AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Del Skrevet 5 timer siden Noen som har søkt kreditorer om ettergivelse/sletting av renter på gammel gjeld? Hvordan fikk dere frem, eventuelt? Anonymkode: 5f006...8d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #2 Del Skrevet 5 timer siden Min svoger fikk slettet 80 000,- nylig. Vet ikke hvordan han fikk det gjennomført Anonymkode: c6874...c0a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Min svoger fikk slettet 80 000,- nylig. Vet ikke hvordan han fikk det gjennomført Anonymkode: c6874...c0a Oi! Hadde vært kjekt å vite hvordan han fikk det til ☺️ Anonymkode: 5f006...8d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Oi! Hadde vært kjekt å vite hvordan han fikk det til ☺️ Anonymkode: 5f006...8d5 Luksusfellens fremgangsmåte er å love kreditor en større en gangs betaling der og da mot at de sletter/ettergir en del av rentene (om ikke alle). F.eks si at "jeg har 25 000 å betale på gjeld akkurat nå, og dere er en av flere kreditorer jeg har. Hvor mye av rentene er dere villige til å slette, hvis jeg velger å betale dere hele beløpet?" De fleste kreditorer som ikke har fått penger på en stund er gjerne veldig interesserte i å få tilbake så mye som mulig av de utlånte pengene, så de kan tenke seg å slette noe av/all renten til gjengjeld, for å ikke tape noe av hovedstol (den opprinnelige lånesummen). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Del Skrevet 5 timer siden Million skrev (1 minutt siden): Luksusfellens fremgangsmåte er å love kreditor en større en gangs betaling der og da mot at de sletter/ettergir en del av rentene (om ikke alle). F.eks si at "jeg har 25 000 å betale på gjeld akkurat nå, og dere er en av flere kreditorer jeg har. Hvor mye av rentene er dere villige til å slette, hvis jeg velger å betale dere hele beløpet?" De fleste kreditorer som ikke har fått penger på en stund er gjerne veldig interesserte i å få tilbake så mye som mulig av de utlånte pengene, så de kan tenke seg å slette noe av/all renten til gjengjeld, for å ikke tape noe av hovedstol (den opprinnelige lånesummen). Dette vil vel ikke funke på et "vanlig forbrukslån" der man har betalt fakturaer som kommer? Hadde vert greit å få ned renten. Anonymkode: 6310f...81e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 5 timer siden #6 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette vil vel ikke funke på et "vanlig forbrukslån" der man har betalt fakturaer som kommer? Hadde vert greit å få ned renten. Anonymkode: 6310f...81e Nei det er nok lite sannsynlig. De ettergir jo gjerne helst renter hvis det innebærer noe lønnsomt for dem selvsagt. Som å få inn mer penger av det de har lånt ut og som har sett dårlig ut en stund. Betaler man pliktskyldig hver måned har de jo bare tjent på deg som kunde. Det eneste jeg kan tenke meg er at man bruker argumentet at du vil låne samme beløpet i et annet firma som har bedre renter og flytte lånet til dem. Da kan du spørre om de er villige til å sette ned renten sin til deg for at du skal bli værende som lånekunde? Det eneste er jo at de som kredittinstitusjon nok har stålkontroll på hva som tilbys av renter hos alle konkurrenter på markedet, så... ikke overdriv rentenivået du liksom har mulighet til å få hos en konkurrent om du bytter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #7 Del Skrevet 5 timer siden Enn gjeld som har gått til inkasso for flere år siden, er det noen mulighet for å få slettet sånn type renter? Anonymkode: 5f006...8d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå