Gå til innhold

Amming, fast føde, jobbstart

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg begynner på jobb i januar og er litt rådvill på hvordan vi skal løse det med mat og melk til babyen. Baby er 9måneder nå og spiser grøt med stor apetitt, men de andre middagene går så vidt ned. Hun får mulighet til å spise selv, og vi gir mos med skje, men det er altså bare grøtene som hun spiser godt av. Derfor ammer vi fortsatt 4-6 ganger om dagen. Og ganske mange flere ganger på natta(der er nok mer kos enn mat). 
Jeg får en time ammefri som jeg skal ta ut på slutten av arbeidsdagen tror jeg(bor for langt unna til å kjøre hjem midt på dagen). 
Jeg får ikke til å pumpe meg, med mindre jeg har melkespreng. 

Hvordan løser vi dette? Skal far gi MME for å supplere? Noen tips? Jeg hadde lyst å kutte nattammingen for å være litt mer ovenpå, men vet ikke om jeg tør det, når baby fortsatt trenger en del næring. 

Anonymkode: 8d4cb...5ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Derfor det er så håpløst at mor tvinges ut i jobb så tidlig, men det er en annen diskusjon. Kan dere ha ulike tilsetninger i grøten? Forskjellige fruktmoser, most gulrot osv.? Så blir det litt annet enn bare grøt 😊

Anonymkode: 192cc...176

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Baby skjønner raskt at puppen ikke er der, og kommer nok til godta mer annen mat når du er borte. Men kan jo alltids tilby MME på flaske etter måltid uansett. Nattammingen sluttet jeg med begge to når jeg gikk ut i jobb ved 8 mnd. Far tok det og gikk seg fint til etter et par dager :) 

Anonymkode: 9cbea...d20

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Drikker hun vann på flaske? Jeg begynte å jobbe litt da baby var 7 mnd, og da pumpet jeg så hun fikk melk mens jeg var på jobb. Jeg fikk heller ikke til å pumpe så mye, men etter rundt 7-8 timer borte, gikk det greit å få ut en del. Det tok ikke mange månedene før baby klarte seg fint uten melk, da ga vi heller mat og vann til jeg kom hjem. Baby har alltid lagt godt på seg, så skjønner at det kanskje ikke er lurt i alle tilfeller.

Uavhengig av jobbstart høres det smart ut å blande forskjellig i grøten, så hun får litt andre smaker og teksturer. Eggeplomme og nøttesmør er fint for å få litt fett. Kiwi, bær, sitron og appelsin har vi brukt for å få c-vitamin. Men jeg lagde hjemmelaget grøt, så da må man passe litt mer på å få ulike næringsstoffer.

Høres lurt ut å fortsette med nattammingen litt til, spesielt når du blir mye borte på dagen. Skjønner godt at det er slitsomt, men det er ikke sikkert at søvnen blir noe bedre av å slutte heller. 

Anonymkode: 54fda...636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...