AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #1 Del Skrevet 11 timer siden Hei Forrige leietaker har flyttet ut for noen mnd siden og jeg har ikke sett denne før nå. Den var ikke der da de flyttet ut. Jeg har drevet og pusset opp de andre rommene i huset og skal ta badet til sist. Badet er veldig problematisk. Ser nå at soppen plutselig kom. Det er kun på den ene veggen, rett ved vasken/sinken. Må tilføye at akkurat denne veggen buler ut. Så tror den er veldig ødelagt. Jeg vet bare ikke hvor jeg skal starte. Et bad er et større prosjekt som jeg ikke har erfaring med. Regner med at alle vegger skal rives. Rett bak denne bulende veggen er et soverom. Rett ved siden er kjøkken/vask. Hvor skal man starte? Skal man snakke med banken og ta opp lån for å pusse opp? Eller få inn anbud fra fagfolk på hva de tenker de kan fikse og anslå en sum? Badet er 4m2. Altså 2m bred og 2m lang. Så ganske smalt. Takk for alt tips. Hele Soppen er per nå ca 5cm i diameter Anonymkode: 21ab4...78f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #2 Del Skrevet 10 timer siden Ekte hussopp, så spennende 😅Du må åpne vegg og se hva som er bak.. Med maske på. Anonymkode: fd58a...ba3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #3 Del Skrevet 10 timer siden Åpne og sjekket omfang før jeg kontakter fagfolk? Anonymkode: 21ab4...78f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #4 Del Skrevet 10 timer siden Kontakt fagfolk først. Anonymkode: 05bc8...69a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #5 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Åpne og sjekket omfang før jeg kontakter fagfolk? Anonymkode: 21ab4...78f Jeg personlig ville absolutt åpnet for å sjekke omfang ja. Men, folk er forskjellige. Anonymkode: fd58a...ba3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #6 Del Skrevet 9 timer siden Hadde revet selv. Kan ikke se det er noe fliser der? Da er valget enda enklere. Kanskje du vil gjør en billig semioppussing. Stoppe evt lekkasjer/fjerne vannskadet material (gips, stendere, isolasjon etc). En ny vegg er en enkel jobb å gjøre selv. Et lite bad som du skal leie ut? Ville brukt minst mulig penger på det. Men riv driten (veggen). Ikke noe valg uansett. Anonymkode: 8e511...ef5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #7 Del Skrevet 8 timer siden Er det fliser på badet? Fliser er ikke tett, og vann kommer inn mellom fliser og membran. Hvis det ikke er gulvvarme, eller det ikke har vært tilstrekkelig med varme på, så vil det ta lengre tid før vannet under flisene tørker opp og det kan bli soppvekst. Er det tegn til fukt på soverommet? Ville begynt med å måle fukt i rommet ved siden av badet. Da vil du få en indikasjon på om det er fukt i veggen eller ikke. Hvordan lukter det i leiligheten? Ofte vil man kjenne fuktproblemer på lukta. Anonymkode: 07db1...17c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #8 Del Skrevet 8 timer siden Man ser ikke godt, men det er fliser på alle veggene. Lukter ikke noe. Vegg mot soverom og kjøkken har ikke tegn til fukt eller sopp. Anonymkode: 21ab4...78f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 6 timer siden #9 Del Skrevet 6 timer siden Oi, det var soppen sin det. Blir spennende å se om den får litt hvite tupper etterhvert. Jeg ville tatt noen bilder og sendt til Anticimex, så får man vurdert hvilken type sopp det er. De fleste husforsikringer inneholder soppforsikring, og badboyen i den sekken er definitivt ekte norsk hussopp. Da må nok mer enn bare badet fikses. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #10 Del Skrevet 5 timer siden Er det teglsteinsbygg med trebjelkelag, kanskje? Anonymkode: 98b85...cfd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #11 Del Skrevet 5 timer siden newman01 skrev (52 minutter siden): Oi, det var soppen sin det. Blir spennende å se om den får litt hvite tupper etterhvert. Jeg ville tatt noen bilder og sendt til Anticimex, så får man vurdert hvilken type sopp det er. De fleste husforsikringer inneholder soppforsikring, og badboyen i den sekken er definitivt ekte norsk hussopp. Da må nok mer enn bare badet fikses. Hva skjer da hvis den dekker hussopp? Har hatt dette huset i ca 20år. Har hatt husforsikring i alle disse årene men aldri brukt. Anonymkode: 21ab4...78f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #12 Del Skrevet 5 timer siden Jeg ser på forsikringen min at den dekker sopp og råte. Skal jeg bare melde skade og be dem komme og se? Altså ikke gjøre noe enda? Hva hvis de ikke dekker det da? Anonymkode: 21ab4...78f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Handerrefyren Skrevet 5 timer siden #13 Del Skrevet 5 timer siden (endret) Du tar bilder og ringer ditt forsikringsselskap! om det er dekning tar de det derifra. håper du har dekning! Ser nå at du har dekning. Det er nå de får "betalt" for 20 års premie. lykke til, vær klar over at en ofte må være litt på for å få dette fikset raskest mulig Endret 5 timer siden av Handerrefyren oppdatert i forhold til tråden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #14 Del Skrevet 5 timer siden Handerrefyren skrev (13 minutter siden): Du tar bilder og ringer ditt forsikringsselskap! om det er dekning tar de det derifra. håper du har dekning! Ser nå at du har dekning. Det er nå de får "betalt" for 20 års premie. lykke til, vær klar over at en ofte må være litt på for å få dette fikset raskest mulig Glemte å si at jeg har åpnet noen fliser for å sjekke imorgen. Jeg har ikke åpnet alt, bare noen få fliser.. har jeg ødelagt for meg selv nå.... Anonymkode: 21ab4...78f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Handerrefyren Skrevet 4 timer siden #15 Del Skrevet 4 timer siden Nei på ingen måte, stopp, ring forsikring og vent, om de ikke dukker opp ringer du igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå