AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #81 Del Skrevet 17. desember 2024 Mann 53 skrev (2 timer siden): Kanskje det er jeg som ikke forstår (M53, skilte meg og datet i 2 år). Men, hvorfor er ikke snille menn så attraktive? Blir vi for kjedelige? Når en mann både er snill, tar stor del av hus&hjem (faktisk ser hva som må/skal gjøres), er forutsigbar, trofast, åpen og kjærlig - da forsvinner all spenning? Skal ikke si jeg har stort empirisk grunnlag 😅, men opplever at det ikke er nok. Opplever at dere kvinner også vil ha det litt uforutsigbare, tøffe og "høye og mørke". Jeg vet det er veldig feil å si - og at det blir å generalisere veldig - men en mann som er veldig godt vandt med å være på byen, sjekke og forføre er mye mer attraktiv enn den (les jeg) trofaste, snille og kjærlige. Fra en mann til den som gidder å lese: det oppleves som ganske så vanskelig balanse å få til 🤣 - å være begge deler. Kanskje jeg dater feil damer? Eller hvordan er dette? Fortell meg og jeg skal prøve å forstå. Det er forsket på akkurat dette. Les boken til Sissel Gran "Men størst av alt er begjæret". Veldig kort fortalt - trygg og forutsigbar hverdag skaper IKKE begjær (les kåtskap), heller det motsatte. Det er derfor frekvensen av sex i et parfrohold synker med tiden man har vært sammen og blir etablert og A4. Alt dette er kjempepositivt for parforhold, oppvekstvilkår, kjærlighet men da altså motsatt effekt på begjæret. Litt ironisk. Min tanke blir da at du som selverklært "snill mann" formentlig lyser trygghet, etablering og A4. Kanskje dette ikke gjør at kvinner umiddelbart ikke føler begjær for deg, i motsetning til det som er vanlig som er etter noen år? Men når alt kommer til alt så er du den du er. Det dummeste du kan gjøre er å prøve å være annerledes. Du trenger bare å treffe den riktige kvinnen som foretrekker dine trygge, A4 kvaliteter (forutsatt at min hypotese er riktig) Anonymkode: ef1c7...76b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #82 Del Skrevet 17. desember 2024 Tror ikke det er det at kvinner ikke liker snille menn, men at snille menn kan bli oppfattet som litt kjedelige, og derfor ikke får sjansen Anonymkode: ff221...fd0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #83 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): For at du skal få en fruktbar diskusjon angående temaet, så måtte damer flest våget å være mer ærlige med seg selv. Men det vil de ikke. Men vi er tusener på tusener av norske menn som vet at dette stemmer. Kan bare ta meg selv: som ung mann i begynnelsen av voksenlivet så var jeg den alle damer ville være venner med, fordi jeg var snill, oppmerksom og ville de vil. Men det var ikke meg de gikk til sengs med. I slutten av 20-årene begynte jeg å gi fa** i de samme damene. Ble tøffere og røffere. Ga generelt litt mer fa**. Da begynte jeg å vasse i velvillige damer, inkludert de samme damene som var venner tidligere. Anonymkode: 7b3cc...24c Når du sier velvillige damer, mener da da at de var velvillige til å ha sex med deg, eller velvillige til å inngå et forhold med deg? Hvis de var velvillige til å inngå forhold, ble du sammen med en av disse? Hvis ja, hvordan gikk det? Hvis nei, hvorfor ikke? Anonymkode: cfd3c...e4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 53 Skrevet 17. desember 2024 Forfatter #84 Del Skrevet 17. desember 2024 Hannabanna skrev (1 time siden): Typisk her på KG at i enhver tråd så skriver så å si alle damene om at de ønsker en trygg og snill mann, mens enkelte menn generaliserer og påstår at damer ønsker noe annet, med argumenter om gener til barna osv. Greia er jo at den bitterheten som skinner gjennom her også så klart gjør det når man treffer den type bitre menn med disse holdningene fysisk og de fleste damer skyr menn som er slik, ergo er de single og trenger teorier om at kvinner som en gruppe går etter en type menn. Jeg har en utrolig god og snill mann som jeg er så utrolig takknemmelig for og som er min klippe. Han var singel i mange år før vi møttes, hadde han da vært bitter og generalisert kvinner og kommet med slike holdninger som enkelte på denne tråden og forumet har hadde jeg ikke tatt i han med en ildtang. Jeg håper ikke jeg oppfattes som bitter. Mer spørrende enn noe annet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #85 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tror ikke det er det at kvinner ikke liker snille menn, men at snille menn kan bli oppfattet som litt kjedelige, og derfor ikke får sjansen Anonymkode: ff221...fd0 Men det finnes jo en del snille og kjedelige damer også. Er disse attraktive for TS og andre snille menn, eller søker de kvinner som er mer spennende enn seg selv? Anonymkode: cfd3c...e4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tått Skrevet 17. desember 2024 #86 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er forsket på akkurat dette. Les boken til Sissel Gran "Men størst av alt er begjæret". Veldig kort fortalt - trygg og forutsigbar hverdag skaper IKKE begjær (les kåtskap), heller det motsatte. Det er derfor frekvensen av sex i et parfrohold synker med tiden man har vært sammen og blir etablert og A4. Alt dette er kjempepositivt for parforhold, oppvekstvilkår, kjærlighet men da altså motsatt effekt på begjæret. Litt ironisk. Min tanke blir da at du som selverklært "snill mann" formentlig lyser trygghet, etablering og A4. Kanskje dette ikke gjør at kvinner umiddelbart ikke føler begjær for deg, i motsetning til det som er vanlig som er etter noen år? Men når alt kommer til alt så er du den du er. Det dummeste du kan gjøre er å prøve å være annerledes. Du trenger bare å treffe den riktige kvinnen som foretrekker dine trygge, A4 kvaliteter (forutsatt at min hypotese er riktig) Anonymkode: ef1c7...76b Selvsagt har du rett..Sånn jobber naturen gjennom kvinner for å skape best mulig avkom. Ikke rart at kvinner velger de 10% samme mennene på tinder og resten er sjanseløse..størst av alt er begjæret ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #87 Del Skrevet 17. desember 2024 Irak skrev (2 timer siden): Jeg vil heller ha en mann som er dumsnill enn en drittsekk... Jeg kan sette grenser jeg, så det er ikke en utfordring for min del...Tenker den rette mannen for meg skjønner hva det innebærer, og hva jeg mener med det. Jeg har ikke skrevet noe om at jeg vil ha en drittsekk heller da😅 Med dumsnill mener jeg en dørmatte. Man skal være likeverdig i et forhold. Men da kan man ikke være en dørmatte. Hvis jeg ville ha en dørmatte til partner så hadde jeg valgt en med masse penger🤭 Anonymkode: b32e6...c59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 17. desember 2024 #88 Del Skrevet 17. desember 2024 Dame 45 her. En snill og god mann er et STORT pluss i min bok! 😊 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 53 Skrevet 17. desember 2024 Forfatter #89 Del Skrevet 17. desember 2024 Million skrev (1 time siden): Hvilke damer er det som har sagt til deg "du er for snill så jeg vil ikke ha deg"? For ellers er dette bare nok en fyr som klager og har kastet seg på den bølgen fra SOME som skylder på kvinner for alt som går galt med dem når de ikke lykkes i dating. Og her har du liksom funnet ut at "ja, dette må være grunnen. For ellers burde jeg jo vasse i damer". Den bølgen har jeg ikke fått med meg. Er egentlig bare mest spørrende - ikke noe annet. Og - klager ikke, for det er opp til meg å lykkes i dating. Jeg synes kvinner er fantastiske og som sagt er aller mest spørrende for å lære mer om meg selv. Jeg kan ikke gjøre noe annet enn å prøve å være den beste utgaven av meg selv - og da er det intr å lytte. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 17. desember 2024 #90 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har ikke skrevet noe om at jeg vil ha en drittsekk heller da😅 Med dumsnill mener jeg en dørmatte. Man skal være likeverdig i et forhold. Men da kan man ikke være en dørmatte. Hvis jeg ville ha en dørmatte til partner så hadde jeg valgt en med masse penger🤭 Anonymkode: b32e6...c59 Jeg vet veldig godt hva som står skrevet. Dette er mine meninger som jeg velger å trekke fram. Det er ikke alle som er like gode på å sette grenser for seg selv. Jeg ville ikke latt en mann gå på akkord med seg selv for min skyld....Det har ikke jeg samvittighet til ❤️ Og nei jeg er absolutt ingen dørmatte jeg heller 😆😆😆 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 53 Skrevet 17. desember 2024 Forfatter #91 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du skal være akkurat den du er, og så prøve å finne en dame som liker akkurat deg med dine gode og dårligere sider. Så enkelt, men samtidig så vanskelig er det. Å finne seg en ny dame som skilt 53-åring er nok ekstra vanskelig uansett hvor bra fyr du er, da de fleste single i den aldersgruppa er skilte og har en del bagasje og dårlige erfaringer. Mange damer i den alderen velger til og med å være single istedet for å finne en ny mann, så sjansen er større for at du blir valgt bort fordi damene ikke vil ha ny mann, enn at du er for snill eller hvilken som helst annen egenskap. For all del ikke begynn å endre på deg selv eller prøve å fremstå som mer sånn som du tror damene vil ha deg, for da vil du i hvert fall tiltrekke deg helt feil damer. Da får du damer som ikke er interessert i deg, men din oppdiktede persona. Det er jo dømt til å fungere dårlig. Du vil vel ha ei dame som vil ha deg som du er? Det blir jo slitsomt å skulle spille skuespill resten av livet, og du lurer både dama og deg selv. En sånn mann hadde jeg godt kunnet trives kjempegodt sammen med! Jeg er en rolig person som heller vil ha en "kjedelig" mann enn en rastløs fyr som skal dra meg på alt mulig hele tiden. Hadde jeg vært singel og lest denne beskrivelsen av en mann i en datingapp eller noe, hadde jeg fått et positivt inntrykk. Det er likevel én ting som lett kunne fått meg til å velge deg bort; at du er spontan og plutselig bestiller tur til USA. Jeg er selv en veldig rolig og uspontan person som ikke er så begeistret for å reise rundt, så sånne ting ville ha blitt et stressmoment for meg. Men det er jo min personlige preferanse, og det finnes mange damer som ville ha elsket det. Det er bare et eksempel på at selv positive ting kan gjøre at noen velger å ikke satse på deg. Fordi damer er individer og liker og tiltrekkes av ulike trekk. Mitt beste tips til deg er å slutte å tenke at damene velger deg bort fordi det er noe feil med deg. Det er fullt mulig å være en knakanes bra fyr med masse gode egenskaper, men likevel oppleve at mange damer ikke er interessert. Spesielt når du er 53 år og er i en alder der mange kommer fra dårlige/brutte forhold og vanskelige skilsmisser som de helst ikke vil oppleve på nytt. Ikke bare skal du finne rette dama, men rette dama skal jo finne deg, og det er vanskelig. Hvis du skal endre på noe, så ikke endre på deg selv, prøv heller å endre litt på hvilke damer du søker etter. Kanskje har du selv preferanser og krav som hindrer deg i å møte rette dama? Og så må du ikke ta det som et nederlag å få avslag, det betyr bare at du ikke var den rette for akkurat de damene. Det betyr ikke at du dermed ikke er den rette for noen damer. Prøv å nyt singeltiden og datingen, og ta det mer som det kommer. Det finnes nok en dame for deg der ute, du må kanskje bare være litt mer tålmodig. Anonymkode: cfd3c...e4f Innsiktsfyllt og klokt! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #92 Del Skrevet 17. desember 2024 Snill er strålende, jeg digger snille og empatiske menn som viser omsorg for dyr, barn og mennesker som sliter. Men....snill må suppleres av smart, sjarmerende, belest og morsom og pratsom. En sånn mann....mmmm... Da kan han være 150 cm og tjene 200 000 i året for min del. Anonymkode: fddd1...84a 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #93 Del Skrevet 17. desember 2024 Mann 53 skrev (2 timer siden): Kanskje det er jeg som ikke forstår (M53, skilte meg og datet i 2 år). Men, hvorfor er ikke snille menn så attraktive? Blir vi for kjedelige? Når en mann både er snill, tar stor del av hus&hjem (faktisk ser hva som må/skal gjøres), er forutsigbar, trofast, åpen og kjærlig - da forsvinner all spenning? Skal ikke si jeg har stort empirisk grunnlag 😅, men opplever at det ikke er nok. Opplever at dere kvinner også vil ha det litt uforutsigbare, tøffe og "høye og mørke". Jeg vet det er veldig feil å si - og at det blir å generalisere veldig - men en mann som er veldig godt vandt med å være på byen, sjekke og forføre er mye mer attraktiv enn den (les jeg) trofaste, snille og kjærlige. Fra en mann til den som gidder å lese: det oppleves som ganske så vanskelig balanse å få til 🤣 - å være begge deler. Kanskje jeg dater feil damer? Eller hvordan er dette? Fortell meg og jeg skal prøve å forstå. Da tror jeg du dater feil kvinner. Jeg vil, og går for, snille menn. Hadde en snill mann, men dessverre evnet han ikke å bidra i huset, og heller ikke være der emosjonelt, og da ble det for vanskelig til slutt. Jeg har ingen interesse av tøffe og forføreriske menn, det jeg vil ha er en bestevenn, en jeg er trygg på og kan dele alt med, og som er der for meg. Anonymkode: 60488...111 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 17. desember 2024 #94 Del Skrevet 17. desember 2024 Mann 53 skrev (13 minutter siden): Jeg håper ikke jeg oppfattes som bitter. Mer spørrende enn noe annet Det er bra du spør 😄. Er bare det at det er like mange meninger som det er spørsmål ofte 😆😆😆 Det kommer an på mennesket du spør 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 53 Skrevet 17. desember 2024 Forfatter #95 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Men det finnes jo en del snille og kjedelige damer også. Er disse attraktive for TS og andre snille menn, eller søker de kvinner som er mer spennende enn seg selv? Anonymkode: cfd3c...e4f Absolutt attraktive 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 53 Skrevet 17. desember 2024 Forfatter #96 Del Skrevet 17. desember 2024 Irak skrev (2 minutter siden): Det er bra du spør 😄. Er bare det at det er like mange meninger som det er spørsmål ofte 😆😆😆 Det kommer an på mennesket du spør 😂 Jeg er 53 men fortsatt mye å lære og reflektere over... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #97 Del Skrevet 17. desember 2024 Har lest at feminine kvinner biologisk sett oftest går etter maskuline menn, noen kaller dem kanskje alfahanner. Det er primitivt, og kanskje ikke lenger nødvendig, men vi er nå til syvende og sist et dyr vi mennesker også. I kategorien maskuline menn finner man også de såkalte "bad boys", og de drar ikke nødvendigvis damer fordi de er slemme, men fordi de er maskuline og tøffe (og at kvinnen ubevisst blir tiltrukket av dette fordi hun ubevisst forstår at han der er tøff nok til å beskytte meg hvis jeg trenger det). Kjæresten min er en mentalt sterk og maskulin mann som man ikke kødder med, og jeg elsker og trenger akkurat den siden ved han. Det er den som hovedsakelig trakk meg mot han. Heldigvis er han i tillegg snill, kjærlig og rettferdig, men jeg vet at det er kun så lenge han får den respekten han fortjener. Jeg brukte MANGE år på å finne en sånn mann, fordi min tiltrekning til det maskuline stadig rotet meg opp i sånne bad boys. Anonymkode: 453e4...b18 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #98 Del Skrevet 17. desember 2024 Det kommer til å høres veldig rart ut, men jeg registrerer "snille" menn som individer som mangler tilgang og alternativer i livet. Kvinner vet at menn generelt ikke er interessert i kvinner som personer, så hvis han er "snill" oppleves det litt desperat. Det er forskjell på "snill" og faktisk snill. En snill mann gir komplimenter eller tjenester uten at han hinter eller krever noe tilbake. Det er gjort av genuin omsorg og hyggelighet. Anonymkode: 75a1d...f9f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 17. desember 2024 #99 Del Skrevet 17. desember 2024 Mann 53 skrev (Akkurat nå): Jeg er 53 men fortsatt mye å lære og reflektere over... Det har jeg og 😄 Jo mer jeg lærer og reflekterer dess mer forstår jeg 💕 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #100 Del Skrevet 17. desember 2024 Mann 53 skrev (3 timer siden): Kanskje det er jeg som ikke forstår (M53, skilte meg og datet i 2 år). Men, hvorfor er ikke snille menn så attraktive? Blir vi for kjedelige? Når en mann både er snill, tar stor del av hus&hjem (faktisk ser hva som må/skal gjøres), er forutsigbar, trofast, åpen og kjærlig - da forsvinner all spenning? Skal ikke si jeg har stort empirisk grunnlag 😅, men opplever at det ikke er nok. Opplever at dere kvinner også vil ha det litt uforutsigbare, tøffe og "høye og mørke". Jeg vet det er veldig feil å si - og at det blir å generalisere veldig - men en mann som er veldig godt vandt med å være på byen, sjekke og forføre er mye mer attraktiv enn den (les jeg) trofaste, snille og kjærlige. Fra en mann til den som gidder å lese: det oppleves som ganske så vanskelig balanse å få til 🤣 - å være begge deler. Kanskje jeg dater feil damer? Eller hvordan er dette? Fortell meg og jeg skal prøve å forstå. Men hva er egentlig å være snill? Jeg forventer at alle mennesker jeg omgås er snille med meg. Det gjør dem ikke til potensielle partnere. Fra en jeg skal dele livet med forventer jeg samme verdigrunnlag, samme ønsker for et samliv, noen felles interesser/at vi trives i selskap med hverandre og har en del aktiviteter vi begge liker, gode samtaler og kommunikasjon, og seksuell kompatibilitet. Anonymkode: b4fc1...da5 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå