AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #41 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, hvis det er en forventning om en litt annerledes kleskode, og du ikke mestrer å se at hettegenser ikke er innafor, da er du ikke en spesielt god forelder. Men det trekker ikke mer ned enn 5 % på foreldreskalaen, så ingen grunn til å frykte at vi sender BV på deg. Anonymkode: da7e8...e79 Bestemor er på et uformelt besøk alene, og har forventninger om en «kleskode»? Bestemor kan ikke diktere hva folk kan få gå kledd i hjemme. Hettegenser er helt greit å gå kledd i hjemme hos seg selv en vanlig dag, og det var ikke akkurat dronningen som kom på visitt, selv om bestemor åpenbart regner seg selv som en. Anonymkode: ed127...953 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #42 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Dette var bare et vanlig besøk. Vi hadde ikke pyntet oss. Selv om han hadde på seg hettegenser så mangler han ikke folkeskikk. Og hettegenser er da da helt vanlig å gå med. Vi foreldre går også med det rett som det er. Er vi dårligere foreldre av den grunn liksom? Ja, hvis det er en forventning om en litt annerledes kleskode, og du ikke mestrer å se at hettegenser ikke er innafor, da er du ikke en spesielt god forelder. Men det trekker ikke mer ned enn 5 % på foreldreskalaen, så ingen grunn til å frykte at vi sender BV på deg. Hvorfor denne opphengingen i kleskoder? I min familie har alle alltid kledd seg som de vil. Har en nevø som alltid kommer i hvit skjorte. På julaften til frokost er han alltid den eneste som går i dress. Alle andre går i alt fra hettegenser, treningsklær, strikkegenser til alt i mellom. Det er menneskene ikke klærne som teller. Mine barn skal alltid få gå med det de vil. Hvis jeg hadde kritisert dem eller latt andre kritisere dem uten å kutte den personen ut, da hadde jeg vært en dårlig forelder. Anonymkode: ca6a7...15d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #43 Del Skrevet 9 timer siden Daria skrev (27 minutter siden): Fordi det å vise en anelse av respekt, forståelse og hensyn til andre, selv om man ikke nødvendigvis enige med dem i ett og alt, et så fullstendig umulig og utenkelig? Det hender jo jeg skjønner hvordan både kriger og familiekonflikter oppstår... Men hvorfor skal den respekten bare gå en veg? Anonymkode: 7f780...4f7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #44 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ja, hvis det er en forventning om en litt annerledes kleskode, og du ikke mestrer å se at hettegenser ikke er innafor, da er du ikke en spesielt god forelder. Men det trekker ikke mer ned enn 5 % på foreldreskalaen, så ingen grunn til å frykte at vi sender BV på deg. Anonymkode: da7e8...e79 Kleskode på et helt vanlig besøk, o eget hjem? Hva slags verden bor du i?? Jeg har gått i pysjbukse når mine foreldre har dukket opp på vanlig besøk. Kurskode er for selskap som bryllup osv. Anonymkode: 7f780...4f7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #45 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kleskode på et helt vanlig besøk, o eget hjem? Hva slags verden bor du i?? Jeg har gått i pysjbukse når mine foreldre har dukket opp på vanlig besøk. Kurskode er for selskap som bryllup osv. Anonymkode: 7f780...4f7 Kleskode. Anonymkode: 7f780...4f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #46 Del Skrevet 8 timer siden Fordi det ene er normen, mens den andre er utskuddnormen som kommer inn fra siden. Skal man nå også kunne røyke hasj i selskap om man selv føler for det? Eller for ikke å dra det så langt, bare jekke et par øl siden man føler for det? Det er ikke slik at man alltid bare skal kunne gjøre det som passer deg. Selv om du ikke bryr deg med en promp hjemme sammen med kona, så slipper du jo ikke en brakar sammen med øvrig familie. Det heter folkeskikk, og det mangler tydeligvis denne guttungen. Anonymkode: da7e8...e79 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #47 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fordi det ene er