visp Skrevet 17. desember 2024 #21 Del Skrevet 17. desember 2024 En frisk rekesorbet med pepperkakebunn og pepperkakedryss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Johan uten land Skrevet 17. desember 2024 #22 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Riskrem er det beste etter pinnekjøtt. Anonymkode: e2f70...8fb Om man synes det er passende å spise grøt med tjukk saft oppå etter en middag - så værsågod. Det er det siste jeg kunne tenke meg etter en tung middag. Selv om det den grøten er blandet med piska krem. Hehe - vet at mange liker det, men jeg forstår det overholdet ikke at det blir brukt som dessert i 2024 - når det finnes SÅ mye som er bedre, lettere og mye friskere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #23 Del Skrevet 17. desember 2024 visp skrev (13 minutter siden): En frisk rekesorbet Utradisjonell, ja. Anonymkode: 28787...185 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nymerïa Skrevet 17. desember 2024 #24 Del Skrevet 17. desember 2024 visp skrev (13 minutter siden): En frisk rekesorbet med pepperkakebunn og pepperkakedryss Hva er rekesorbet? Jeg får meg ikke til å tro at det er sorbet av reker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #25 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke utradisjonell kanskje, men vi har alltid hatt fruktsalat og krem. Friskt og godt etter den tunge maten Anonymkode: e5b18...313 Samme her, passer veldig godt ettter en tung og salt middag. Hakker nøtter og sjokolade og har i også. Anonymkode: ec354...80d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #26 Del Skrevet 17. desember 2024 Skal ha pinnekjøtt og tenker gå for dronning maud i år. Neppe helt utradisjonell men ikke det jeg vokste opp med selv i julen som stort sett var enten multekrem eller riskrem. Anonymkode: e38ab...421 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 17. desember 2024 #27 Del Skrevet 17. desember 2024 Nymerïa skrev (5 minutter siden): Hva er rekesorbet? Jeg får meg ikke til å tro at det er sorbet av reker. Det hørtes litt friskt ut da? Etter all julematen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nymerïa Skrevet 17. desember 2024 #28 Del Skrevet 17. desember 2024 visp skrev (6 minutter siden): Det hørtes litt friskt ut da? Etter all julematen Mener du rekecocktail? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 17. desember 2024 #29 Del Skrevet 17. desember 2024 Nymerïa skrev (14 minutter siden): Mener du rekecocktail? Nei:) Sorbet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nymerïa Skrevet 17. desember 2024 #30 Del Skrevet 17. desember 2024 visp skrev (4 minutter siden): Nei:) Sorbet. Jeg tror nesten du må gi TS en oppskrift på dette hvis hun vil prøve det. Jeg har googlet av og finner ingenting. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 17. desember 2024 #31 Del Skrevet 17. desember 2024 Nymerïa skrev (8 minutter siden): Jeg tror nesten du må gi TS en oppskrift på dette hvis hun vil prøve det. Jeg har googlet av og finner ingenting. Tviler på at du finner noe. Var bare et sykt innfall i en rus av for mye sjokolade. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nymerïa Skrevet 17. desember 2024 #32 Del Skrevet 17. desember 2024 visp skrev (21 minutter siden): Tviler på at du finner noe. Var bare et sykt innfall i en rus av for mye sjokolade. Som i en rus av for mye sjokolade etter en pinnekjøttmiddag og så laget du rekesorbet? Jeg håper du tok bilder. Brukte du reker som garnityr? Som i en rekecocktail? Det er forsåvidt gelatin i begge vanligvis, så hvorfor ikke. TS, gå for rekesorbet. Det er det ingen som har prøvd annet enn visp i sjokoladerus. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #33 Del Skrevet 17. desember 2024 Daisy-love skrev (3 timer siden): Noe med pepperkaker. Tilslørte bondepiker, ostekake med klementiner på bunn av pepperkaker (jeg hadde laget uten gelelokk, men sikkert godt med også), iskake med pepperkakebunn, eller annen is med noe pepperkaker. Jeg tenker både noe mer krydret, men også mer friske smaker kan passe godt til pinnekjøtt som er såpass salt. En god og frisk sorbet av appelsin eller klementiner vil også passe. Gjerne med noe bær til. Ellers har du selvsagt både multekrem, og karamellpudding, eller hva med sitronfromasj? Dronning Maud går igjen hos oss. Disse er mer tradisjonelle da. Du har så mange gode forslag alltid som inspirer! Anonymkode: c7434...1a2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille39 Skrevet 17. desember 2024 #34 Del Skrevet 17. desember 2024 Brunhilde skrev (3 timer siden): Jeg er så glad i sitronfromasj, det passer til alt, syns jeg. Og så er det friskt og godt etter en tung middag. Det er så. Lages alltid☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #35 Del Skrevet 17. desember 2024 Lager alltid mini-pavlova (porsjonspavlova er) klare noen dager før. Når det er tid for dessert hiver jeg frossen bærblanding i mikroen, blander i litt sukker når de er klare, smeller på blanding av krem og vaniljekrem på hver pavlova, og bær på toppen. Da får de litt knas, litt søtt og mykt, og litt surt. Og de elsker det! Anonymkode: 99997...5ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 18. desember 2024 #36 Del Skrevet 18. desember 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Du har så mange gode forslag alltid som inspirer! Anonymkode: c7434...1a2 Tusen takk for veldig hyggelig kommentar 🥰 Det ble satt pris på, og alltid hyggelig å kunne prøve å hjelpe 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #37 Del Skrevet 18. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 17.12.2024 den 21.05): Skal ha pinnekjøtt og tenker gå for dronning maud i år. Neppe helt utradisjonell men ikke det jeg vokste opp med selv i julen som stort sett var enten multekrem eller riskrem. Anonymkode: e38ab...421 Vi pleier alltid å ha Dronning Maud til dessert, det blir nok det i år også. Er fra Karmøy, det er veldig populært her 😊. Ingen i familien liker riskrem noe særlig, så da har vi alltid hatt Dronning Maud i stedet for. Mannen sin familie hadde aldri smakt Dronning Maud før de var hos oss, men alle digger det. Anonymkode: 269a8...92b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå