Gå til innhold

Slankesprøyter mot spiseforstyrrelse

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hun insisterer på at det er sånn, men tror fortsatt egentlig ikke på henne. Blir jo bare mer bekymret når hun går ned i vekt for hver måned som går , og at hun juger om dette i tillegg. 

ts

Anonymkode: cd5c3...132

Må da være greit at hun går ned i vekt om hun har bmi på 25 og ikke trives med det? Jeg tror du skal overse den evt. lyvinga. Dette er jo noe du ikke har rett til å grave i, så hun lyver sikkert fordi hun ikke ønsker å dele en evt. sannhet med deg. 

Anonymkode: 42b37...a74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Må da være greit at hun går ned i vekt om hun har bmi på 25 og ikke trives med det? Jeg tror du skal overse den evt. lyvinga. Dette er jo noe du ikke har rett til å grave i, så hun lyver sikkert fordi hun ikke ønsker å dele en evt. sannhet med deg. 

Det kan være bmi er lavere altså. Ser kanskje sånn ut. Uansett, hun innrømmer å ha problemer med mat, og at hun får hjelp av slankesprøyter til å få et normalt forhold til mat, det er jo det som skurrer. Også er det hvor raskt hun har gått ned..

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du må ha bmi på 30 el mer for å resept på slankesprøyter i Norge.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (4 minutter siden):

Du må ha bmi på 30 el mer for å resept på slankesprøyter i Norge.

Vet det, er ihvertfall det jeg leser over alt. Derfor jeg reagerer så på det hun sier. 

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke mulig å få tak i det på det illegale markedet, eller i utlandet? Hun sier det er wegovy 

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Men hvorfor er det så viktig for deg hvordan hun får tak i det?

Anonymkode: 4cf3a...20f

Jeg er bekymret for henne og hun juger mest sannsynlig, det gjør meg ikke noe mindre bekymret 

ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til at enkelte med overspisingslidelse har fått prøve slankesprøyter.

Anonymkode: ef49d...fdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.12.2024 den 18.00):

Ja, skjønner den når det gjelder overspising, litt annerledes vil jeg tro når du sulter deg?

Jeg tror matstøy er matstøy, om det er trangen til å overspise eller til å ha rigid matinntak. Men om det fungerer er en annen sak, men tenk hvor fantastisk det kunne vært om det faktisk gjorde det? Wegovy er fantastisk medisin, oppfølgingen not so much. Mennesker med spiseforstyrrelser (der det foreligger diagnose) burde hatt oppfølging i spesialisthelsetjenesten samtidig som de får medisinsk behandling.

Anonymkode: c4a83...4c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hun ha underliggende diabetes-lidelse? Da er gjerne behandling ozempic . Utover dette høres det jo merkelig ut.. injeksjoner med tanke om vektnedgang skal kun gis dem som har et reelt behov for å gå ned i vekt, basert på de kjente kriteriene bmi 30

osv

Anonymkode: bc431...561

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.12.2024 den 15.53):

Fikk høre om ei som fikk slankesprøyter fordi hun slet med et normalt forhold til mat. Hun spiste ikke i redsel for å bli tjukk. Legen hadde gitt henne slankesprøyer slik at hun kan få et normalt forhold til mat og ikke være redd for å spise. Tipper hun ikke har BMI høyere enn maks 25. Vet ikke om jeg tror på henne, noen som har hørt om liknende?

Må minst ha BMI på 27 for å få denne typen behandling i Norge. Man mister matlysten, så der hadde blitt krise for en som er tynn allerede.

Men tipper at det er normalt for skuespillere, modeller etc i utlandet, for å holde en lav kropsvekt og klare å spise lite.

Anonymkode: 95a26...7f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Kan hun ha underliggende diabetes-lidelse? Da er gjerne behandling ozempic . Utover dette høres det jo merkelig ut.. injeksjoner med tanke om vektnedgang skal kun gis dem som har et reelt behov for å gå ned i vekt, basert på de kjente kriteriene bmi 30

osv

Anonymkode: bc431...561

Hun bruker wegovy sier hun

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I første innlegg skriver du at det er «ei du har hørt om». Senere i tråden sier du at det er ei venninne. Hvis du ikke har snakket med henne selv, men hørt det via andre, kanskje la det ligge? Hvis hun har fortalt deg det selv, bør du undersøke mer.

Skjønner godt at det er viktig å få avdekket om det er legen som har skrevet det ut, eller om det er selvmedisinerin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bergknapp skrev (6 timer siden):

I første innlegg skriver du at det er «ei du har hørt om». Senere i tråden sier du at det er ei venninne. Hvis du ikke har snakket med henne selv, men hørt det via andre, kanskje la det ligge? Hvis hun har fortalt deg det selv, bør du undersøke mer.

Skjønner godt at det er viktig å få avdekket om det er legen som har skrevet det ut, eller om det er selvmedisinerin.

Jeg har snakket med henne selv..

ts

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...