normen, mens den andre er utskuddnormen som kommer inn fra siden. Skal man nå også kunne røyke hasj i selskap om man selv føler for det? Eller for ikke å dra det så langt, bare jekke et par øl siden man føler for det? Det er ikke slik at man alltid bare skal kunne gjøre det som passer deg. Selv om du ikke bryr deg med en promp hjemme sammen med kona, så slipper du jo ikke en brakar sammen med øvrig familie. Det heter folkeskikk, og det mangler tydeligvis denne guttungen. Anonymkode: da7e8...e79 Det var snakk om en hettegenser. HETTEGENSER!!! OMG. Anonymkode: ca6a7...15d 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #48 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Fordi det ene er normen, mens den andre er utskuddnormen som kommer inn fra siden. Skal man nå også kunne røyke hasj i selskap om man selv føler for det? Eller for ikke å dra det så langt, bare jekke et par øl siden man føler for det? Det er ikke slik at man alltid bare skal kunne gjøre det som passer deg. Selv om du ikke bryr deg med en promp hjemme sammen med kona, så slipper du jo ikke en brakar sammen med øvrig familie. Det heter folkeskikk, og det mangler tydeligvis denne guttungen. Anonymkode: da7e8...e79 Men herregud da menneske, du er jo helt hengt opp i selskap og kleskoder. Vanlig besøk sier ts! Og hettegenser er ikke noe utskudd, det er et plagg med hette, ikke noe galt med det, det finnes også kjoler med hette skal jeg si deg! Til bruk i selskap. Anonymkode: 7f780...4f7 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanne67 Skrevet 8 timer siden #49 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Ja, hvis det er en forventning om en litt annerledes kleskode, og du ikke mestrer å se at hettegenser ikke er innafor, da er du ikke en spesielt god forelder. Men det trekker ikke mer ned enn 5 % på foreldreskalaen, så ingen grunn til å frykte at vi sender BV på deg. Anonymkode: da7e8...e79 Det er da vel ingen normale personer som forventer en viss kleskode hos folk de drar på besøk til? Hettegenser er et helt vanlig plagg som folk går med til daglig, og som man kan forvente at ihvertfall ungdommer går med når man kommer på besøk. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #50 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Fordi det ene er normen, mens den andre er utskuddnormen som kommer inn fra siden. Skal man nå også kunne røyke hasj i selskap om man selv føler for det? Eller for ikke å dra det så langt, bare jekke et par øl siden man føler for det? Det er ikke slik at man alltid bare skal kunne gjøre det som passer deg. Selv om du ikke bryr deg med en promp hjemme sammen med kona, så slipper du jo ikke en brakar sammen med øvrig familie. Det heter folkeskikk, og det mangler tydeligvis denne guttungen. Anonymkode: da7e8...e79 Det eskalerer raskt inni hodet ditt? Og du synes å ha en usunn hang-up på hettegenser. Anonymkode: ed127...953 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meowmere Skrevet 8 timer siden #51 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jo vi gjorde det. Hjalp ikke. Og ikke skjønner jeg hvorfor man kan bli så skuffet over noen på grunn av en genser. Anonymkode: afde2...ebe Du sa ikke fra hardt nok. Og hvis det ikke hjelper da, ber du personen dra. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meowmere Skrevet 8 timer siden #52 Del Skrevet 8 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Fordi det ene er normen, mens den andre er utskuddnormen som kommer inn fra siden. Skal man nå også kunne røyke hasj i selskap om man selv føler for det? Eller for ikke å dra det så langt, bare jekke et par øl siden man føler for det? Det er ikke slik at man alltid bare skal kunne gjøre det som passer deg. Selv om du ikke bryr deg med en promp hjemme sammen med kona, så slipper du jo ikke en brakar sammen med øvrig familie. Det heter folkeskikk, og det mangler tydeligvis denne guttungen. Anonymkode: da7e8...e79 Har du svart belte i stråmannsargumentering? Du klarer faktisk å dra en sammenligning mellom hettegensere og det å røyke