KaraThrace Skrevet 8 timer siden #61 Del Skrevet 8 timer siden Ja, la han bli vant til å bli guilt trippa, at hans følelser og meninger ikke er verdt noe, at han er ansvarlig for bestemorens følelse… Nå må du gro en ryggrad snart og SI IFRA når det skjer før du setter ditt eget ubehag foran sønnen din sin psyke og selvbilde. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #62 Del Skrevet 8 timer siden La han ta tatoveringer, styre spille- og utetiden sin selv du, så blir nok dette en ung fin herremann som skjønner kodene i samfunnet. Har nok en lysende fremtid i hettegenseren sin han. Blir en arbeiderklassegutt det der. Anonymkode: da7e8...e79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaraThrace Skrevet 8 timer siden #63 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): La han ta tatoveringer, styre spille- og utetiden sin selv du, så blir nok dette en ung fin herremann som skjønner kodene i samfunnet. Har nok en lysende fremtid i hettegenseren sin han. Blir en arbeiderklassegutt det der. Anonymkode: da7e8...e79 Hilsen Kari 63 år, kjederøyker men forsøker å slutte fordi hun har fått KOLS. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #64 Del Skrevet 8 timer siden Krev at hun ber om unnskyldning til ham. Anonymkode: 4c213...734 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #65 Del Skrevet 7 timer siden Så utrolig lite det skal til før eldre mødre og bestemødre vrakes og kastes på søpla. Dette lærer dere barna deres, så når de blir voksne egoister som kun tenker på seg selv, vraker de dere også. Anonymkode: 5c09a...a33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #66 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Så utrolig lite det skal til før eldre mødre og bestemødre vrakes og kastes på søpla. Dette lærer dere barna deres, så når de blir voksne egoister som kun tenker på seg selv, vraker de dere også. ...og i begravelsen deres kommer de i hettegenser og tresko. Anonymkode: da7e8...e79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær86 Skrevet 7 timer siden #67 Del Skrevet 7 timer siden Det er jo ikke sånn at det å gå med hettegenser gjør at man blir kriminell. Mange som tror det tydeligvis 😂 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #68 Del Skrevet 7 timer siden Jeg drev i flere år etter råd fra min psykolog og sa til min mor at -"jeg er en voksen dame og bestemmer over meg selv." Jeg kom ingen vei. Jeg trodde han mente det ville hjelpe med å endre min mor, men han mente mer at det skulle hjelpe meg å stå opp for meg selv eller noe. Å forandre en person er helt umulig. Altså dette er sånn din mor er til hun dør. Du skal forresten gjenta svaret du kommer med til din mor igjen og igjen til hun forhåpentligvis gir seg. Gjør deg hørt med å repetere foreksempel "-han er fin, og skal ikke bytte genser." Hun klager igjen og du repeterer. Fortsett til hun gir seg. Hva din mor tenker om genseren til sønn betyr ingenting. Din sønns følelser og psykiske ve og vel og ditt eget skal bety alt og gå over alt din mor sier. Du er ikke ansvarlig for din mors følelser!!!! Ihvertfall ikke over en genser. 🙄 Ikke lær din sønn at det er greit at noen tråkker over grensene hans. Anonymkode: ca6a7...15d 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #69 Del Skrevet 7 timer siden jordbær86 skrev (2 minutter siden): Det er jo ikke sånn at det å gå med hettegenser gjør at man blir kriminell. Mange som tror det tydeligvis 😂 Jeg tror ikke på denne historien, men mulig at bestemor kan ha kritisert motivet på en genser. Anonymkode: 5c09a...a33 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #70 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg tror ikke på denne historien, men mulig at bestemor kan ha kritisert motivet på en genser. Anonymkode: 5c09a...a33 Den hadde ikke motiv ifølge ts tror jeg. Anonymkode: ca6a7...15d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #71 Del Skrevet 7 timer siden Dumt av bestemor å mase. Men 12 åringen er stor nok til å forstå at bestemor maser, han skiftet for å få slutt på maset. Flott av 12 åringen. Han var moden nok til å gi bestemor den, og la det passere med det. Ser ikke noen mening i at hans foreldre skal ta det opp med bestemor. Hvem har ikke hatt en sta