Gå til innhold

Snille menn - hvorfor er ikke det attraktivt?

Mann 53

Anbefalte innlegg

Roci skrev (2 minutter siden):

Som flere her sier og som du også selv er inne på, så dater du antakelig feil damer 🥰 Som kvinne på samme alder som deg, finner jeg snille menn attraktivt, og jeg har da også funnet meg en snill mann som jeg har vært samboer med i 6 år nå. I tillegg til de egenskapene du nevner (eller - han er ikke god på å se hva som trengs i huset, men han sier heller aldri nei om jeg ber ham gjøre noe), så får han meg til å le - hver dag, han erter meg og flørter med meg selv om vi har vært sammen i 7 år, han er interessant som person, og vi har mange felles interesser og lik musikksmak. Det handler kanskje om at det må oppstå kjemi/følelser, og det oppnår man rett og slett ikke med alle.

Så herlig 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Knirke skrev (13 minutter siden):

I hodet til en mann:

"Snill" = Banker ikke opp kona.

"Tar del i husarbeid" = Setter sin egen tallerken inn i oppvaskmaskinen.

Det må nok litt mer til, ja... Man kan ikke ha "snill" som eneste personlighetstrekk. Noe som alle kvinner vil ha (og da mener jeg ALLE) er en driftig mann som kan snekre og fikse ting utover å bytte ei lyspære. Å være flink til å lage mat er heller aldri negativt. Glad i dyr? STORT pluss. Opptatt av å ta vare på kropp og helse (uten å overdrive): Også stort pluss.

For noe rør. Nesten ingen menn i Norge banker opp kona.

Er dere kvinner på KG i det hele tatt i NÆRHETEN av å tenke rasjonelt? 

Punkt en må jo være å lese trådens HI uten at mannehatet velter frem. Menn stemples som bitre og ekle over en lav sko, men realiteten er jo at det er kvinnene som oser bitterhet med disse latterlige innleggene....

Er dette 3. klasse på barneskolen? For et nivå...

Anonymkode: 52fa2...c96

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Å ikke banke kona er opplagt et krav for å være snill, men ikke tilstrekkelig.

Resten av posten din er vel bare en oppramsing av helt andre ting som også er viktig for deg.

Anonymkode: 8311d...997

Nei, ikke nødvendigvis viktig for akkurat meg, men det er eksempler på kvaliteter som alle kvinner setter pris på. Hva man vektlegger mest er jo veldig individuelt.

En mann kan fint ha mange gode kvaliteter, og så har han samtidig én egenskap som er en fullstendig dealbreaker som får vektskåla til å tippe over på "nei". Ved å avvise en mann som f.eks røyker, gamer eller er overvektig (dealbreakere for meg personlig) så får man høre at man har "for høye krav", for mannen var jo snill.

Greit nok, men da vil jeg heller være singel.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ts beskriver høres kjempe-ok ut. Jeg er ikke interessert i spenning og bad boys, men solid forutsigbarhet og et hyggelig mannemenneske som kan stoles på og snakkes med. 

Anonymkode: af32b...2ad

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Punkt en må jo være å lese trådens HI uten at mannehatet velter frem. Menn stemples som bitre og ekle over en lav sko, men realiteten er jo at det er kvinnene som oser bitterhet med disse latterlige innleggene....

Å forstå ironi og sarkasme er kanskje ikke din sterkeste side?

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Kan bare ta meg selv: som ung mann i begynnelsen av voksenlivet så var jeg den alle damer ville være venner med, fordi jeg var snill, oppmerksom og ville de vil. Men det var ikke meg de gikk til sengs med.

I slutten av 20-årene begynte jeg å gi fa** i de samme damene. Ble tøffere og røffere. Ga generelt litt mer fa**. Da begynte jeg å vasse i velvillige damer, inkludert de samme damene som var venner tidligere. 

Anonymkode: 7b3cc...24c

Bor du på et veldig lite sted og ser ikke utenfor bygda? For jeg skjønner ikke premisset en gang. Mange folk som jeg avviste - eller lengtet etter! - da jeg var 20 har jeg da aldri møtt igjen siden. Antageligvis bor vi ikke i samme by en gang. Men hvem vet? 

Anonymkode: 500ba...e88

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingenting er mer maskulint og attraktivt enn en mann som er snill, trofast og som passer på flokken sin. Får man i samme slengen med egenskaper som omgjengelig og kjekk så er det en innertier 

Anonymkode: 773a8...261

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Så av alle innleggene her, så tok du dette og brukte det til å generalisere alle kvinnene på KG? Men hoppet glatt over resten av innleggene fra kvinner som ønsker seg eller har en snill mann som de elsker og er takknemmelige for? 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mann 53 skrev (1 time siden):

Kanskje det er jeg som ikke forstår (M53, skilte meg og datet i 2 år). Men, hvorfor er ikke snille menn så attraktive? Blir vi for kjedelige? Når en mann både er snill, tar stor del av hus&hjem (faktisk ser hva som må/skal gjøres), er forutsigbar, trofast, åpen og kjærlig - da forsvinner all spenning? Skal ikke si jeg har stort empirisk grunnlag 😅, men opplever at det ikke er nok. Opplever at dere kvinner også vil ha det litt uforutsigbare, tøffe og "høye og mørke". Jeg vet det er veldig feil å si - og at det blir å generalisere veldig - men en mann som er veldig godt vandt med å være på byen, sjekke og forføre er mye mer attraktiv enn den (les jeg) trofaste, snille og kjærlige. 

Fra en mann til den som gidder å lese: det oppleves som ganske så vanskelig balanse å få til 🤣 - å være begge deler. 

Kanskje jeg dater feil damer? Eller hvordan er dette? Fortell meg og jeg skal prøve å forstå. 

Du skal være akkurat den du er, og så prøve å finne en dame som liker akkurat deg med dine gode og dårligere sider. Så enkelt, men samtidig så vanskelig er det. Å finne seg en ny dame som skilt 53-åring er nok ekstra vanskelig uansett hvor bra fyr du er, da de fleste single i den aldersgruppa er skilte og har en del bagasje og dårlige erfaringer. Mange damer i den alderen velger til og med å være single istedet for å finne en ny mann, så sjansen er større for at du blir valgt bort fordi damene ikke vil ha ny mann, enn at du er for snill eller hvilken som helst annen egenskap.

For all del ikke begynn å endre på deg selv eller prøve å fremstå som mer sånn som du tror damene vil ha deg, for da vil du i hvert fall tiltrekke deg helt feil damer. Da får du damer som ikke er interessert i deg, men din oppdiktede persona. Det er jo dømt til å fungere dårlig. Du vil vel ha ei dame som vil ha deg som du er? Det blir jo slitsomt å skulle spille skuespill resten av livet, og du lurer både dama og deg selv.

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Kjedelige mennesker er drepen for spenningen. Hvis du er en som sitter foran TV-en de fleste kveldene og "går tur" i helgene, så hjelper det ikke at du er snill.

Anonymkode: 99abf...298

En sånn mann hadde jeg godt kunnet trives kjempegodt sammen med! :)  Jeg er en rolig person som heller vil ha en "kjedelig" mann enn en rastløs fyr som skal dra meg på alt mulig hele tiden.

Mann 53 skrev (12 minutter siden):

Ok - skjønner at det kanskje er provoserende å bruke ordet snill. Jeg kan si litt mer hva jeg egentlig mener:

- Jeg er 100% forutsigbar 

- Ser aldri på fotball 🤣

- Er spontan. Tenk deg en 53 åring som spikker et hjerte til kjæresten sin - PS: det endte med minus litt finger 🤣 , lager julekalender, spontantur til USA osv - det står ikke på det

- Hater spill&drama 

- Liker veldig godt å hjelpe til (pusse opp leilighet, drar rotter ut av fella - ja, just bring it on og jeg gjør det)

Men, jo mer jeg skriver så slår det meg jo at jeg ikke er så flink til å passe på meg selv. Er litt sånn "når de rundt meg har det bra så har jeg det bra". Blir jo litt selvutslettende. Fint at du er tydelig - gav meg litt å tenke på.

Hadde jeg vært singel og lest denne beskrivelsen av en mann i en datingapp eller noe, hadde jeg fått et positivt inntrykk. Det er likevel én ting som lett kunne fått meg til å velge deg bort; at du er spontan og plutselig bestiller tur til USA. Jeg er selv en veldig rolig og uspontan person som ikke er så begeistret for å reise rundt, så sånne ting ville ha blitt et stressmoment for meg. Men det er jo min personlige preferanse, og det finnes mange damer som ville ha elsket det. Det er bare et eksempel på at selv positive ting kan gjøre at noen velger å ikke satse på deg. Fordi damer er individer og liker og tiltrekkes av ulike trekk.

Mitt beste tips til deg er å slutte å tenke at damene velger deg bort fordi det er noe feil med deg. Det er fullt mulig å være en knakanes bra fyr med masse gode egenskaper, men likevel oppleve at mange damer ikke er interessert. Spesielt når du er 53 år og er i en alder der mange kommer fra dårlige/brutte forhold og vanskelige skilsmisser som de helst ikke vil oppleve på nytt. Ikke bare skal du finne rette dama, men rette dama skal jo finne deg, og det er vanskelig.

Hvis du skal endre på noe, så ikke endre på deg selv, prøv heller å endre litt på hvilke damer du søker etter. Kanskje har du selv preferanser og krav som hindrer deg i å møte rette dama? Og så må du ikke ta det som et nederlag å få avslag, det betyr bare at du ikke var den rette for akkurat de damene. Det betyr ikke at du dermed ikke er den rette for noen damer. Prøv å nyt singeltiden og datingen, og ta det mer som det kommer. Det finnes nok en dame for deg der ute, du må kanskje bare være litt mer tålmodig.

Anonymkode: cfd3c...e4f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mann 53 skrev (53 minutter siden):

Ok - skjønner at det kanskje er provoserende å bruke ordet snill. Jeg kan si litt mer hva jeg egentlig mener:

- Ser aldri på fotball 🤣

- Er spontan. Tenk deg en 53 åring som spikker et hjerte til kjæresten sin - PS: det endte med minus litt finger 🤣 , lager julekalender, spontantur til USA osv - det står ikke på det

- Hater spill&drama 

- Liker veldig godt å hjelpe til (pusse opp leilighet, drar rotter ut av fella - ja, just bring it on og jeg gjør det)

Men, jo mer jeg skriver så slår det meg jo at jeg ikke er så flink til å passe på meg selv. Er litt sånn "når de rundt meg har det bra så har jeg det bra". Blir jo litt selvutslettende. Fint at du er tydelig - gav meg litt å tenke på.

Dette, med unntak av selvutslettende, er det jeg og mine single venninner rundt 50 leter etter. Men det er veldig viktig at du tør si dine egne meninger, tør å være uenig (men uten å bli kranglete og sur) og ikke minst TAR INITIATIV! Og da mener jeg både initiativ til å få kjedelige ting gjort, initiativ til å invitere til aktiviteter, og initiativ til å bli kjent i starten. 

Og så spørs det hvordan du reagerer ved konflikt. Om du er av den typen som "forsvinner" om du ser antytding til uenighet så er det misfortstått snillhet. Og det er mange snille menn som er der. Dere må klare å stå i det, lytte, og være aktive i å finne en løsning istedet.

Endret av Engel
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg dater feil damer? Eller hvordan er dette? Fortell meg og jeg skal prøve å forstå

Jeg har ikke lest svarene du har fått, men jeg antar mange er klare for slike som deg. Det er mange i din alder som søker tryggheten i forholdet. Men jeg tror du dater feil damer. Det er mange som har trygghet nok i din alder, da er det på den seksuelle siden savnet er. At du er snill og hjelpsom med felles oppgaver er selvsagt mener jeg. Du må skape spenning ut over det. En kvinne i på din alder har opplevd mye, du må tilby noe mer. 

Anonymkode: c12af...84b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest attraktive for meg er snillhet. Alt du nevner er egenskaper jeg så etter, og fant, i verdens beste mann som også er min beste venn :)

Mange menn påstår dessverre at de er så "snille", men gjør kun hyggelige ting for å oppnå sex og blir sure når damer ikke er tiltrukket av dem. Man er ikke snill dersom man kun er "snill" når man tror det kan føre til sex.

Anonymkode: 2fdb3...17e

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig at kun uattraktive menn er snille? Taktikk når en ikke får noe ellers? 

Fæl tanke, men sant? 

Anonymkode: ec1f1...3c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det mulig at kun uattraktive menn er snille? Taktikk når en ikke får noe ellers? 

Noen hevder moral er bare for de stygge. Det er litt stygt sagt synes jeg. Jeg vil påstå at de som ikke er mest attraktiv er mer ydmyke. Det ligger mye snilt og fint i det.

Å være snill åpner for nærhet, da kan en finne mange fine egenskaper som er attraktive. Snille mennesker ønsker også sex, men å beskylde dem for å være snille for å få sex synes jeg er å skyte over mål. Det burde ikke være feil å ønske å ha sex med den en elsker. Det er noe begge burde ønske.

Anonymkode: c12af...84b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snille menn er attraktive så lenge de ikke blir « dørmatter» som finner seg i absolutt alt, og da mener jeg alt. 
Ha egne meninger og egne grenser så burde det gå bra. 

Anonymkode: 63834...c00

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

For at du skal få en fruktbar diskusjon angående temaet, så måtte damer flest våget å være mer ærlige med seg selv. Men det vil de ikke.

Men vi er tusener på tusener av norske menn som vet at dette stemmer. 

Kan bare ta meg selv: som ung mann i begynnelsen av voksenlivet så var jeg den alle damer ville være venner med, fordi jeg var snill, oppmerksom og ville de vil. Men det var ikke meg de gikk til sengs med.

I slutten av 20-årene begynte jeg å gi fa** i de samme damene. Ble tøffere og røffere. Ga generelt litt mer fa**. Da begynte jeg å vasse i velvillige damer, inkludert de samme damene som var venner tidligere. 

Anonymkode: 7b3cc...24c

Jeg forstår at det er mye mer behagelig å skylde på andre enn å ta en titt innover for å finne årsaken. 

Men det er latterlig med menn som skal prøve å forklare kvinner hvordan kvinner fungerer, og menn som tror at de forstår kvinner bedre enn kvinner selv.

Anonymkode: eb12e...d87

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer jo an på hva du mener med attraktiv. Er det ute på byen du mener (virker det som) er det jo så klart utseende som gjelder. Det er jo det samme motsatt - menn som ser etter damer ute på byen ser jo først og fremst etter ei som er pen, ikke ei som er snill. 

Som egenskap i partner for langvarig forhold er selvfølgelig snillhet en attraktiv egenskap. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannabanna skrev (1 time siden):

, mens enkelte menn generaliserer og påstår at damer ønsker noe annet, med argumenter om gener til barna osv. Greia er jo at den bitterheten som skinner gjennom her

Det er jo ingen som generaliserer mer enn du gjør her..

Du peker tilbake på mitt innlegg om at kvinner ubevisst leter etter de beste genene til barna sine..enten de skal ha barn eller ikke og ser en bitter mann bak ordene...

Jeg finnes ikke bitter, har fått de damene jeg har ønsket og de ungene jeg har ønsket.. uten at jeg har blitt blind for opplagte sammenhenger av den grunn.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Ser aldri på fotball 🤣

- Hater spill&drama 

Snill er en subjektiv størrelse og jeg forstår godt kvinner som rygger når mannen trekker fram "snill" som det eneste ordet for å beskrive seg selv..

Alle normale mennesker er "snille" hvis de har en god dag og verden snurrer rundt som de forventer..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gift med en snill avholdsmann som ikke trives ute på byen. Og det var noe av det som gjorde at jeg forelsket med den gangen for mange år siden, at han var så snill og omtenksom, bryr seg om alle rundt seg. 

Han var ganske hard to get, og ville ikke forplikte seg til å begynne med. Litt mystisk, ga nok inntrykk av at livet ikke bare hadde vært lett for ham. Og jeg må innrømme at jeg har følt for noen menn med trøblete historie gjennom livet. Det ligger vel mer hos meg enn hos mennene og er ikke noe generelt for kvinner heller, tenker jeg. Sikkert heller noe med min egen oppvekst og hva som føles bra for meg.

Men uansett, men som ikke er snille, har jeg fort mistet interessen for, samme hvor mye trøbbel de har. 

Anonymkode: 8584d...477

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...