hasj. Fantastisk. Endret 8 timer siden av Meowmere 6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jajakvinne12 Skrevet 8 timer siden #53 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Kanskje bestemor hadde rett? Her er det kanskje et selskap hvor flere har pyntet seg, og så kommer gutten med hettegenser. Ennå verre er det om han har på hetta inne, noe som mange gjør i dag. Da burde foreldrene ha hatt såpass kustus og lært barnet nogenlunde hva standard norm er, bordskikk med mer. Men her evner tydeligvis ikke foreldrene og lære barnet skikk og bruk, eller kle seg etter situasjonen. Her vil jeg tro at bestemor har rett om vi hadde fått hennes side av historien. Dette er bare dårlig foreldre, og det er ikke sjeldent i dag dessverre. Voksne kommer ut fra hjemmene helt uten folkeskikk og erfaring til å klare seg selv i livet. Anonymkode: da7e8...e79 Hva er problemet med å ha på hetta inne? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #54 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Fordi det ene er normen, mens den andre er utskuddnormen som kommer inn fra siden. Skal man nå også kunne røyke hasj i selskap om man selv føler for det? Eller for ikke å dra det så langt, bare jekke et par øl siden man føler for det? Det er ikke slik at man alltid bare skal kunne gjøre det som passer deg. Selv om du ikke bryr deg med en promp hjemme sammen med kona, så slipper du jo ikke en brakar sammen med øvrig familie. Det heter folkeskikk, og det mangler tydeligvis denne guttungen. Anonymkode: da7e8...e79 Jeg kommer fra en fin familie. Gamle penger og støvete antikviteter.. Min mor vokste opp med at fasade skulle opprettholdes. De var ingen hvem som helst. Moren min kunne fortelle hvordan det var helt utenkelig at hun kunne gått med 70-tallets slengbukser. Da jeg på 90-tallet kom i familieselskap med magetopp og sommerfugl-klyper i håret var det helt tipp topp i følge min bestemor. Tror ingen var mer overrasket enn min mor over denne nye versjonen av sin mor. Bestemoren her høres helt forstyrret ut. Hettegenser i sitt eget hjem på en hverdag, ingenting upassende ved det. Anonymkode: 1a66e...a09 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #55 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Det var snakk om en hettegenser. HETTEGENSER!!! OMG. Ja, skal gutten bli narkolanger? Rapper, eller raner? Hva med å utstyre han med en tatto i samme slengen, eller kanskje en vapper så han lærer blåse røykringer? Anonymkode: da7e8...e79 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #56 Del Skrevet 8 timer siden Jajakvinne12 skrev (4 minutter siden): Hva er problemet med å ha på hetta inne? Det er et tegn på psykiske problemer, og burde tas tak i. Anonymkode: da7e8...e79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jajakvinne12 Skrevet 8 timer siden #57 Del Skrevet 8 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er et tegn på psykiske problemer, og burde tas tak i. Anonymkode: da7e8...e79 Hahah. Ok. Da vet jeg det. Rus også? Endret 8 timer siden av Jajakvinne12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #58 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er et tegn på psykiske problemer, og burde tas tak i. Anonymkode: da7e8...e79 🤣🤣 Anonymkode: b57f1...6b2 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #59 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er et tegn på psykiske problemer, og burde tas tak i. Anonymkode: da7e8...e79 Håper du tuller. Anonymkode: 4188a...e28 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #60 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Det eskalerer raskt inni hodet ditt? Og du synes å ha en usunn hang-up på hettegenser. Har du sett den politiserien hvor det er to eldre makkere som kjører i Bergen eller stavanger? De snakket om hvem de stoppet om natten, for sånn etter klokken 24 så har folk sjeldent noe ute å gjøre. Han ene sa at han stopper alltid folk med hettegenser, for der er det alltid noe galt. Anonymkode: da7e8...e79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå