Gå til innhold

Snille menn - hvorfor er ikke det attraktivt?

Mann 53

Anbefalte innlegg

Sandie skrev (22 timer siden):

Tror det er en myte at kvinner generelt trekkes mot bad boys. 

Selvsagt finnes det en del som gjør det, men leter du blant kvinner med en emosjonell modenhet og et normalt og sunt selvbilde vil du ikke finne mange som foretrekker den typen menn.

Ja. Men det ene utelukker ikke det andre. Det er ikke det er snakk om enten han supersnille eller han bad-boyen mener jeg. Skal du nå helt opp TS, vær en snill mann med evne til å flørte, litt vittig, og vær en god husmann likefullt. Mange kvinner liker å ligge med bad boys og gifte seg med good boys. Men alt man trenger er at mannen er litt av alt. ;) 

Anonymkode: da238...463

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Tått har et fair point. Satt på spissen: i dyreverden får de snille fuglene ikke paret seg. Snillhet blir ikke alltid sett. Evolusjonsmessig, snillhet er ikke det mest attraktive?
De snille ville nok heller aldri prøvd seg i en tvekamp om å få hunnen/kvinnen. De mest fremoverlente genene vinner dermed og fremstår attraktivt i underbevisstheten. Som regel er de snille også "tilbakelent".
Snillhet er noe vi verdsetter i det moderne samfunn mener jeg. Før det var det utallige tusen år med ren genetikk og overlevelse. Mange kvinner har en underbevissthet som avviser snillhet, og trekkes mot begjær, sjarm og fremoverlenthet.  

Det gir antagelig mening å sammenligne oss med andre flokkdyr som lever i monogame (-ish) forhold, eller hvor mor og far bruker mye tid og krefter på å følge opp barn. Albatross? Pingvin?

Anonymkode: 8311d...997

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det gir antagelig mening å sammenligne oss med andre flokkdyr som lever i monogame (-ish) forhold, eller hvor mor og far bruker mye tid og krefter på å følge opp barn. Albatross? Pingvin?

Du skjønte nok poenget.. Tiltrekningskraft er ikke nødvendigvis tankestyrt. Ligger mer komplekse svar bak spørspørsmålet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.12.2024 den 15.01):

Hei ☺️

Jeg ser at det er mye kverulering her, men skal ikke gå inn på dette.

Jeg syns du høres ut som en super fyr, og stiller vel spørsmål som mange andre også lurer på.

En snill og omtenksom mann, som er med å drar lasset i et samliv er jo det de fleste ønsker seg. Både menn og kvinner, antar jeg ☺️

Det som jeg hører mange snakke om i dating-fasen, og hvorfor mange ikke "vinner" når det kommer til dere som er snille, handler ofte om initiativ/og å ta kontrollen. Med det mener jeg at som kvinne føles det godt å være litt jaktet på, selvfølgelig på en ikke ekkel måte. Å ta kontrollen er utrolig attraktivt. Og noe jeg hører mange av mine venninner savner veldig.

Usikker på om jeg har skrevet så noen andre enn meg selv skjønner det som står 😅

Men uansett ønsker jeg deg lykke til, jeg vet at mange kvinner både ønsker og fortjener en snill mann og håper at dere treffer hverandre ☺️

Anonymkode: b8d05...730

Sant og så veldig enig! Å ta kontroll men også være litt morsom å være med, selv om man er snill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker faktisk bare snille menn. De mennene jeg likte som ikke var snille, de lot som om de var snille, altså de lurte meg. Nå har jeg vær gift med en snill mann i 10 år. Fortsatt gift, forhåpentligvis til vi dør.

Anonymkode: b50ac...bad

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil dame, for du høres ut som litt av et kupp ut fra hva du skriver her. Men folk er stokk, stein tett i pappen, dessverre. I milgram-eksperiment trykker 80 % ja til å gi strøm…. Sier ikke det alt? 

Anonymkode: bde22...eb0

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Du skjønte nok poenget.. Tiltrekningskraft er ikke nødvendigvis tankestyrt. Ligger mer komplekse svar bak spørspørsmålet. 

Jeg tror ikke at du skjønte poenget mitt. Å sammenligne mennesker med elefanter er ikke så veldig relevant all den tid mannlige elefanter kun bidrar med sperm. Følgelig vil jeg tro at dame-elefanter kun bryr seg om genene hans og gjerne velger en bad boy.

Mennesker er litt annerledes. Den mannen som har masse testosteron og virilitet og kampvilje er ikke nødvendigvis den som henter i barnehagen.

Å være snill er antagelig en bedre strategi for menneske-hanner enn elefant-hanner. Men alt med måte.

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.12.2024 den 8.58):

Jeg ser ikke poenget med å svare TS slik. Han kan være snill som dagen er lang eller en slesk drittsekk for hva vi vet, men det vi har å gå på er hva han sier.

Det er selverklæringen som er det røde flagget. Det lukter av transaksjonell tankegang. «Siden jeg er snill fortjener jeg dame.» Sorry Mac. 

Anonymkode: c97c1...953

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snille menn er attraktivt. Menn som sier "hvorfor får jeg ikke f****" jeg som er så snill, må være fordi jeg har liten p*** og lite penger da, dere kvinner er alt for kravstore!" er ikke attraktive.

Anonymkode: 5c368...062

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Feil dame, for du høres ut som litt av et kupp ut fra hva du skriver her. Men folk er stokk, stein tett i pappen, dessverre. I milgram-eksperiment trykker 80 % ja til å gi strøm…. Sier ikke det alt? 

Anonymkode: bde22...eb0

Milgram-eksperimentet er glimrende her!

De som turde la være å gjøre som de ble fortalt av fagpersoner/autoriteter hva de skulle gjøre, og i stedet valgte å stole på seg selv, er jo de som blir oppfattet av andre som steile og sta, og ikke som snille.

Men ved å stå opp for egne overbevisninger var de de egentlig gode. 

Og det er også derfor kvinner velger slike typer, fremfor de såkalt snille. 

Anonymkode: 38e6d...88a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg liker faktisk bare snille menn. De mennene jeg likte som ikke var snille, de lot som om de var snille, altså de lurte meg. Nå har jeg vær gift med en snill mann i 10 år. Fortsatt gift, forhåpentligvis til vi dør.

Anonymkode: b50ac...bad

AB koden din røper deg, du er bad ;) 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Milgram-eksperimentet er glimrende her!

De som turde la være å gjøre som de ble fortalt av fagpersoner/autoriteter hva de skulle gjøre, og i stedet valgte å stole på seg selv, er jo de som blir oppfattet av andre som steile og sta, og ikke som snille.

Men ved å stå opp for egne overbevisninger var de de egentlig gode. 

Og det er også derfor kvinner velger slike typer, fremfor de såkalt snille. 

Mange såkalte bad boys (og bad girls) er f så feige i vanskelige moralske situasjoner. Det gir dem nemlig ikke noe gøy å trosse flokken der. Du har ikke belegg for å hevde at de var de tverre/modige i slike eksperimenter. 

Anonymkode: 500ba...e88

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De mennene jeg har vært i lengre forhold med har virket veldig snille til å begynne med, men så blir de mer og mer manipulerende og kjipe etter hvert. Nå har jeg hatt en god mannlig venn i tre år og han er bare tvers gjennom snill og jeg er helt på knærne etter ham, dessverre er han ikke interessert i meg 🙈 Alt jeg vil ha nå er en snill mann. Men ser jeg må kjenne dem en god stund for å finne ut om de faktisk er snille, det er det som er så slitsomt. Så jeg holder meg heller singel. 

De fleste kvinner jeg kjenner vil ha en snill mann som heller er litt kjedelig enn noen bad boy. 

Men jeg kjenner noen få kvinner som helst vil ha en mann som har en slags mørk side og "spennende" som de sier, så det finnes jo kvinner som er sånn og. Jeg skjønner det ikke, men for all del. Vi er forskjellige. 

Anonymkode: 6b58b...23b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det er selverklæringen som er det røde flagget. Det lukter av transaksjonell tankegang. «Siden jeg er snill fortjener jeg dame.» Sorry Mac. 

Anonymkode: c97c1...953

I en anonym post på KG så får vi ikke tilgang på hva vennene mener om ham/henne. Om vi noensinne skal få vite at dette er en «snill» person så må det komme fra TS selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anser "snill" som å være et absolutt minstekrav. Selvfølgelig vil jeg ha en snill mann. Akkurat som at når jeg går på butikken så vil jeg ha en frukt som ikke er råtten. Det betyr ikke at ALL frukten ser like fristende ut.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs jo litt hvem aldersgruppe du ser på.  Er du ute etter yngre så sliter du. Ønsker du noe varig og ekte bør du kanskje se etter noen rundt din egen alder. Datingsider er bare bruk og kast.  Hva med en hobby hvor man møter andre? 

Anonymkode: 0eb7e...938

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ønsker meg en mann som er snill. Ikke en som later som eller skryter av det, men en som bare er det. 

De fleste menn er snille med de som de bryr seg om så det er jo noe jeg tar som en selvfølge at mannen skal være. 

Det tar tid å lære noen og kjenne, de mennene som skryter mest av seg selv, hvor snille, smarte og fortreffelige er de aller verste mennene jeg har vert borte i.

Så du må ikke tro det er fordi du er snill at du ikke får dame, det er bare uflaks og kjemi det går på. Det er ikke nok å være snill for å få ett forhold, er mange andre ting som også skal klaffe. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

De mennene jeg har vært i lengre forhold med har virket veldig snille til å begynne med, men så blir de mer og mer manipulerende og kjipe etter hvert.

Anonymkode: 6b58b...23b

Når kjærligheten glipper og man føler seg såret eller ydmyket så kan vi nok fremstå som usnille mange og enhver.

Men jeg opplever meg som «snill» i betydningen at jeg prøver å forstå andres behov, at jeg prøver å finne løsninger som ivaretar meg og de rundt meg og at jeg ikke vil såre.

Jeg opplever at alle relasjoner har en dose manipulasjon. «Kan ikke du som er så sterk spa opp det blomsterbeddet for meg?» er opplagt en manipulasjon ved å appelere til stoltheten min ved å være mann. Men det er en manipulasjon jeg gjerne utsettes for. Kjipe mennesker og kjipe partnere i særdeleshet er ikke noe gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Snill" betyr ikke kjedelig. Akkurat som at "spennende" ikke betyr "badboy". Hvor har man sånne påståtte motsetninger fra, egentlig? Det er jo bare rør.

Det er jo helt åpenbart at folk liker å bli tatt vare på og føle at den man dater har ryggen din hvis det trengs.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.12.2024 den 21.18):

Snille menn er attraktivt. Menn som sier "hvorfor får jeg ikke f****" jeg som er så snill, må være fordi jeg har liten p*** og lite penger da, dere kvinner er alt for kravstore!" er ikke attraktive.

Anonymkode: 5c368...062

Ok. Damer med blått hår er ikke attraktive. Hvis vi først skal buse ut med irrelevante preferanser, mener jeg.

Tilbake til tema nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...