AnonymBruker Skrevet 18. desember #61 Del Skrevet 18. desember AnonymBruker skrev (2 timer siden): Stor forskjell på utenlandsk dame og utenlandsk mann da Anonymkode: dbb6a...f25 Ja, men de er som regel mer tradisjonelle de også. Krever mer at vi spanderer og gjør forsørger rollen. Så det må vi leve med . Akuratt som om dere hadde funnet en utenlandsk mann som ville at dere skulle vaske og lage mat. Men nå har jeg funnet ei som jobber, hun er litt mer åpen på å ikke være helt tradisjonell, men selvsagt blir det kompromisser. Men man finner ut noe som fungerer sammen, går på samarbeid. Anonymkode: b120b...361 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember #62 Del Skrevet 18. desember AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ja, men de er som regel mer tradisjonelle de også. Krever mer at vi spanderer og gjør forsørger rollen. Så det må vi leve med . Akuratt som om dere hadde funnet en utenlandsk mann som ville at dere skulle vaske og lage mat. Men nå har jeg funnet ei som jobber, hun er litt mer åpen på å ikke være helt tradisjonell, men selvsagt blir det kompromisser. Men man finner ut noe som fungerer sammen, går på samarbeid. Anonymkode: b120b...361 Men hvis de skal være husmødre, skal dere selvfølgelig forsørge dem. Dere kan ikke få i pose og sekk - ei dame som tar alt med hus og barn, og som samtidig bidrar likt økonomisk. Anonymkode: 67235...29c 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember #63 Del Skrevet 18. desember AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Men hvis de skal være husmødre, skal dere selvfølgelig forsørge dem. Dere kan ikke få i pose og sekk - ei dame som tar alt med hus og barn, og som samtidig bidrar likt økonomisk. Anonymkode: 67235...29c Jeg vil ikke ha husmor, er ikke planen heller. Etter norskopplæring søker hun jobber og jeg hjelper henne med det. Vil at vi samarbeider om det dagligdagse. Men sier bare at det er ikke bare damer som blir sammen med utlendinger som får noen kulturelle utfordringer å gå igjennom. Anonymkode: b120b...361 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember #64 Del Skrevet 18. desember AnonymBruker skrev (17 timer siden): Ingen av tilfellene jeg kjenner. Bare fryktelig egoistiske menn. Noen psykopater. Pass opp ungjenter. Anonymkode: 97f1f...548 Det finnes faktisk ordentlige menn som har forlatt dama fordi dama var egoistisk og hensynsløs. Anonymkode: f7366...179 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember #65 Del Skrevet 18. desember DelvisPresley skrev (18 timer siden): Gi de sjansen? Utenlandsk er uaktuelt på grunn av kulturforskjeller, og da mener jeg såklart i hovedsak de som har biografi på engelsk fordi de ikke er vokst opp her. Jeg er 180 selv. Høyde er i utgangspunktet ikke kjempeviktig, men 160 blir for stor høydeforskjell i feil retning. Anonymkode: 5ff98...292 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember #66 Del Skrevet 18. desember AnonymBruker skrev (17 timer siden): Ingen av tilfellene jeg kjenner. Bare fryktelig egoistiske menn. Noen psykopater. Pass opp ungjenter. Anonymkode: 97f1f...548 Noen ganger velger man jo bare feil partner og det kan være mange grunner til det, dersom man setter seg inn i psykologien. Alle er ikke psykopater selv om forholdet mislykkes. Bedre de som tør å gå ut av det, enn å leve ulykkelig resten av livet. Feil skjer. Anonymkode: 59a09...0c1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember #67 Del Skrevet 18. desember I min erfaring er de aller fleste menn på Tinder useriøse, og kun ute etter flyktige forbindelser. Stort fokus på ONS/FF. Anonymkode: 10538...464 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember #68 Del Skrevet 18. desember AnonymBruker skrev (22 timer siden): Får bare ekle stygge menn eller alenefedre. Eller billige menn som puler alt. Tinder er noe dritt. Anonymkode: e6a56...303 🤣 Anonymkode: 7c8b0...ec7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember #69 Del Skrevet 18. desember AnonymBruker skrev (12 timer siden): I stor grad, ja! Begge er land der likestillingen ligger bak. Og jeg er ingen rødstrømpe, men jeg tilbringer heller ikke livet med å ordne opp etter en mann. Jeg samarbeider med min mann. Anonymkode: c3a0e...41f Hvordan ligger likestilling bak i usa og Storbritannia? Anonymkode: ac095...48c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember #70 Del Skrevet 18. desember AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvordan ligger likestilling bak i usa og Storbritannia? Anonymkode: ac095...48c USA er ekstremt religiøst. Barn blir rett som det er giftet bort der i noen tilfeller. Så ikke et likestilling land. U land forkledd som i land. Skjønner ikke at det er Hollywoods hjem. Rart hvor ekstremt mye du kan finne innenfor det arealet. En sær blanding av det mest moderne og det mest dystre skiten vi kan tenke oss. Anonymkode: 6fddb...b42 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 08:49 #71 Del Skrevet torsdag kl 08:49 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hvordan ligger likestilling bak i usa og Storbritannia? Anonymkode: ac095...48c Masse husmødre i begge land. Får et par et barn, så må kvinnen være hjemme med barnet. Barnehage er dyrt eller ikke-eksisterende. Anonymkode: 67235...29c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet torsdag kl 16:32 #72 Del Skrevet torsdag kl 16:32 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Masse husmødre i begge land. Får et par et barn, så må kvinnen være hjemme med barnet. Barnehage er dyrt eller ikke-eksisterende. Anonymkode: 67235...29c Samme gjelder mange andre land, som f.eks Sveits. Der koster barnehageplass 30-35.000,- per måned per barn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stian42 Skrevet torsdag kl 22:55 #73 Del Skrevet torsdag kl 22:55 -jk- skrev (6 timer siden): Samme gjelder mange andre land, som f.eks Sveits. Der koster barnehageplass 30-35.000,- per måned per barn. Hvordan er det mulig å være så dyrt ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet fredag kl 07:33 #74 Del Skrevet fredag kl 07:33 stian42 skrev (8 timer siden): Hvordan er det mulig å være så dyrt ? Er ikke alt dyrt i Sveits? I New York ligger prisen på 12-15.000,- per måned. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stian42 Skrevet fredag kl 08:01 #75 Del Skrevet fredag kl 08:01 -jk- skrev (25 minutter siden): Er ikke alt dyrt i Sveits? I New York ligger prisen på 12-15.000,- per måned. Joda, men med den prisen så dekker du en månedslønn for en ansatt med 3-4 barn i sveits eksemplet ditt. Men ja, her er vi alle med på å dekke det med å betale selv om vi ikke har barn. Det er forskjellen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stian42 Skrevet fredag kl 08:05 #76 Del Skrevet fredag kl 08:05 AnonymBruker skrev (På 18.12.2024 den 22.59): USA er ekstremt religiøst. Barn blir rett som det er giftet bort der i noen tilfeller. Så ikke et likestilling land. U land forkledd som i land. Skjønner ikke at det er Hollywoods hjem. Rart hvor ekstremt mye du kan finne innenfor det arealet. En sær blanding av det mest moderne og det mest dystre skiten vi kan tenke oss. Anonymkode: 6fddb...b42 Da har du eksludert partnere fra hele verden utenom Norden. Om du vil det så er det opp til deg. Nå tenker jeg at en burde være mer åpen til andre synspunkter , kan gjøre kompromiss og ikke være så bastant så går det meste. Man har godt av å dra ut i verden og oppleve andre kulturer, synspunkter og virkeligheter. Nå er det veldig naivt å tro at bare våre er de beste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 08:08 #77 Del Skrevet fredag kl 08:08 stian42 skrev (1 minutt siden): Da har du eksludert partnere fra hele verden utenom Norden. Om du vil det så er det opp til deg. Nå tenker jeg at en burde være mer åpen til andre synspunkter , kan gjøre kompromiss og ikke være så bastant så går det meste. Man har godt av å dra ut i verden og oppleve andre kulturer, synspunkter og virkeligheter. Nå er det veldig naivt å tro at bare våre er de beste. Å oppleve andre kulturer er ikke det samme som å adoptere en kultur som man finner utdatert/ikke liker. Jeg har for eksempel vært i flere muslimske land og opplevd denne kulturen, uten at jeg noen gang kommer til å konvertere til islam, bli sammen med en muslimsk mann eller adoptere muslimske skikker i min egen familie. Anonymkode: 67235...29c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 08:15 #78 Del Skrevet fredag kl 08:15 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Å oppleve andre kulturer er ikke det samme som å adoptere en kultur som man finner utdatert/ikke liker. Jeg har for eksempel vært i flere muslimske land og opplevd denne kulturen, uten at jeg noen gang kommer til å konvertere til islam, bli sammen med en muslimsk mann eller adoptere muslimske skikker i min egen familie. Anonymkode: 67235...29c Tja, du vil finne ut at endel land gjør endel kultur som er fint som ikke har med relgiøse skikker å gjøre. Jeg har filippinsk kone og lærer og gjør litt kompromiss med henne for hennes kultur. Dette handler litt om å være åpen , klare å se ulikheter og tilpasse seg noe. Anonymkode: b120b...361 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 15:37 #79 Del Skrevet fredag kl 15:37 -jk- skrev (8 timer siden): Er ikke alt dyrt i Sveits? I New York ligger prisen på 12-15.000,- per måned. Og barnehage er ikke billigere her til lands. Det er bare at her i Norge subsidieres det av staten! Anonymkode: bf19e...f58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet fredag kl 15:41 #80 Del Skrevet fredag kl 15:41 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Og barnehage er ikke billigere her til lands. Det er bare at her i Norge subsidieres det av staten! Anonymkode: bf19e...f58 Absolutt. Vi velger å bruke pengene på andre ting enn Sveits. De prioriterer f.eks. lav formueskatt og et veldig godt utbygd jernbanenett. Vi prioriterer ting som barnehage. Det former selvsagt samfunnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå