Gå til innhold

Barn med en mann som er konspirasjonsteoretiker

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Far har ikke foreldreansvar, men samvær alene i blant. Nå vil han gi barnet vårt noen urter fra Kina for å behandle barnets atopiske eksem. Jeg behandler det selv i samråd med fastlege. Nå er jeg livredd han skal gi barnet mitt dette bak min rygg.

Da jeg var kritisk og stilte spørsmål om denne legen han skulle få dette fra ble jeg kalt paranoid. Alltid når han ikke får viljen sin, blir jeg kalt ting.

Dette er en mann som støtter Trump, leser Resett, nektet å vaksinere seg og er borte i over en måned fra barnet sitt for å realisere seg selv. 

Hva gjør jeg?

Anonymkode: 7e022...10d

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Lars1009 skrev (1 minutt siden):

Urter skader jo ikke. Ro deg ned. Er lov å ikke være A4.

Så naiv er du vel ikke?

Anonymkode: c675d...742

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lars1009 skrev (16 minutter siden):

Eh… du er en av dem som tror at alt som er «naturlig» er ufarlig? Lyst på litt stuet grønn fluesopp?

Anonymkode: d5ed4...5e6

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Prøv å late som du er interessert i det han vil gi barna, så du kan få ut informasjon om hva slags urter det er snakk om.

Anonymkode: aedb5...93c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Da kan du overkonsirerer han og si.. det gjør sikkert eksamen verre også er det noen som vil vi egentlig skal kjøpe den og den dyre kremen tilslutt. 

PS er han gjerrig siden han bruker kjerringråd? 

Anonymkode: c675d...742

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde krevd å få vite hva slags urter det er snakk om. En del urter og lignende kan reagere negativt dersom de brukes sammen med enkelte andre medisiner, f eks. Akkurat som du sikkert ville involvert far ved oppstart av nye medisiner, så bør du jo kunne forvente det samme tilbake. Prøv å «fake» en interesse, og vær så lite dømmende som mulig. Det er viktig at han deler denne informasjonen med deg, og det kan han i verste fall slutte å gjøre dersom han opplever deg som dømmende mot han og hans ideer/holdninger. 

Når det er sagt så støtter jeg deg 100%! Hadde urter vært løsningen, hadde skolemedisinen tatt dette i bruk for lenge siden akkurat som at legemiddelbransjen hadde funnet måter å tjene penger 🙂 Veldig mange av medisinene vi bruker, er utvunnet fra naturen, men for at de skal hjelpe og ikke drepe deg så er de endret litt på 🙂 

Anonymkode: d9c68...d8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er jo antagelig helt uproblematisk. Spør hva slags urter før du får helt hikke?

Anonymkode: 3e520...0dc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er jo antagelig helt uproblematisk. Spør hva slags urter før du får helt hikke?

Anonymkode: 3e520...0dc

Det er flere problemstillinger her:

Hva slags urter er det han mener han har kjøpt?

Er det de urtene han mener å ha kjøpt som FAKTISK er i produktet?

Hvordan har han fått tak i disse urtene?

Hvordan skal de hjelpe mot eksem, hva/hvem er kilden?

Det finnes bra urter og det finne farlige. Det finnes naturlige remedier man ikke skal benytte dersom man bruker enkelte typer medisiner. Det kan forsterke eller redusere effekten av medisinen.

Noen sier de selger A, men så er produktet X og er farlig for nyrene, lever eller lunger feks. 

Anonymkode: ff4ba...9e3

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Far har ikke foreldreansvar, men samvær alene i blant. Nå vil han gi barnet vårt noen urter fra Kina for å behandle barnets atopiske eksem. Jeg behandler det selv i samråd med fastlege. Nå er jeg livredd han skal gi barnet mitt dette bak min rygg.

Da jeg var kritisk og stilte spørsmål om denne legen han skulle få dette fra ble jeg kalt paranoid. Alltid når han ikke får viljen sin, blir jeg kalt ting.

Dette er en mann som støtter Trump, leser Resett, nektet å vaksinere seg og er borte i over en måned fra barnet sitt for å realisere seg selv. 

Hva gjør jeg?

Anonymkode: 7e022...10d

Vil minne om at de som mente vaksinen kom fra en lab i Wuhan ble stemplet som konspirasjonsteoretikere i 2020. 

Anonymkode: f2a9f...44e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lars1009 skrev (3 timer siden):

De stapper heller ungen full av kortison-krem. 

Når faktisk atopisk eksem kommer fra en matinterolanse......

Anonymkode: f2a9f...44e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye naturmedisin som fungerer, og istede for å være vegg så kan du jo kanskje få ut litt info om hva det faktisk er :)

Fermentert risvann fungerte på mitt eksem.

Anonymkode: 2dd09...6df

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...