AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #21 Del Skrevet 18. desember 2024 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Er ikke så mye mer enn inflasjon det. Anonymkode: 42aeb...085 Men at realboligprisen ikke går ned er jo et brudd med trenden som har vært de siste 5-10 årene. Anonymkode: dc8fe...a5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2024 #22 Del Skrevet 20. desember 2024 Skal ein absolutt bo i Oslo og i pressområder så er det ikkje noen grunn til å klage over høye boligprisr. Bare å sjå seg om etter en jobb ute i distriktnorge hvor det er mange ledige jobber, og prisnivået på boliger er jevnt over lavere en i Oslo. Er no merkelig at unge folk i etablerringsfasen absoliutt skal bo sentralt, og i nerheten av eit legesenter. Anonymkode: 337c5...bec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2024 #23 Del Skrevet 20. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 17.12.2024 den 23.26): Spådd 30 % økning de neste to årene i Oslo. Anonymkode: 9aeda...63c Flytt ! Anonymkode: 337c5...bec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2024 #24 Del Skrevet 20. desember 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Skal ein absolutt bo i Oslo og i pressområder så er det ikkje noen grunn til å klage over høye boligprisr. Bare å sjå seg om etter en jobb ute i distriktnorge hvor det er mange ledige jobber, og prisnivået på boliger er jevnt over lavere en i Oslo. Er no merkelig at unge folk i etablerringsfasen absoliutt skal bo sentralt, og i nerheten av eit legesenter. Anonymkode: 337c5...bec Oslo er jo ikke et pressområde engang, ser man på steder som Stovner eller Holmlia så er det jo billig å kjøpe. Anonymkode: dc8fe...a5a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2024 #25 Del Skrevet 20. desember 2024 Gitt at prisene går opp i oslo så mye som disse "ekspertene" spår vil jo Oslo bli en forferdelig plass og bo, en spøkelsesby. Ingen sykepleiere som gidder slå seg ned, butikkmedarbeidere, studenter osv. Byen vil jo dø ut om dette stemmer. Oslo er allerede latterlig dyrt for folk flest, om leieprisene / husprisene øker med 30% vil så og si alle med normalinntekt skvises ut. Anonymkode: b2f65...0f8 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2024 #26 Del Skrevet 20. desember 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Oslo er jo ikke et pressområde engang, ser man på steder som Stovner eller Holmlia så er det jo billig å kjøpe. Anonymkode: dc8fe...a5a Du virker å ikke ha helt innsikt i hva boliger i resten av landet koster 😅 For hva er "billig"? Det billigste jeg fant i Oslo nå er én seniorleilighet på Prinsdal (som jo ikke akkurat er et veldig attraktivt område (basically Holmlia liksom) til 2,6 mill, én "leilighet" på Jordal/Vålerenga på 16 m² og totalpris på 2,579 mill. En på Torshov på 32 m² som ikke en gang er godkjent som leilighet til 2,1 mill (såkalt "råloftsprosjekt" og skikkelig dodgy greier. Et "indre gårdsrom" på 16 m² på Bislett med felles allrom til 2,7 mill. En 17 m² "leilighet" med kjøkkenet oppi sofaen, midt på Stovner senter til 2,350 mill. Såååeeeh, ja. Jeg vet det er jul og sånn, men dette er realiteten. Ute i distrikts-Norge så finner du faktisk en enebolig med stor tomt til under dette prisnivået. Og nå når prisene i Oslo er spådd å eksplodere, så vil det ikke ta lange tiden før disse leilighetene vil ligge på 4 mill. Det er nedtelling til "boom!", nå. Anonymkode: 9aeda...63c 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2024 #27 Del Skrevet 20. desember 2024 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Oslo er jo ikke et pressområde engang, ser man på steder som Stovner eller Holmlia så er det jo billig å kjøpe. Anonymkode: dc8fe...a5a Og du vet jo hvorfor det er billig der. Anonymkode: 68957...d2f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2024 #28 Del Skrevet 20. desember 2024 Dette blir supert, da jeg selger om et par år😎 Anonymkode: a0694...edb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2024 #29 Del Skrevet 20. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 18.12.2024 den 0.19): Nå regner du i snitt for det første, enkelte varer har stått stille, andre har steget mye mye mer enn 30%. Det er altså ikke en 3% forskjell på -vår- kostnad, og ja, vi spiser en del spesialkost pga helse og intoleranser. Jeg bruker i snitt over 1000 kr mer i måneden på disse varene i år enn i fjor når jeg ser over totalen. Jeg sa heller ikke at de "velter lasset", jeg sa at det merkes veldig godt at spesielt disse tingene har gått mye mer opp i pris og gjør at vi sparer mindre. Totalt sett er jeg som nevnt snart gjeldfri, men jeg håper du fikk kverulert det ut av deg🤠✌️ Anonymkode: 6bba8...f95 Får du ikke tilskudd til spesialkosten? Anonymkode: e1d4f...9a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2024 #30 Del Skrevet 20. desember 2024 Å redusere egenkapitalsbehovet er dessverre å gjøre boligkjøpere en bjørnetjeneste. Det ender selvfølgelig med at boligene blir ENDA dyrere.... Med andre ord er boligkjøpere like langt, og må betale mye mer.... Anonymkode: 94dd0...88c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2024 #31 Del Skrevet 20. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Å redusere egenkapitalsbehovet er dessverre å gjøre boligkjøpere en bjørnetjeneste. Det ender selvfølgelig med at boligene blir ENDA dyrere.... Med andre ord er boligkjøpere like langt, og må betale mye mer.... Anonymkode: 94dd0...88c Men flott for oss som selger, da. Anonymkode: a0694...edb 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet 20. desember 2024 #32 Del Skrevet 20. desember 2024 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Gitt at prisene går opp i oslo så mye som disse "ekspertene" spår vil jo Oslo bli en forferdelig plass og bo, en spøkelsesby. Ingen sykepleiere som gidder slå seg ned, butikkmedarbeidere, studenter osv. Byen vil jo dø ut om dette stemmer. Oslo er allerede latterlig dyrt for folk flest, om leieprisene / husprisene øker med 30% vil så og si alle med normalinntekt skvises ut. Anonymkode: b2f65...0f8 Det er plass til både butikkarbeidere og sykepleiere i Oslo, men de kan ikke forvente å kjøpe leilighet alene mens de er i 20-åra. Studenter har alltid bodd i kollektiv og på hybler, og lavtlønnede enten leier eller kjøper sammen med partner. Oslo er fortsatt en liten by i verdenssammenheng. I andre land må butikkarbeidere gjerne pendle i over en time for å komme seg på jobb. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2024 #33 Del Skrevet 20. desember 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Men flott for oss som selger, da. Anonymkode: a0694...edb Enig, helt nydelig for oss med leilighet i Oslo som har tenkt til å selge om noen år. Jeg skal flytte mer landlig etter hvert, og om prisene øker voldsomt her så vil jeg være et godt stykke på vei mot gjeldsfri før jeg fyller 40. Anonymkode: 9aeda...63c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2024 #34 Del Skrevet 20. desember 2024 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Enig, helt nydelig for oss med leilighet i Oslo som har tenkt til å selge om noen år. Jeg skal flytte mer landlig etter hvert, og om prisene øker voldsomt her så vil jeg være et godt stykke på vei mot gjeldsfri før jeg fyller 40. Anonymkode: 9aeda...63c Da er vi 2. Jeg overtar mine foreldres hus og hytte om 2 år. Anonymkode: a0694...edb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2024 #35 Del Skrevet 20. desember 2024 Det vil nok være store variasjoner. På bygda er det et stort problem at byggeprisene er så høye at ingen vil bygge fordi de vil tape flere millioner på det. Dermed blir det boligmangel selv om (fordi) prisene er lave. Anonymkode: 01c7c...16e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2024 #36 Del Skrevet 20. desember 2024 Den prisveksten kommer vi ikke til å se her i Kristiansand ihvertfall. Dessuten så er det ofte slik at man kjøper og selger i samme marked, så for oss som selger for å kjøpe noe annet, så vil det ikke gjøre store forskjellen. De som skal kjøpe bolig for første gang kommer derimot til å slite mer. Jeg skal prøve å overtale egne barn til å bo hjemme lenger, mot at vi lager om etasjene sånn at de bor mer privat. Det vil være mitt bidrag til egenkapital. Anonymkode: 9eb27...2cb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2024 #37 Del Skrevet 20. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Den prisveksten kommer vi ikke til å se her i Kristiansand ihvertfall. Dessuten så er det ofte slik at man kjøper og selger i samme marked, så for oss som selger for å kjøpe noe annet, så vil det ikke gjøre store forskjellen. De som skal kjøpe bolig for første gang kommer derimot til å slite mer. Jeg skal prøve å overtale egne barn til å bo hjemme lenger, mot at vi lager om etasjene sånn at de bor mer privat. Det vil være mitt bidrag til egenkapital. Anonymkode: 9eb27...2cb Kristiansand er vel en av byene som har hatt størst prisøkning på boliger de siste årene, hvis jeg ikke tar helt feil? https://www.nrk.no/sorlandet/boligprisene-i-kristiansand-vokser-mest-i-landet-1.16398859 Og det er spådd grei boligprisvekst der også. Rundt 25 % de neste fire årene. https://www.krs.no/spar-kraftig-prisvekst-pa-boliger/s/5-157-200549 Anonymkode: 9aeda...63c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2024 #38 Del Skrevet 20. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Den prisveksten kommer vi ikke til å se her i Kristiansand ihvertfall. Dessuten så er det ofte slik at man kjøper og selger i samme marked, så for oss som selger for å kjøpe noe annet, så vil det ikke gjøre store forskjellen. De som skal kjøpe bolig for første gang kommer derimot til å slite mer. Jeg skal prøve å overtale egne barn til å bo hjemme lenger, mot at vi lager om etasjene sånn at de bor mer privat. Det vil være mitt bidrag til egenkapital. Anonymkode: 9eb27...2cb Hvordan vil det være bidrag til ek å overtale de til å bo hjemme? Anonymkode: 3de50...219 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 20. desember 2024 #39 Del Skrevet 20. desember 2024 Vanlige folk som leier skal altså få det verre. Hjelper ikke at lønninger osv går opp når det også fører til økte boligpriser. Man må gjøre alt for at prisene går ned. Vi har ikke reell frihet så lenge folk ikke kan bo der de vokste opp 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #40 Del Skrevet 21. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 18.12.2024 den 0.36): Er bare bisart å høre det evinnelige gnålet om mat. Flere ting er jo billigere enn det var for fire år siden, Ola Dunk bruker nå 13% på mat i stedet for 10% På 60-tallet brukte man 40% Anonymkode: dc8fe...a5a Har du noen ide om lønnsveksten etter krigen? Anonymkode: d6bb0...ff3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå