Gå til innhold

Hvordan få noen til å flytte frivillig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vil ikke dette gå ut over eiendommen til TS?

Anonymkode: 11af0...51c

TS får vel bestemme seg for hva som er verst...

Vil tro at en person ikke vil trives i et slikt miljø...Gardinstenger kan man jo kaste. Rekelukt får man bort etter en viss tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Long story short har jeg leieboer fra helvette. Det er rus og psykiatri inne i bildet. 

det er gitt begjæring om fravikelse på gyldig grunnlag, men jeg tror det tar tid og det har jeg ikke før hele boet råtner på rot.

så, uetisk som fy, men rådet jeg fikk var å gjøre det mest mulig utrivelig for leieboer. 

hvordan gjør man det?

trenger IKKE råd om etikk og moral. 

Anonymkode: 27d13...14f

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Neste gang sørger du for følgende:

-Utleieforsikring
-Referanser fra tidligere leieforhold

Hvis det er en ordentlig gærning du har greid å leie ut til vil du neppe gjøre så mye annet enn å følge den alminnelige prosedyren for utkastelser.

Anonymkode: dda2e...2c7

Tenker vi heller sier det slik; ts melder seg inn i Huseierne, og får juridisk hjelp med både denne saken og med fremtidige, lignende forhold. 
1 times gratis advokathjelp pr. år, så henger ts i, rekker hun en time i 2024. I tillegg gratis rådgivning fra advokat på telefon, ubegrenset. 
Tror ts trenger begge disse tjenestene. 

Anonymkode: 8da5c...d55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tenker vi heller sier det slik; ts melder seg inn i Huseierne, og får juridisk hjelp med både denne saken og med fremtidige, lignende forhold. 
1 times gratis advokathjelp pr. år, så henger ts i, rekker hun en time i 2024. I tillegg gratis rådgivning fra advokat på telefon, ubegrenset. 
Tror ts trenger begge disse tjenestene. 

Jeg leier ut via hybel.no som ordner alt fra å send ut faktura til varsel om eventuelle rettslige prosesser, alt er automatisert og koster knapt 59,- i måneden eller hva det er. Begriper ikke helt hva man skal med advokat i et leieforhold, høres ut som tidenes overkill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis det er du som har sikringene kan du slå av sikringer til varme eller varmtvannstank, eller skifte lås i boligen når vedkommende er ute. 

Anonymkode: f3663...d79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Long story short har jeg leieboer fra helvette. Det er rus og psykiatri inne i bildet. 

det er gitt begjæring om fravikelse på gyldig grunnlag, men jeg tror det tar tid og det har jeg ikke før hele boet råtner på rot.

så, uetisk som fy, men rådet jeg fikk var å gjøre det mest mulig utrivelig for leieboer. 

hvordan gjør man det?

trenger IKKE råd om etikk og moral. 

Anonymkode: 27d13...14f

Du kan egentlig ikke gjøre noe annet enn å vente, utover det det så kan du være frempå med å ringe politiet hvis du vet det foregår ulovligheter i boligen.

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hvis det er du som har sikringene kan du slå av sikringer til varme eller varmtvannstank, eller skifte lås i boligen når vedkommende er ute. 

Anonymkode: f3663...d79

Smart... veldig smart, dette er ulovlig og kan slå ut veldig negativt for utleier i prosessen med å få ut leietagerne.

Anonymkode: e1e8d...046

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg leier ut via hybel.no som ordner alt fra å send ut faktura til varsel om eventuelle rettslige prosesser, alt er automatisert og koster knapt 59,- i måneden eller hva det er. Begriper ikke helt hva man skal med advokat i et leieforhold, høres ut som tidenes overkill.

Da får du la dem ordne alt, da, så er saken et ikke tema her inne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en over foreslo, er det mulig å betale han ut feks? Fryktelig kjedelig penger ja, men kan i det lange løp bli billigere enn å vente mens hele stedet råtner. . 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Neste gang sørger du for følgende:

-Utleieforsikring
-Referanser fra tidligere leieforhold

Hvis det er en ordentlig gærning du har greid å leie ut til vil du neppe gjøre så mye annet enn å følge den alminnelige prosedyren for utkastelser.

Referanser fra tidligere leieforhold er null verdt. Tre ganger i løpet av et par år har vi fått referanser fra tidligere utleiere og som har vært smørt tykt på for å bli kvitt leietakere fra he***te. 

Anonymkode: c0734...084

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Referanser fra tidligere leieforhold er null verdt. Tre ganger i løpet av et par år har vi fått referanser fra tidligere utleiere og som har vært smørt tykt på for å bli kvitt leietakere fra he***te. 

Anonymkode: c0734...084

Tvilsomt. Helt vanlig å be om referanser både i forbindelse med jobb og leie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...