AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #61 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Dere holdt på å drepe barnet deres. Møbler skrus selvfølgelig fast i veggen, det er allmennkunnskap. Anonymkode: 9cd26...192 Hvorfor skjer det ulykker da tror du? Anonymkode: ad8d7...482 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #62 Del Skrevet 7 timer siden Man trenger vel ikke bruksanvisning for å skjønne at tunge og høye ting bør skrus fast for å sikre de mot å velte?? "Komfyren holdt på å drepe barnet vårt. Han tok rett på en varm kokeplate, og den viste seg å være varm!! Jeg har kjøpt komfyren brukt, og det fulgte ikke med noen bruksanvisning. Så hvordan kunne jeg vite?? Vet ikke hvor jeg vil med dette, men se det som en advarsel. Vurderer å saksøke elkjøp eller Bosh!" Anonymkode: be07d...d82 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #63 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Som andre sier: SKRU FAST I VEGGEN. Ikea skriver dette på omtrent alt som har den minste tendens til å kunne velte og er over to cm høyt. Ethvert produkt som kan velte, får med seg deler til å feste i veggen, bruksanvisning selv fireåringen kunne tolka. Vel, i hvert fall alle produktene vi har kjøpt fra Ikea er slik. Dette er dessverre en uforsvarlig handling fra deres side, ikke Ikea eller produktet. Anonymkode: 957e5...575 Jeg gikk inn på Finn, og ser en ytterst fåtall av disse kommoden som selges som har skruehull. Så nei, det er ikke vanlig å montere denne fast i veggen ser det ut som. Noen gjør selvsagt det, men tror nok flesteparten av oss tenker at det går bra uten. Men ja, vi har lært, og håper andre også leser dette og ser hvor galt det kan gå. Anonymkode: d148a...adc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #64 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Man trenger vel ikke bruksanvisning for å skjønne at tunge og høye ting bør skrus fast for å sikre de mot å velte?? "Komfyren holdt på å drepe barnet vårt. Han tok rett på en varm kokeplate, og den viste seg å være varm!! Jeg har kjøpt komfyren brukt, og det fulgte ikke med noen bruksanvisning. Så hvordan kunne jeg vite?? Vet ikke hvor jeg vil med dette, men se det som en advarsel. Vurderer å saksøke elkjøp eller Bosh!" Anonymkode: be07d...d82 Det er ikke alle som er klar over dette. Jeg var heller ikke oppmerksom på faren før jeg hørte om denne typen ulykken for en del år tilbake, Bodde da i møblert leilighet med barn, og kommode og bokhylle i gangen var ikke skrudd fast. Det er fint at folk på kg er allvitende,men meg bekjent er ikke ulykker med møbler noe det advares mot på helsestasjonen f.eks. Mulig problemstillingen har fått mer oppmerksomhet de siste år. Jeg var klar over faren ved krybbedød, fall fra stellebord (brukte ikke), drukning, klemskader, brannskader (turte ikke drikke kaffi nær baby). Men hadde ikke tenkt tanken på at kommoden kunne være farlig før jeg hørte om en ulykke med en kommode. Anonymkode: ad8d7...482 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #65 Del Skrevet 6 timer siden Store møbler og kommoder må selvsagt skrus fast i veggen. Går an å bruke hodet litt, da. Men bra det gikk fint med barnet, det kunne gått skikkelig galt ;/ Anonymkode: 36a29...e0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #66 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): ALLE MØBLER SKAL VÆRE FESTET TIL VEGGEN FOR Å UNNGÅ ULYKKER..! Anonymkode: 7c195...3ea DET MÅ VÆRE VANSKELIG Å SPISE MIDDAG MED MER ENN 3 MENNESKER HVIS ALLE STOLENE ER FESTET TIL VEGGEN! Anonymkode: 30bef...e82 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 6 timer siden #67 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): DET MÅ VÆRE VANSKELIG Å SPISE MIDDAG MED MER ENN 3 MENNESKER HVIS ALLE STOLENE ER FESTET TIL VEGGEN! Anonymkode: 30bef...e82 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #68 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja. Ser jo det. Men sjelden det følger bruksanvisning med brukte møbler. Ingen klatret ikke, men hadde åpnet samtlige skuffer. Ikke var den fylt opp til randen heller. Anonymkode: d148a...adc Alle bruksanvisninger ligger lett tilgjenglig på nett. Google is your friend, skriv to ord: MALM monteringsanvisning og trykk enter. Anonymkode: 0fa90...404 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #69 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor skjer det ulykker da tror du? Anonymkode: ad8d7...482 En veltet malm garderobe over eget barn i eget hus, er mer i kategorien "uaktsomt drap", enn "ulykke. Anonymkode: 9cd26...192 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #70 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): En veltet malm garderobe over eget barn i eget hus, er mer i kategorien "uaktsomt drap", enn "ulykke. Anonymkode: 9cd26...192 Jurist er du ikke. Anonymkode: 30bef...e82 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #71 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Det er ikke alle som er klar over dette. Jeg var heller ikke oppmerksom på faren før jeg hørte om denne typen ulykken for en del år tilbake, Bodde da i møblert leilighet med barn, og kommode og bokhylle i gangen var ikke skrudd fast. Det er fint at folk på kg er allvitende,men meg bekjent er ikke ulykker med møbler noe det advares mot på helsestasjonen f.eks. Mulig problemstillingen har fått mer oppmerksomhet de siste år. Jeg var klar over faren ved krybbedød, fall fra stellebord (brukte ikke), drukning, klemskader, brannskader (turte ikke drikke kaffi nær baby). Men hadde ikke tenkt tanken på at kommoden kunne være farlig før jeg hørte om en ulykke med en kommode. Anonymkode: ad8d7...482 Man trenger verken være allvitende, eller få en brosjyre fra helsestasjon før det kan kreves at voksne mennesker selv kan tenke ut at tunge og høye ting kan velte. Anonymkode: be07d...d82 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #72 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (19 minutter siden): En veltet malm garderobe over eget barn i eget hus, er mer i kategorien "uaktsomt drap", enn "ulykke. Anonymkode: 9cd26...192 De tilfellene jeg har hørt om i nyhetene, er blitt kvalifisert som ulykker. Anonymkode: ad8d7...482 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #73 Del Skrevet 6 timer siden *klassifisert Anonymkode: ad8d7...482 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #74 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Man trenger verken være allvitende, eller få en brosjyre fra helsestasjon før det kan kreves at voksne mennesker selv kan tenke ut at tunge og høye ting kan velte. Anonymkode: be07d...d82 Nei, i en perfekt verden så skal voksne kunne alt. Dessverre er det ikke sånn. Jeg synes det er fint at ts lufter dette, for alle vet ikke om alle farer. Det er greit å gjøre ts oppmerksom på at møbler skal festes. Dette har ts nå fått tilbakemelding om drøssevis av ganger over flere sider. Likevel kommer det gjøker som sier at "alle vet at". Nei, alle vet ikke det. Det er jo derfor det skjer ulykker. I stedet for å sitte på forum og shame ts for å føle seg bedre, så burde folk heller ha medfølelse for at ts har opplevd noe skremmende. Ts vet nå at hun kunne ha forhindret kommoden å velte. Da er det svært lite konstuktivt med svar som "Du drepte nesten ditt eget barn", "Dette kunne blitt drapssak", og lignende som hatefulle mennesker lirer av seg i denne tråden. En del av disse menneskene burde ikke ha tilgang til internett. Anonymkode: ad8d7...482 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 5 timer siden #75 Del Skrevet 5 timer siden Jeg tenker det kan være lurt å tenke forebyggende på flere områder i hjemmet. Og jeg trodde ærlig talt at folk tenkte seg såpass om i 2024. Ikke ha giftstoffer stående lett tilgjengelig for småbarn. For eks plumbo i skapet under vasken. Har du småbarn som lærer seg å gå er det lurt å beskytte harde og skarpe kanter, og sette dyre/farlige ting utenfor rekkevidde. Babyer som kryper? Lurt å lukke skuffer/skap med barnesikring og putte plastdeksel inni stikkontakter. Og gjelder det å tenke litt lengre og da. Store tunge møbler? Kan de falle? Sikre de mot veggen… TV? Gulv lamper? Barnegrind? Man kan ikke forvente at alt skal merkes eller bruksanvisninger som er så store pga alle forbeholdene de må ta. Her hjalp jo ikke engang det at skuffene skal ha et gult merke inni som advarer mot fare. Hvor langt skal en strekke dette liksom? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #76 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vet ikke helt hva jeg vil med dette, men vil bare virkelig advare folk. Vi hadde kjøpt en pent brukt IKEA Malm kommode og satt på badet, og var veldig fornøyd. Men i dag våknet jeg av et ubeskrivelig hyl og noe stort som knuste. Løp inn på badet og fikk se at barnet vårt hadde fått denne kommoden over seg, og satt fast. Det var fullstendig kaos og vi måtte være to voksne som løftet den vekk. Ungen var kjemperedd, men kom heldigvis ut av dette med veldig få skrammer. Kommoden hadde tatt med seg lister og var knekt flere steder. Jeg var ikke klar over at det har vært dødsulykker grunnet disse kommoden i USA og Australia blant annet. Visste heller ikke at de måtte monteres fast på vegg. Vi trodde vi hadde sikret den godt nok, og brukt «vippe test» for å passe på at den stod stabil. Noe den ikke gjorde når barnet hadde dratt ut skuffene og fikk den over seg. En skrekkslagen opplevelse, og jeg ønsker egentlig bare å dele min erfaring slik at ikke flere barn opplever dette. Tror vi hadde englevakt. Anonymkode: d148a...adc Men det står i monteringsanvisningen at den skal festes i vegg! Det er ikke kommoden som holdt på å drepe ungen deres men dere selv. Anonymkode: 65887...2b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #77 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): DET MÅ VÆRE VANSKELIG Å SPISE MIDDAG MED MER ENN 3 MENNESKER HVIS ALLE STOLENE ER FESTET TIL VEGGEN! Anonymkode: 30bef...e82 NEIDA!! ALLE STOLENE FESTES TIL SAMME VEGG! Anonymkode: 65887...2b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #78 Del Skrevet 5 timer siden Festing til vegg står i bruksanvisningen, ingen grunn til å skylde på IKEA her. Anonymkode: cd584...a21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #79 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor skjer det ulykker da tror du? Anonymkode: ad8d7...482 Fordi folk ikke gidder. Ikke fordi de ikke vet. De satser på at det går bra. Anonymkode: 1c74a...924 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #80 Del Skrevet 5 timer siden Kor mange er det som har skrive i denne tråden at kommoden må festast til veggen. Trur vi er oppe i 37 innlegg no 😅 Anonymkode: 2507c...163 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå