Gå til innhold

Snille menn - hvorfor er ikke det attraktivt?

Mann 53

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det kommer til å høres veldig rart ut, men jeg registrerer "snille" menn som individer som mangler tilgang og alternativer i livet. Kvinner vet at menn generelt ikke er interessert i kvinner som personer, så hvis han er "snill" oppleves det litt desperat. Det er forskjell på "snill" og faktisk snill. En snill mann gir komplimenter eller tjenester uten at han hinter eller krever noe tilbake. Det er gjort av genuin omsorg og hyggelighet.

Anonymkode: 75a1d...f9f

Det finnes menn som er interessert i mennesker som personer, og dermed også kvinner.

Anonymkode: b4fc1...da5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har lest at feminine kvinner biologisk sett oftest går etter maskuline menn, noen kaller dem kanskje alfahanner. Det er primitivt, og kanskje ikke lenger nødvendig, men vi er nå til syvende og sist et dyr vi mennesker også.

I kategorien maskuline menn finner man også de såkalte "bad boys", og de drar ikke nødvendigvis damer fordi de er slemme, men fordi de er maskuline og tøffe (og at kvinnen ubevisst blir tiltrukket av dette fordi hun ubevisst forstår at han der er tøff nok til å beskytte meg hvis jeg trenger det).

Kjæresten min er en mentalt sterk og maskulin mann som man ikke kødder med, og jeg elsker og trenger akkurat den siden ved han. Det er den som hovedsakelig trakk meg mot han. Heldigvis er han i tillegg snill, kjærlig og rettferdig, men jeg vet at det er kun så lenge han får den respekten han fortjener.

Jeg brukte MANGE år på å finne en sånn mann, fordi min tiltrekning til det maskuline stadig rotet meg opp i sånne bad boys.

Anonymkode: 453e4...b18

Virker som du har en veldig god kjæreste 💕

Det er veldig bra 😄

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (13 minutter siden):

Jeg vet veldig godt hva som står skrevet. Dette er mine meninger som jeg velger å trekke fram. 

Det er ikke alle som er like gode på å sette grenser for seg selv. Jeg ville ikke latt en mann gå på akkord med seg selv for min skyld....Det har ikke jeg samvittighet til ❤️

Og nei jeg er absolutt ingen dørmatte jeg heller 😆😆😆

Da er vi enige🥰

Anonymkode: b32e6...c59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mann 53 skrev (3 timer siden):

Kanskje det er jeg som ikke forstår (M53, skilte meg og datet i 2 år). Men, hvorfor er ikke snille menn så attraktive? Blir vi for kjedelige? Når en mann både er snill, tar stor del av hus&hjem (faktisk ser hva som må/skal gjøres), er forutsigbar, trofast, åpen og kjærlig - da forsvinner all spenning? Skal ikke si jeg har stort empirisk grunnlag 😅, men opplever at det ikke er nok. Opplever at dere kvinner også vil ha det litt uforutsigbare, tøffe og "høye og mørke". Jeg vet det er veldig feil å si - og at det blir å generalisere veldig - men en mann som er veldig godt vandt med å være på byen, sjekke og forføre er mye mer attraktiv enn den (les jeg) trofaste, snille og kjærlige. 

Fra en mann til den som gidder å lese: det oppleves som ganske så vanskelig balanse å få til 🤣 - å være begge deler. 

Kanskje jeg dater feil damer? Eller hvordan er dette? Fortell meg og jeg skal prøve å forstå. 

Snakker på egne vegne her:-) vil absolutt ha en mann som deg, du har alle kvaliteter jeg ser etter! Så ikke fortvil, snille, trofaste og kjærlige menn går aldri av moten! 

Heldigvis traff jeg min nye kjæreste for 7 mnd siden! I tillegg tar han like mye initiativ som meg til å finne på hyggelige ting, så da er jeg veldig fornøyd!!

Ikke tvil på at snill og omtenksomme er feil!

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mann 53 skrev (7 minutter siden):

Absolutt attraktive 

Så bra! :) Men da ligger jo alt til rette for at du finner ei snill og "kjedelig" dame etterhvert.

Jeg er ei sånn kjedelig dame som heller sitter hjemme i sofakroken og introverter enn å dra rundt og sosialisere. Jeg har funnet en mann som også er litt mer introvert, så vi har en fin balanse mellom felles introverting (pusker rundt med hver våre ting hjemme) og sosialt samvær :)  I tillegg er han verdens snilleste fyr, samtidig som at han slett ikke lar seg tråkke på eller bestemmes over. Han tenker mye på andre og hjelper til der det trengs, men kan også si nei om han opplever at noen maser eller forventer noe. Og vi har ganske lik humor og ler av mye av det samme, og det er kjempeviktig for meg.
Jeg måtte lete mange år før jeg fant han, men han var vel verdt ventingen. ❤️ 

Du høres ut som en fin fyr, så jeg er sikker på at du etterhvert finner ei dame som passer inn i ditt liv og din armkrok!

Anonymkode: cfd3c...e4f

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tått skrev (33 minutter siden):

Selvsagt har du rett..Sånn jobber naturen gjennom kvinner for å skape best mulig avkom.

Ikke rart at kvinner velger de 10% samme mennene på tinder og resten er sjanseløse..størst av alt er begjæret ja.

Hva har dette med HI å gjøre? TS er ute etter et forhold, ikke tilfeldig sex. De kvinnene som kaster seg over samme menn (som forøvrig slett ikke er flertallet av kvinnene) er ute etter sex, ikke forhold. Det handler om begjær og spenning. Når de skal slå seg til ro vil de ha menn som ikke er så ivrige på å ligge rundt med masse andre damer. Det vil jo funke dårlig med en rundbrenner om de er ute etter et monogamt forhold.

Dessuten; TS er jo en mann på 53 år som antakelig er på utkikk etter ei dame på høvelig sin alder, som mest sannsynlig er ferdig med å "skape avkom". Når kvinner og menn er i den alderen så roer ting seg litt og jeg tror begge parter er mer opptatt av trygghet enn vilt begjær og spenning. Nå mener jeg ikke at sex er uinteressant eller velges bort, men man har flere ting enn bare sex med i beregningen når man inngår et forhold.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

For at du skal få en fruktbar diskusjon angående temaet, så måtte damer flest våget å være mer ærlige med seg selv. Men det vil de ikke.

Men vi er tusener på tusener av norske menn som vet at dette stemmer. 

Kan bare ta meg selv: som ung mann i begynnelsen av voksenlivet så var jeg den alle damer ville være venner med, fordi jeg var snill, oppmerksom og ville de vil. Men det var ikke meg de gikk til sengs med.

I slutten av 20-årene begynte jeg å gi fa** i de samme damene. Ble tøffere og røffere. Ga generelt litt mer fa**. Da begynte jeg å vasse i velvillige damer, inkludert de samme damene som var venner tidligere. 

Anonymkode: 7b3cc...24c

For det første, så ser kvinner i 40-50-årene etter litt andre ting enn kvinner i begynnelsen av 20-årene. For det andre - og som flere påpeker - så er det ingen motsetning mellom å være snill og samtidig stå opp for seg selv, eller bli litt tøffere, som du uttrykker det. Å være snill er ikke det samme som å være selvutslettende.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dater bare snille menn, men snill er ikke det samme som selvutslettende. Jeg er ikke interessert i menn som dilter etter meg. Jeg er også snill og tar ansvar for mitt, betyr likevel ikke at det ikke er tak i meg eller at jeg har mine meninger og ting jeg vil gjøre. Betyr heller ikke at alle menn vil være sammen med meg bare fordi jeg er snill. Kvinner har da aldri sagt at det holder å være snill. Er et minimumskriterie det, men betyr ikke at man da vasser i det kjønnet man er tiltrukket av. Jeg vasser heller ikke i menn

Anonymkode: 90da4...358

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes snille menn, og snille damer, som er single. Men de må jo treffe hverandre, og de må falle for hverandre. Det siste kan man ikke styre, man kan bare håpe å treffe rett person.

Anonymkode: fd9eb...baf

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange menn sidestiller snill, med tafatt.

Alle damer vil ha en mann som er snill mot dem.

Men få vil ha en litt tafatt dilter som søker bekreftelse.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplever at det er situasjonsbetinget. Snill fungerer veldig godt blant venner av kollegaer og venners venner. Jeg har vært med et par titalls kvinner gjennom dette. Snill gir godt rykte som igjen validerer. 

Men på byen derimot opplever jeg ikke at snill er så positivt. Når jeg er på byen unngår jeg å prøve meg på synlig berusede damer i frykt for å gå over grenser. Jeg står heller og venter på at edru damer skal komme bort og spørre meg om nummeret mitt, eventuelt sex. Det skjer dessverre ikke selv om vi lever i en tid hvor kvinner også kan ta initiativ. Ser derimot at menn som prøver seg på 20 kvinner og får ja. Det er noe alvorlig galt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mann 53 skrev (4 timer siden):

Kanskje det er jeg som ikke forstår (M53, skilte meg og datet i 2 år). Men, hvorfor er ikke snille menn så attraktive? Blir vi for kjedelige? Når en mann både er snill, tar stor del av hus&hjem (faktisk ser hva som må/skal gjøres), er forutsigbar, trofast, åpen og kjærlig - da forsvinner all spenning? Skal ikke si jeg har stort empirisk grunnlag 😅, men opplever at det ikke er nok. Opplever at dere kvinner også vil ha det litt uforutsigbare, tøffe og "høye og mørke". Jeg vet det er veldig feil å si - og at det blir å generalisere veldig - men en mann som er veldig godt vandt med å være på byen, sjekke og forføre er mye mer attraktiv enn den (les jeg) trofaste, snille og kjærlige. 

Fra en mann til den som gidder å lese: det oppleves som ganske så vanskelig balanse å få til 🤣 - å være begge deler. 

Kanskje jeg dater feil damer? Eller hvordan er dette? Fortell meg og jeg skal prøve å forstå. 

Det er jo ikke dette som gjør deg kjedelig, men personligheten din. Kanskje du har ekstremt dårlig holdning, ikke har en sexy fremtoning, ikke er spesielt "på" eller lignende. Å bare vaske hjemme 50/50 er minimum skjønner du, det er ikke det som gjør deg til en attraktiv partner.

Kvikker har det best som single, så du må ha noe ekstra for at vi skal synes det er verst å være i forhold med deg. Noe vi ikke har selv. Godt selskap. Interessante samtaler. 

Anonymkode: e8c08...0b8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva har dette med HI å gjøre? TS er ute etter et forhold, ikke tilfeldig sex. De kvinnene som kaster seg over samme menn (som forøvrig slett ikke er flertallet av kvinnene) er ute etter sex, ikke forhold. Det handler om begjær og spenning. Når de skal slå seg til ro vil de ha menn som ikke er så ivrige på å ligge rundt med masse andre damer. Det vil jo funke dårlig med en rundbrenner om de er ute etter et monogamt forhold.

Dessuten; TS er jo en mann på 53 år som antakelig er på utkikk etter ei dame på høvelig sin alder, som mest sannsynlig er ferdig med å "skape avkom". Når kvinner og menn er i den alderen så roer ting seg litt og jeg tror begge parter er mer opptatt av trygghet enn vilt begjær og spenning. Nå mener jeg ikke at sex er uinteressant eller velges bort, men man har flere ting enn bare sex med i beregningen når man inngår et forhold.

Ja, men en viss tiltrekning bør være tilstede om man leter etter forhold også. Jeg blir ikke tiltrukket av veike menn uansett hva jeg ønsker fra dem, og jeg har ikke verken sex eller forhold med dem. 

Jeg vil ikke slemme menn som behandler meg dårlig altså, men de må kunne stå opp for seg selv, og meg også, om nødvendig.

Anonymkode: 453e4...b18

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror du misforstår grunnen til at du er kjedelig. Det er vel ikke fordi du er snill, hva har det med saken å gjøre? Men har du mange interesser, utvikler du deg, lærer du nye ting? Er du oppmerksom og lyttende og sosial? Liker du å le? Kan du gjøre spontane og overraskende ting? Kjenner du at du lever?

Anonymkode: 5d711...c13

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker mer tradisjonelle kjønnsroller. At mannen er snill og ikke flørter rundt tar jeg som en selvfølge. De som har behov for å fremheve at de er snille mangler ofte selvinnsikt og setter seg selv i offerrrollen hver gang de møter motstand. Eller så er det så tøffel at jeg syns han er veik og irriterende, noe som alt i alt ikke gir meg noen trygghet. Da blir det til at jeg overkjører han, og jeg liker ikke det med meg selv. 

Anonymkode: 0185b...055

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snill er bra. Intens er ikke bra.

Det viser også sviktende logisk sans å tro at kvinner generelt har et problem med deg fordi du er snill, og ikke fordi du har en eller annen lite attraktiv egenskap. Sviktende logisk sans er ikke tiltrekkende. 

Anonymkode: 4d1bd...0dd

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snille menn er bra. Jeg er gift med en snill mann, heldigvis. Men man forelsker seg ikke i "snill" alene. Jeg forelsker meg jo i ham - før jeg egentlig kjente ham godt - fordi han var sjarmerende, morsom, god i senga og fikk meg til å føle meg levende.

Så snill er mer et silingskriterium som kommer senere. Snille menn får ekteskapene sine til å vare, slemmemenn blir skilt.  

Anonymkode: 0997d...005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (41 minutter siden):

Jeg opplever at det er situasjonsbetinget. Snill fungerer veldig godt blant venner av kollegaer og venners venner. Jeg har vært med et par titalls kvinner gjennom dette. Snill gir godt rykte som igjen validerer. 

Men på byen derimot opplever jeg ikke at snill er så positivt. Når jeg er på byen unngår jeg å prøve meg på synlig berusede damer i frykt for å gå over grenser. Jeg står heller og venter på at edru damer skal komme bort og spørre meg om nummeret mitt, eventuelt sex. Det skjer dessverre ikke selv om vi lever i en tid hvor kvinner også kan ta initiativ. Ser derimot at menn som prøver seg på 20 kvinner og får ja. Det er noe alvorlig galt. 

Nå har det jo aldri vært sånn at en kunne stille seg opp og vente på at damene tar initiativ da...tror tafatte mammadalter blir uten dame nå som før.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok - skjønner at det kanskje er provoserende å bruke ordet snill. Jeg kan si litt mer hva jeg egentlig mener:

- Jeg er 100% forutsigbar 

- Ser aldri på fotball 🤣

- Er spontan. Tenk deg en 53 åring som spikker et hjerte til kjæresten sin - PS: det endte med minus litt finger 🤣 , lager julekalender, spontantur til USA osv - det står ikke på det

Det er mange kvinner, meg selv inkludert som liker fotball. 🤷🏼‍♀️

Hvordan er du 100 % forutsigbar og samtidig spontan? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min er som du beskriver deg selv.

Men han er ingen tøffel, har egne meninger, ikke redd for konfrontasjoner, lar seg ikke overkjøre etc.

Mange som definerer seg som "snill" er ofte en tøffel. 

Anonymkode: 918a7...20f

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...