AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #1 Del Skrevet 17. desember 2024 Har aldri visst at man skal ha salt inn oppvaskmaskinen. Kan man bruke bordsalt, flaksalt eller spesialsalt? Anonymkode: 5812a...4dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #2 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har aldri visst at man skal ha salt inn oppvaskmaskinen. Kan man bruke bordsalt, flaksalt eller spesialsalt? Anonymkode: 5812a...4dc Ikke sikkert du må, kun dersom det er mye kalk i vannet der du bor. Her i Stavanger trengs det f.eks ikke. Bruker du vaskekapsler trenger du det kanskje heller ikke (men sjekk på kapselen). Ellers kjøper du billig salt i pakker som står ved oppvaskmidlene i butikken. Anonymkode: 3df68...b0a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muskath Skrevet 17. desember 2024 #3 Del Skrevet 17. desember 2024 Det skal være grovt salt, det beste er salt beregnet på oppvaskmaskin. Vanlig salt er ikke bra, har jeg lest. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #4 Del Skrevet 17. desember 2024 Vanlig salt, kjøp den billigste havsalt, storpakke, i en butikk. Og, du trenger kanskje ikke det i det hele tatt, om vannet ikke er hardt der du bor, Anonymkode: 5a876...053 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #5 Del Skrevet 17. desember 2024 Bor i Bergen sentrum og bruker Sun oppvasktabletter. Symbolet for salt lyser på oppvask maskinen, men har ikke visst hva det har betydd før nå. Ts Anonymkode: 5812a...4dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #6 Del Skrevet 17. desember 2024 Dette har jeg aldri hørt før. Salt i oppvasken? Anonymkode: 04932...583 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muskath Skrevet 17. desember 2024 #7 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Dette har jeg aldri hørt før. Salt i oppvasken? Anonymkode: 04932...583 Du ser det hvis det legger seg kalk i maskinen, da trengs det salt. Det er en beholder som kan skrues opp der du heller saltet i. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #8 Del Skrevet 17. desember 2024 Her har maskinen etterspurt salt og glansemiddel fra dag 1😂 Anonymkode: 408f1...4fc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #9 Del Skrevet 17. desember 2024 Denne tråden må jeg følge.. aldri hørt om salt i oppvaskmaskinen. Hvor i maskinen skal det? Hva heter saltet som kan brukes? Hvor ofte? Anonymkode: decab...425 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #10 Del Skrevet 17. desember 2024 Det er ikke snakk om bordsalt. Om det er kalk i vannet, kan dette bygge seg opp i maskinen. Mange gode tips på nettet for å vedlikeholde oppvasksmaskinen helt selv 4. Bruk sitronsyre eller eddik for å fjerne kalk. Rengjøring av oppvaskmaskinen med sitronsyre eller eddik er effektivt for å fjerne kalk, men bør kombineres med såpe hvis du skal fjerne fettrester og annet smuss. https://gjoerdetselv.com/dagligdags/rengjoring/8-tips-for-rengjoring-av-oppvaskmaskinen Anonymkode: d40e7...67e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #11 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Her har maskinen etterspurt salt og glansemiddel fra dag 1😂 Anonymkode: 408f1...4fc Det er fordi kamrene for salt og glansemiddel er tomme. Bruker du vaskekapsler (tips/pods) når du vasker har de sannsynligvis begge deler i seg, så maskinen får det den trenger selv om den ikke er klar over det. Min 15 gamle oppvaskmaskin etterspurte også salt og glansemiddel, i den nye lyser den ikke selv om kamrene er tomme, da kapslene har blitt det vanligste vaskemiddelet. Anonymkode: 3df68...b0a 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #12 Del Skrevet 17. desember 2024 Den er laget for mage land, i f.eks deler av Frankrike er vannet så fult av kalk at man må bruke salt, det er ikke nødvendig i Norge. Bare å finne frem bruksanvisninge og skru det av. Anonymkode: 3268d...968 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vegglampe Skrevet 17. desember 2024 #13 Del Skrevet 17. desember 2024 Jeg bruker både glansmiddel og salt i oppvaskmaskinen. Her inneholder vannet mye kalk til tross for kommunalt vann. Kjøper salt på normal butikken. Finnes i vaskemiddel avdelingen. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2024 #14 Del Skrevet 20. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 17.12.2024 den 10.40): Ikke sikkert du må, kun dersom det er mye kalk i vannet der du bor. Her i Stavanger trengs det f.eks ikke. Bruker du vaskekapsler trenger du det kanskje heller ikke (men sjekk på kapselen). Ellers kjøper du billig salt i pakker som står ved oppvaskmidlene i butikken. Anonymkode: 3df68...b0a Jeg bor i Stavanger og fikk nylig noe varsellys på min oppvaskmaskin og trodde det var noe galt. Viste seg å være varsel for påfylling av salt. Brukte da grovt havsalt, siden det var det eneste jeg hadde tilgjengelig og varselet forsvant. Anonymkode: 4af20...643 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2024 #15 Del Skrevet 20. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 17.12.2024 den 10.37): Har aldri visst at man skal ha salt inn oppvaskmaskinen. Kan man bruke bordsalt, flaksalt eller spesialsalt? Anonymkode: 5812a...4dc I den gamle oppvaskmaskinen vår brukte jeg ved en feil, grunnet manglende kunnskap, bordsalt. Den levde i 15 år ca. Før den tok kvelden. Pumpen gikk i stykker. Nå fikk jeg beskjed ved kjøp av ny Bosch maskin at det skal brukes spesialsalt for oppvaskmaskiner for å bevare maskinen best mulig. Så kjøper salt på Power, passer på å få bonus på kjøpet, og gjør som selger anbefalte. Har og lest bruksanvisningen til maskinen der dette står. Anonymkode: e8a2d...c5d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2024 #16 Del Skrevet 20. desember 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg bor i Stavanger og fikk nylig noe varsellys på min oppvaskmaskin og trodde det var noe galt. Viste seg å være varsel for påfylling av salt. Brukte da grovt havsalt, siden det var det eneste jeg hadde tilgjengelig og varselet forsvant. Anonymkode: 4af20...643 Lampen lyser når beholderen er tom, når du fyller på slukker lyset. Dette skjer helt uavhengig av kalkmengden i vannet, med mindre du har stilt inn sensor for det. Anonymkode: 3df68...b0a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå