Gå til innhold

La nyfødt sitte i bilen ved levering av eldre søsken?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg ble stjålet i barnevogna utenfor barnehagen 

Anonymkode: fbd5b...254

Ja, der kan du se. Jeg synes det er galskap å sette en vogn med baby ute uten at man har fullt oversyn. Jeg ville aldri ha gjort det. Bilen, derimot, bør være trygg når den er låst. 

Anonymkode: 283ce...30f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Fordi folk flest følger anbefalingene om å ikke etterlate barn i bilen kanskje? ;)

Anonymkode: cc736...7e6

Kilde på den anbefalingen? Eller tenker du på faren ved overoppvarming på sommeren?

Det er flere som har småsøsken i bilen her og jeg har aldri tenkt over at det skal være noe ille. Det er ikke noen som reagerer på det, så vidt jeg har fått med meg. De leverer langt raskere enn meg da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Bilen tar jo fyr fordi det er en eldre modell, fordi man har gjort noe feil, fordi man ikke har god nok service. En moderne bil begynner ikke å brenne av seg selv. Så det er jo din skyld uansett. 

Uansett er sannsynligheten for å gli på isen med baby i armene, at en annen stressa mor rygger rett på dere, at yngste blir smittet av hjernehinnebetennelse da et annet barn plukker på det under levering, eller at eldste ikke får din oppmerksomhet og blir kidnappet av en galing på vei over parkeringsplassen, mye større enn at noe skal skje om barnet bare får sove videre i bilen. 

Anonymkode: f1f90...50a

Faktisk ikke et utenkelig scenario, at det skjer noe med eldste fordi mor blir distrahert av baby. Kan se for meg at eldste ser noe veldig spennende og løper av gårde og blir påkjørt fordi mor bærer baby og klarer ikke å gripe tak i armen til eldste fort nok. Veldig liten risiko men jeg var alltid påpasselig på parkeringsplassen for stressa foreldre ser seg ikke alltid godt nok for før de rygger og småbarn er diskre og glemmer å passe seg.

Tror nok baby er tryggere i bilen, og eldste er tryggere med mors fulle oppmerksomhet på seg, statistisk sett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

jeg mente distre ikke distre, hvorfor kan man ikke redigere sukk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det dør barn i verden hvert år fordi de blir glemt i bil. 

Anonymkode: e5f67...987

Ingen i Norge, så vidt jeg vet. 

Anonymkode: 8c8ac...fed

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ikke innenfor når det er nyfødt da babyen er alt for liten. Jeg lar ikke 2,5 åringen vente i bilen heller når jeg leverer eldste. Eldste på 4,5 år kan jeg elte i bilen de 5 minuttene jeg er borte, fordi han forstår at jeg snart er tilbake

Anonymkode: 6359f...c61

Det hadde jeg syns var mye skumlere, 5-åringen kan jo faktisk få et innfall og forlate bilen. En nyfødt kommer seg ingebæn steder. 

Anonymkode: 8c8ac...fed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...