gammel bestemor eller bestefar? Ingen skade skjedd. Slikt vil han møte på senere i livet også. Anonymkode: 19b17...7dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #72 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dumt av bestemor å mase. Men 12 åringen er stor nok til å forstå at bestemor maser, han skiftet for å få slutt på maset. Flott av 12 åringen. Han var moden nok til å gi bestemor den, og la det passere med det. Ser ikke noen mening i at hans foreldre skal ta det opp med bestemor. Hvem har ikke hatt en sta gammel bestemor eller bestefar? Ingen skade skjedd. Slikt vil han møte på senere i livet også. Anonymkode: 19b17...7dc Og da skal han alltid gi seg, senere i livet? Så du vil han skal bli en dørmatte istedenfor for å verne om seg selv. Bestemor har ingenting med å peke ut andres klær. Fy så frekt og invaderende av bestemor. Anonymkode: ca6a7...15d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #73 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hun var på besøk, Og det var fordi hun ikke likte den han hadde på seg at hun ba ha skifte. Han sa nei flere ganger men hun maste til han måtte gi etter. Nå skifter du genser så bestemor blir glad drev hun og sa til han. Vi tok det opp med henne etterpå men det hjalp ikke. Og hun sa vi ikke kunne la han velge klær selv. Herregud! Han er 12 år! Han finner klær selv hver dag. Og dette var en helt vanlig ensfarget genser. Er det liksom innafor å holde på sånn? Hvordan ta det opp med henne når hun ikke vil ta det til seg? Anonymkode: afde2...ebe Ikke ok😳 Anonymkode: be0bf...7c0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #74 Del Skrevet 7 timer siden Si at hun ikke får være rundt din sønn eller noen av dere før hun lærer å respektere dere. Tviler på at det vil hjelpe. Når du sier at hun ikke vil høre på hva dere sier så er det vanskelig. ♥️ Anonymkode: ca6a7...15d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #75 Del Skrevet 7 timer siden Hvis det var en regnbuefarget genser kan jeg jo skjønne det Anonymkode: 0b008...e44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #76 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kanskje bestemor hadde rett? Her er det kanskje et selskap hvor flere har pyntet seg, og så kommer gutten med hettegenser. Ennå verre er det om han har på hetta inne, noe som mange gjør i dag. Da burde foreldrene ha hatt såpass kustus og lært barnet nogenlunde hva standard norm er, bordskikk med mer. Men her evner tydeligvis ikke foreldrene og lære barnet skikk og bruk, eller kle seg etter situasjonen. Her vil jeg tro at bestemor har rett om vi hadde fått hennes side av historien. Dette er bare dårlig foreldre, og det er ikke sjeldent i dag dessverre. Voksne kommer ut fra hjemmene helt uten folkeskikk og erfaring til å klare seg selv i livet. Anonymkode: da7e8...e79 Og som de sier: "alt var mye bedre under krigen" 😂 Anonymkode: 2f8c4...5eb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #77 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg drev i flere år etter råd fra min psykolog og sa til min mor at -"jeg er en voksen dame og bestemmer over meg selv." Jeg kom ingen vei. Jeg trodde han mente det ville hjelpe med å endre min mor, men han mente mer at det skulle hjelpe meg å stå opp for meg selv eller noe. Å forandre en person er helt umulig. Altså dette er sånn din mor er til hun dør. Du skal forresten gjenta svaret du kommer med til din mor igjen og igjen til hun forhåpentligvis gir seg. Gjør deg hørt med å repetere foreksempel "-han er fin, og skal ikke bytte genser." Hun klager igjen og du repeterer. Fortsett til hun gir seg. Hva din mor tenker om genseren til sønn betyr ingenting. Din sønns følelser og psykiske ve og vel og ditt eget skal bety alt og gå over alt din mor sier. Du er ikke ansvarlig for din mors følelser!!!! Ihvertfall ikke over en genser. 🙄 Ikke lær din sønn at det er greit at noen tråkker over grensene hans. Anonymkode: ca6a7...15d Psykologen sitt råd hjalp forresten. Bare ikke sånn som jeg først trodde eller håpet, at hun skulle forandre seg og at vi skulle ri inn i solnedgangen sammen hånd i hånd. Men det hjalp meg å bygge en ryggrad og etterhvert ta avstand fra min mor og alle som var lik henne. I dag er jeg veldig nøye på hvem jeg slipper inn i livet mitt og leser folk bedre. Det har hjulpet livet mitt veldig. Skummelt at hun ville dere skulle begynne å kontrollere klærne til en tolvåring. Anonymkode: ca6a7...15d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 5 timer siden #78 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg kommer fra en fin familie. Gamle penger og støvete antikviteter.. Min mor vokste opp med at fasade skulle opprettholdes. De var ingen hvem som helst. Moren min kunne fortelle hvordan det var helt utenkelig at hun kunne gått med 70-tallets slengbukser. Da jeg på 90-tallet kom i familieselskap med magetopp og sommerfugl-klyper i håret var det helt tipp topp i følge min bestemor. Tror ingen var mer overrasket enn min mor over denne nye versjonen av sin mor. Bestemoren her høres helt forstyrret ut. Hettegenser i sitt eget hjem på en hverdag, ingenting upassende ved det. Anonymkode: 1a66e...a09 Samme her. Husker bestemor var svært sjokkert da jeg og søskenbarn stilte i sykkelshorts den dagen hun skulle sende oss med flyet til Oslo. 😂 Og bestemor på andre siden var dypt sjokkert og vantro da jeg ikledd Kari Traa-ulltrøye (de pene) skulle følge henne til legen. 🙈 Dette er mennesker som kledde seg om til vanlig bytur,og til middag hjemme. Min bestefar kunne ikke fordra snekkerbukser, og mumla greit i skjegget da det var på moten i min ungdom. MEN respekt går begge veier. Vi tok av oss sykkelshortsene før vi dro til flyplassen, det kosta lite. Vi har alltid slik «pent nok kledd» til selskapeligheter og tilsvarende, man må ikke gjøre det motsatt på pur faen. Men jeg dro til legen i Kari Traa-ulltrøye ja! Svarte bare at «jeg er ferdig påkledd, skal vi dra?» da hun spurte om jeg ikke skulle kle på meg, og min bestefar hadde ingenting han skulle sagt på hvorvidt jeg brukte snekkerbukser, han måtte bare mumle litt i skjegget. Og det TS beskriver her, det handler ikke om resepekt for den eldre garde og skikk&bruk. Her er det mormor som åpenbart mangler respekt for datter og barnebarn, og at hun er i andres hjem! Til TS: skjønner historien og at du har et krevende forhold til mor. Men nå er det på tide å bryte arvesynden, siden hun nå fortsetter historien med å tråkke på også din sønn. Nå bør du ta et valg. For den atferden der er ikke normal. Her må det noen klare beskjeder og sannsynligvis kanskje et ultimatum til. «Hvis du vil komme på besøk til oss så må du forholde deg til reglene vi har i vårt hjem, og du har ingen rett til å blande deg i hva våre barn går kledd i hjemme, gjentar dette seg så kan du ikke komme på besøk på ubestemt tid.» Jeg har vært gjennom det selv. Det er tøft, men en gang må du ta det steget om hun ikke skal styre deg og familien resten av din levetid. Bedre nå enn senere. Og enten skjønner hun poenget etter å ha fått tenkt seg om, eller så viser hun null selvinnsikt, og da er det nok best for alle med en real timeout, for da sier det ganske mye om moren din. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 5 timer siden #79 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Psykologen sitt råd hjalp forresten. Bare ikke sånn som jeg først trodde eller håpet, at hun skulle forandre seg og at vi skulle ri inn i solnedgangen sammen hånd i hånd. Men det hjalp meg å bygge en ryggrad og etterhvert ta avstand fra min mor og alle som var lik henne. I dag er jeg veldig nøye på hvem jeg slipper inn i livet mitt og leser folk bedre. Det har hjulpet livet mitt veldig. Skummelt at hun ville dere skulle begynne å kontrollere klærne til en tolvåring. Anonymkode: ca6a7...15d Noen kan faktisk endre seg, men det tar tid. Og det viktigste er at man forstår at det ikke er ens ansvar å få den andre til å endre seg, det må den andre forstå og gjøre selv. Det man kan og skal gjøre selv er som du sier å stå opp for seg selv og sette grenser. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 5 timer siden #80 Del Skrevet 5 timer siden jordbær86 skrev (1 time siden): Det er jo ikke sånn at det å gå med hettegenser gjør at man blir kriminell. Mange som tror det tydeligvis 😂 Noen tror visst fortsatt at det er kriminelle skatere og rappere som har enerett på hettegenser 😂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå