14.08): Det har vært så mange spådommer om boligmarkedet opp gjennom tidene og jeg syns sjeldent at de treffer. Jeg avventer litt og ser hva som skjer på sånt, men om jeg ikke var på boligmarkedet så hadde jeg nok opplevd å lese sånt som ganske demotiverende. Ekspander Jeg kjøper primærbolig for å bo der. For å ha et godt liv må jeg klare å betjene lånet. Om huset går opp i verdi er ikke så viktig for meg, hvis jeg skal flytte så er det antagelig i samme marked, og når jeg dør så får avkastningen være arvingenes problem. Anonymkode: d835d...519 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet 21. desember 2024 #54 Del Skrevet 21. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 17.12.2024 den 20.22): NHO anslår at boligprisene vil øke med nærmere 20 prosent de neste tre årene. – Lavere rente og bedre råd hos husholdningene driver boligprisveksten. Samtidig har det vært et lavt nivå av boligbygging de siste årene, noe som begrenser tilbudet. NHO forventer at styringsrenten kuttes tre ganger i 2025, to ganger i 2026 og én gang i 2027. https://www.nettavisen.no/okonomi/nho-venter-vekst-i-boligprisene-pa-20-prosent-de-neste-tre-arene/s/5-95-2193822 Noen som har tro på dette? Anonymkode: 169ce...28a Ekspander Helt umulig å si, lavere rente er nå lagt på is. Jeg følger litt med i boligmarkedet av ren interesse. "Hva ble denne boligen solgt for sist gang " er en opplysning som ligger i salgsprospektet. Og ofte er det slik at bare på noen år skal hver eneste selger ta ut mange 100.000 kroner i gevinst, uten noen store vesentlige oppgraderinger. I de verste tilfellene skal man ha ut opp mot millionen over en 7 års periode. Det er helt vanvittig og det vil før eller senere rakne med et helt vanvittig stor smell. En så lenge er lav arbeidsledighet og mangel på boliger det som gjør at krakket ikke kommer. Endrer de to faktorene seg ? Det kommer til å ende med en katastrofe for de so kom sist inn i boligmarkedet. Eller rettere sagt de siste 3-4 leddene i dette pyramidespillet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet 21. desember 2024 #55 Del Skrevet 21. desember 2024 Blått skrev (På 21.12.2024 den 14.12): Er ikke de togene alltid forsinket eller har det blitt bedre med årene? Ekspander Det største problemet er ikke at de er forsinket ! Det største problemet er vel at de i rushen er overfylt, og det er alle andre offentlige kommunikasjonsmidler også. Minner mer om kvegtransport en transport av mennesker. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet 21. desember 2024 #56 Del Skrevet 21. desember 2024 Hadde ikke bodd i Oslo om jeg fikk leiligheten gratis i den perioden jeg bodde der. Det er noe mørkt som ligger over den byen der...... Har vel alltid vært litt av det, men nå er det ekstremt. Bli sykepleier og kom dere ut i det frie gode Norge ! La sumpen syde og koke for seg selv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #57 Del Skrevet 21. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 21.12.2024 den 11.07): Altså, tog fra Holmlia til Oslo S tar 14 min og går fire ganger i timen, og der er prisene regelrett lave. Nesten litt tragikomisk at folk i "lavtlønnsyrker" (som er en bullshit-betegnelse) klager. Anonymkode: dc8fe...a5a Ekspander Hvem vil bo på Holmlia? Anonymkode: 169ce...28a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #58 Del Skrevet 21. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 21.12.2024 den 14.35): Hvem vil bo på Holmlia? Anonymkode: 169ce...28a Ekspander For 50 år siden: hvem vil bo på Grunerløkka? Svaret i det tilfellet var studenter, kunstnere, kreative mennesker og unge alkoholikere som ville bo billig og sentralt. De dyttet ut de gamle fattigfolkene med sin kjøpekraft. Jeg vet ikke om det samme vil skje med Holmlia, men jeg tenker at sykepleiere og lærere på 30 som vil eie og få barn og ha moderat reisevei til jobb kunne flytte dit. Så må man «tåle» muslimske naboer Anonymkode: d835d...519 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blått Skrevet 21. desember 2024 #59 Del Skrevet 21. desember 2024 TomKrus skrev (På 21.12.2024 den 14.19): Det største problemet er ikke at de er forsinket ! Det største problemet er vel at de i rushen er overfylt, og det er alle andre offentlige kommunikasjonsmidler også. Minner mer om kvegtransport en transport av mennesker. Ekspander Kanskje det var det som var greia. Husker jeg gikk på skole med en som var kronisk forsinket. Hun måtte ta toget veldig tidlig (før jeg sto opp) for å rekke skolen fordi VY var så uforutsigbart 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blått Skrevet 21. desember 2024 #60 Del Skrevet 21. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 21.12.2024 den 14.13): For å ha et godt liv må jeg klare å betjene lånet. Anonymkode: d835d...519 Ekspander Det var det jeg tenkte på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå