AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #21 Del Skrevet 9 timer siden Men da må det vel være greit å kommandere bestemor til å skifte klesplagg når dere er på besøk hos henne. Anonymkode: ed127...953 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 9 timer siden #22 Del Skrevet 9 timer siden Jeg vil gjette på ar stikkordet her er hettegenser. Det er ikke et plagg som står så høyt i kurs hos alle, særlig ikke hos mange av den eldre garde. Jeg kan høre min gamle morfar knurre bare ved tanken - en ting var hva vi gikk i ellers, men ved besøk forventet han mer. Det var et spørsmål om skikk og bruk og respekt for omgivelsene - og det kostet oss barnebarn så lite å føye han på det punktet. Selv i lillebrors verste punkerperiode hadde han et mer respektabelt antrekk til bruk når besteforeldre var til stede. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #23 Del Skrevet 9 timer siden Daria skrev (Akkurat nå): Jeg vil gjette på ar stikkordet her er hettegenser. Det er ikke et plagg som står så høyt i kurs hos alle, særlig ikke hos mange av den eldre garde. Jeg kan høre min gamle morfar knurre bare ved tanken - en ting var hva vi gikk i ellers, men ved besøk forventet han mer. Det var et spørsmål om skikk og bruk og respekt for omgivelsene - og det kostet oss barnebarn så lite å føye han på det punktet. Selv i lillebrors verste punkerperiode hadde han et mer respektabelt antrekk til bruk når besteforeldre var til stede. Men hvor eldgammel kan bestemoren til en 12-åring være? Hun er vel neppe 90? Anonymkode: ed127...953 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #24 Del Skrevet 9 timer siden Da er det din jobb å irettesette bestemor, og samtidig skjerme barnet. «Gi nå faen i den masinga om å skifte genser! Han behøver ikke det. Du kan passe på deg selv når det gjelder klær, og la andre være i fred». Gir hun seg ikke da, så sier du bare «Har du sett hvor tiden flyr, nå er det tid for at du drar hjem til deg selv. Farvel!» Anonymkode: 0acef...475 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #25 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Det er ikke så lett hvis dette er ts sin mor. Det betyr at ts har opplevd dette hele livet. Men takk for innspill. Kunne ønske jeg så hvor lett det er som du gjør. Jeg kuttet min mor/familie ut. Redsel for min mor gjorde at jeg alltid endte opp med å gjøre som hun sa. Ts sine grenser har sikkert blitt tråkket på hele livet. Anonymkode: ca6a7...15d Min mor er helt lik, så tro meg; jeg VET hvordan det er. Men å sette grenser er faktisk svært viktig. Hun bestemmer ikke. Hennes meninger har ikke noe å si. Og det er viktig at ts står opp for seg selv og sin familie. Hun er voksen nå. Anonymkode: 90623...624 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #26 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jo vi gjorde det. Hjalp ikke. Og ikke skjønner jeg hvorfor man kan bli så skuffet over noen på grunn av en genser. Anonymkode: afde2...ebe Da drar dere. Slutt å la en gammel dame herje med dere pga fargen på en genser! Anonymkode: d298a...0a1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #27 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da drar dere. Slutt å la en gammel dame herje med dere pga fargen på en genser! Anonymkode: d298a...0a1 rettelse: Dere kaster henne ut Anonymkode: d298a...0a1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #28 Del Skrevet 9 timer siden Daria skrev (5 minutter siden): Jeg vil gjette på ar stikkordet her er hettegenser. Det er ikke et plagg som står så høyt i kurs hos alle, særlig ikke hos mange av den eldre garde. Jeg kan høre min gamle morfar knurre bare ved tanken - en ting var hva vi gikk i ellers, men ved besøk forventet han mer. Det var et spørsmål om skikk og bruk og respekt for omgivelsene - og det kostet oss barnebarn så lite å føye han på det punktet. Selv i lillebrors verste punkerperiode hadde han et mer respektabelt antrekk til bruk når besteforeldre var til stede. Ingen har rett til å bestemme hvordan andre skal kle seg. I såfall er jeg uenig i både hårfrisyrer og klesstil hos mange eldre. Tenk så frekt om jeg begynte å kommentere hver gang jeg så de hva jeg mente om både ditt og datt. Bryr meg for så vidt ikke om hvordan andre ser ut så lenge de er glad og har det bra med seg selv. Men min mor skulle alltid kritisere mitt lange lyse hår. Det er pistrete, det er stygt, er det ikke på tide du slutter å ha håret ditt på den måten/slutter med den fargen. Tenk om jeg sa noe tilbake om hennes oppklippede pensjonist frisyre. 🤮 Da hadde jeg nok fått høre det hvor frekk jeg var. Din bestefar høres vanskelig ut. Kunne ønske dere alle stilte opp i hettegenser hver gang hos han. På pur faen. Anonymkode: ca6a7...15d 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #29 Del Skrevet 8 timer siden Støtt gutten din. Anonymkode: 3e266...f5c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #30 Del Skrevet 8 timer siden Kanskje bestemor hadde rett? Her er det kanskje et selskap hvor flere har pyntet seg, og så kommer gutten med hettegenser. Ennå verre er det om han har på hetta inne, noe som mange gjør i dag. Da burde foreldrene ha hatt såpass kustus og lært barnet nogenlunde hva standard norm er, bordskikk med mer. Men her evner tydeligvis ikke foreldrene og lære barnet skikk og bruk, eller kle seg etter situasjonen. Her vil jeg tro at bestemor har rett om vi hadde fått hennes side av historien. Dette er bare dårlig foreldre, og det er ikke sjeldent i dag dessverre. Voksne kommer ut fra hjemmene helt uten folkeskikk og erfaring til å klare seg selv i livet. Anonymkode: da7e8...e79 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #31 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Kanskje bestemor hadde rett? Her er det kanskje et selskap hvor flere har pyntet seg, og så kommer gutten med hettegenser. Ennå verre er det om han har på hetta inne, noe som mange gjør i dag. Da burde foreldrene ha hatt såpass kustus og lært barnet nogenlunde hva standard norm er, bordskikk med mer. Men her evner tydeligvis ikke foreldrene og lære barnet skikk og bruk, eller kle seg etter situasjonen. Her vil jeg tro at bestemor har rett om vi hadde fått hennes side av historien. Dette er bare dårlig foreldre, og det er ikke sjeldent i dag dessverre. Voksne kommer ut fra hjemmene helt uten folkeskikk og erfaring til å klare seg selv i livet. Anonymkode: da7e8...e79 Gutten går med hettegenser, ergo han er helt uten folkeskikk og erfaring til å klare seg selv her i livet. Lol. 😄 Anonymkode: ca6a7...15d 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #32 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Kanskje bestemor hadde rett? Her er det kanskje et selskap hvor flere har pyntet seg, og så kommer gutten med hettegenser. Ennå verre er det om han har på hetta inne, noe som mange gjør i dag. Da burde foreldrene ha hatt såpass kustus og lært barnet nogenlunde hva standard norm er, bordskikk med mer. Men her evner tydeligvis ikke foreldrene og lære barnet skikk og bruk, eller kle seg etter situasjonen. Her vil jeg tro at bestemor har rett om vi hadde fått hennes side av historien. Dette er bare dårlig foreldre, og det er ikke sjeldent i dag dessverre. Voksne kommer ut fra hjemmene helt uten folkeskikk og erfaring til å klare seg selv i livet. Anonymkode: da7e8...e79 Bestemor mangler folkeskikk. Man kommenterer ikke hva noen har på seg i sitt eget hjem. Når hun inviterer hjem til seg selv, får hun eventuelt opplyse om kleskode. Anonymkode: ed127...953 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 8 timer siden #33 Del Skrevet 8 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Din bestefar høres vanskelig ut. Kunne ønske dere alle stilte opp i hettegenser hver gang hos han. På pur faen. Anonymkode: ca6a7...15d Fordi det å vise en anelse av respekt, forståelse og hensyn til andre, selv om man ikke nødvendigvis enige med dem i ett og alt, et så fullstendig umulig og utenkelig? Det hender jo jeg skjønner hvordan både kriger og familiekonflikter oppstår... Endret 8 timer siden av Daria 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #34 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Men… hvor ubehjelpelig er du hvis du ikke klarer å håndtere en slik situasjon? Anonymkode: b56d2...913 Vi sa fra flere ganger. Anonymkode: afde2...ebe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #35 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi sa fra flere ganger. Anonymkode: afde2...ebe Var det er høytidelig selskap, eller var bestemor bare på besøk alene? Anonymkode: ed127...953 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #36 Del Skrevet 8 timer siden Daria skrev (5 minutter siden): AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Din bestefar høres vanskelig ut. Kunne ønske dere alle stilte opp i hettegenser hver gang hos han. På pur faen. Anonymkode: ca6a7...15d Fordi det å vise en anelse av respekt forståelse og hensyn til andre, selv om man ikke nødvendigvis enige med dem i ett og alt, et så fullstendig umulig og utenkelig? Det hender jo jeg skjønner hvordan både kriger og familiekonflikter oppstår... Jeg går alltid i hettegenser. I alle besøk, alltid. Kjenner mange andre som er lik. Hvis man bryr seg mere om hvordan folk går kledd enn at man er glad for at personen kom så er det noe i veien med de som henger seg sånn opp i klærne til folk. Hadde ikke villet besøke noen som kritiserte meg sånn. Og er ikke folkeskikk egentlig å behandle andre med respekt. Anonymkode: ca6a7...15d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #37 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Var det er høytidelig selskap, eller var bestemor bare på besøk alene? Anonymkode: ed127...953 Et vanlig besøk der hun var på besøk alene. Ingen av oss hadde på oss penklær. Anonymkode: afde2...ebe 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #38 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Kanskje bestemor hadde rett? Her er det kanskje et selskap hvor flere har pyntet seg, og så kommer gutten med hettegenser. Ennå verre er det om han har på hetta inne, noe som mange gjør i dag. Da burde foreldrene ha hatt såpass kustus og lært barnet nogenlunde hva standard norm er, bordskikk med mer. Men her evner tydeligvis ikke foreldrene og lære barnet skikk og bruk, eller kle seg etter situasjonen. Her vil jeg tro at bestemor har rett om vi hadde fått hennes side av historien. Dette er bare dårlig foreldre, og det er ikke sjeldent i dag dessverre. Voksne kommer ut fra hjemmene helt uten folkeskikk og erfaring til å klare seg selv i livet. Anonymkode: da7e8...e79 Dette var bare et vanlig besøk. Vi hadde ikke pyntet oss. Selv om han hadde på seg hettegenser så mangler han ikke folkeskikk. Og hettegenser er da da helt vanlig å gå med. Vi foreldre går også med det rett som det er. Er vi dårligere foreldre av den grunn liksom? Anonymkode: afde2...ebe 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #39 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg går alltid i hettegenser. I alle besøk, alltid. Kjenner mange andre som er lik. Hvis man bryr seg mere om hvordan folk går kledd enn at man er glad for at personen kom så er det noe i veien med de som henger seg sånn opp i klærne til folk. Hadde ikke villet besøke noen som kritiserte meg sånn. Og er ikke folkeskikk egentlig å behandle andre med respekt. Så du møter opp i begravelse i hettegenser, eller kanskje et juleselskap? I så tilfelle er ikke det normalt. Anonymkode: da7e8...e79 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #40 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Dette var bare et vanlig besøk. Vi hadde ikke pyntet oss. Selv om han hadde på seg hettegenser så mangler han ikke folkeskikk. Og hettegenser er da da helt vanlig å gå med. Vi foreldre går også med det rett som det er. Er vi dårligere foreldre av den grunn liksom? Ja, hvis det er en forventning om en litt annerledes kleskode, og du ikke mestrer å se at hettegenser ikke er innafor, da er du ikke en spesielt god forelder. Men det trekker ikke mer ned enn 5 % på foreldreskalaen, så ingen grunn til å frykte at vi sender BV på deg. Anonymkode: da7e8...e79 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå