AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #21 Del Skrevet 17. desember 2024 Har vært på julebord etter titalls år i bedriften - og følte meg alene. Har sluttet å møte opp 👍 Anonymkode: 7df47...3f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #22 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Jeg har ikke blitt invitert til teams, og det er her det foregår. Jeg er ikke pedagogisk personell, men har en mindre stilling i skolebiblioteket. Det handler ikke om å betale selv eller ikke. Men å bli inkludert. Skolen hadde et stort overskudd i år. De pleier å spandere også. Som sagt, har blitt invitert tidligere- og virker som at de som jobber i tilsvarende stilling de dagene de gir ut gaver og har julebord får gaver og blir invitert. Anonymkode: 92efd...f3f Har du fortalt leder,( tatt det opp på medarbeidersa f.eks)at du går glipp av beskjeder og avtaler siden de legges på teams? Anonymkode: a6994...f69 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #23 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har du fortalt leder,( tatt det opp på medarbeidersa f.eks)at du går glipp av beskjeder og avtaler siden de legges på teams? Anonymkode: a6994...f69 Aldri blitt innkalt til medarbeidersamtale noensinne.. Anonymkode: 92efd...f3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #24 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er veldig rart om du er ansatt på biblioteket, og så klarer du ikke komme deg på teams. Da må du nesten takke deg selv, for alle ansatte har selv plikt til å følge meldinger som kommer der. Anonymkode: e3efb...7db Ikke fått beskjed om at de har teams en gang. Jeg pleier å få sms når det er noe (men dette glemmes) , så de vet at jeg ikke er invitert til teams. Anonymkode: 92efd...f3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #25 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har du fortalt leder,( tatt det opp på medarbeidersa f.eks)at du går glipp av beskjeder og avtaler siden de legges på teams? Anonymkode: a6994...f69 Men nå som du sier det er det jo veldig rart, jeg har altså en annen jobb også- og der er det medarbeidersamtaler.. Anonymkode: 92efd...f3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PM75 Skrevet 17. desember 2024 #26 Del Skrevet 17. desember 2024 Ta en prat med lederen din om dette. Trolig har hen altfor mye å gjøre og dette er årsaken til at ting glipper. Å ta dette via tillitsvalgt uten å prate med leder først styrker ikke akkurat forholdet dere imellom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #27 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har ikke blitt invitert til teams, og det er her det foregår. Jeg er ikke pedagogisk personell, men har en mindre stilling i skolebiblioteket. Det handler ikke om å betale selv eller ikke. Men å bli inkludert. Skolen hadde et stort overskudd i år. De pleier å spandere også. Som sagt, har blitt invitert tidligere- og virker som at de som jobber i tilsvarende stilling de dagene de gir ut gaver og har julebord får gaver og blir invitert. Anonymkode: 92efd...f3f Men har du logga på teams ned jobbmailen din å sjekka hva du har tilgang til? Anonymkode: 2661c...af1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #28 Del Skrevet 17. desember 2024 Invitert til teams? Dette må du jo fikse selv? Anonymkode: ac61e...a3e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #29 Del Skrevet 17. desember 2024 Er dette en privat skole? Anonymkode: a4554...b16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #30 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Er dette en privat skole? Anonymkode: a4554...b16 Nei. Offentlig skole. Anonymkode: 92efd...f3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #31 Del Skrevet 18. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Invitert til teams? Dette må du jo fikse selv? Anonymkode: ac61e...a3e Ikke når det er via link. Da treng invitasjon til møte Anonymkode: 566e1...ada Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #32 Del Skrevet 18. desember 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Har en 30% stilling i jobb nr to som jeg har hatt i over ti år. I mange år fikk jeg julegave og invitasjon til julebord, sommeravslutning etc. Dette er en skole. De siste to årene har julegave og invitasjon til tilstelninger for ansatte uteblitt, mens kollegaer forteller om stort overskudd av julegaver som ble kastet etter jul og som ikke forstår hvorfor jeg ikke får. Jeg har derfor tatt det opp, så sånn sett er det jo en løsning antakelig. Men er det feil av meg å oppleve dette som sårt? Føler meg så ekskludert. Har en annen fast jobb også hvor jeg i motsetning er veldig inkludert, så kontrastene blir så store. Føler meg glemt, og kollegaene mener også at det er antakelig årsaken også.. og det føles jo ikke greit ut. Må nevne at leder ofte glemmer å gi meg viktige beskjeder som angår min arbeidsdag og.. Anonymkode: 92efd...f3f Dette møte må du ha med degvtillitsvalgt i ellers er det bare å se seg om etter ny jobb. Anonymkode: 258e7...352 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gjest:) Skrevet 18. desember 2024 #33 Del Skrevet 18. desember 2024 (endret) AnonymBruker skrev (11 timer siden): Ikke fått beskjed om at de har teams en gang. Jeg pleier å få sms når det er noe (men dette glemmes) , så de vet at jeg ikke er invitert til teams. Anonymkode: 92efd...f3f Altså her lukter det veldig at beskjeder fra arbeidsgiver blir sendt ut på Teams og at arbeidsgiver ikke er klar over at du ikke bruker Teams. Har du egen jobb-pc? Har du epostadresse på skolen? Om ikke du har egen pc på jobb, så last ned teams på mobilen din og sjekk om du kan logge deg på med samme epostadresse og passord som til skole-eposten eventuelt. Det høres veldig usannsynlig ut at ikke du også har en bruker på teams. Det høres totalt overkill ut å kontakte tillitsvalgt her. Spør IT ansvarlig på skolen om hvordan du får tilgang til Teams. Dersom det faktisk er tilfelle at du ikke hartilgang, så spør leder OG it-ansvarlig om du kan få en bruker og så begrunner du det med at du går glipp av beskjeder. Hvis du fortsatt ikke får tilgang, da først kan du snakke med tillitsvalgt. Endret 18. desember 2024 av gjest:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #34 Del Skrevet 18. desember 2024 gjest:) skrev (29 minutter siden): Altså her lukter det veldig at beskjeder fra arbeidsgiver blir sendt ut på Teams og at arbeidsgiver ikke er klar over at du ikke bruker Teams. Har du egen jobb-pc? Har du epostadresse på skolen? Om ikke du har egen pc på jobb, så last ned teams på mobilen din og sjekk om du kan logge deg på med samme epostadresse og passord som til skole-eposten eventuelt. Det høres veldig usannsynlig ut at ikke du også har en bruker på teams. Det høres totalt overkill ut å kontakte tillitsvalgt her. Spør IT ansvarlig på skolen om hvordan du får tilgang til Teams. Dersom det faktisk er tilfelle at du ikke hartilgang, så spør leder OG it-ansvarlig om du kan få en bruker og så begrunner du det med at du går glipp av beskjeder. Hvis du fortsatt ikke får tilgang, da først kan du snakke med tillitsvalgt. Leder vet at jeg ikke er på teams. Vanskelig å forklare alle omstendigheter uten at det fremstår igjenkjennbart, så dere må bare stole på dette med teams. Stillingen er litt usynlig, uten at jeg kan gå inn på hvorfor.Kanalen alt har blitt kommunisert igjennom er SMS og da er det beskjeder som har med min stilling direkte å gjøre som ikke angår noen andre. Det har vært ulike ledere gjennom tidene. For veldig mange år siden nå (over ti år siden) glemte de f.eks også å sende inn papirer til foreldrepermisjon. Det har også vært enkelttilfeller hvor de har glemt å sende inn sykemelding bilag (den gang da det var et annerledes system). Dette er veldig lenge siden og har ikke skjedd siden.. poenget er; det er flere ledere gjennom tidene som har glemt. jeg har forståelse for at min stilling er lett å glemme bort litt, men det er likevel greit å bli anerkjent som ansatt. Jeg jobber ikke mye, jeg jobber ikke når andre jobber- men jeg har jobbet her i MANGE år. Jeg har jo en annen jobb på fulltid hvor jeg er inkludert og har alle verktøy, beskjeder og alt- så jeg er jo godt ivaretatt ellers. Dette er jo bare en jobb på si, men siden jeg har vært der i en evighet vil jeg gjerne bli sett litt. Anonymkode: 92efd...f3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå