AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #41 Del Skrevet 12 timer siden 2 voksne for å fjerne en Malm kommode? Har dere fylt den med betong? Anonymkode: 69cc2...398 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #42 Del Skrevet 12 timer siden Som andre sier: SKRU FAST I VEGGEN. Ikea skriver dette på omtrent alt som har den minste tendens til å kunne velte og er over to cm høyt. Ethvert produkt som kan velte, får med seg deler til å feste i veggen, bruksanvisning selv fireåringen kunne tolka. Vel, i hvert fall alle produktene vi har kjøpt fra Ikea er slik. Dette er dessverre en uforsvarlig handling fra deres side, ikke Ikea eller produktet. Anonymkode: 957e5...575 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #43 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): 2 voksne for å fjerne en Malm kommode? Har dere fylt den med betong? Anonymkode: 69cc2...398 Nei. Den inneholdt barneklær. Kommoden er ganske tung, ikke minst når den har skuffene ute og ligger på skrå. Anonymkode: d148a...adc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #44 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det er nok ikke bare vår. Har kjøpt en del brukte møbler opp gjennom årene, og det er vel heller svært sjelden man finner skruehull i disse. Tror ikke de fleste tenker på at enkelte møbler må monteres fast. Selv ikke en kommode. Anonymkode: d148a...adc Dette er jo da også grunnen til at det har vært dødsulykker med kommoder. At en del andre heller ikke tenker over at en kommode kan velte, gjør den ikke mer veltesikker. Trekker man ut alle skuffene i en kommode, havner nesten alt innholdet utenfor grunnflaten og den blir tilsvarende ustabil. Skuffer kan også brukes som trappetrinn for den som er for liten til å vite bedre. Da blir det de voksnes oppgave å vurdere risiko, eller i alle fall sjekke monteringsanvisningen. Skjønner godt at dere ble skremt, og veldig bra det gikk fint, men veldig spekulativt å fremstille det som om malm-kommoden er en dødsfelle. Det blir som å si at toetasjers hus er dødsfeller fordi barn kan falle ned trappen. Anonymkode: bfece...937 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #45 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Barnet er 4 og nei, vi fotfølger ikke barnet gjennom hele huset til enhver tid. Barnet går til og med på do alene. Anonymkode: d148a...adc Dere leser ikke bruksanvisninger heller og setter kommoden på våtrom.... Anonymkode: 829e2...938 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #46 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dere leser ikke bruksanvisninger heller og setter kommoden på våtrom.... Anonymkode: 829e2...938 😱😱 Tenk å sette kommoden på våtrom a gitt! For et merkelig fokus. Anonymkode: 7a14a...276 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #47 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Vet ikke helt hva jeg vil med dette, men vil bare virkelig advare folk. Vi hadde kjøpt en pent brukt IKEA Malm kommode og satt på badet, og var veldig fornøyd. Men i dag våknet jeg av et ubeskrivelig hyl og noe stort som knuste. Løp inn på badet og fikk se at barnet vårt hadde fått denne kommoden over seg, og satt fast. Det var fullstendig kaos og vi måtte være to voksne som løftet den vekk. Ungen var kjemperedd, men kom heldigvis ut av dette med veldig få skrammer. Kommoden hadde tatt med seg lister og var knekt flere steder. Jeg var ikke klar over at det har vært dødsulykker grunnet disse kommoden i USA og Australia blant annet. Visste heller ikke at de måtte monteres fast på vegg. Vi trodde vi hadde sikret den godt nok, og brukt «vippe test» for å passe på at den stod stabil. Noe den ikke gjorde når barnet hadde dratt ut skuffene og fikk den over seg. En skrekkslagen opplevelse, og jeg ønsker egentlig bare å dele min erfaring slik at ikke flere barn opplever dette. Tror vi hadde englevakt. Anonymkode: d148a...adc Uff så skrekkelig! Det er derfor IKEA anbefaler alle å skru disse fast til veggen. Fler barn har dødd av dette tidligere. Alle kommoder/bokhyller og slike tunge ting barn kan klatre på SKAL skrus fast i veggen. Godt dere slapp med skrekken❤️ Anonymkode: 7d22a...4d7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #48 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dere leser ikke bruksanvisninger heller og setter kommoden på våtrom.... Anonymkode: 829e2...938 Som om det at den sto på våtrom har noe som helst å si. Det kunne like gjerne skjedd om den sto på soverommet til ungen, i gangen eller sndre steder. Anonymkode: 6d9e8...64c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #49 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Vet ikke helt hva jeg vil med dette, men vil bare virkelig advare folk. Vi hadde kjøpt en pent brukt IKEA Malm kommode og satt på badet, og var veldig fornøyd. Men i dag våknet jeg av et ubeskrivelig hyl og noe stort som knuste. Løp inn på badet og fikk se at barnet vårt hadde fått denne kommoden over seg, og satt fast. Det var fullstendig kaos og vi måtte være to voksne som løftet den vekk. Ungen var kjemperedd, men kom heldigvis ut av dette med veldig få skrammer. Kommoden hadde tatt med seg lister og var knekt flere steder. Jeg var ikke klar over at det har vært dødsulykker grunnet disse kommoden i USA og Australia blant annet. Visste heller ikke at de måtte monteres fast på vegg. Vi trodde vi hadde sikret den godt nok, og brukt «vippe test» for å passe på at den stod stabil. Noe den ikke gjorde når barnet hadde dratt ut skuffene og fikk den over seg. En skrekkslagen opplevelse, og jeg ønsker egentlig bare å dele min erfaring slik at ikke flere barn opplever dette. Tror vi hadde englevakt. Anonymkode: d148a...adc Det er jo deres ansvar å feste slike ting til veggen. Vi har alt dobbeltfestet til vegg fordi vi vet dette kan skje, det sier seg jo selv, barn vet jo ikke alltid hva de driver med. Anonymkode: d53bc...4e3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #50 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Ja. Ser jo det. Men sjelden det følger bruksanvisning med brukte møbler. Ingen klatret ikke, men hadde åpnet samtlige skuffer. Ikke var den fylt opp til randen heller. Anonymkode: d148a...adc Bruksanvisningen ligger på ikea sine sider. Du har ingen unnskyldning her. Det at kommoder skal sikres er noe samtlige voksne vet om. Dette er 100% din egen skyld, bra det gikk bra denne gangen. Siden du ikke har elementær kunnskap innabords, husk at det anbefales å sikre tv av samme grunn også. Anonymkode: c8a3c...8ad 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minlillelykke Skrevet 12 timer siden #51 Del Skrevet 12 timer siden Sånn til neste gang. Skru alle tunge møbler fast i veggen. Vi har mange malm kommoder hjemme, og våre er fylt til randen. Aldri opplevd at den har vært i nærheten av å velte. Selv ikke når barna krangler om hvem som skal åpne skuffen sin først. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #52 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Som om det at den sto på våtrom har noe som helst å si. Det kunne like gjerne skjedd om den sto på soverommet til ungen, i gangen eller sndre steder. Anonymkode: 6d9e8...64c Ikke meg du svarer, men flisegulv kan jo gi et mer ujevnt underlag hvor den har lettere for å tippe.. Til poenget i tråden: Den eneste måten du kan sikre en kommode fra å tippe er å feste de i veggen. Anonymkode: 80663...394 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #53 Del Skrevet 12 timer siden Jeg åpna innlegget og trodde den handlet om at sikringen kunne ryke. Men oja, dere hadde ikke sikret den. Anonymkode: 5aa08...f68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 12 timer siden #54 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Fint det gikk bra med barnet, men det er jo deres feil at kommoden ikke er skrudd fast i veggen. Hadde dere kjøpt den ny så følger det med skruer til å feste i veggen. Og det står klart på bruks anvisningen. Dette gjelder alle kommoder, ikke kun Malm kommode. De skal festes i vegg, spesielt viktig når dere har små barn, Dette gjeler både skjenker og skap, bør jo festes i vegg om det skal klatres på. Anonymkode: 486c7...82d En liten greie er at om en kjøper brukt så sender Ikea deg de evt manglende delene helt gratis 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #55 Del Skrevet 12 timer siden Det er faren ved å kjøpe brukt - får ikke med bruksamvisning med advarsler. Kjøper brukt jeg også men det har jo denne ulempen. Bra det gikk bra. Må ha vært en fryktelig skremmende opplevelse. Har hørt om kommodeulykker ja. Gjelder neppe kun Ikea. Må skru alt som er tungt og farlig fast. Anonymkode: ad8d7...482 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 12 timer siden #56 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja. Ser jo det. Men sjelden det følger bruksanvisning med brukte møbler. Ingen klatret ikke, men hadde åpnet samtlige skuffer. Ikke var den fylt opp til randen heller. Anonymkode: d148a...adc Alt ligger online og mangler det deler sender Ikea de gratis 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #57 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Bruksanvisningen ligger på ikea sine sider. Du har ingen unnskyldning her. Det at kommoder skal sikres er noe samtlige voksne vet om. Dette er 100% din egen skyld, bra det gikk bra denne gangen. Siden du ikke har elementær kunnskap innabords, husk at det anbefales å sikre tv av samme grunn også. Anonymkode: c8a3c...8ad TV er kjempeviktig også! En klassekamerat av lillebroren min holdt på å dø som barn fordi han fikk TV-en over seg. Lå på sykehus lenge. Anonymkode: 7a14a...276 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #58 Del Skrevet 12 timer siden Fru Uperfekt skrev (1 minutt siden): En liten greie er at om en kjøper brukt så sender Ikea deg de evt manglende delene helt gratis Det er jo kjempebra! Anonymkode: ad8d7...482 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #59 Del Skrevet 12 timer siden Dere holdt på å drepe barnet deres. Møbler skrus selvfølgelig fast i veggen, det er allmennkunnskap. Anonymkode: 9cd26...192 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #60 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Det er nok ikke bare vår. Har kjøpt en del brukte møbler opp gjennom årene, og det er vel heller svært sjelden man finner skruehull i disse. Tror ikke de fleste tenker på at enkelte møbler må monteres fast. Selv ikke en kommode. Anonymkode: d148a...adc Ja. Det er ganske mange som ikke er klar over dette. - Foreldrene mine har noen dødstunge hyller som er ment for å henge på vegg, som de har overfylt med tunge donaldbøker og satt oppå hverandre på gulvet i kjellerstua. Jeg har sagt klart ifra om hva jeg synes om dette, men de bryr seg ikke og jeg fotfulgte ungen når hen var yngre - Ingenting har vært festet i veggen i de to leilighetene jeg har leid møblert. Bodde i leid leilighet med barn når jeg hørte om kommodeulykker for første gang, og fikk da tillatelse fra utleier til å skru i veggen. -Jeg kjenner småbarnsforeldre som ikke vet at møbler må festes. Fint å se at det er så mange flinkiser i tråden men jeg synes at alle som er frekke og ufyselige mot ts bør gå i seg selv. Ts har hatt en skremmende opplevelse og vil advare andre. Det synes jeg er bra. Selv om alle som kommenteret på kg fester alt så er det mange i det virkelige liv som ikke er klar over faren. Anonymkode: ad8d7...482 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå