Gå til innhold

Antall single år og antall sexpartnere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

AnonymBruker

RESULTAT!

Jeg holdt nesten på å glemme denne tråden jeg startet, men nå har jeg altså regnet over svarene. HUSK dette er dårlig forskning, og bare for moro. Og noen svar var ganske sprikende og uklare. Kanskje HI ikke var formulert godt nok.. men det handler altså om år man er single eller "på jakt", åpen for, i situationships, i korte eller lengre forhold osv... Alt utenom samboerskap eller ekteskap.

Altså: antall sexpartnere du har hatt siden du var 16 år, minus antall år du enten har vært i samboerforhold eller gift. F.eks et gitt regnestykke; person er 47 år, hatt 18 partnere. Minus 16 år ("startalder for lovlig sex") og minus to samboerforhold på 8 og 11 år.

Som enklere satt opp blir: 47-16-8-11=12 single år.
Og 18 partnere fordelt på disse 12 årene = 1,5. En og en halv mann i året... :)

Gjennomsnittet for svarene her ble: 3,11. Noe som betyr at hvis man havner på leting i 5 år før man finner "den rette"/den å bli gammel sammen med, blir det lett 15 i tellinga. Og 30 stk om man enda en gang må ut på markedet for å finne en partner. Og jeg tror de er ganske representative for befolkningen. I letingen etter den rette blir det endel feiltrinn og "hakk i sengestolpen". Og det blir derfor feil å slå alle over en kam i undersøkelser ved å lage et gjennomsnitt både blant de som har vært singel 2 år i tenårene og fortsatt er lykkelig gift i 60-årene, og de som har vært single i 15 år av livet sitt.

Så dette omdiskuterte spørsmålet: hvor mange sexpartnere har du hatt? Bør omformuleres til: Hva er din årlige rate da? (for de som absolutt må vite det). For tallet enhvert menneske har, handler MYE mer om antall år han/hun har vært single, enn hvor lett eller hard på tråden vedkommende er.

Anonymkode: 03c66...4c9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Singel fra 16-35

Hatt sex med 2.

Er 35 nå.

Anonymkode: 7bee6...26f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Singel fra 16-35

Hatt sex med 2.

Er 35 nå.

Anonymkode: 7bee6...26f

Den trekker snittet godt ned ;) 0,1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kun pult en. Møttes da jeg var 24. Vært sammen 9år

Anonymkode: a9d0c...e9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

16 år singel etter debutalder (som sekstenåring) 21 sexpartnere.

Anonymkode: 2e1c0...0d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ca 15 sexpartnere når jeg var singel fra 21 til 26. Deretter en. Mann nært 50.

Anonymkode: 5b95b...e12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

32 år, 0 sex partnere. Mann. Og ja, jeg er sint på samfunnet og verden + jobber veldig hardt og trener.

Anonymkode: ba95a...f33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 18.12.2024 den 23.40):

Med så mange seksualpartnere må du åpenbart være en attraktiv kvinne. Er det en grunn til at du bare har vært i forhold i fem av dine 48 år?

Anonymkode: 86c52...dfa

Hvordan kommer du frem til den konklusjonen?

Anonymkode: de827...975

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

32 år, 0 sex partnere. Mann. Og ja, jeg er sint på samfunnet og verden + jobber veldig hardt og trener.

Anonymkode: ba95a...f33

Er du sosial med damer det kan bli mer med? 

Anonymkode: 0cd3d...86f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mann 40, vært singel ca 1 år siden 16. To sexpartnere. Har et veldig godt og trygt ekteskap 😊 vil ikke si at jeg bare har vært «heldig», syns det blir for enkelt. Jeg var alltid veldig bevist på at jeg ville ha familie og tenkte langsiktig og lot vær å ligge uten at jeg følte meg sikker på at vi kunne vare lenge. Høy bodycount gjør selvsagt ingenting, dømmer ingen, men det er ikke noe som bare skjer.  Jeg mener det er i mye høyere grad en valgt livsstil, og det er ikke noe galt med det. Om du ønsker å ha lav bodycount så må du holde den lav. Og om du har høy bodycount så gjør det ingenting! Du er akkurat like verdifull for det om. Det er ikke noe man trenger og skjule eller bortforklare. Kos deg og vært intim når du er singel om du ønsker det 😊

Anonymkode: 35d4d...d05

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Mann 40, vært singel ca 1 år siden 16. To sexpartnere. Har et veldig godt og trygt ekteskap 😊 vil ikke si at jeg bare har vært «heldig», syns det blir for enkelt. Jeg var alltid veldig bevist på at jeg ville ha familie og tenkte langsiktig og lot vær å ligge uten at jeg følte meg sikker på at vi kunne vare lenge. Høy bodycount gjør selvsagt ingenting, dømmer ingen, men det er ikke noe som bare skjer.  Jeg mener det er i mye høyere grad en valgt livsstil, og det er ikke noe galt med det. Om du ønsker å ha lav bodycount så må du holde den lav. Og om du har høy bodycount så gjør det ingenting! Du er akkurat like verdifull for det om. Det er ikke noe man trenger og skjule eller bortforklare. Kos deg og vært intim når du er singel om du ønsker det 😊

Selvfølgelig har du ikke bare vært heldig. Å få til et livslagt lykkelig forhold er også jobb. Men hvis det hadde vært sånn at "gode mennesker" fant seg kjæreste og livsledsager mens "de dårlige" ble gående single i flere lange perioder, så kunne man helt strøket den "heldig". Men sånn er det ikke. F.eks er hvordan man har blitt rustet for voksenlivet fra barndommen en stor faktor for hvilke typer mennesker en velger seg i livet. Og hvilken barndom og hvilke forelde man får er kun flaks. Likedan kan hvem som helst, det mest solide menneske, gjøre et feil valg i livsledsager, som gjør at man midtveis i livet må ut og finne seg ny. Og dette er faktisk mye heldig eller uheldig.

Derfor er ikke høy "bodycount" en valgt livsstil. En kan i alle fall ikke lage det som en regel. Kanskje for noen, men for veldig mange ikke i det hele tatt en "valgt livsstil".
At det ikke gjør noenting, er jeg enig i. Alle er like verdigfulle uansett. Men det er ikke det det handler om. Og om skal bruke deg som eksempel, som kun har vært singel 1 år i livet.. Om det skulle skje at dine kone forlater deg eller faller fra, må du nok påregne noen feilvalg før du finner klaff igjen. Det er mer vanlig å må streve litt for å finne sin rette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Selvfølgelig har du ikke bare vært heldig. Å få til et livslagt lykkelig forhold er også jobb. Men hvis det hadde vært sånn at "gode mennesker" fant seg kjæreste og livsledsager mens "de dårlige" ble gående single i flere lange perioder, så kunne man helt strøket den "heldig". Men sånn er det ikke. F.eks er hvordan man har blitt rustet for voksenlivet fra barndommen en stor faktor for hvilke typer mennesker en velger seg i livet. Og hvilken barndom og hvilke forelde man får er kun flaks. Likedan kan hvem som helst, det mest solide menneske, gjøre et feil valg i livsledsager, som gjør at man midtveis i livet må ut og finne seg ny. Og dette er faktisk mye heldig eller uheldig.

Derfor er ikke høy "bodycount" en valgt livsstil. En kan i alle fall ikke lage det som en regel. Kanskje for noen, men for veldig mange ikke i det hele tatt en "valgt livsstil".
At det ikke gjør noenting, er jeg enig i. Alle er like verdigfulle uansett. Men det er ikke det det handler om. Og om skal bruke deg som eksempel, som kun har vært singel 1 år i livet.. Om det skulle skje at dine kone forlater deg eller faller fra, må du nok påregne noen feilvalg før du finner klaff igjen. Det er mer vanlig å må streve litt for å finne sin rette.

Jo jeg er i grunn enig i det du sier. Det er godt sagt. Og jeg har nok vært ganske heldig med kjærligheten, det ser jeg selv. Jeg tror også det var litt enklere før dating apper. Det er kanskje litt lett for meg i min situasjon å bare se enkle løsninger på dette. Jeg møtte kona mi i januar 2005, og siden det har det vært oss to og vi har det veldig fint sammen. Før det hadde jeg kjæreste på videregående og utover i høsten 2004, Så har gått veldig smooth fra jeg var 16, og forholdet er veldig stabilt og fint. Jeg kan trekke tilbake påstanden om «valgt livsstil» 😅 Samtidig så liker jeg ikke helt den «offer rollen» mange med høy body count tar. De har jo tross alt den body counten de selv har påført seg, og samtidig så er det jo ingen skam. Kunne ikke brydd meg mindre om hvem kona mi har ligget med før meg. Betyr jo ingen ting og vi elsker hverandre like høyt. Hvorfor er folk så bekymret for høy body count?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Mann 25:

Singel fra 18-20

Forhold 20

Singel 21-22

Forhold 23-24

Nytt Forhold 25

Totalt antall Sex partnere 4

Anonymkode: f3dc1...106

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Flourish skrev (16 timer siden):

Jo jeg er i grunn enig i det du sier. Det er godt sagt. Og jeg har nok vært ganske heldig med kjærligheten, det ser jeg selv. Jeg tror også det var litt enklere før dating apper. Det er kanskje litt lett for meg i min situasjon å bare se enkle løsninger på dette. Jeg møtte kona mi i januar 2005, og siden det har det vært oss to og vi har det veldig fint sammen. Før det hadde jeg kjæreste på videregående og utover i høsten 2004, Så har gått veldig smooth fra jeg var 16, og forholdet er veldig stabilt og fint. Jeg kan trekke tilbake påstanden om «valgt livsstil» 😅 Samtidig så liker jeg ikke helt den «offer rollen» mange med høy body count tar. De har jo tross alt den body counten de selv har påført seg, og samtidig så er det jo ingen skam. Kunne ikke brydd meg mindre om hvem kona mi har ligget med før meg. Betyr jo ingen ting og vi elsker hverandre like høyt. Hvorfor er folk så bekymret for høy body count?  

Jeg kan svare for meg selv der og være ett eksempel på hvorfor folk er bekymret for høy body count. Det er faktisk kun for egen del. En følelse av at menn har "fått noe av meg"/tatt noe. Som jeg i ettertid tenker ikke var verdt det. Selve tallet tenker jeg ikke så mye over, det er ganske uvesentlig faktisk. Det kan også enkelt også lyves om. Men jeg kjenner en stor anger for de jeg har hatt sex med der det ikke ble noe forhold. Det kunne jeg spart meg for! Er følelsen jeg sitter igjen med. De det har blitt for min del er både tenåringskjærester, langvarig forhold i voksenlivet og feilgrep i løpet av flere år som singel. Og det er de "feilvalgene" jeg helst skulle ha strøket. Ingen av dem er ONS, det har aldri fristet å ha sex med noen jeg ikke kjenner. Men jeg angrer på de jeg har datet og gitt etter, enten for at jeg selv var interessert og forelsket og ikke forstod at han kun var ute etter å kurtisere meg for å få sex. Eller der jeg ikke kjente meg selv helt forelsket men gav etter fordi vi hadde datet så lenge at følte det ble feil å ikke "gi sex", som om det ble et forutsetning for å fortsette relasjonen og håpet om at dette skulle være kjærligheten.

Det er virkelig vanskelig der ute på dating-slagmarken. Og jeg tenker det er mange som ikke forstår hvor lykkelig de bør være for å ha et solid og stødig forhold de kan leve i, livet gjennom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg kan svare for meg selv der og være ett eksempel på hvorfor folk er bekymret for høy body count. Det er faktisk kun for egen del. En følelse av at menn har "fått noe av meg"/tatt noe. Som jeg i ettertid tenker ikke var verdt det. Selve tallet tenker jeg ikke så mye over, det er ganske uvesentlig faktisk. Det kan også enkelt også lyves om. Men jeg kjenner en stor anger for de jeg har hatt sex med der det ikke ble noe forhold. Det kunne jeg spart meg for! Er følelsen jeg sitter igjen med. De det har blitt for min del er både tenåringskjærester, langvarig forhold i voksenlivet og feilgrep i løpet av flere år som singel. Og det er de "feilvalgene" jeg helst skulle ha strøket. Ingen av dem er ONS, det har aldri fristet å ha sex med noen jeg ikke kjenner. Men jeg angrer på de jeg har datet og gitt etter, enten for at jeg selv var interessert og forelsket og ikke forstod at han kun var ute etter å kurtisere meg for å få sex. Eller der jeg ikke kjente meg selv helt forelsket men gav etter fordi vi hadde datet så lenge at følte det ble feil å ikke "gi sex", som om det ble et forutsetning for å fortsette relasjonen og håpet om at dette skulle være kjærligheten.

Det er virkelig vanskelig der ute på dating-slagmarken. Og jeg tenker det er mange som ikke forstår hvor lykkelig de bør være for å ha et solid og stødig forhold de kan leve i, livet gjennom :)

Takk for svar! Det gir mening og jeg forstår godt. Jeg er nok sikkert litt naiv fordi kjærligheten har godt veldig fint i mitt liv. Jeg er takknemlig for det og ser at dating er veldig annerledes i dag. Jeg forstår godt hva du mener når du forklarer. Håper du også forstår at det har ingen betydning for din verdi som menneske! Du er akkurat like verdifull uavhengig av bodycount. Og håper du ikke blir preget av følelsen av å ha «gitt» for mye av deg selv. Jeg kan bare svare for min del at jeg aldri har følt noe som helst negativt i forhold til min kones tidligere partnere. Men nå var vi tross alt veldig ung begge to når vi møttes. Hun var 18, så vi har jo vært sammen snart halve livet. Takk for at du oppklarer for meg også. Jeg følger meg veldig heldig når du beskriver slik og kjenner at jeg er takknemlig for hvordan livet har blitt så langt 😊😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...