Gå til innhold

Har et dilemma hvordan jeg skal kle meg og oppmerksomhet fra damer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette gjelder mer i utelivet scenario. Jeg har ikke akkurat det peneste ansiktet. Vil rangere meg selv middles eller kanskje litt under det. Sier ikke dette fordi jeg har dårlig selvtillit, men jeg er bare realist. Men jeg har en muskuløs kropp. Ikke akkurat om bodybuilder med sixpack, men markerte armer og litt v-tape overkropp figur. Har ikke sixplack, men flat mage. Litt sideflesk, men ikke mye. Burde jeg gå med skjorte som dekker overkroppen eller dress som mange damer liker? Eller burde jeg gå med tettsittende t-skjorter eller korte armer polo-skjorter? 

Anonymkode: dc20d...831

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Varier utifra hva du føler for 😊 Kanksje finner du hva som virker ved å teste. 

Anonymkode: 38f5a...9b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo an på settingen og stedet? En innsvingt skjorte er fint på de mennene som kler det, dress er fint når man skal være mer pyntet, t-skjorte er når det er helt uformelt

Anonymkode: 958ba...c05

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er på twitter, så bør du lese deg gjennom trådene til Menswear guy. Det finnes ingen som er bedre på dette. Og så er han morsom også. Skikkelig vittig humor. @dieworkwear

Anonymkode: f1898...391

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke ha brukt dress dersom det ikke passer inn. Du må tilpasse tid og sted. Se hva de som får oppmerksomhet av damene har på seg + tid og sted. Sørg for at skjorten sitter fint, det kan ofte være penere å få hjelp på en litt dyrere butikk med skjorter med litt dyrere stoff. De sitter bedre, holder formen og varer lengre. 

Anonymkode: cbb04...719

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke bruk dress på utested. Det passer ikke inn. Kle deg litt penere enn til daglig, og få gjerne hjelp til å finne noe som passer din fasong og farger. Ha velstelt hår og skjegg om du har det. 

Anonymkode: 6d47c...758

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør en dame om hjelp som du syns har god still sans. 

finn ut hva type stil du liker. Du skal være opp kledd ikke kledd ut :)

vær ren, fiks hår og skjegg hos frisøren.

har du synlig tannproblemer fix det.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan for eksempel ha et antrekk som dette, det går til de fleste anledninger. Pent, men ikke for pyntet.

Image in slide number 1 for product Marineblå Polo Nisa

Anonymkode: 2910a...470

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare nevne det: Ikke forsøk å vise frem musklene dine.

Vi ser at du er veltrent, omtrent uansett hvilke klær du går i. Å åpenbart vise seg frem virker bare mot sin hensikt.

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Du kan for eksempel ha et antrekk som dette, det går til de fleste anledninger. Pent, men ikke for pyntet.

Hehe. Tydelig at vi er veldig forskjellige, for jeg ville bare tenkt at denne karen hadde stjålet mammas genser. Akkurat den V-halsen ble veldig feminin, og det hjelper ikke på at genseren er ekstra trang og lang nederst på ermene, slik at han får en søt liten ballongpuff-effekt. Ikke kledde han fargen på buksa heller.

Endre til rund hals (evt. V med skjorte under), kortere og/eller videre mansjetter (kanskje det heter noe annet når det er snakk om genser), og en mer flatterende farge på buksa så skal jeg si meg enig i at det er et pent og anvendelig antrekk. Bonus med videre ermer: Du kan dra dem litt opp og vise frem underarmene. Mange kvinner synes det er en veldig tiltrekkende del av mannekroppen.

Anonymkode: db79c...86d

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hehe. Tydelig at vi er veldig forskjellige, for jeg ville bare tenkt at denne karen hadde stjålet mammas genser. Akkurat den V-halsen ble veldig feminin, og det hjelper ikke på at genseren er ekstra trang og lang nederst på ermene, slik at han får en søt liten ballongpuff-effekt. Ikke kledde han fargen på buksa heller.

Endre til rund hals (evt. V med skjorte under), kortere og/eller videre mansjetter (kanskje det heter noe annet når det er snakk om genser), og en mer flatterende farge på buksa så skal jeg si meg enig i at det er et pent og anvendelig antrekk. Bonus med videre ermer: Du kan dra dem litt opp og vise frem underarmene. Mange kvinner synes det er en veldig tiltrekkende del av mannekroppen.

Genser med skjorte under kan være pent, men det blir fort veldig varmt om du er ute på byen.

Det er folk som kan klær som setter sammen disse antrekkene, så at du ikke synes buksen passer til genseren, vel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Genser med skjorte under kan være pent, men det blir fort veldig varmt om du er ute på byen.

Det er folk som kan klær som setter sammen disse antrekkene, så at du ikke synes buksen passer til genseren, vel...

Jeg sa ikke at buksa ikke passet til genseren, jeg sa at mannen ikke kledde fargen på buksa. Fargen harmonerer ikke med undertonen i huden hans. Det ville sett enda verre ut om det var genseren som hadde den fargen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

For jålete genser. Prøv arbeidstøy for garasje. 

Anonymkode: 269ad...3c7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg sa ikke at buksa ikke passet til genseren, jeg sa at mannen ikke kledde fargen på buksa. Fargen harmonerer ikke med undertonen i huden hans. Det ville sett enda verre ut om det var genseren som hadde den fargen.

Det synes ikke jeg. Men så er det TS som trenger tips, hvilken hudtone han har vet vi ikke, og dette var kun et eksempel på noe som kan passe sånn bredt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det synes ikke jeg. Men så er det TS som trenger tips, hvilken hudtone han har vet vi ikke, og dette var kun et eksempel på noe som kan passe sånn bredt.

Greit nok det, men farger spiller også en viktig rolle hvis målet er å ta seg best mulig ut. Selv en hettegenser kan bidra til å gjøre deg mye finere hvis nyansen er riktig. En blå genser er ikke en blå genser. Den kan være varm, kald, nøytral, grålig dus, brunlig dus, intens, dyp, osv. Alle kler forskjellige ting. Mye kan være ok selv om det ikke er våre beste farger, men farger som harmonerer med egen undertone og nivå av saturering får en til å skinne, mens farger som ikke harmonerer får en til å se syk ut, type gulsott/rødmusset/grålig, alt ettersom. Dette er noe vi (kanskje spesielt kvinner?) lett kan legge merke til, selv om vi ikke kobler det direkte til fargevalg. Det er liksom bare noe som ser off ut.

De fleste gidder forståelig nok ikke å sette seg inn i fargeteori bare for å finne noe å ha på seg, men det er lurt å prøve forskjellige farger, for når du sammenligner to forskjellige alternativer er det ofte lett å se denne effekten selv.  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

For jålete genser. Prøv arbeidstøy for garasje. 

Anonymkode: 269ad...3c7

Ok, da...

image?url=https%3A%2F%2Fholzweiler.centracdn.net%2Fclient%2Fdynamic%2Fimages%2F4665_91dcebf1ec-21046-1304_1315-1200x1600.jpg&w=3840&q=75&dpl=dpl_276bXTXHuzS75dfgyGa77XKWwUjS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Her er årsaken til at du ikke skal høre på råd fra KG. Akkurat den v-halsen der er det som er ekstremt populært for tiden. Rund hals var sikkert kult på tidlig 2000-tallet når man handla på Jack&Jones og spiste gryterett med pariserloff på Lørdagene. 

Om du lurer på hva du skal ha på deg så bare se hva populære menn faktisk går med. Menn som faktisk tiltrekker seg attraktive jenter. Ikke så nøye hva Trude på 48 synes er pent av klær da det ikke er hun du kler deg for uansett. 

Anonymkode: f72c6...f43

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er mest deg og hva sier lommeboka? Ikke ruiner deg på for dyre klær, og ta på deg noe som passer inn og som du føler deg fin i. 

Når det gjelder muskler og utseende: jeg datet en del veltrente karer i sin tid, men endte opp med en som hadde litt polstring. In the end var det personlighet, smil, humor og sjarm som triumfet. Vi er fremdeles gift og har det kjempefint sammen etter 20 år. 

Anonymkode: c5dd2...07b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Her er årsaken til at du ikke skal høre på råd fra KG. Akkurat den v-halsen der er det som er ekstremt populært for tiden. Rund hals var sikkert kult på tidlig 2000-tallet når man handla på Jack&Jones og spiste gryterett med pariserloff på Lørdagene. 

Om du lurer på hva du skal ha på deg så bare se hva populære menn faktisk går med. Menn som faktisk tiltrekker seg attraktive jenter. Ikke så nøye hva Trude på 48 synes er pent av klær da det ikke er hun du kler deg for uansett. 

Anonymkode: f72c6...f43

Så vidt jeg kan se har han ikke sagt noe om hvorvidt han kler seg for Trude på 48 eller Thea på 22. At noe er populært blant populære menn betyr på ingen måte at det dermed er klær som foretrekkes av kvinner, akkurat som flertallet av menn ikke syntes formløse plagg i jeans- og beigenyanser var det flotteste de kunne tenke seg på unge kvinner. De peneste var så klart pene, formløse sekkeplagg til tross.

Rund hals og V-hals er begge tidløse nok til at det er null problem å velge seg ut det man liker best, men varianten på bildet over er en feminin utgave, med trange, lange mansjetter, og med sin slappe krage som legger seg i det som ender opp med å se ut som en høy variant av princess neckline. Det kan for så vidt være hot med en mann som kler seg feminint, men da en mer gjennomført stil, ikke med vanlig bukse og genseren han har stjålet fra Trine på 56 ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...